Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unikátní motor 1,5 litru: výkon šestiválce, spotřeba 6 litrů

Francouzská firma MCE-5 se na autosalonu v Ženevě chlubí prototypem motoru s proměnným kompresním poměrem. Vysoce přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru má výkon jako třílitr, ale velmi nízkou spotřebu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Roman

benzin

hm a s kompresi 23:1 to bude jezdit na 92 okt. benzin?:-)

0/0
17.3.2009 10:34

--

Re: benzin

bude, právě proto že při nízkým zatížení to zvedne kompresi. vzpomínám si na ten saab, ten se mi líbil víc, nepřipadlo mi to komplikovanější

0/0
17.3.2009 12:13

Antonin

HONDA

Francouzům gratuluji. Motor v období hokusů pokusů je jen jeden z mnoha kroků.

Ovšem pakli-že by se po první I. sériové verzi odstranili "fatální mouchy" a zbytek světového automobilového vývoje stagnoval, II., nebo snad III. verzi bych si rád pořídil.

0/0
16.3.2009 19:24

Homer1

Re: HONDA

No, já myslím že spalovacím motorům ještě zdaleka neodzvonilo.

Veškeré alternativy pohonu jsou zatím drahé a těžké s malým dojezdem.

Tohle hlavně umožní, aby se tenhle motor nechal "naučit" na v podstatě jakékoli palivo. A to jen pomocí správného programu řídící jednotky nebo jen s minimálními úpravami. Možná zažijeme i koktejly paliv což umožní v motorech spálit i to, o čem bychom dnes ani nepomysleli že se to může k čemukkoli hodit.

0/0
16.3.2009 22:43

zdeněk voska

technika

Francouzi a Italové byli a budou tahouni moderní techniky .Současná Francouzská technika je na špičkové světové úrovni a to jak v autech,tak i v jiné průmyslové výrobě.Jen se o tom v čechách nesmí psát,protože jsme v německé zóně a německá media nepovolí psát jakékoliv články o daleko modernějších věcech,než jsou němci schopni vyrobit.Takže nadále bude mediálně nejlepší zastaralý nemecký předražený šrot a vždy se bude hanit to ,co je modernější,dokonalejší,ale není to vyrobeno v německu.Němci jen účelně využívají své zkušenosti s demagogii získaných za dob druhé světové války.Prostoduché čechy formují i placení provokatéři ve zdejších diskuzích,kteří nemilosrdně potírají jakékoliv náznaky kritiky německých výrobků.

0/0
13.3.2009 22:37

Homer1

Re: technika

kdopak ti nakakal do hlavy, Zdeněčku? ;-D

0/0
13.3.2009 22:46

General-

Re: technika

Ty mas v hlave nasrano.

0/0
14.3.2009 9:37

charlie sk

Re: technika

Ano tohle je reakce hodná inteligentního člověka pravděpodobně majitele německého vozidla,který si myslí,že když si koupil předražený kus šrotu je řiditel zeměkoule.Přesně takoví lidé uvažují naprosto jednoduše jen na pokyn reklamy-vůdce,nebo kohokoliv,kdo má momentálně vliv.Jen ne svůj názor,jen ne uvažovat hlavně urazit a neargumentovat.

0/0
14.3.2009 11:54

individual

Re: technika

U druhych kritizujes to, co sam delas. Ve tvem puvodnim prispevku neni jediny argument, jen nepodlozene subjektivni rceni, ze

"Francouzi a Italové byli a budou tahouni moderní techniky .Současná Francouzská technika je na špičkové světové úrovni a to jak v autech,tak i v jiné průmyslové výrobě."

Nasleduje primitivni nepodlozena urazka "Prostoduché čechy formují i placení provokatéři...".

Uz jen kvuli tomu nemuze nikdo uvazujici brat vazne to, co pises.

0/0
14.3.2009 13:18

Jirka

Re: technika

Líp bych to nenapsal, díky R^ francouzi jsou zajisté tahouni šrotů. Jeden příklad za všechny - benzínový dvoulitr, výkon 8-o100kW8-o, spotřeba ve městě 13 litrů ;-D machři

0/0
16.3.2009 11:59

zdeněk voska

Re: technika

ty jsi patřičný příklad toho,jak se nechá prázdná mozkovna zaplnit reklamními slinty inu u tebe to němci neměli zdaleka tak těžký.

