Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Za volantem v Indii: festival náhody mezi slony

V Indii se jezdí tam, kde je místo. Nezáleží na tom, jakým způsobem se dostanete tam, kam chcete. Je to čistě vaše starost... Bloger Rudolf Havlík popisuje, jak to chodí na silnicích v Indii. Třeba na řidiče pokřikujete: "Pozor, Táta!"
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
B

Bihár

3. 6. 2009 11:01
Pochopit Indii vyžaduje dlouhou zkušenost

I když Vaše postřehy jsou relativně přesné, číší z nich nedostatečná znalost a zkušenost a malé úsilí pochopit mentalitu společnosti, v níž se pohybujete. Minimálně 2 roky každodenního kontaktu s Indy všech vrstev mi trvalo, než jsem mnoho věcí pochopil a dokázal sám sobě vysvětlit. Na to nestačí dívat se očima Evropana, je třeba se cele vžít do indické společnosti, porozumět odlišné logice a hodnotit svoje postřehy s využitím dokonalé znalosti podmínek, příčin a souvislostí. Až pak poznáte, jak jste se ve svých úsudcích mnohdy mýlil.

0 0
možnosti
IZ

Ajvn

1. 3. 2009 9:49
navrat vzpominek

S Vasim vybornym clankem jsem se tam mohl zase ve vzpominkach vratit. Dik! Take me tam svrbely ruce, ale jedinou nabidku jsem dostal dole v Goa v Benaulimu, sice je tam provoz vyrazne evropctejsi nez nahore od Mumbaie vys, ale protoze melo jit o skutr a ja v zivote nikdy motorku neridil, jen auta, tak na to jsem si i pres rozpolcenost svych tuzeb a obav nakonec netrouf. Mozna i proto jeste dnes ziju. :-) Je fakt, ze v Indii ani nemusite ridici cehokoliv taxikoidniho rikat, ze spechate. Jakmile reknete, ze jedete na nadrazi, tak je to pro nej vyzva predvest se v nejlepsim zavodnim svetle. Skutecne me tam fascinovalo, jak na prvni pohled vraky, ktere sedlali, ale jak dobre brzdily. Odhad v oku maji fantasticky, vsechno to dobrzdovani na centimetry na plechy me misto v udes privadelo do ridicske extaze. :-) A ze vseho nejlepsi jsou v noci na silnici kravy. Docela rad bych se tam zase vratil, ikdyz jsem odtamtud velmi rad po 21 dnech odletal. :-) Taky znate tenhle rozpolceny pocit? ;-)

0 0
možnosti

Mirek

1. 3. 2009 11:05
Re: navrat vzpominek

Já jsem tam byl týden a dýl by mě tam nikdo neudržel ani násilím, ale po letech si říkám, že bych to zase chtěl vidět, je to ovšem takový ten rozpolcený pocit, kdy na jedné straně tam chcete a na druhé se toho strašně bojíte...

0 0
možnosti

Mirek

1. 3. 2009 8:55
Mám podobnou zkušenost

Byl jsem v Indii už před několika lety, ale pořád jsem se ještě nevyléčil ze strachu, který jsem prožíval kdykoli nás někdo vezl po Kalkatě. Jednou jsme strazili cyklistu, tak jsem očekával sanitku, policii a možná i pohřební vůz, místo toho vyběhl rozčílený řidič našeho auta směrem k ležícímu cyklistovi a ten na nic nečekal, vyskočil, popadl kolo a utekl, asi aby nebyl ještě víc zraněn od naštvaného řidiče.

0 0
možnosti
T

toono

1. 3. 2009 9:42
Re: Mám podobnou zkušenost

heh, ja zase videl ted nekde spot o tom, ze prej tam nebyly donedavna vuubec ale vubec sanitky, ze je zacinaj zavadet az ted..

0 0
možnosti

m

1. 3. 2009 8:31
doprava v Indii

Me prislo, ze rizeni auta v Indii je spis cistej boj o preziti. Na jejich  "highways" jak tomu s hrdosti rikaji, ackoliv jste radi, ze jedete tak 60 -70, se mota na silnici kde co, sloni, velbloudi, kone , jak psal autor o nakladacich  bez kapoty, taky jsem zil v tom, ze se jedna o nakladak, ktery se nekam prepravuje, ale jak to vypada tak ne. Jizda v Ambasadoru neni vubec spatna, osobne jsem neridil,  clovek musi byt hodne opatrny.

0 0
možnosti

Leicester1969

1. 3. 2009 3:59
Rudo

....dooooobryyyyyyyyyyy!!!!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...