Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na hasičák v autě není jednotný názor. Povinný zatím nebude

Hasiči i policisté požadují, aby se povinná výbava osobních automobilů rozrostla o přenosný hasicí přístroj. Ministerstvo dopravy, které novelu vyhlášky připravuje, s tím ale nesouhlasí. Názory odborníků nejsou podle mluvčího resortu jednotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nesebr

Kdo má v hlavě mozek, ten má v autě hasicí přístroj.

I malý spray, nebo prošlý hasičák může někdy pomoci více, než žádný.

REFLEXNÍ VESTY POVINNĚ PRO VŠECHNY CYKLISTY!!! [>-]

0/0
24.2.2009 9:55

tom

Re: Kdo má v hlavě mozek, ten má v autě hasicí přístroj.

No pro cyklistu není reflexní vesta moc vhodná, výrobve s tím požitím moc nepořítá a tak to mov ne větru nedrží a vlaje to za nim. To je nouzovka k porouchanýmu autu.

Rozumný cyklista samosřejmě má oblečení (cyklistické) které teflexní prvky má také.

No a pakjsou tu taky blbci co se v černých teplákách motají bez světla v noci po cilnici mezi hospodou a domovem, ale bohužel se na ně nikdo nezaměřuje, ale takovejch 5000,- na místě by si zasloužili. Třeba by se jim pak vyplatilo investovat do blikačky. 

0/0
24.2.2009 10:33

Cyril

Dobrý zdroj na peníze

Hasicí přístroj v osobních autech je z praktického hlediska stejná zbytečnost jako lékárnička!

0/0
24.2.2009 1:49

dívenka prostá

estli bi se neměla tahat cisterna

s hasící pěnou za autem povinně* Estli bi KAŽDÉ auto nemělo mít v kabině za spolujezdce profesionalniho hasiče* Ubilo bi nehod* Polovička profesionalnich hasiču sou požarnici, tak to si nevibereš* Jinač já zásadně bez pásů* Kvůli vohni*

0/0
23.2.2009 21:57

ll

Re: estli bi se neměla tahat cisterna

Ty bi sis do te cisterni stejne dala sodovky pro barbiny, ze?;-D A priste popros tatu, at ti koupi radsi sedacku :-)

0/0
24.2.2009 11:18

spartaman

HP ano

Klidně, ale nesmějí votravovat s periodami revizí, jako je to u normálních hasicích přístrojů. Šílenej vopruz!!!  :-©

0/0
23.2.2009 17:50

Coraxus

Re: HP ano

Jenomže přesně na tohle se nejvíc těšej - z toho bude vejvar. A pravidelně - prostě uměle vytvořená poptávka po konkrétním druhu služeb... ;-€

0/0
24.2.2009 7:35

ll

Re: HP ano

A taky bude vopruz az ti bude horet auto a hasicak nebude fungovat;-D

0/0
24.2.2009 11:19

spartaman

Re: HP ano

Pokud by se to náhodou někdy stalo, koupím jiné, what´s a problem?  8-o

0/0
24.2.2009 16:12

icmek

no...takže takto:

1) koupím auto, které se nevznítí samo (a že ke koupi taková jsou).

2) jezdím tak, abych se nemusel koukat, jak mi auto vzplálo omotané kolem stoletýho buku.

3) když to někdo nahulí do mně, a já přežiju, a budu se koukat jak moje auto hoří a hoří... tak to zaplatí pojišťovna toho, kdo nehodu způsobil.

4) když náhodou viník nehody nebude mít pojistku, tak je tu pořád moje havarijní pojistka.

5) když oheň přeskočí ze stodoly na moje auto... :-/

0/0
23.2.2009 17:07

Tibb

revize

doplňuji ty revize - povinně každý rok - 100 Kč, jednou za pět let se dělá tzv. velká, kdy se přístroj zasílá k výrobci či kam a vy dostanete zápůjčku. Zpravidla jich na půjčení však moc nemají, proto doporučuji se telefonicky informovat. Kdo si zkusí zahasit (jinak ho vozíte fakt zbytečně) musí se doplnit náplň, to je jasné..