0/0
14.3.2009 11:18

Homer1

Re: technika

Mohu tě uklidnit, já mám francouzské auto - nikoli německé.

Nicméně tvoje onanie na téma "němci 10 let pozadu" je taková blbost, že nechápu proč máš potřebu se veřejně ztrapňovat jejím psaním do diskusí....

0/0
14.3.2009 20:49

DaM

Re: technika

Moc krasne napsano, je kdyby to neodporovalo realite... Francouzska auta (jine vyrobky moc neznam) jsou na tom kvalitativne v podstate nejhur v cele Evrope, a to je zamerne ani neporovnavam s Asii. Renaulty, Citroeny i Peugeoty byla drive spolehliva auta. Od te doby, co je ve Francii socialismus, jde jejich kvalita tak neskutecne z kopce, ze uz to priznavaji i samotne automobilky. Renaulty maji obecne obrovske problemy s elektrikou, Citroeny s prevodovkama a spojkama, ... Staci se trochu o to zajimat a covek zjisti, ze Evropske auto je sazka do loterie :-(

0/0
14.3.2009 12:36

falonso

Re: technika

Renaulty mají tak velké problémy s elektronikou,že mě kvůli tomu můj Renault vozí již několik let každodenně do práce a světe div se,bez problémů s elektronikou.Kde jen ti Francouzi udělali chybu,že zrovna jen ten můj,jediný Renault na světě nemá žádné závažné problémy....Asi si budu stěžovat a budu se dožadovat dodatečné montáže alespoň jedné vážné závady do mého vozu v rámci garance....;-D;-D;-D

0/0
14.3.2009 23:01

DaM

Re: technika

Uz desetilete dite vi, ze vyjimka potvrzuje pravidlo. Mate kliku, ze Vas Renault je v pohode, ostatni tolik stesti nemaji. A to je prave ta sazka do loterie, kterou vy jste, na rozdil od jinych, vyhral.

0/0
15.3.2009 14:16

mirek

Re: technika

to je opravdu zvláští že zrovna citroen je ve skutečných testech spolehlivosti na 2 místě po mini mezi evropskými výrobci

0/0
16.3.2009 13:15

Petr

Re: technika

mini myslis asi C2 nebo Saxo tak v testech spolehlivosti TUV ...(Y)

TÜV Report 2008, kategorie 2-3 letých automobilů

90. místo Citroën C2.TÜV Report 2008, kategorie 4-5letých automobilů

105 místo

 Citroen Saxo

0/0
4.4.2009 17:43

kubas_86

Re: technika

francouzi ? a nejlepší elektronika ? :D tak to snad ne...... Viděl si někdy jak to tam vypada ? čim víc elektroniky ve francouzkym autě je tak tim častějc jezdí do servisu.....i když mame taky jednu vyjimku v praci ....307čku v HDičku......mimochodem auto s línějšim motorem sem snad neřídíl.....reakce na plyn byla až když byl skoro u podlahy jinak mrtvý....a ten už ma 300 000 a bez závad....tak rozsvícený pytle si smažem v praci sami a podobny ptakoviny.Ale nic se zatim neposralo a auto jezdí každej den ....

0/0
14.3.2009 23:43

mirek

Re: technika

ano to bude zřejmě tím,že ve francouzských autech je elektronika bosch a elektroinstalace siemens .V současné době vzhledem k mizerné kvalitě německé výroby začíná koncern montovat elektronické komponenty Lucas

0/0
16.3.2009 13:17

zdeněk vosk

Re: technika

Prostoduché čechy formují i placení provokatéři ve zdejších diskuzích,kteří nemilosrdně potírají jakékoliv náznaky kritiky francouz. výrobků. :-©

0/0
15.3.2009 1:43

zdeněk

Re: technika

Frantíci mají opravdu velice dobrá auta. Můjí kamarádi to říkají tuplovaně a přejí jim nadále bobré prodeje. Zpočátku jsem trochu nechápal proč si otevírají servis právě na frantíky a záhy jsem zjistil jak jim to nese. Už mají druhou provozovnu a stále neztíhají co je poruch.Škoda, že jsem do jejich servisu nezainvestoval mohl jsem se mít dobře a jak bych potom fandil frantíkům....

