Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neumíte měnit píchlé kolo? Zalepte ho

Chcete ušetřit místo v kufru, které vám zabírá náhradní kolo? Pak si pořiďte lepicí sadu, která si s defektem poradí. Dobře poslouží i ta nejlevnější, chce to ale trochu šikovnosti a dost síly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Kolik stojí zalepení?

Zdravím! Nedavno jsem píchnul kolo a řešim, jestli si to nechat v servisu zalepit nebo si koupit nějakou lepící sadu a do budoucna si to lepit sám. Nemáte někdo představu, kolik stojí zalepení kola v nejlevnějším servisu? DÍK

0/0
9.9.2009 13:58

Host

Možnosti nejsou vyčerpány

škoda, že novináři nezkusili i něco dalšího, mám to v motorce i v autě a rozhodně cítím, že jsem peníze nevyhodil. Mají to tady http://www.ddpneu.cz/velkoobchod/product-category/cely-sortiment/opravy-pneu-sada.html

0/0
17.7.2009 5:08

Host

Bezdefektu

Pěkný článek, škoda jen, že autoři netestovali i jíne sady na opravy, nebo třeba preventívní tmely proti defektu. S tmelem by pak na té fábii, po přejetí těch hřebíku, nemuseli dělat nic, tmel by to spravil sám. Aplikuje se před jízdou a chrání preventívně.

Preventívní tmely a SOS sadu na opravu defektu naleznete  na www.bezdefektu.unas.cz

0/0
10.7.2009 12:36

Honza

lepší zavolat asistenci

Já si měsíčně platím pár desítek korun za asistenční službu a mám klid. Rezervu sice vozím a na nějaké vedlejšce nebo v cizině bych si jí asi i vyměnil. Ale na rušné silnici a už vůbec na dálnici bych rezervu nikdy sám nevyměňoval. Raději odstavím auto až na trávník a počkám na příjezd servisního vozidla, které má oranžový maják a je lépe vidět. Stát, natož něco dělat na autě v odstavném pruhu je pro sebevrahy.  Každý projíždějící kamion vám s autem pěkně zacloumá - milé když ke všemu visí na heveru a Vás div neodfoukne. Za provedenou službu nic neplatím, neumažu se, nenadřu se, nehledám nářadí a můžu sedět v bezpečí někde za svodidlem. Stejně tak Vám služba může gumu zalepit.

0/0
11.5.2009 11:52

Lenka

Vše je trochu jinak

jEDNÁ SE O OPRAVDU NOUZOVÉ ŘEŚENÍ. Já osobně, když si představím průraz pneu, na našich silnicích nic neobvyklého, o Praze nemluvě,   tak mně běhá  mráz po zádech, když si představím zničenou pneu a lepící sadu v kufru.   Nutno upozornit na jeden problém průrazu o větším průměru na běhounovém profilu. Nárazníková vrstva pod běhounem je tvořena několika vrstvami ocelové tkaniny (jako sítko). Pokud se prorazí, vznikne otvor do kterého vystupují ocelové drátky. Tyto větší průrazy se opravují vmačknutím gumového hřebu, byť natřeného lepidlem. Tady spočívá to  nebezpečí.Pneumatika během provozu se deformuje a příslušné drátky v otvoru dříve či později daný hřebík "rozkoušou".  Z toho vyplývá , že pneumatika ztratí těsnost, opět. Dá se říci, že pneumatika s větším průrazem (cca M5 a více) je prakticky zničená. Tak po opravě hlavně ne na přední nápravu. Moc se o tom nikde nemluví, ale od odborníka jako je ing. Říha by takové upozornění bylo adekvátní. I když šéfuje pouze zkušebně exhalací.

0/0
17.4.2009 21:39

marek62

hlavne se nepozna, ze clovek pichnul

Ja teda nevim, hlavni problem je, ze clovk nepozna, ze pichnul a pak uz je pozde. A to mam najeto uz poradnych par set tisic. Jenze kdyz kodrcate krokem v kolone, nejaky tahnuti vubec nepoznate. Takze az v okamziku, kdyz jste na rafku. A to uz je na vyhozeni.

