Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezanedbávejte servis, zkontrolujte si brzdy

Brzdy jsou na autě to nejdůležitější. Se slabým motorem budete nejvýš poslední, s nefunkčními brzdami mrtvý... Pokud cítíte při brzdění různé vibrace v pedálu, ozývají se pazvuky a zdá se, že auto začíná hůř brzdit, je třeba vše ihned překontrolovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

toyota

omg

Panebože co to je za doporučení mnenit kotouč vždy z destičkami????? kotouč musí vydržet aspon3-4 destičky pokud ho nepřehřejete nic s nestane, a jemne zvlnení nevidím jako problémRv

0/0
21.4.2009 8:36

Roman

Stalo

se mi nedávno, že auto sice dobře zabrzdilo (bez vibrací apod.), ale na jedné straně se mi to "kouslo" a pak jsem jel s přibržděným kolem...no tak jsem to rozebral, promazal válec, odvzdušnil a doplnil kapalinu, no uvidíme, zatím bez problému.

0/0
19.2.2009 6:54

PES na cesneku

Šetříme na všem, aneb socky opravují...

Kouzelný článek a kouzelná diskuze. Na brzdách se nešetří, socky, tedy pouze originální díly, případně kvalitní značky (Brembo). Destičky zásadně s kotouči, v tom má článek pravdu. Nezapomeňte vyčistit plovoucí uložení třmenu a namazat to vazelínou s vysokou odolností proti teplotě (tzv. "měděná") Zkontrolujte manžety uložení třmenu a manžetu pístku brzdy, zkontrolujte nedře-li pístek a jde-li volně, jinak rozebrat, vyčistit - nemazat!! Volná musí být i destička, stačí opilovat barvu na místě styku destičky a třmenu, né moc, protože to potom klepe při šlápnutí na brzdu - opět platí nemazat. Nezapomínejte na pravidelné výměny brzdové kapaliny - váte vodu - snižuje se bod varu - průšvih při intenzivním brzždění, například v Alpách ;-D Složité co, "opraváři", brzdy a vůbec celé auto svěřujte kvalifikovaným servisům, když na to nemáte - ježděte dobytčákem.

0/0
17.2.2009 11:59

chk

Re: Šetříme na všem, aneb socky opravují...

Kvalifikovaný servis ano, ale jedině někde za hranicemi (třeba v Německu), tam opravdu dodrží všechny tyto postupy. Český servis nikdy. Umí pouze vyměnit ale nikdy doopravdy diagnostikovat. Takže buďto to po prosté výměně funguje jak má (a díky současné kvalitě aut naštěstí většinou ano), nebo to prostě nespraví.

Jo, a ty řeči o sockách svědčí o nějaké nedostatečnosti :-/

0/0
17.2.2009 12:39

safrane

Re: Šetříme na všem, aneb socky opravují...

Pane chytrák, já například jako socka na tebe a na profíky úplně ser.u, nebudu dávat místo 2000kč za destičky na moje auto dalších 16 000kč na kotouče, když je to zbytečný - nechaj se za pár stovek zbrousit. (Y)[>-]

0/0
17.2.2009 12:41

_

Re: Šetříme na všem, aneb socky opravují...

co popisuješ, umí každej aspoň trochu slušnej mechanik.

0/0
17.2.2009 13:56

kocour

Re: Šetříme na všem, aneb socky opravují...

to nejak moc prozivas, kdyz ojedu desticky, necham si dat za 1500 novy a jezdim dalsich 60tkm, pak necham dat dalsi a nez je dojedu auto prodam.

0/0
17.2.2009 14:50

x

Re: Šetříme na všem, aneb socky opravují...

Tak přesně tenhle postup prakticky v žádném servisu neudělají, tam leda tak zatlačej pístky zpátky, švihnout tam nové desky, a nazdar. Takže kdo toto chce mít udělané poctivě, a nejen to mít na papíře a zaplacené, musí si to udělat sám.  

0/0
17.2.2009 16:38

B.A.D.Y.

Re: Šetříme na všem, aneb socky opravují...

heh. socka, co ze sebe dela dementa na vsech diskuzich, nadava ostatnim do socek ;-D

0/0
20.2.2009 12:11

_

Nejen

Vedle brzd se občas vyplatí zkontrolovat iřízení. Taky není špatný mít ho OK

0/0
17.2.2009 11:10

krakra

Zkusil jsis to

Zkusil jsis to nebo plácáš ?

0/0
17.2.2009 10:32

von Kleist

.

Clovek by si po precteni clanku myslel, ze kotouce a desticky jsou na brzdach jedina vec... :-/

0/0
17.2.2009 9:56

Michal

Zvlněné kotouče

Potřebuji radu: nechal jsem vyměnit kotouče a cca. po dvou tisících se zvlnili. Už se mi to stalo jednou. Co stím? Špatný materiál? Mám tam koupit originál?

