Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Unikátní motor 1,5 litru: výkon šestiválce, spotřeba 6 litrů

Francouzská firma MCE-5 se na autosalonu v Ženevě chlubí prototypem motoru s proměnným kompresním poměrem. Vysoce přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru má výkon jako třílitr, ale velmi nízkou spotřebu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Roman

17. 3. 2009 10:34
benzin

hm a s kompresi 23:1 to bude jezdit na 92 okt. benzin?:-)

0 0
možnosti

--

17. 3. 2009 12:13
Re: benzin

bude, právě proto že při nízkým zatížení to zvedne kompresi. vzpomínám si na ten saab, ten se mi líbil víc, nepřipadlo mi to komplikovanější

0 0
možnosti

Antonin

16. 3. 2009 19:24
HONDA

Francouzům gratuluji. Motor v období hokusů pokusů je jen jeden z mnoha kroků.

Ovšem pakli-že by se po první I. sériové verzi odstranili "fatální mouchy" a zbytek světového automobilového vývoje stagnoval, II., nebo snad III. verzi bych si rád pořídil.

0 0
možnosti

Homer1

16. 3. 2009 22:43
Re: HONDA

No, já myslím že spalovacím motorům ještě zdaleka neodzvonilo.

Veškeré alternativy pohonu jsou zatím drahé a těžké s malým dojezdem.

Tohle hlavně umožní, aby se tenhle motor nechal "naučit" na v podstatě jakékoli palivo. A to jen pomocí správného programu řídící jednotky nebo jen s minimálními úpravami. Možná zažijeme i koktejly paliv což umožní v motorech spálit i to, o čem bychom dnes ani nepomysleli že se to může k čemukkoli hodit.

0 0
možnosti

zdeněk voska

13. 3. 2009 22:37
technika

Francouzi a Italové byli a budou tahouni moderní techniky .Současná Francouzská technika je na špičkové světové úrovni a to jak v autech,tak i v jiné průmyslové výrobě.Jen se o tom v čechách nesmí psát,protože jsme v německé zóně a německá media nepovolí psát jakékoliv články o daleko modernějších věcech,než jsou němci schopni vyrobit.Takže nadále bude mediálně nejlepší zastaralý nemecký předražený šrot a vždy se bude hanit to ,co je modernější,dokonalejší,ale není to vyrobeno v německu.Němci jen účelně využívají své zkušenosti s demagogii získaných za dob druhé světové války.Prostoduché čechy formují i placení provokatéři ve zdejších diskuzích,kteří nemilosrdně potírají jakékoliv náznaky kritiky německých výrobků.

0 0
možnosti

Homer1

13. 3. 2009 22:46
Re: technika

kdopak ti nakakal do hlavy, Zdeněčku? ;-D

0 0
možnosti

Homer1

13. 3. 2009 22:20
Tady je to bez té reklamy na ty hnusné domky... :-)

http://www.mce-5.com

0 0
možnosti

zdeněk

13. 3. 2009 22:16
motor

Jo tohle je jiný kafe,než 1000x oprášený a upravený motor TDI.Němci jsou vývojem tak 10 let za světovým průměrem ale češi jejich výrobky berou jako světovou špičku.Inu stádo hloupých ovcí.

0 0
možnosti

Homer1

13. 3. 2009 22:21
Re: motor

Zdeněčku, ty jsi opravdu tak blbý nebo to na nás jen hraješ?

0 0
možnosti

Warhead

13. 3. 2009 17:21
inu

uvidime :-P kdyby vylepsili design ala wankel tak si mozna placnem ;-D

0 0
možnosti

DaM

13. 3. 2009 15:28
Kdepak delaji ...

... francouzsti soudruzi porad chybu? Pred 10 lety uz byl na svete (a dodnes se seriove vyrabi) ctyrvalcovy bezinovy atmosfericky motor 2.0 s vykonem 240 koni. A nize diskutuji icmek bude urcite vedet o jakem motoru pisu :-)

0 0
možnosti

regazzi

13. 3. 2009 15:40
Re: Kdepak delaji ...

Jediná a zásadní chyba je v tom, že ti soudruzi nejedí ani rejži, ani wursty, ale žáby - vše ostatní je druhořadé. To je základ každé diskuze o autech v českých zemích. ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

icmek

13. 3. 2009 15:12
unikátní motor 1.5 250 koní

před dvaceti lety 1.6 160 koní BEZ turba. unikátní pokrok... za dalších dvacet let přijde Renault s unikátním 4WS? ;-D

0 0
možnosti

zdeněk

13. 3. 2009 22:19
Re: unikátní motor 1.5 250 koní

prosím tě ty to nehul a neš napíšeš takovou kravinu ,tak si přečti text v jakým to je autě .Asi budeš mít taky rozklepaný mozek z těch škodovek.

0 0
možnosti

icmek

13. 3. 2009 11:34
capas

V-Tec při 4000rpm ztrácí sílu...tak to vykládej tam u vás v Lokálce. 4000 rpm jsi neměl ještě ani v půlce spektra otáčkoměru, to se pane Honda teprve rozjíždí, víme? koukni do techničáku - já třeba mám 1.3 16V (NE V-Tec!!!!) a max. výkon 61kw při 6800 rpm... tak mi tu vykládej jak ti honda ve čtyrech tisících zdechne, moulo. ;-D 

0 0
možnosti

saya

13. 3. 2009 11:43
Re: capas

a kde lezi u te 1,3 maximum krouticiho momentu? rek bych, ze pri pojmu "zdechne pri 4000" je myslen prave ubytek kroutaku a ne koniku

0 0
možnosti

icmek

13. 3. 2009 11:31
v tomhle francouzům fandim

vypadá to dost dobře. nicméně V-Tec zůstane V-Tec.. to že japonci měli něco podobnýho před 20 lety a úspěšně to aplikujou dodnes o něčem svědčí. a to pěkně prosím bez alibistického přeplňování. 1.6 VTi 118 kw při cca 7500 rpm a spotřeba těch 6 litrů. (když to bylo nový a dobře zajetý, dneska už to žere víc, a né jenom benzín :)))) regazzi, poď nám k tomu něco říct... ;-D

0 0
možnosti

regazzi

13. 3. 2009 11:43
Re: v tomhle francouzům fandim

Tohle je bezpochyby pan motor, vo tom žádná. Máti tiše závidí, že tu svojí kozu nemůže točit do takovejch rpm ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!