0/0
16.4.2009 21:09

sty21um

Nejlepsi je ta lepici sada

Uz jsem mel hodnekrat hrebik nebo vrut v kole a tak jsem vyzkousel penu i tu lepici sadu. Pena neni dobra. Kdyz je dira trochu vetsi, treba po vytazeni vrutu, dira se nezacpe. Navic se tim muze znicit rafek, memu kamaradovi po aplikaci peny rekli, ze ten rafek uz se neda pouzit (ale mozna ho jen chteli natahnout). V kazdem pripade je to jen reseni na den nebo na dva dny, pak se musi pneumatika vymenit, kolo neni vybalancovane.

Ta lepici sada je daleko lepsi. Nevim, jakou znacku jsem pouzival, ale stala snad 5 dolaru. Zalepi se tim i vetsi diry a tlak v pneumatice pak vubec neuchazi, takze se nemusi menit pneumatika. Akorat, jak v clanku rikaji, chce to silu na procpani toho nastroje do pneumatiky a pak ven. A taky musite mit v aute kompresor nebo pumpu na dofoukani kola, v plechovce od te peny je tlak, ktery nafoukne pneumatiku na dojeti.

0/0
16.4.2009 15:34

Tomáš

Re: Nejlepsi je ta lepici sada

Pěna ve spreji je dobrá, ale jak která, například kdysi se dal sehnat opravný sprej od "Locktite" a ten mi ucpal díru od šroubu průměr 8 mm, fakt fungoval skvěle. Taktéž v článku zmiňovaný  "Holtz" je docela dobrý, předminulou zimu jsem s ním opravil zadní pneu, poté k pumpě dofouknout a nějak jsem na to zapomněl, takže jsem vzhledem k tomu, že zimáky nebyly už nic moc, na ní jezdil přes léto až do podzimu... Včera jsem píchl obyčejný hřebík a říkám si žádný problém, ale ouha, sprej od "SONAXu" prostě nefunguje, připadá mi ta směs nějak málo lepivá, nebo co, prostě to utíkalo dál, takže jsem na férovku vyhrabal z nářadí vrut a našrouboval ho do té díry po hřebíku, zkrátka SONAX nebrat. Ale problém je, že ho mají u každé pumpy a nic lepšího nekoupíte, zlatej LOCKTITE, byl fakt nejlepší. Jinak já spreje používám, co jsou na trhu, když je kvalitní,nemá to chybu.

0/0
15.5.2009 0:41

Host

Re: Nejlepsi je ta lepici sada

Kompresor v aute poskytuje tu vyhodu ze dofukas a dojdes do najblizsieho servisu a alebo na odstavne parkovisko kde si koleso vymenis. ja som ho kupoval pred rokom a pouzivam ho fukania aj byciklov a lopt 

http://www.kompresory-info.sk/product/minikompresor-ok-mini-302/

ked to skombinujes s tou sadou tak hlavne ten pocit ze si pripraveny aj na dlhsiu cestu je na nezaplatenie

0/0
8.9.2009 14:38

tomasl

Re: Nejlepsi je ta lepici sada + kompresor

Nejlepsi je mit lepici sadu a kompresor.

Ja mam http://www.kompresory-info.sk/product/minikompresor-ok-mini-302/

Kompresor ti umozni dofoukat a zajet do servisu nebo na parkoviste kde je oprava bezpecnejsí. Taky dofoukas kolo nebo mic.

0/0
8.9.2009 14:48

Janka

Rezerva je nanic, když se vozí v kufru prázdná :-)))

Máme v pneu plyn, ne luft. Je to bezva věc, nemusí se kontrolovat, stačí jednou dvakrát za sezonu. JENŽE... náhoda je blbec, jeden zapomněl a ráno kolo na chatě prázdné. Samozřejmě rezerva taky :-))))) Takže vypustit kolo, nadupat latexem a wopatrně doškobrtat do servisu a nasypat si popel na hlavu...

No, sprej jsem měla náhodou, jeden blb mi před rokem vykroutil ventilek u kola... takže sprej vozím pro sichr s sebou. Fakt dobrý, jen v servisu hemzají...

Jinak s sebou vozím kromě klíče na kola i ocelovou trubku, abych měla větší sílu pří výměně... moc místa nezabere a jeden se tak nenadře R^

0/0
14.4.2009 7:52

zdenek

číňani

čínskou sadu nemusíte kupovat na aukru za 80,- plus poštovné. Stačí zajít do euroshopu či podobných šopů tipu vše za 39. stojí to asi dvacku.

