Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Se superbem za polárním kruhem: pohon všech kol mu sluší

Pohon všech kol už mají škodovky deset let. Nově "hrabe" všemi čtyřmi kromě octavie i velký superb. Obě škodovky mají nejmodernější systém pohonu. Funguje na výbornou, i v části Švédska, kde dávaji sobi dobrou noc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moopy2

odpověd

popradské pleso

0/0
6.3.2009 11:57

a

blb

proč se někdo chlubí s tím, že blbě jezdí a spadne do závěje?

0/0
3.3.2009 17:47

honzasl

Vtip

Říká se:

Náhona všechna 4 kola znamená, že uvíznete na hůře přístupných místech. :)

0/0
28.2.2009 9:28

Carmel Tel

zdravim od polarneho kruhu

peknee, ale sa mi zda ze je ta oktavka moc tazka , ja osobne planujem

0/0
23.2.2009 21:42

o2

.

Na fotce, kde je auto v "pangejtu" mě zaráží jedno. S tim ,aby 4x4 nevyjelo z takovéto šlamastiky bych opravdu spokojený nebyl. On to totiž haldex couvat neumí. Hrabe furt předníma.

0/0
20.2.2009 4:08

fks

Re: .

No, pokud to tam hodil tak, že bylo až na břiše na sněhu (hutnějším), tak by se asi nevyhrabal ani tak...

0/0
20.2.2009 8:48

PepaK

Re: .

Vyvadu tě z omylu, couvat neuměl jen Haldex první generace. Ostatní už naprosto normálně jo...

0/0
21.2.2009 12:14

P

Re: .

přečtěte si to ještě jednou - o couvání a haldexu :-)

0/0
1.3.2009 20:27

fks

Švidrnohu,

ty jsi ale mamlas - takhle to mrsknout do škarpy - jak můžeš o těch autech vůbec fundovaně psát, to nechápu...

:-P:-P:-P

0/0
18.2.2009 19:42

tomáš jedno

Re: Švidrnohu,

Taky sem si říkal.. Na něj museli technici škodovky dobře čumět, když jim to opřel do první závěje kolem které projel. Njn, míň machrovat a více se učit.. PS: když mě už teda chytne hlubokej sníh u krajnice tak udělám co?

a) pustím plyn a začnu brzdit

b) přidám plyn a koriguju volantem

b) je správně, abych se z toho sajrajtu vytáhl ven. Zvlášť u čtyřkolky by to neměl být problém i když má jen mizerný haldex. Tady mi přijde že to byla varianta a) v podání místního řidičského esa.

0/0
18.2.2009 23:12

fks

Re: Švidrnohu,

Občas to ujede každýmu, ale rozhodně bych se tím nechlubil na začátku článku o "úžasném 4x4". Zvlášť, když si za to můžu sám, protože jsem machroval s rádiem.

Docela je mi líto těch techniku, co museli uklízet ten bordel a likvidovat škody po takovéhle tlupě vypatlanců...

0/0
19.2.2009 8:23

wildge

Re: Švidrnohu,

Kolik toho mas kolem Kiruny najezdeno?

0/0
19.2.2009 9:03

a

Re: Švidrnohu,

asi tak 100metrů od té chvíle co sundali škodovku z valníku až po tu závěj ... dál ho řídit nenechali;-D;-D;-D

0/0
3.3.2009 18:03

Pan Navratil

Mno,

to je všechno moc hezký, ale testovat se může klidně na tom lipnu, proč jezdit za polární kruh?

A mimochodem, těch čtyřkolovejch Saabů zase tak moc není, asi dřív kupodivu nebylo 4x4 ve Švédsku potřeba.

0/0
18.2.2009 15:56

fks

Re: Mno,

To víš, globální oteplování...

:-P

0/0
18.2.2009 19:43

tomáš jedno

Re: Mno,

no hele asi tak.. ..bydlím na vysočině a naše vesnice je v 600mnv. Sněhu je tam opravdu dost víceméně každou zimu, samej kopec, nestíhající cestáři, jelikož mají kolem důležitější hlavní tahy a mám čtyřkolku? Ne, mám předohrab (WV Golf) a i když není posypáno, prohrnuto a na silnici leží ujetý sníh, na něm 10 čísel nového prašanu, dostal sem se všude. On i ten předohrab vyjede opravdu hodně, když máte zimní gumy s dobrým vzorkem, zkušenosti s takovým povrchem vozovky a jezdíte s rozumem..

0/0
18.2.2009 23:18

PetrM

4X4

Mám starší Ravku s trvalým 4X4, vše řeší samosvorný diferencial Thorsen.

Takovýma "závějema" co zastavila toho superba jezdím bez problémů.