0/0
23.2.2009 17:05

Tibb

Nesmysl

Přátelé, hasičák, který něco doopravdy uhasí má náplň nejméně 2 kg, tj. celková hmotnost cca 4 kg (ten museli donedávna mít vozy taxi-naštěstí již to neplatí). Otázka zní-kam ho umístíte?Pod sedačku?Do kufru?Je to nesmysl, žádný osobní vůz pro hasičák nemá "homologaci", tzn. že tam v zásadě ani být nesmí. Osobně jsem viděl drožku po nehodě, kde hasičák vylétl z kufru (kde byl v rámci možnosti připevněný), prorazil zadní plato a poničil interier. Málem způsobil větší neštěstí než samotná nehoda.. Je to zase lobby spřátelených požárních firem-nejdřív hlásiče do novostaveb, atd, teď hasičáky do aut. Za chvíli budeme mít přístroje i v bytech. Hasičům se asi holt nechce makat..

0/0
23.2.2009 17:00

Meda.Brundibar

Jediny funkcni

je, vzhledem k rychlosti sreni ohne, pouze automaticky system zabudovany ve voze. Ale dodatecna montaz takoveho zarizeni je neumerne draha...

Mozna montovana v ramci prvovyroby by byla levnejsi, jeste jsem to ale nevidel nikde nabizet...

0/0
23.2.2009 16:56

sspacir

Re: Jediny funkcni

BVP,T-54,T-55,T-72,:-)

0/0
23.2.2009 17:49

Petr

Sláva požár!

Myslím, že většina inteligentních řidičů dá přednost pořízení hasícího přístroje i bez úpravy v zákoně. Hasící spreje jsou podle mě dobré leda na uhašení cigarety. Investice 500Kč do přístroje + 50Kč ročně za revizi se určitě řidiči vyplatí více než stát a koukat jak mu hoří auto např. za 400.000Kč. Jistě, je mnoho případů když už hasící přístroj nepomůže, ale ve většině případů se podaří požár díky němu zastavit už v počátku a i škoda způsobená jeho použitím se málokdy vyrovná škodě vzniklé úplným zničením vozidla. Pro rychlé použití by měl být v dosahu, tozn. nejlépe v bezpečnostním držáku pod sedadlem řidiče. V kufru je mu sice taky fajn, ale každá ušetřená vteřina v nouzové situaci se hodí.

0/0
23.2.2009 16:19

lopata

Re: Sláva požár!

Promin Petre, ale nemas nejmensi predstavu o cem mluvis. Mas nekolik VTERIN na zastaveni (pokud je to nehoda tak na rekuperaci po narazu) a nouzove opusteni vozidla. Auto je plny plastu a tvuj nepritel je kour. Pak jsou tu bezpecnostni pasy a dvere (nebo okno). Nejdriv musis prezit, abys mohl hasit. A vzhledem k tomu, ze vetsina pozaru ma ohnisko mimo dosah ridice, tak je neuhasis ze sedadla. Pas muze byt zasekly a dvere zkrizene. Nez jsi venku uz je ohen v plnem proudu a to uz malym hasicakem proste nedas. A to beru optimisticky, ze v aute nejsou deti. To bys je nejdriv musel vyprostit ze sedacek a to je taky dost casu. A uz vubecsi nemysli, ze v kufru najdes hasicak, kdyz jsi ve stresu. Pozar auta je 5 - 10 min do uplneho zpopelneni na kostru. A o pozaru obvykle dozvis tak ve 2. - 3. minute.

>

Jedine co me napada, ze je dobre jsou spreje jako je pyrocool. Muzes postrikat sebe a spolujezdce, kdyz je zraneny a vytahnout ho i kdyz to kolem uz lehce hori. Ale to je maximum.

0/0
23.2.2009 17:04

Ion Tichy

Re: Sláva požár!

No, a ještě je tu možnost, že hasičák budou mít v autě ti, kdo u tebe zastaví a budou ti chtít pomoci. To zvyšuje dost podstatně tvoji šanci na přežití. Takže to vidím tak, že i v kufru uložený hasící přístroj je dobrý pro ostatní řidiče.