0/0
1.4.2009 8:55

Euronymos

Rezerva je rezerva

V autě mám jak sprej na lepení pneu, tak i RHP, ale zatím jsem neměl možnost ani jednu z těchto věciček odzkoušet.

Jenom by ale zajímalo, jak poznám, kde je v pneu díra.

0/0
21.3.2009 13:33

Mína

Re: Rezerva je rezerva

Nasliníte prst a přejíždíte po pneumatice, tam, kde uchází vzduch se dělají bublinky;-D

0/0
23.3.2009 12:58

Euronymos

Re: Rezerva je rezerva

;-D;-D

Tak to mě nenapadlo. Spíše mě napadlo zavolat odtahovku, ať to firma zaplatí ;-D.

0/0
23.3.2009 13:26

Tomáš

Re: Rezerva je rezerva

To máš jedno, hřebík nehledej, naper tam sprej, dojeď k pumpě, dofoukni a v pohodě dojedeš domu a druhý den i ke gumaři. Ale jak říkám, spreje pod 270,- stojí za prd. Ušetří to čas, znáte to, máš něco rozjednaného a zrovna píchneš, než volat asistenčku, nebo se špinit s rezervou (o šroubech přetažených z pneuservisu ani nemluvě, to aby člověk s sebou vozil "křížový" klíč na kola), je tohle rychlejší a efektivnější. Několikrát osobně vyzkoušeno.

0/0
15.5.2009 0:52

Karlos

tak proč si nemoniturujete kola univerzálním systémem?

tolik řečí a jsou na trhu i jinné a lepší věci. Proč zkoušejí jen to nejhorší? na ddpneu.cz lze koupit super sadu s lepením a kompresorem za babku. Nebo stejně tak monitorovací systém tlaku v pneu třeba i pro palírnu slivovice, tak je dobrá... :-)

0/0
27.2.2009 13:34

Jirkah

klice k vymene

Ono neni ani tak problem to kolo vymenit, jako spis to, ze se vetsinou prodavaji nekvalitni klice, Kdyz jsem si u stareho auta menil kola, tak jsem ten klic zohl o 30 stupnu. Kdyz jsem pouzil jiny, tak jsem zase potreboval trubku, abych mel vetsi paku a to jaksi na silnici nemam. Nevim jestli ty kola moc pritahli, nebo uz to bylo mirne zkorodovane, ale kazdopane klic byl z "sufankove oceli", takze jsem radeji koupil sprej. Rezervu mam, ale vydrzi to klic??? a nebo povolim to? kdyuz to utahovali peneusroubovakama?

0/0
27.2.2009 9:44

Mína

Re: klice k vymene

Kde jste vzal ohebný klíč?????8-o;-D Já mám originální kíč na felicii a drží. Protože jsem ženská a nemám tolik síly, když chci šroub povolit nebo naopak utáhnout, normálně na klíč pořádně dupnu a je to. Měnila jsem 3x a  ještě se mi nic neohlo.

0/0
20.3.2009 11:33

Marek

Re: klice k vymene

No kdyz jsem menil predni kolo na me Lize (Liaz 110), tak se mi taky odla ta metrova trubka co sem s ni nastavoval puvodni klic. ;)

0/0
16.4.2009 15:41

sty21um

Re: klice k vymene

a povolujes na spravnou stranu? :-)

0/0
16.4.2009 15:37

Agent-přisluhovač

Re: klice k vymene

Tenhle neohneš - mám ho.

http://www.pn-autodoplnky.cz/1102-klic-na-kola-teleskop.html

0/0
9.9.2009 11:41

píchač gum

150 000

píchnout jednou za 150 tis. km, tiše závidím... za svůj život jsem najel tak 70 - 80 tis. km a měnil jsem už nejmíň čtyřikrát... jinak, z vlastní zkušenosti bych řekl, že ve většině případů je vyloučeno takto na cestě najít díru v kole. takže všechny popisované metody jsou podle mne více či méně nanic ...

0/0
26.2.2009 16:52

sl

Re: 150 000

to mate pravdu. Kdyz jsem 'pich' po prve , tak to byla dira 10x10 cm. Pneu se v podstate rozpadla ..... Pri dalsich pichnutich meli v servisu obvykle problem vubec diru najit.