0/0
17.2.2009 9:56

Glumik

Re: Zvlněné kotouče

Viva la China ;-D

0/0
17.2.2009 10:42

auto

Re: Zvlněné kotouče

...zkontroluj si uložení nápravy...silentbloky v ramenech atd. ...bývá to tím...a kotouče je potřeba zajet, než jim začneš pořádně nakládat...

0/0
17.2.2009 10:54

chk

Re: Zvlněné kotouče

Uložení nápravy těžko. Jediná příčina (kromě "levného" kotouče) by snad mohla být vůle v ložisku nebo špatné vedení třmenu. Také některé destičky mohou být pro daný kotouč příliš tvrdé a pak nezbývá, než změnit výrobce.

0/0
17.2.2009 10:58

icmek

Re: Zvlněné kotouče

dvě řešení... 1) když jsou kotouče nový, nezkoušej je tím, že na dálnici brzdíš z 160km/h na 50km/h... rychle se zahřejou na extrémní teplotu a zkroutěj se. 2) kup vrtaný Zimmermany, ty se daj zkroutit jenom horko těžko:)

0/0
17.2.2009 11:51

Johnn

koukam že autor bude asi odborník

no čekal jsem trochu víc, ale autor članku tomu přeci rozumí ne? jinak by ho asi nepsal nebo jo?

0/0
17.2.2009 9:52

Pro koho

je tento článek? Ti kteří si auto opravují nějak sami to už dávno ví. No a blondýny, které si neumí vyměnit ani kolo s tim nic dělat nebudou a budou jen doufat, že se jim na to v servisu při pravidelné prohlídce mrknou a že když na faktuře bude napsáno vyměněno, že se to skutečně stalo.

0/0
17.2.2009 9:44

icmek

"Kotouč by měl být téměř hladký a hrana minimální

ad kotouč - v kotouči se brzděním vytvořej drážky. a tomu nezabráníte. hrana minimální? minimální hrana je po zajetí kotoučů.. hranu maji po celý dýlce používání. že jsou zralý na výměnu pozná každej podle zvuku při brzdění a chování brzdovýho pedálu.

0/0
17.2.2009 9:23

JmJ

Re: "Kotouč by měl být téměř hladký a hrana minimální

to, ze ma koutouc misto 10 mm jen 6 mm se nemusi pri brzdeni nijak projevit. obcas je proste treba mrknout a premerit :-)

0/0
17.2.2009 9:28

dYvY

bubny

A bubnove brzdy neexistujou? :-/

0/0
17.2.2009 8:58

Pitrs

Re: bubny

Na normalnim aute dnes uz nastesti ne.

0/0
17.2.2009 9:07

icmek

Re: bubny

blbost... kotouče vzadu jsou pořád výsadou vyšších výbav ... třeba malý městský auta nemaj vzadu kotouče vůbec, tam prostě bubny bohatě stačej.

0/0
17.2.2009 9:19

regazzi

Re: bubny

A jak je na tom Hondatra Civíš 1994? Kotouče nebo bubny? :-)

0/0
17.2.2009 10:37

individual

Re: bubny

Mezi lidma neni moc rozsirene povedomi o tom, ze bubnove brzdy jsou pri srovnatelnych podminkach ucinnejsi nez kotoucove. Problemem je ale jejich hmotnost a horsi moznost chlazeni, proto se davaji do aut, kde se nepredpoklada velke namahani brzd (slabe motory, mala auta).

0/0
17.2.2009 10:32

chk

Re: bubny

Bubny jsou sice účinnější, ale méně přesné, než kotouče. Také jejich účinek více závisí na provozních podmínkách (zahřátí bubnu).

0/0
17.2.2009 11:00

kocour

Re: bubny

v lete jsem byl na F1 a koukal jsem jak blazen, ze maj bubnovy brzdy na vsech kolech..

0/0
17.2.2009 14:53

krakra

Re: bubny

Kotoučové brzdy vzasu jsou zbytečnost u většiny aut.

0/0
17.2.2009 10:02

Johny B

Re: bubny

jj, ale jen u tech, ktere neprekracuji rychlost tak 40km/h ;-D

0/0
17.2.2009 10:09

krakra

Re: bubny

Dej si 20 ostrých kilometrů po kreskách pořád plyn a brzdy a potom si šáhni na zadní kotouč a na přední, o přední se spálíš a zadní bude studenej.

0/0
17.2.2009 10:21

individual

Re: bubny

Pokud to tak na svem aute mas, tak ho rovnou dej do servisu. Spravne serizene a fungujici brzdy se takhle chovat nemuzou.

0/0
17.2.2009 10:29

krakra

Re: bubny

Zkusil jsis to nebo plácáš ?

Závodní auta nižší kategorie mají vzádu bubny.

U BMW M3 to bude samozřejmě jiné.

0/0
17.2.2009 10:34

individual

Re: bubny

Ano, zkusil jsem si to. Nevim, jak je to u sportovnich aut, ja mluvim o seriovych osobacich treba nizsi stredni nebo stredni tridy. Osobni zkusenost mam s OII 2008 nebo treba s BMW petkove rady 2004.