Bohužel trvalý 4x4 s sebou nese podstatně větší spotřebu než škodovka - prostě něco za něco. Uvidíme jaký bude ten nový Yeti.

0/0
18.2.2009 14:19

Shr3k

Re: 4X4

I na starší RAVce máte mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou. Torsen se u ní dodával pouze na přání na zadní nápravu. Předek je pak otevřený.

0/0
18.2.2009 14:49

auslander

Re: 4X4

RAV a Superb je neco jineho, nemyslite?

0/0
19.2.2009 17:24

mazlikuzlik

Zadní světla

Nemá ten superb jiná zadní světla? Měla by to přece být přece v podstatě obrácená přední, ne? Ale líbí se mi víc tyhle.

0/0
18.2.2009 12:58

mazlikuzlik

Re: Zadní světla

Tak nic, jsou v pořádku, jen jsou zasněžené:-)

0/0
18.2.2009 13:30

jozo

haldex - hahahaha

U našeho nakloněný pozemku parkujeme vodorovně a když trošku napadne, tak mi tátův haldex ve scoutu dokáže pouze odstrkovat z kopce dolů... To je takovej shit... kdo nepoznal rozdíl mezi haldexem a permanenetkou s uzávěrem, neměl by o čtyřkolce ani žblebtnout...;-O;-O;-O

0/0
18.2.2009 12:35

JTR

Re: haldex - hahahaha

kolik % jedinců potřebuje permanentní 4x4 a kolika stačí haldex nebo podobné systémy?? Nikdo zde nepopírá rozdíl mezi permantním 4x4 a připínatelným pohonem. Jen se zde podivuji nad názory, které tvrdí že rozdíl mezi připojitelnou zadní nápravou a pohonem jedné nápravy je minimální :-P:-©. Mám SUV a rozdíl je opravdu podstatný a samozřemně není to 4x4

0/0
18.2.2009 12:48

echo

Re: haldex - hahahaha

Výstižně. R^ Jako pomocný systém se připojitelný pohon vždy hodí.

0/0
18.2.2009 12:56

fastdriver

Re: haldex - hahahaha

no pravdou je, že pro hodně lidí je tento typ "čtyřkolky" dostatečný, velká spousta podle mě ani nepozná rozdíl mezi náhonem na jednu nápravu, tímto a permanentním 4x4.

0/0
18.2.2009 13:39

JTR

Re: haldex - hahahaha

normální uživatel pozná max. to že někam vyjede nebo ne. Jen málo řidičů jezdí jako Juha Kankunen, ale mnoho řidičů si myslí, že když si koupí permanentní 4x4 tak, že to přijde samo. :-);-D A že prostě ta 4x4 může jet 150km/hod na sněhu a na okresce prakticky sama a bezpečně!

0/0
18.2.2009 13:57

Karel

Re: haldex - hahahaha

No, to je smutná pravda, a většina to pozná až když už je pozdě....

0/0
18.2.2009 14:16

xR

Re: haldex - hahahaha

Je pravda, ze permanentni 4x4 je urcite lepsi, ale ja mam zkusenosti s Haldexem (Octavia II Combi 4x4 TDI) velmi dobre. Bydlim na kopci, na ktery v techto dnech zadna dvoukolka nevyjede a Octavka bez problemu. Takze svuj ucel plni dobre :). Obcas se ale musi vypnout ESP (zejmena pri rozjezdu), aby to nepribrzdovalo predni kola a nechalo je to hrabat.

0/0
18.2.2009 14:51

skodovak

chyba jména v textu

Dobrý den, po přečtení velmi povedeného článku pouze upozorňuji na chybu. Šéf škodováckého technického vývoje není pan Reinhard Jung, ale pan Dr.Ing. Eckhard Scholz.

0/0
18.2.2009 11:35

JTR

Tomíku??

co za zadohrab s motorem vpředu máš, že to je takové dělo?? Jezdil jsem se dvěmi BMW cca 3 roky a v zimě to opravdu nebyl ideál. Poslední zadohrab co vyjel všechno byla Š120 :-)

0/0
18.2.2009 11:24

Milan

Haldex a jeho možnosti

Pane Švidrnochu, mohl byste mi technicky vysvětlit, jak Haldex dostane víc jak 50% výkonu na zadní kola? A to nemluvím o již opravdu nebetyčné pitomosti 100% na jedno kolo! Bylo by pro Vás asi dobře se poptat na nějaké technické škole. Díky

0/0
18.2.2009 10:30

krakra

Re: Haldex a jeho možnosti

To by mě také zajímalo

I těch 100% na zadní nápravu je podle mě blbost.