0/0
15.3.2009 1:58

anouš

Re: technika

Co toto tady melete ?Kelišová, Nechci Vám kazit radost , ale japonci už asi 5 let jezdí s hybridní technologií a to prosím v sérivé podobě.  Nemluvě o jejich kvalitě a k tomu žebříček TUV, kde japonci  s převahou a každým rokem okupují první místa. Jo až tam bude Renault či Fiat, tak mě vzbudtě.

0/0
15.3.2009 20:57

mirek

Re: technika

milý hochu tuv nemá se spolehlivostí absolutně nic společnýho pokud testy spolehlivosti tak se podívej na tohle a uvidíš jak jsou na tom německý křápy. http://www.autoweb.cz/ze-zakulisi/pruzkum-spolehlivosti-v-cele-mazda-na-chvostu-jeep/9522

0/0
16.3.2009 13:23

Homer1

Re: technika

TUV? To zase bude nějaká německá mediální konspirace - zdeněček nám to určitě vysvětlí... ;-D

0/0
16.3.2009 22:47

Homer1

Tady je to bez té reklamy na ty hnusné domky... :-)

http://www.mce-5.com

0/0
13.3.2009 22:20

zdeněk

motor

Jo tohle je jiný kafe,než 1000x oprášený a upravený motor TDI.Němci jsou vývojem tak 10 let za světovým průměrem ale češi jejich výrobky berou jako světovou špičku.Inu stádo hloupých ovcí.

0/0
13.3.2009 22:16

Homer1

Re: motor

Zdeněčku, ty jsi opravdu tak blbý nebo to na nás jen hraješ?

0/0
13.3.2009 22:21

zdeněk

Re: motor

a hloupá ovce se ozvala

0/0
13.3.2009 22:25

Homer1

Re: motor

ano, ozval ses...

0/0
13.3.2009 22:27

Vašek/Brno

Re: motor

Němci už přešli z PD na  common, pochopili že staré Tdi nemá šanci..

V motorech jsou pozadu,ale mají trošku jiné kvality než Francouzi..

těžko srovnávat, každá automobilka má něco,co není zrovna super. já třeba nemusím opel ale Vw Golf mi sedí. peugeot mi nesedí designem,ale renault se mi líbí.. a tak nějak podobně to má asi každej i když v úplně jiném pořadí. takže ať si každej koupí co se mu líbí a s čím je spokojenej:-)

0/0
15.3.2009 14:36

Warhead

inu

uvidime :-P kdyby vylepsili design ala wankel tak si mozna placnem ;-D

0/0
13.3.2009 17:21

DaM

Kdepak delaji ...

... francouzsti soudruzi porad chybu? Pred 10 lety uz byl na svete (a dodnes se seriove vyrabi) ctyrvalcovy bezinovy atmosfericky motor 2.0 s vykonem 240 koni. A nize diskutuji icmek bude urcite vedet o jakem motoru pisu :-)

0/0
13.3.2009 15:28

regazzi

Re: Kdepak delaji ...

Jediná a zásadní chyba je v tom, že ti soudruzi nejedí ani rejži, ani wursty, ale žáby - vše ostatní je druhořadé. To je základ každé diskuze o autech v českých zemích. ;-D;-D;-D

0/0
13.3.2009 15:40

DaM

Re: Kdepak delaji ...

Vidim, ze dole v diskusi se jeste resi vykon/otacky a kroutak/otacky. Tak tady jsou hodnoty vyse popisovaneho atmosferickeho dvoulitru: 240 hp (179 kW) pri 8,300 ot./min. a 207 Nm pri 7,500 ot./min.

0/0
13.3.2009 15:52

Andee

Re: Kdepak delaji ...

