Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Crashtesty: bez stabilizačního systému na pět hvězd zapomeňte

Konec pěti hvězdičkám pro všechny. Organizace Euro NCAP testující bezpečnost prakticky všech v Evropě prodávaných aut zpřísnila hodnocení. Získat maximální počet pěti hvězdiček už by nemělo být tak snadné. Úvodním kolem zpřísněných testů už prošla první várka šesti aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qwert

boze

Teda to je ale kravina. ESP prece vubec nevypovida o tom, kdyz to do me zepredu nekdo napali nebo kdyz ja to napalim do stromu. To je jeste mnohem vetsi kravina nez body v testu navic za signalizaci nezapnutych pasu. Tohle svedci pouze o uplatnosti organizaci, co provadeji testy.

0/0
24.2.2009 15:45

reditel vesmiru

stabilizace ceho?

Stabilizace ceho musi byt v aute? podvozku, tlaku v kolech, drzaku na kafe?

Ja osobne bych za ESP kopal do kouli. V lete nepoznam rozdil mezi zapnutou a vypnout stabilizaci. V zime jezdim zasadne s vypnutou, protoze na snehu se se zapnutym ESP jezdit neda. Je to jako bych jezdil v autoskole kde mi v kazde zatacce slapne instruktor na brzdu

0/0
24.2.2009 10:55

icmek

Re: stabilizace ceho?

tak tak... včera jsem se při sjezdu do vsi křižoval a volal jsem po ESP, ABS a zimních gumách... ;-D

0/0
24.2.2009 10:57

vlado

Re: stabilizace ceho?

Letná noc, dialnica na vysočine, tesne po búrke - prietrži mračien. V mierne pravotočivej zákrute na D1 som obehoval autobus. Keď som bol vedľa autobusu, vletel som do potoka tečúceho krížom cez dialnicu. Nebyť ESP, tak ten autobus zošrotujem. Alebo seba? :-)

0/0
24.2.2009 11:17

*****

Re: stabilizace ceho?

tak tak. zatacka na vode ve vyssich rychlostech nebo potok pres cestu na dalnici, tak je eps k nezaplaceni.

0/0
24.2.2009 11:31

*****

Re: stabilizace ceho?

hlavne jde o tu fazi, kdy se zmenni zpusob jizdy.

kdyz se objevi nestandartni situace a rozmyslim si v takove situaci prudke brzdeni v zatacce ve vysoke rychlosti a jeste vyhybaci manevr. S EPS a ABS brzdim i vyhybam zaroven... Bez ABS nevyhnu bez EPS neubrzdim.

0/0
24.2.2009 11:33

icmek

Re: stabilizace ceho?

normální člověk si rozmyslí prudké brždění v zatáčce ve vysoké rychlosti. ale to je nadlouho. vy máte ESP a ABS, takže jste nesmrtelní :) každej šofér ví, že v zatáčce je o hubu brzdit...

0/0
24.2.2009 11:45

icmek

Re: stabilizace ceho?

a vůbec... k čemu je ABS a ESP, když už tu dvacet let máme 4WS? jo.. francouzský auta to nemaj, sorry... ;-D

0/0
24.2.2009 11:46

Miras

Re: stabilizace ceho?

ABS s tím nijak nesouvisí a ESP je tu proto že 4ws leč je určitě dobré asi není uplně ono.

0/0
24.2.2009 16:37

Little Boy

Re: stabilizace ceho?

Tos si to trochu pletes, stabilizace se vypnout neda stejne jako abs. Ja ji na svojem aute docela poznam a hlavne v lete, jeji funkce je takova ze pri nedotacivem smyku brzdi zadek a dela z auta pretacivou potvoru (predokolka). Je to celkem neprijemna vec, protoze auto se pak v zatacce tak divne smyka jak se meni pretacivost v nedotacivost a vubec z toho neni dobrej pocit, protoze clovek nevi co od toho auta ma cekat. To o cem mluvis je asi asr, ale to neni stabilizacni system, je to protiskluz a ten je naopak na snehu velice prijemnej.

0/0
24.2.2009 13:14

Warhead

Re: stabilizace ceho?

no ono to spise neutralizuje toceni a udela z auta cihlu ale da se cekat jak se zachova :-P

0/0
24.2.2009 13:27

Miras

Re: stabilizace ceho?