Nechapu jak bych to poznal na silnici. ze bych si napustil kufr mydlovym roztokem, ponoril gumu a dival se odkud utikaji bublinky? :))

0/0
26.2.2009 16:54

Tomáš

Re: 150 000

Tak často? Myslel jsem, že stopařek ubývá...;-D

0/0
15.5.2009 0:44

kladnyhrdina

to už v NDR znali

Přesně to, co je popsáno jako čínská sada bylo na přelomu 60.a 70. let dodáváno k Trabantům jako souprava na opravu bezdušových pneu. Fungovalo to a ani se to nelámalo jako čínský plagiát. Bezdušové pneu byly tehdy atrakce a nikdo jim nevěřil. Měl je jen Trabant a později Wartburg.

0/0
26.2.2009 16:45

Franta

ContiComfortKit

Zkoušený přístroj je možno koupit ve všech Barumáckých prodejnách. Kompresor má výkon i výdrž. Srovnával jsem dobu potřebnou pro nafouknutí pneumatiky různými kompresory. Ten z Conti Kitu je bezkonkurenční. :-) 

0/0
26.2.2009 8:57

Opčan CZech

Doplnění příspěvku

Obě rodinná vozidla ( Berlingo LPG a Kia Picanto jezdí BEZ REZERVY - mají dojezdovou sadu homologovanou výrobcem - a NENÍ PROBLÉMR^. Navíc podle doporučení výrobců pneumatik by neměla být používaná pneu ( tedy včetně rezervy) starší 4 let - šáhněme  si do svědomí - dodržuje někdo toto??

0/0
26.2.2009 8:14

sl

Re: Doplnění příspěvku

samozrejme. Jsem snad idiot abych jezdil na gume stare 5 let ? nechci se zabit.

Auto max 4 roky, obvykle vydrzi tak 2-3, motorka max 2 roky. :-)

0/0
26.2.2009 16:52

Lister000

Re: Doplnění příspěvku

jsi mamlas... - protože si neuvědomuješ, že né všichni v ČR jsou tak bohatí jako ty, aby si auto kupovali po max. 4 letech! Hodně lidí u nás má auto, dokud nedojezdí!

0/0
26.2.2009 20:18

hafik20

Re: Doplnění příspěvku

Autor pravdepodobne nemeni kazde dva roky motorku a ctyri auto, ale POUZE pneumatiky...

0/0
26.2.2009 22:17

Lister000

Re: Doplnění příspěvku

Unáhlil jsem se. Máte nejspíš pravdu. Bohužel tu není stydící se smajlík ( :-[ ) ... tak si ho budete muset představit :)

0/0
26.2.2009 22:20

Opčan CZech

Lidi probuďte se, totalita zkončila,jsme v EVROPĚ....

Nejedná se o to zakázat vození rezervy, ale povolit nevození rezervy za podmínky alternativního řešení - tj. rozšíření osobní svobody řidiče. Dogmatická doba- "Co je přikázáno , to je svaté, soudruzi" snad naštěstí zkončila, omezené myšlení některých jedinců bohužel přetrváváRv. Nechci Vám brát iluze, ale již delší dobu jsou na trhu v ČR vozidla nabízena s tzv. dojezdovou sadou (lepidlo, kompresor, aplikátor) , tzn. bez rezervy. Kia, Mercedes, a tuším že i u Škodovek lze tuto sadu zakoupit místo rezervy. Jinak popravdě - jezdím 11 let, ročně průměr 60 tis. km ( tj. 660 tis. km) a za celou tu dobu jsem měnil rezervu 1x a 1x dofukoval kolo kompresorem s lepící směsí ( fungovala po opravě po zbytek životnosti gumy, už přesně nevím kolik, ale OK). Takže debaty o tom, zda vozit/nevozit rezervu bych ponechal jen na osobním rozhodnutí řidičů - jinde to funguje i bez povinné rezervy:-).

0/0
26.2.2009 8:14

Qíteček

Další:

Nůžkami z lékárničky???

A jsou nerezový? To já nevím, já jsem na ně nechcal.

0/0
25.2.2009 23:28

Qíteček

Teeeda......

Doufám, že v těch áčkách z těch gumaspoň ty hřebíky povytahujou, než tu fóbii prodaj..... :-P

0/0
25.2.2009 23:21

Mitchell

Re: Teeeda......

