Diskuze
Autoškola aneb komu není shůry dáno...
Děkujeme za pochopení.
Host
autoškola=jedno z nejštastnějších období v mém životě.
Na autoškolu jsem se těšila už minimalně od 10 let. Letos v dubnu konečně nastal ten časat to stihnu hned jak budu moct. Mam 18 a 8 dni a už mam hotovo. Tzn. že jsem uspěšně dokončila AŠ na první pokus a to řidičák na auto a motorku (do 25 kw). Myslim že semnou nebyl problém.Instruktoři mi věřili a páni komisaři byli taky super. Jeden mě sice chtěl vyliskat, ale jinak super. Mam na autoškolu užasné zážitky. Ted mi jen chybí ty jizdy již 3 dny jsem neřidila a moc mi to chybí.
Těm co to nejde nezavidim, ale berte to tak že řidit může jen jeden a aspon pak nebudete muset bojovat o kliče od vozu.
já
auto vs moto
Řidičák na auto mi dali v 19ti asi jen díky fešné instruktorce (věk cca 40, vypadala na svůj věk dost zachovale, kozy tak 3.5+, na sobě těsné tričko, aby ty tvary byly hezky vidět a na jízdu s komisařem mini (ale spíš minimini a hooodně dlouhé nohy) s cílem komisaře "zabavit". Udělali to od nás všichni až na jednu slečnu, co jí to fakt nešlo... (Někoho vyhodit přece jen museli, že...) 10 let jsem radši nejezdil, ale papíry na auto jsem už měl... (jen bych podotknul, že jsem během té doby jezdil úplně v pohodě na motorce, tisíce km za rok) Pak jsem přece jen musel pořídit auto a domluvil jsem si kondiční jízdy... Bylo to dost drsné, ve městě tak max 40, na okreskách 60 a víc ani ťuk, prostřední zrcátko pro mně jakoby vůbec neexistovalo, pedály jsem šlapal jak zelí a nechápal jsem, jaká rychlost je právě teď zařazená. Instruktor to po třech týdnech vzdal s tím, že si mám najít někoho jiného... Tak jsem začal jezdit sám a až po dvou měsících jsem si začal na Oktávku zvykat...
já
Re: auto vs moto
Srovnalo se to asi až po půl roce ježdění, jezdím cca 35tis km za rok, letní i zimní provoz, najeto 130tis (Praha, D1 a pod). Zatím žádný problém, u pojišťovny sbírám roční bonusy...a narovinu, 130km po dálnici zrovna nejezdím, dle situace někdy míň a někdy 160km/h, podle toho, co je v daném čase a hustotě provozu bezpečnější... Z nějakého neznámeho důvodu pro mě auto představovalo velký problém. Na mot. (250ccm) žádný problém a ikdyž všichni víme, že v provozu je motorkář víc v průseru, tak se na ní pořád cítím naprosto v pohodě a přirozeněji než v autě, ikdyž teď na ní moc nejezdím, projedu se jen občas v létě. Fakt to nechápu.
j.t.d.
Nejen o řidiči, ...
Není to jen o řidiči, ale i o autě.
Autoškolního Favorita jsem vodil různě, učitel občas nevydržel a vyběhl z auta ven, jednou mne i vyhodil od volantu a dořídil sám. Přitom jsem technicky neřídil nijak hrozně, ale byl jsem děsně nervózní a to pak člověk dělá různé blbosti v provozu.
Když jsem pak jezdil stodvacítkou (Škodou), bylo to podobné - pořád ta hrůza z toho, že zase budu muset jet, v autě jsem byl jak opice na tyči, nervózní, pořád jsem se lekal, co kdo provede nebo co provedu já.
Pak jsem provedl změnu auta. Ne změnu sebe, já zůstal stejný, ale auto se změnilo. Najednou jsem ale jezdil úplně jinak, než předtím. V Jaguaru jsem se cítil najednou klidný. Místo na svoje nervy jsem se konečně mohl soustředit na okolní provoz. To auto je díky tomu bezpečnější jak pro mne, tak pro ty okolo.
LG
Uz se nedivim
Uz se nedivim ze potkavam denne na silnici podobny lidi. Nechapu jak ji to mohl nikdo vubec dat a tim ostatnim taky. 80% zenskym nepatri do ruky ridicak a par chlapum taky ale to jsou vyjimky. Proc do toho lezete kdyz vam plyn a zrcatka nic nerikaji boze proberte se uz ty co si myslite, ze to umite, ale opravdu si to myslite jenom vy.