Ty se pleteš v pořádném autě se ESP dá vypnout a naopak velice pomáhá v zatáčkách a auto je docela slušně čitelné. Předpokládám, že máš asi nějaký starší vůz .

0/0
24.2.2009 16:28

Little Boy

Re: stabilizace ceho?

Ani ne, je to trictvrte roku starej fiat, vypnout se da jen asr (teda pokud se nepocita rozpojeni konektoru cidla otacek na kole). Stejne tak ve skode (OII) se esp vypnout neda, jen asr. Typuju si ze dalsi koncernovy auta WV to budou mit podobny, takze nevim co muzou bejt poradny auta.... A jak rikam, moc citelny me to neprijde, druhy auto co mam nic takovyho nema a v zatacce se sune ven, fiat tak divne poskakuje podle toho jak esp zabira (z nedotaciveho smyku dela pretacivy a to se strida....)

0/0
24.2.2009 16:40

marian

Re: stabilizace ceho?

no tak v tom pripade teda konkretne v o2 maji asi soudruzi z ndr chybu. Na tom tlacitku by nemelo byt napsano esp ale asr, kdyz se teda esp neda vypnout

0/0
24.2.2009 21:20

tulisan

Re: stabilizace ceho?

ESP se nada vypnout??? ;-D  U nekterych aut mozna ne, ale jinak vetsina dnes vyrabenych aut ma ESP, ktere se vypnout da!!!!

0/0
24.2.2009 16:34

marian

Re: stabilizace ceho?

Protiskluz na snehu prijemnej???? Tak to nemuzu souhlasit, s protiskluzem na snehu nedojedu domu, neodjedu od baraku. Budu stat na miste a cukat kolama. S protiskluzem se nevyhrabu ze zaveje

0/0
24.2.2009 21:24

Little Boy

Re: stabilizace ceho?

Placas  nesmysle z hladu, evidentne si nikdy v aute s asr nejel. Asr zabira az od nejakych 10-20 km/h, do te doby to hrabe. Z principu fungovani ASR totiz neni mozne zastavit kola, to by chcipnul motor :/

0/0
24.2.2009 21:53

marian

Re: stabilizace ceho?

Tak potom nevim co tam mel ten opel vectra napsano. Mam dojem ze ASR a po vypnuti jsem se potom do toho kopce rozjel, Takze z hladu mluvis ty a nebo mas jinou verzi, kde na to soudruzi konecne prisli ze je vhodne to aktivovat az po nejake rychlosti. I kdyz je to zase relativni, protoze kola muzu protocit klidne na 40

0/0
25.2.2009 9:19

icmek

citroen

sedíte na lavici potažený silonkama, obehnáni plastem jako v legolandu... před vámi agregátek 1.1i Fůrio... uchycení tlumičů je rezatý už u novejch vozů na šourůmu... kolik že to má hvězdiček? ;-D

0/0
24.2.2009 10:49

tom

Omezovač je co? A na co?

Tempomat? Protože jinak nechápu jak klasický omezovač přispěje k bezpečnosti.

Třeba taková A8 ho totiž má nastavený ale na 250km/h.

0/0
24.2.2009 10:15

jarda.h

Re: Omezovač je co? A na co?

třeba myslí omezovač otáček hen hen henenenenenenenennnnn;-D

0/0
26.2.2009 13:48

Warhead

tak to je opravdu kravina

zvlast to subaru, pripominani pasu si nechte do ameriky bud si je zapnu bo ne to je moje odpovednost a omezovac ? ;-D impreza mela vzdycky kratky kvalty to zaprvy a navic jak toto odpovida bezpecnosti ??? sice ma celkove trosku nizsi hodnoty ale taky  ma ochranu chodcu nejakych 19 bodu na avensisem Rv

0/0
24.2.2009 9:17

Roumen

Re: tak to je opravdu kravina

Jj. Auto s AWD a prijde o hvezdicky kvuli pripominaci pasu. ;-D

0/0
24.2.2009 11:31

*****

Re: tak to je opravdu kravina

Je to dobry zpusob, jak automobilkam v dobe krize vysvetlit co je zakladni bezpecnostni vybava.

Ja to podporuji. Celkove je to zmena k lepsimu i kdyz ted bude mezidobi, kdy to bude bolet, skripat a zdat se nelogicke.