Jinak Pyrocool v malém spreji je lepší než nic, ale 2 kg prášku bych viděl radší.

0/0
23.2.2009 17:30

lopata

Re: Sláva požár!

Moji sanci na preziti zvysi hlavne to pokud me dostanes ven!!! Zdroj ohne neni v kabine a nez to uhasis je clovek popalenej az beda. Proto ma smysl jen pyrocool (a podobny). Postrikas nestasnika a das mu a sobe cas navic. Na uhaseni vetsinou potrebujes prilis velky pristroj nez aby byl prakticky.

0/0
24.2.2009 9:33

reditel vesmiru

Re: Sláva požár!

prasek do auta ani omylem

zpusobi stejne skody jako kdyby to auto shorelo uplne

0/0
25.2.2009 9:46

fine

Re: Sláva požár!

No pri nehode je to o necem jinem tam jde o to co nejdriv vypadnout z auta a taky zalezi jestli ma hasicak po ruce nekdo jiny a dokaze pomoci. Hasicak pod sedadlem je urcite lepsi varianta nez ho hledat nekde v kufru. viz.

http://zpravy.idnes.cz/pri-nehode-na-blanensku-zemreli-ctyri-lide-z-toho-tri-uhoreli-p59-/brno.asp?c=A090110_113220_brno_taj

Pokud jde jen o technicky problem je taky lepsi mit hasicak po ruce. Pribuzny jel s kamaradem na dovcu a kdyz jeho kamarad najednou zastavil a z jeho C5 se zacalo kourit a nez stihl pribuzny se svym autem zastavit mel pribuzny sprej v haji a zacinalo to horet znovu. Pribuzny mel prave hasicak pod sedadlem takze auto uhasil a i kdyz skoda byla velka, aspon zachranili kufr plny fotovybavy.

0/0
23.2.2009 23:29

lopata

Re: Sláva požár!

Spocti si cas straveny hasenim. A cas potrebny na vyndani kufru z auta. Mnohem rychlejsi je varianta vsechno ven. A pratele, jen blazen sedne znovu do auta ktere jednou horelo. (Ted nemyslim od upadly cigarety). Sorry, horelo jednou muze znovu. Navic neni nikde presne dano co ohen poskodil a co ne. Ne vsechny zmeny jsou videt. Takze dobre pojistene auto je lepsi nechat lehnout popelem. A hlavne bezpecnejsi pro vsechny ucastniky dopravy.

0/0
24.2.2009 9:28

fine

Re: Sláva požár!

Tak specialne pro tebe znovu:

1. Hasici sprej v plechovce byl pouzit vsechen, nevim jak dlouho trvalo haseni tedy i vycerpani noveho nepouziteho spreje (nemam presne info) a i presto uhaseni nebylo dokonale a kdyz to zacinalo pomalu ale prece horet znovu, uz nebylo cim hasit.

2. Nikdo do auta nesedal, zbytek osadky vytahoval z kufru fotovybavu (a nejake nezazalohovane porizene materialy)  v cene cca 300.000Kc

3. Kdyby pribuzny nemel hasicak ve svem aute pod sedadlem, ale v kufru nekde pod bagazi tak by ho tam asi hledal do dneska a Citroen jeho kamarada by na 100% shorel cely. Pomoci hasicaku dokonale uhaseni trvalo cca 8 vterin.

4. S tim ze pokud uz nejde hasit (nebo neni cim) a pozar uz je rozsahly je nejlepsi od auta vypadnout co nejdal souhlasim.

0/0
24.2.2009 11:37

tmf

je blbost ho vozit

a smrdí to pořádnou tlačenkou prodejců a revizáků

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009020803

0/0
23.2.2009 15:22

lopata

Hasicak

Premyslel jsem jestli ho vozit, ale neni kde. V kufru je to blbost. Stejne jako u lekarny. Mam sprej ale ten nakonec taky nevozim. To riziko, ze se vyda na pochod je moc vysoky a v supleti spolujezdce je zbytecnej. Navic si uvedomte, ze musite zachovat chladnou hlavu v situaci kdy mate jeden pokus.