;-D R^

0/0
27.2.2009 2:19

roddie

Já rozhodně budu vozit rezervu

Mám Pažouta 405, rezerva podvěšená pod kufrem, takže úspora místa nulová. Výměna kola otázka 15 minut. Řekl bych, že ten, kdo už teď má rezervu, si nebude kupovat sprej za čtyři kila.

0/0
25.2.2009 22:33

rafol

Nejsem odbornik

ale pokud vim, tak knot se do gumy nesroubuje, jak ukazuji na videu, ale zatlaci bez otaceni. Kdo vi, jestli jim to neprasklo prave proto:-/

0/0
25.2.2009 18:23

Ondra

Re: Nejsem odbornik

A možná právě proto jim to i uchází.

0/0
26.2.2009 11:53

vdd

Poslanci?

Koukám,je to tady samý odborník,může mi někdo vysvětlit proč se takovouto kravinou zabývají poslanci a chtějí to uzákonit? Proč to nenechat na samotných řidičích,nebo nás mají za nesvéprávné? Není to jen rezerva,ale hasičáky,alko testery atd.....Jenom další buzerace a zesložiťování jednoduchých věcí. Kolik lidí to už teď naprosto zbytečně "zkoumá" a bude vydávat různá prohlášení pro a proti. Kocourkov hadr.

0/0
25.2.2009 17:28

Maťo

Re: Poslanci?

to nie je buzerácia, sprej na zalepenie kola je dobrá vec, pretože 90 % žien si kolo nevymení a bude uprimní 40% chlapov možno tiež nie. Ak to nedokážeš, tak len zavadziaš na kraji cesty a otravuješ lidi, aby ti pomohly. Hasičák tiež nie je zlá vec, aj keď ja ho nemám (mám dobru poistku s FAP) a alkoholtester, kto pred jazdou nechlastá, nepotrebuje.

0/0
26.2.2009 7:52

vdd

Re: Poslanci?

Maťo,nejde o to co je dobré a co ne, ale proč to nenechají na nás samotných, proč to uzákoňovat? Já rezervu vozím a budu ji vozit dál, ale tohle vypadá, že poslanci opravdu nemají nic lepšího na práci. Ať si každý vozí sebou třeba dvě rezervy nebo dva spreje podle toho co komu vyhovuje ne?

0/0
26.2.2009 9:07

Mitchell

Re: Poslanci?

Protože to, aby se rezerva nemusela vozit, se musí vyřešit změnou legislativy. A to je na politicích. Dneska pokud budeš mít lepící sadu a nebudeš mít rezervu, dostaneš od policajta flastr. On to ani jinak řešit nemůže.

0/0
27.2.2009 2:21

Rex

Re: Poslanci?

Tak to jsem zvědav jak těch 90 procent žen najde tu díru a případně vyndá ten hřebík, to snad ať se naučí přehazovat kolo.

0/0
27.2.2009 15:47

Mína

Re: Poslanci?

 Maťo kecá, já jsem ženská a kolo si vyměnit umím a určitě to uměj i ostatní ženský, nic na tom není - jenom je potřeba síla. A nechápu, proč by ženská neuměla najít díru v pneumatice, jsme snad slepý nebo co???

0/0
20.3.2009 11:36

Martin B

Re: Poslanci?

DObry den, ted melete z cesty. Treba maly hasicak si ja osobne myslim, ze je velice dulezita vec. Kazdemu ho doporucuji.

0/0
26.2.2009 23:03

Mitchell

Re: Poslanci?

A ještě k tomu hasičáku - tam nejde ani tak o to, jestli ti shoří auto nebo ne (stejně když to jednou chytne, tak je to na hození do šrotu), ale o to, že díky tomu hasičáku můžeš třeba ty nebo někdo jiný z auta vystoupit a nebo někoho jiného stihnout vytáhnout (být vytažen) mimo hořící auto. To je o možnosti zachránit lidský život.

0/0
27.2.2009 2:24

Jara

Proč nevozit rezervu?

Místo rezervy mám nádrž LPG - takže sada + kontrola tlaku mi umožní mít k dispozici celý kufr.

0/0
25.2.2009 14:44

Yarda

Re: Proč nevozit rezervu?

Yo, to je taky vtipná deformační zóna, jen co je pravda.

0/0
25.2.2009 14:55

Mitchell

Re: Proč nevozit rezervu?

;-D

0/0
27.2.2009 2:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.