0/0
24.2.2009 11:36

Warhead

Re: tak to je opravdu kravina

a kdo rozhodne relevanci ? :-P jak zmineno i treba awd pohod v krizi je bezpecnejsi nez debil co na me bude pipat kdyz si nezapnu pas ;-D

0/0
24.2.2009 12:41

echo

Re: tak to je opravdu kravina

Pokud ovšem nabouráte s nezapnutými pásy, tak Vám bude AWD k ničemu.8-o

0/0
24.2.2009 14:00

Warhead

Re: tak to je opravdu kravina

jednou zapomenu pasy podruhy treba slapnout na brzdu ne ? ;-D kdo se ma rad zapina se a koupi si auto dle relevantnich informaci !

0/0
24.2.2009 15:17

dYvY

Re: tak to je opravdu kravina

Deformacni zony si nechte do ameriky, bud budu bourat bo ne to je moje odpovednost...

0/0
28.2.2009 19:54

Garbage

Takove testy jsouk nicemu

Reknu to takhle jestli je ten rozdil mezi **** a ***** jen mezi tim ze jedno auto rve ze mas nezapnuty pas a druhe ne je to uplne o nicem. Osobne se poutam snad od prvniho dne co jsem sednul kdy do auta jako ridic a nemam s tim problem. Hlavni duraz by mel byt kladen na karoserii a to jak se zdeformuje kdyz to strihnes nekam kam nemas.  No pak by se to dalo porovnat a je uz na lidech jestli maji svoji hlavu nebo ji masji deravou a chteji aby jim to hlasilo kazdou vec pipakem. Taky kazdy vi ze ABS, ESP a dalsi serepeticky jsou dobry jasne i airbagy atd atd. Nicmene nekdo si takhle muze namachrovane koupit auto s ***** a pak zjistit ze zrovna jeho verze nepatri mezi 80 % nabizenych a neco proste nema a pada tak vlastne s bidou na ****. Opravdu tragedie :-) 

0/0
24.2.2009 8:21

Štvavá vysílačka

Re: Takove testy jsouk nicemu

Já kdysi četl, že EuroNCAP vždy testovala auto v základní výbavě. Tj. že když byl základ bez Airbagů, tak prostě testovali tento. 

  Koukám ale, že teď mohou vyrobit 15% "holátek" bez ESP a chlubit se 5 hvězdama. 8-o

   

0/0
24.2.2009 9:06

tom

Re: Takove testy jsouk nicemu

Základní verzi. Ano, ale na německým trhu. To ovšem nezaručuje že třeba u nás to neprodávají ještě víc vyholený.

0/0
24.2.2009 10:06

Little Boy

vysledky testu

Takze soudruzi z germanie dosahli pouze toho ze pocet hvezdicek nic nerika o ochrane posadky (coz je pro me jedinej zajimavaj fakt na celym tomhle cirkusu). Tzn auto co ma hvezdicky tri muze mit stejnou nebo i lepsi ochranu posadky jak auto s 5 nebo 4 hvezdickama. Me je uplne ukradeny jestli kdyz sousedovi prejedu jezevcika tak z nej bude placka nebo bude jen kulhat.... Naopak instalace omezovace rychlosti u me auto pouze vyradi ze seznamu potencionalnich adeptu na koupi (takze nebrat 5 hvezickovy auta!).

0/0
24.2.2009 7:14

Jan

Re: vysledky testu

Jsi úplný blb, jinak se Tvůj názor nedá definovat.Rv;-D

0/0
24.2.2009 7:31

Pablo

Re: vysledky testu

Napadlo tě, že pokud místo toho sousedova jezevčíka narazíš třeba do člověka na přechodě (nikdo nejsme neomylný a nejvíc chyb bělají právě ti co si myslí že jim se to stát nemůže), tak tě už bude sakra hodně zajímat, jestli z něj bude placka, nebo jen odkulhá? Ono totiž podle toho se pak bude dost výrazně odvíjet výše trestu a tvůj dlaší život. Pak si budeš třeba trhat vlasy, proč jsme si nekoupil pětihvězdčkové auto. Jinak Na www.euroncap.com si můžeš zjistit i dílčí výsledky pro každou discciplinu zvlášť tj, ochrana posádky, ochrana chodců, bezpečnostní systémy . A třeba ta ochrana posádky je tam rozvedena dost dopodrobna co udělá který typ nárazu. Takže příště než začneš blbě pindat o věcech kterým rozumíš jak koza petrželi, tak si o tom něco zjisti, stále je podle čeho srvnávat.