Honda dělá výborný motory, ale srovnávat to s tímhle je dost mimo mísu. Výkonově bude o hodný kus dál (díky kroutícímu momentu bude stačit 1.5 i v těžkých autech) a přitom si zachová nižší spotřebu, než třeba zmíněné V-TEC motory, ktreré dneska patří k nejúspornějším.

0/0
15.3.2009 11:37

DaM

Re: Kdepak delaji ...

Nejzajimavejsi a o vsem nejvice vypovidajici slovo ve vasem prispevku je slovo "bude" ;-D

0/0
15.3.2009 14:18

Andee

Re: Kdepak delaji ...

Tak on už je, ale než ho vyladí některý z výrobců ke spolehlivosti, která umožní prodej, bude to ještě nějaký rok trvat :-)

0/0
16.3.2009 8:58

icmek

Re: Kdepak delaji ...

:-) tjn, ale je velkej a žere o něco víc. nicméně faktem zůstává, že stejnej výkon BEZ přeplňování už máme hoooodně dlouho.

0/0
13.3.2009 16:25

zdeněk

Re: Kdepak delaji ...

no to je možný ale s jakou spotřebou a životností na to jsi jaksi zapomněl.

0/0
13.3.2009 22:18

DaM

Re: Kdepak delaji ...

Spotreba mezi 9-11 litry, kdyz se jezdi "na krev", tak az 14 litru. Zivotnost zatim v pohode, tyhle motory maji dnes najezdeno bezne 200.000km a problemy s nimi nejsou. Jinak Honda vyrobila nekolik milionu motoru se systemem VTEC, ktery se v ani jednom pripade nijak neporouchal. Ani v jednom z nekolika milionu. Tomu se rika spolehlivost a ani to radeji nezkousim prirovnat ke spolehlivosti turba :-)

0/0
14.3.2009 12:40

icmek

unikátní motor 1.5 250 koní

před dvaceti lety 1.6 160 koní BEZ turba. unikátní pokrok... za dalších dvacet let přijde Renault s unikátním 4WS? ;-D

0/0
13.3.2009 15:12

zdeněk

Re: unikátní motor 1.5 250 koní

prosím tě ty to nehul a neš napíšeš takovou kravinu ,tak si přečti text v jakým to je autě .Asi budeš mít taky rozklepaný mozek z těch škodovek.

0/0
13.3.2009 22:19

icmek

capas

V-Tec při 4000rpm ztrácí sílu...tak to vykládej tam u vás v Lokálce. 4000 rpm jsi neměl ještě ani v půlce spektra otáčkoměru, to se pane Honda teprve rozjíždí, víme? koukni do techničáku - já třeba mám 1.3 16V (NE V-Tec!!!!) a max. výkon 61kw při 6800 rpm... tak mi tu vykládej jak ti honda ve čtyrech tisících zdechne, moulo. ;-D 

0/0
13.3.2009 11:34

saya

Re: capas

a kde lezi u te 1,3 maximum krouticiho momentu? rek bych, ze pri pojmu "zdechne pri 4000" je myslen prave ubytek kroutaku a ne koniku

0/0
13.3.2009 11:43

regazzi

Re: capas

Bacha, vstupuješ na tenkej led, máš vůbec lakovanej motorovej prostor, diskutére? ;-D;-D;-D

0/0
13.3.2009 11:46

icmek

Re: capas

hele už máš dneska přebaleno? v ložnici řve postýlka, slyšim to až sem... ;-D

0/0
13.3.2009 12:01

regazzi

Re: capas

Je mi líto, spojuješ si můj nick s někým jiným, u nás postýlka neřve :-P

0/0
13.3.2009 12:22

icmek

Re: capas

tak ti ho někdo ukrad.. před nedávnem jsem tě zahlíd v diskusi o elektronickejch chůvičkách ;-D

0/0
13.3.2009 12:25

regazzi

Re: capas

Jo, i to se stává :-)

0/0
13.3.2009 12:26

icmek

Re: capas

svez se v tom. když seš schopnej říct, že u V-Tec v 4000rpm ubejvá krouťák, tak se v tom svez.

0/0
13.3.2009 12:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.