>

Jako vidim za nejlepsi sebrat lidi  a zmizet.

0/0
23.2.2009 15:07

falonso

Re: Hasicak

Pořád lepší kilovej práškovej hasičák v kufru,než vůbec nic.Nevím,co je za problém,otevřít kufr a začít hasit.Jo zkrátka pilot,kterej rozvěsí auto na střechu,tak to se pravda ten hasičák obtížně vyndavá odkudkoliv,ale o tomhle to není...To jsou zkrátka jen takový argumenty o ničem.Myslím,že ten kdo je trochu zodpovědnej a rozumnej a byl i třeba někdy svědkem požáru auta,tak ty 3 stovky zainvestuje a hasičák vozí.Přijde mi to důležitější než např. sada žárovek a jsem pro to,aby to bylo povinné zákonem...R^R^R^ Sám hasičák vozím...

0/0
23.2.2009 16:24

dochud

Důležitější je pojistka

Jak se na to jednou nastříká ten prášek tak je vše v pr.... Nikdo to už nevyčistí. Alternátor v hajzlu, klima, je to všude....

0/0
23.2.2009 15:04

falonso

Re: Důležitější je pojistka

No bodejť,to je lepší se koukat na to,jak za pár minut lehne celý auto popelem.To jsou argumentyRvTaky ti může třeba hořet část oblečení,to budeš taky jen tak koukat až celej shoříš a nebo si radši zničíš práškem značkový kalhoty?

0/0
23.2.2009 16:18

ja

Re: Důležitější je pojistka

a slysels nekdy o CO, vodnim, halonovym, a dalsich jinych pristrojich?

Jinak ja osobne nez koukat jak mi hori obleceni tak si to sundam nez shanet prasek. Prasek te dokaze pekne podusit a ver mi ze neni prijemne se toho prasku nadychat

0/0
25.2.2009 18:30

Olaf

povinná výbava

Dobrý den,

     rád bych reagoval na článek viz výše. Sleduji tuto novelu pozorně a neustále se věci točí kolem hasících přístrojů, měřícího pásma ba dokonce o alkohol tester.

     Ale co povinná výbava autolékárniček. Věci, říkejme tomu buničina, kterou má autolékárna obsahovat nevyhovují, mohou ublížit, nůžky nepřestřihnou bezpečnostní pás, atd, ale o tom není ani zmínka.

 Kdy vlastně vyjde vplatnost novela zákona???

Děkuji za odpověď

0/0
23.2.2009 15:01

lopata

Re: povinná výbava

A kde ji vozis. V kufru? Tak to je jen na ozdobu a pro policajty. Efektivne pouzitelna lekarna a hasicak musi byt dosazitelne ze sedadla ridice (pripoutaneho). A drzak nesmi pustit pri narazu. Jenze to je pri nedostatku mista v osobnich autech dost utopie. Jedine ze by to nejak delali vyrobci aut.

0/0
23.2.2009 15:10

tmf

Re: povinná výbava

proč připoutaného?

0/0
23.2.2009 15:21

icmek

Re: povinná výbava

nůžky nejsou na pás, ale na tu buničinu.

0/0
23.2.2009 17:02

tom

Re: povinná výbava

to je blbost - když se přikládá obvaz, tak to tam namotáč celý. Ty nůžky maj být opravdu na pásy. Ale na to lépe poslouží nůž - proto si raději vozim v popelníku odlamovák...

Jinak nevím proč by nemohla být lékírna v kufru. Dosažitelná z místa řidiče? To jako že se budeš ošetřovat sám? Pochybuji že by člověk po nehodě po které se není schopen dostat z vozu byl ve stavu kdy bude schopen sám se ošetřit.