0/0
18.2.2009 12:47

Rak

Re: Haldex a jeho možnosti

Trochu jsem si pohledal a vypadá to, že haldex čtvrté generace opravdu dokáže dát 100% na jednu či druhou nápravu.

100% na jedno kolo ale opravdu ne.

0/0
18.2.2009 13:15

krakra

Re: Haldex a jeho možnosti

Tak to bz mě tada zajímalo jak se teda eliminuje přední náprava která je připojena natvrdo ?

0/0
18.2.2009 13:26

Milan

Re: Haldex a jeho možnosti

Tak, tak. To je přesně to, co jsem měl na mysli. Abychom mohli dostat 100% dozadu, musela by existovat možnost předek ODPOJIT! Nikoli jen přibrzdit brzdovejma deskama. Jak by nám nejspíš p. Švidrnoch vysvětlil. Protože pak výkon vpředu pouze omezujeme, ale nepřevádíme ho dozadu.

0/0
18.2.2009 13:48

PepaK

Re: Haldex a jeho možnosti

Tak to uvedu na správnou míru - koukal jsem teď do materiálů Škodovky k tomu Haldexu 4. generace:

Minimální % výkonu je:

2% pro jedno zadní kolo

5% pro jedno přední kolo

0/0
18.2.2009 14:17

PepaK

Re: Haldex a jeho možnosti

Maximální % výkonu je:

85% jedno zadní kolo

90% jedno přední kolo

0/0
18.2.2009 14:17

PepaK

Re: Haldex a jeho možnosti

Jinak lze jet i v režimu 0% zadek, 100% předek pokud je fce Haldexu zcela vypnutá, pak to je max 95% na jedno přední kolo.

R^

0/0
18.2.2009 14:17

auslander

Re: Haldex a jeho možnosti

Psal 100% na jednu napravu a az 85% na jedno kolo.

0/0
19.2.2009 17:27

tom

subaruuu

kdyz bych si chtel poridit 4 kolku tak jedine subaru... a pro neverici pepiky, testy hovori za vse... x drive, allroud, 4matic... vzdy vyhraje subaru... najezdim rocne hodne ale zadohrad menit nebudu....:-P

0/0
18.2.2009 10:12

JTR

Re: subaruuu

ne každý potřebuje permanentní 4x4 pepíku :-P

0/0
18.2.2009 10:18

tom

Re: subaruuu

to ne, ale z vlastni zkusenosti muzu rict ze rozdil v pohonu jedne napravy a sranda systemu typu haldex je minimalni... (a to jeste neberu v potaz cenu..... ) pul roku (asi tak 25tiskm) jsem jezdil s ochcavkou I 4x4tdi (sen ceskych pepiku) tak vim svoje...

0/0
18.2.2009 10:40

JTR

Re: subaruuu

hmm rozdíl minimální ;-D;-D A proč tedy jsem již x-krát bez problémů vyjel a jiní s pohonem jedné nápravy ne??? Viz příspěvek níže. Rozdíl opravdu je :-)

0/0
18.2.2009 10:44

tom

Re: subaruuu

a ted tu o cerveny karkulce... s vyssi svetlosti u suv to naprosto chapu... ;-D 

0/0
18.2.2009 10:50

JTR

Re: subaruuu

i ty jedna Karkulko!! Včera napadlo tak max 5cm sněhu ;-D;-D A nevyjel třeba Passat, Octavia, Multipla apod a vše na zimních gumách. A kdyby si vyděl můj sjezd do garáže ze žulových kostek a jak ta hnusná připínatelná náprava funguje!!

0/0
18.2.2009 10:54

JTR

Re: subaruuu

jo a o BMW netřeba ani psát :-):-)

0/0
18.2.2009 10:56

JTR

Re: subaruuu

8-o8-o óó to vyděl to je slušné ;-D;-D omlouvám se všem 8-o8-o

0/0
18.2.2009 10:58

tom

Re: subaruuu

;-D  jojo hlavne pri sjezdu se pozna vyhoda 4x4.. no nic nemam cas,  jedu na hory a sem zvedavej kam s ubohym zadohrabem a motorem vepredu vyjedu ;-D 

0/0
18.2.2009 11:05

Serjoža

Re: subaruuu

Jo žigul, to je klasika...

0/0
18.2.2009 11:09

tom

Re: subaruuu

no zigul to neni, ale kdyzsi jsem ho taky mel... ale ten byl v zime jak nerizena strela kdyz clovek nemel pytel pisku v kufru...

jinak pro neverici pepiky taky je jeden peknej test dokazujici ze sranda 4kolky jsou fakt na nic... http://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc&feature=related 

0/0
18.2.2009 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.