0/0
17.2.2009 11:07

Agent

Re: bubny

Proč by ne, kdyby brzdily víc, šel by při brzdění odlehčený zadek do smyku.

Já jsem zadní destičky od nákupu auta neměnil (cca 100.000km) a ještě jich polovina zbývá. Kontrola brzd na technické vždy OK.

0/0
17.2.2009 10:50

chk

Re: bubny

Správně seřízené a fungující brzdy vždy na zadek brzdí méně díky omezovači brzdného tlaku na zadní nápravě. Ten rozdíl je opravdu znatelný.

0/0
17.2.2009 11:01

individual

Re: bubny

S tim souhlasim a je to logicke. Nepopira to ale muj prispevek, na ktery reagujes.

0/0
17.2.2009 11:08

chk

Re: bubny

??? 8-o

0/0
17.2.2009 12:40

Fitipaldi

Re: bubny

Kotoučové vzadu jsou v běžném provozu výkonem  zbytečně předimenzované. Je naopak nutné jejich sílu dost regulovat omezovačem tlaku a zátěžovým regulátorem. Na druhou stranu se lépe, rzchleji a přesněji regulují než bubnové. Navíc výměna brzdových destiček bývá jednodušší než u bubnových brzd pakny. Z hlediska regulace je právě jednodušší a přesnější kotoučovka, takže pak není problém ani s ABS.

0/0
18.2.2009 13:47

x

Mikrometrem?

Měřit tloušťku kotouče mikrometrem? A na hlavu jste náhodou nespadli? Řády jednotek vám asi nic neříkají, co?

0/0
17.2.2009 8:49

_

Re: Mikrometrem?

proč ne ? asi montují ultratenké kotouče

0/0
17.2.2009 9:45

von Kleist?

Re: Mikrometrem?

Proc by to nemohli merit mikrometrem (rozsah treba 30mm, rozliseni 0.01mm)?? Je to sice zbytecne, ale na rozdil od posuvky, kde bude mereni prekzet hranka kotouce, to jde....

0/0
17.2.2009 9:53

x

Re: Mikrometrem?

Odpověděl sis sám, protože je to zbytečné.

0/0
17.2.2009 10:59

chk

Re: Mikrometrem?

Na tloušťku kotouče stačí šuplera a odečítat v milimetrech. Na proměření jeho házení je potřeba mikrometr (budíčkový) a změřit na 0,01mm.

0/0
17.2.2009 11:03

Pablo

Re: Mikrometrem?

Vidíš a já si dodnes myslel, že mikormetr měří s přesností 0,001mm tedy mikoro, tedy tisíciny. Na 0.05, nebo na 0.02 tedy 5setin nebo dvě setiny měří šuplera, nebolli posuvné měřítko. Než začneš plkat, tak si v tom udělej pořádek. Na tisíciny měří možná tak digitální šuplera, ale to je stejně k  ničemu, pokud neměříš v tepelně stabilizované místnosti v které byl měřený vzorek i šuplera alespoň 24 hod před měřením. Pak se ovšem také udává za jakých podmínek byla hodnota naměřena, tedy vlhkost vzduchu, teplota atd...

0/0
17.2.2009 13:53

chk

Re: Mikrometrem?

Šuplera nemá definovaný přítlak a měřit s ní třeba na půl desetiny je už spíš vytváření pohádek.

Jeden mikrometr mám shodou okolností na stole smůla - je cejchovaný v setinách :-)

0/0
17.2.2009 17:01

Pan Navratil

Re: Mikrometrem?

;-D šuplera na tisíciny, nebo na pět tisícin, to je sranda ;-D

0/0
18.2.2009 16:04

Luparabianca

Re: Mikrometrem?

PABLO mas v tom chaos, mikro je 0,000001 tedy deset na minus sestou. teda mikrometr je jedna miliontina metru a zaroven jedna tisicina milimetru takze ti to nahodou sedi :) 0,001 mm je jeden mikrometr. jedna tisicina metru je totiz milimetr ( mili znamena deset na minus treti) . predpony urcujici pocet nul v desetinnem cisle jsou zakladni: mili = 10 na minus treti ( 0,001), mikro= 10 na minus sestou (0,000001), nano= 10 na minus devatou (0,000000001), piko=10 na minus dvanactou (0,000000000001)

0/0
10.5.2009 8:35

krakra

destičky společně s kotouči ?

Cože měnit brzdové destičky společně s kotouči - nebylo to myšleno naopak ? - kotouče společně s destičkama.

Brzdové destičky vydrží cca. 30 000 km, kotouče třeba 120 000 km, je finanční nesmyls při každé výměně brzdových destiček měnit i kotouče. Brzdové destičky jsou spotřební zboží.

0/0
17.2.2009 8:25

icmek

Re: destičky společně s kotouči ?

kotouče taky.. kromě toho desky jenom 30 000? to nesmíš jezdit brzda - plyn...

0/0
17.2.2009 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.