0/0
24.2.2009 10:28

Coraxus

Jde o prachy

Povinný hasičák v autě je pohodlný způsob, jak udělat penězovod z kapes řidičů do patřičných firem - nejen náklady na pořízení, ale uvědomte si, že u hasičáků se dělají PRAVIDELNÉ REVIZE, což by se těch v autech týkalo taky. A to už jsou pěkný prachy - a napořád! ;-€

Podotýkám, že vozím v autě hasící sprej, možná je k ničemu, ale přesto ho mám a nikdo mi to nemusel nařizovat... ;-O

0/0
23.2.2009 14:40

krakra

Re: Jde o prachy

Já jsem si do auta koupil hasící přístroj v A.T.U na Chodově a o žádných revizích nemám tušení.

0/0
23.2.2009 14:55

dochud

Re: Jde o prachy

Mělo by o tom být napsáno přímo na tom hasičáku....

0/0
23.2.2009 15:01

krakra

Re: Jde o prachy

Možná že to tam je, ale nikdo to po mě nechce.

0/0
23.2.2009 15:12

Coraxus

Re: Jde o prachy

Samozřejmě, teď je po tobě nikdo nemůže chtít, teď je to tvoje věc. Ale pokud by to bylo ve vyhlášce, bylo by to i s revizemi. A ty může dělat jen odborná firma a bylo by to samozřejmě za peníze... :-/

0/0
23.2.2009 15:04

rudastraka

hasici

ja jednou hasice volal k autu co po narazu do stromu blaflo

behem 5-ti minut bylo po autu

posadka se nastesti stihla katapultovat

0/0
23.2.2009 14:36

mi_golem

golem123

A proto bude povinný alespoň alkoholtester. Jinými slovy. Když jsem musel pykat za opilství(Šejch nebo jak se jmenuje), tak budou pykat  i ostatní.

0/0
23.2.2009 14:26

tmf

Re: golem123

no jen mi zatím nikdo nevysvětlil k čemu ten tester vlastně má sloužit? Jsem OK, proč dejchat, jsem zlitej, ani si na nějakou trubičku nevzpomenu, jsem rád že trefím klíček do zapalování

0/0
23.2.2009 15:25

iuos

hmm

já myslím, že hasičák v autě je dobrý leda pro použití mimo auto, ve kterym se veze - třeba když uvidím jak někde něco začíná hořet, nebo někomu doutná auto... pokud začne hořet auto mně, tak se seberu a uteču co nejdál to půjde... je to samá umělá hmota, to musí blafnout za pár minut

0/0
23.2.2009 13:05

icmek

Re: hmm

TVOJE auto je samá umělá hmota.

0/0
23.2.2009 13:40

ja

Re: hmm

Ano, moje auto i vsechna ostatni jsou sama umela hmota. Takze po vzniku pozaru mam cca ctvrt minuty na to, abych z auta utekl nebo aby ho kdokoli uhasil. Muze tomu malicky hasici pristroj alespon teoreticky zabranit? Je znam alespon jeden pripad, kdy to nekomu pomohlo?

0/0
23.2.2009 14:20

rudastraka

Re: hmm

ja ho vozim, ale moc neverim, ze by to pomohlo

0/0
23.2.2009 14:32

honzyk

Re: hmm

Najděte si na stránkách motortv.cz v archivu pořadu Autosalon reportáž o požáru auta. I když je tam hodně umělé hmoty, tak má posádka dost času opustit auto, případně se pokusit hasit.

0/0
23.2.2009 15:38

hugo

vyrobci automobilu

mozna by bylo dobre dat to do predpisu u noych aut, potom by byla jistota, ze bude hasicak po ruce, nekde v interieru a ze se behem havarie neuvolni a nepobije posadku.... nevim, jestli by sel zakomponovat do vyplne dveri, spodni casti sedacky, nebo nekam pod palubku, v kazdym pripade je to na vyrobci automobilu, kazde jine reseni je dost rizikove...

0/0
23.2.2009 13:03

tmf

Re: vyrobci automobilu

kdyby tak už by musel bát po autě rozvod hasící směsi, jinak je to stále o ničem.

0/0
23.2.2009 15:28

krakra

Hasící přístroj

Hasící prístroj smysl má, nechápu jak někdo o tom může povhybovat.

0/0
23.2.2009 12:59

...

Re: Hasící přístroj

nějaký argument by nebyl?

0/0
23.2.2009 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.