0/0
24.2.2009 7:59

ravo

Re: vysledky testu

Ty si opravdu myslíš, že kvanta eloktronických pí...ovin mají něco společného stím jak kdo jezdí? Že nahradí zodpovědnost? Vždycky když čtu tyhle názory tak nechápu jak je možné, že se lidstvo v předchozích cca 50 letech na silniích nevyhubilo.

0/0
24.2.2009 11:18

Pablo

Re: vysledky testu

No ja zas nechapu, jak muzete pripsivat do diskuse, kdyz evidentne neumite cist. Nic o kElektronickych systemech jsem nepsal. Jedine co jsem napsal bylo, ze informcni hodnota testu neni snizena protoze pokud si najedete na stranky NCAPu tak to tam je detailne rozeposane kolik bodu za co, takze si muzete vyhodnotit, jestli ty body dostal za pipak na pasy, ESP  a nebo za lespi vysledky vlastniho crashe. Navic jsem poukazoval na fakt, ze i kdyz je Vam mnohym lhostejne, jak dopadl chodec pri srazce s autem, tak jednou by jste mohli zjistit, ze vam to az tak uplne jedno neni. To je vse. Ted se mi koukejte omluvit, ze jste mi chtel podsunout neco co jsme nikdy nerekl. Osobne si myslim, ze elektornicke pomocniky jsou fajn, ale pouze jako reseni ktere Vas vytahne z nouze a napravi za vas chybu. Ze nekteri jezdi tak, ze jim tyhle systemy permanentne kecaji do rizeni znamena jen to, ze jezdi jak dobytci bez jakekoliv rezervy. Za kazdou aktivaci techto systemu, bych poustel elektrosok do sedacky.

0/0
24.2.2009 11:38

Miras

Re: vysledky testu

Článek není otom jak kdo jezdí, ale o tom co auto zvládá, když dojde k nějakému průseru i když ne zrovna tvou vinou- i když omezovačem to vlastně i trochu souvisí. ? Jinak připomínač pásů a omezovač nejsou věci které rozhodují. To je špatný parametr. Osobně jezdím připoutaný a snad jen jednou jsem zapoměl, ale asi po necelých 5 minutách mi to došlo.

0/0
24.2.2009 16:56

bdf

Re: vysledky testu

Vidis a ja bych zase omezovace rychlosti montoval povine do kazdyho novyho auta.

0/0
24.2.2009 8:11

dívenka prostá

Re: vysledky testu

copák, pán nezvládá ve městě 52km a proto budou muset mít všichni jako tento blbec omezovač rychlosti, abi se tento pán při své oblíbené, velmi rozumné 42km/den cítil méně jako blbec mezi normálními ridiči?* No totonc*(Y)

0/0
24.2.2009 8:49

Pablo

Re: vysledky testu

No tak ono se sice pořád mluví o 53 km, ale proč? Jen pro chybu měření radaru, takže ty zmetku koukej jezdit 50. Docela mě štve, jakou neúctu u nás mají lidé k zákonům, ale všichni se ohánějí svými právy, takže si pane laskavě uvědomte, že krom těch práv máte také povinosti - třeba dodržovat předepsané rychlosti. On ten radar totiž může proměřovat i na druhou stranu, tj že naměří na vašich 53 pouhých 50 (odchylka měření+-3km), tzn. že to by jste v podstatě mohl jet i 56 a ještě by vás nebrali. To už ale většinou víte, že jedete opravdu rychleji než máte a tudíž vědomě a a schválně porušujete předpisy. Možná trochu víc úcty k ostatním a k zákonu by neškodilo. Nejste tady sám.:-©

0/0
24.2.2009 11:45

Miras

Re: vysledky testu

Také jezdím rychleji než 50 v místech kde je to bezpečné ale např před přechodem nebo zatáčkou uberu i pod 50 .50 je hlavně kvůli blbcům, kterým je např jedno jestli jedou kolem přechodu nebo na rovné přehledné silnici nepředvídaj a ženou to furt co nejvíce mohou nebo je povoleno. Každopádně je zajímavé, že nejvíce prskají dědkové co poslouchají country radio jedou 40 a brzdějí provoz namisto tech co jsou bezohledně rychlejší a pak dostanou pokutu.

0/0
24.2.2009 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.