HQ
Re: Uz se nedivim
Já zas nechápu, jak mohl dostat řidičák někdo, kdo ani neumí pořádně psát...
jmen0.prijmeni
hehe
Berte ten článek trochu s nadhledem. Slečna řidička byla určitě výborný student v autoškole. To, že se poprvé za volantem klepal každý, je samozřejmost. Ona to v článku pouze vyzdvihla a převedla do humorné formy. Kdyby byla tak hrozná, tak jí ten řidičák nedají. Fejeton se mi opravdu moc líbil a budu rád, když řidiče jako je ona budu potkávat na silnici častěji. Jsem mnohem radší, když potkám pomalé a opatrné řidiče, kteří mají respekt pře autem a chovají se o to opatrněji. Já jsem autoškolu udělal bez problémů. Po 8-mi letech za volantem mi už začínalo docházet, jak skvělý jsem řidič, tak jsem projistotu rozmlátil v jedná přehledné zatáčce auto. Nyní, pár let po nehodě začínám jezdit zase jako dobytek, tak čekám, až mě nějaká nehoda zase trochu zchladí. Potkat na silnici autorku je mnohem bezpečnější než mě.
LG
Re: hehe
Potkat na silnici autorku, tak mi ver, ze radsi potkam blazna, kterej to bude valit po meste 130, ale bude to umet. At si lidi jezdi klidne 300 kdyz to umi tak mi je to jedno ale at nejezdi lidi, ktery to neumi po meste 30 a mimo mesto jsou radi kdyz zaradi trojku a jedou 70. Akorat vsechny brzdi a pak ostatni kvuli nim musi riskovat.
Tydlitka
na 5x
Testy i technickou napoprvé v klidu, jízdy na popáte v šíleném stresu, který mi zůstal dodnes, naštěstí ve smyslu neustále předvídat to nejhorší. Vše závisí na instruktorovi v autoškole, když pomyslím, kolik jsem zaplatila a že pořádně řídit jsem se musela naučit až po boku svého trpělivého přítele. Tak mi příjde hoodně autoškol jako snadný stroj na peníze.
roedor
Re: na 5x
to je ale (bohužel) normální, v autoškole se nikdo řídit nenaučí...Mě to naučil až táta a praxe, hned po získání papírů jsem začala jezdit (krátký trasy se spolujezdcem, postupně delší, pak sama atd...)jinak to IMO nejde
Kapitán Hollister
pánové klídeček
Přátelé, klídeček Já byl v autoškole nejhorší z celé školy, rozbrečel jsem instruktora, mnálem sme nabourali policajty, rok po vydání řidíčáku jsem měl hrůzu z řízení auta a pak najednou-nebyla jiná možnost , než konečně začít jezdit-dostal jse možnost se vyjezdit se, půjčit si auto, kdykoliv jsem potřeboval se projet pro získání nezbytné praxe a byl ze mě pravý opak-pochybuju že někdo z mých vrstevníků v těch letech byl lepším řidičem než já. Prostě jsme přirozený talent, který se ovšem málem zadusil stresem když se to učil v autoškole. Takže přestante vy mystři světa a volantu machrovat-dedonně vás potkávám řada z vás by se do autoškoly měla vrátit. Neřikám že všichni, to né, taky občas udělám chybu.
TristanTzara II.
Re: pánové klídeček
No to jsi se nám pěkně pochválil
Jak jsi to poznal, že jsi lepší řidič než ostatní?
Hanyz01
pro ty, co tu nadávají...
Vážení, autorka již v článku uvádí, že řidičák sice dostala, ale neřídí - uvědomuje si tedy svou řidičskou nedostatečnost a je tedy nepravděpodobné, že by někdy zavinila dopravní nehodu. Narozdíl od těch těžce namachrovaných pitomečků, co jí tu nadávají, aby to pak sami vzali před dvojitou plnou (protože přece nepojedou za tím blbcem, co zpomaluje před přechodem.
Lidi zlatí, uvědomte si, že v autoškole i rok-dva po ní nikdo z nás nebyl kdovíjaké řidičské eso. Trochu té sebereflexe by to chtělo.
Kapitán Hollister
Re: pro ty, co tu nadávají...
přesně přesně přesně, naprosto pravdivě přesně
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...