Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tata Nano Europa: nejlevnější auto světa se chystá do Evropy

Nano ve žlutém lakování může škarohlídům připomínat svými tvary kontejner na PET lahve. Pro rozmazlené Evropany ale Tata vyšlechtila novou verzi Europa a přijela se s ní pochlubit na starý kontinent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

,,,,,,,,llllllllll,,,,,,

troška info

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tata_Nano

0/0
30.3.2009 17:40

icmek

dobrý no..

;-DRv

0/0
6.3.2009 16:06

LarryHagmann

kolečka

Tak nevím, na 15 " palcová kola to moc nevypadá... ;o)

0/0
6.3.2009 14:38

Pavel Heichler osobně

Re: kolečka

A nejsou ty patnáctky jen na tom prostředním obrázku? Ten model ve žluté barvě má tak max. 13´´, ale ten prostřední obrázek vypadá, že je na něm právě ten model pro Evropu. Informační hodnoty článků v Mladé Frontě při ÚV SSM, nebývají bohužel vysoké 

0/0
7.3.2009 10:59

Serf

...

EU verze nevypada spatne, ale vzhledn neni vsechno ;). IND verze je ovsem dobra slapaci riksa 8-o

0/0
6.3.2009 10:25

mama

*

a co bude majitel dělat až mu umře ten Ind, co tam je místo motoru ?8-o

0/0
6.3.2009 10:07

Rokoko12

Tata Nano....

Kdyby to bylo dvousedadlove,tak bych rekla,ze to ma neco spolecneho ze Smartem. Na nakupy a po meste, by to mozna mohlo stacit.

0/0
6.3.2009 9:19

me2di

Verze pro USA bude mit velikost Fabie

0/0
6.3.2009 8:40

rudastraka

co se stane az tohle vyrazi na silnici??

zavede se novy jizdni pruh??

nebo to bude moct jezdit po steskach pro cyklisty??

nebo to opravdu pustej do normalniho provozu?

to bychom se pak uz nikam nedostali

0/0
6.3.2009 8:09

Pro Forma

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

Ciste teoreticky: Jaky je krome financi rozdil mezi treba Nanem a Smartem?

- velikost: stejna, nakupni taska

- bezpecnost: Smart bude asi trochu bezpecnejsi. Ale kdyz vas nabere opilej blbec v SUV, nepomuze vam ani svecena voda, natoz airbag apod. Takze je to jedno. Pokud se budou ricidi na silnici chovat slusne, muzete se citit bezpecne i na kole, pokud ne, kupte si nejradeji nakladak.

- rychlost a jizdni vlastnosti: Nano jede dost pres stovku, Nano na vzduch pry az 130 km/hod., vic dle predpisu stejne nepotrebujete. Otazkou je akcelerace, ta bude oproti Smartu asi slabsi, tak tomu holt prizpusobite styl jizdy no, to je to tak tezky?

- servis, spolehlivost: Servis pro Nano je velkou otazkou. Na druhou stranu - ma to byt masove auto pro Indy, konstrukce asi bude dost jednoducha a tedy spolehlivejsi nez nejake slozite systemy (viz napr. rozdil mezi kalasnikovem a M16 - obe legendy, ale soldatesky a teroriste pouzivaji kalasnikovy - proc asi? Protoze jsou jednodussi a spolehlivejsi.)

0/0
6.3.2009 8:32

Don_Alex

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

to je prave ono, nedokazu si predstavit tu stabilitu takoveho lehkeho vozitka s minimalnim rozchodem kol v rychlostech kolem 100-130 km, najedes na sebemensi diru a to auto jde do kopru...  Ja teda rozhodne nejsem sebevrah, abych lezl do takovychto nebezpecnych vozitek. Na druhou stranu ale zase chapu ze pokud si ho nekdo koupi na pouziti striktne jen do mesta, ze se tam s tim jezdit da, asi jako s tim smartem

0/0
6.3.2009 10:08

Pro Forma

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

Vjede-li do diry, roztahne kridla a odleti :-)

Pri te vaze (dle technicke dokumentace snad jen 450 kg bez nakladu, celkova uzitna hmotnost az 700 kg) to moc nepojede ani s kopce, zadne velke gravitacni zrychleni se konat nebude :-) Na druhou stranu - maximum vahy je nizko u podlahy nebo pod podlahou, podobne jako u Suzuki Libero, navic teziste je snizeno pouzitymi malymi koly, tak by to nebezpeci nemelo byt tak velke. Proste ridic musi vzit na vedomi, ze jede s nakupni taskou, ne se sportakem nebo terenakem, a tomu jizdu prizpusobit, to je jednoduche... A troufam si tvrdit, ze co do poctu der jsou ceske silnice asi prece jen lepsi nez indicke (i kdyz mozna ne o moc :-)).

0/0
6.3.2009 10:15

rudastraka

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

vaha je velky problem v pripade kolize pro ridice, ktery ma smulu a do tohodle auta narazi

posadku tohle uz trapit nebude, bude davno mrtva

v dobe, kdy i ty nejlechci auta vazi pres tunu je srazka s fabii podobne kategorie jako to tvuje velky SUV s fabii

nechapu proc spojujes SUV s opilcem

0/0
6.3.2009 10:52

Pro Forma

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

"nechapu proc spojujes SUV s opilcem"

Protoze tenhle priklad (pozor, priklad!) reprezentuje 2 nejvetsi nebezpeci na nasich silnicich: opile ridice (a tech je cim dal vic, jeden z nich mi zabil blizkeho cloveka) a machry, kteri si terenaky nebo SUV porizuji, aby bylo videt, ze na to maji..., a pak se na silnici chovaji jako prasata.

Pokud nekdo bydli na vesnici nebo na horach, tam je takovy terenak opravnenym a nutnym dopravnim prostredkem. Ale terenak ve meste je jen frajerina, ktera ohrozuje ostatni ridice. A rikat - poridim si SUV, protoze je pri srazce bezpecnejsi - to je prave ono ohrozovani, do mesta patri mala lehka vozitka... Jinak budeme za chvili vsichni jezdit v Hummerech, nakladacich, ti mene majetni ve vslouzilych tancich... :-)

0/0
6.3.2009 11:04

nd4spd

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

a říká Vám třeba něco pojem hobby, koníček, životní styl, nebo prostě jen to, že si dotyčný koupí něco, co se mu prostě líbí? Vaše argumentace opravdu hovoří jen o tom, že na to nemáte a závidíte. Nerad takto lidi napadám, ale Vaše dvě formulace "Ale terenak ve meste je jen frajerina, ktera ohrozuje ostatni ridice." a "terenaky nebo SUV porizuji, aby bylo videt, ze na to maji..., a pak se na silnici chovaji jako prasata.", hovoří opravdu za vše... Mám čistokrevný off-road, Vám podobní, potkávající mne ve městě kde bydlím a kam např. jezdím z firmy na poštu, si ani nedokáží připustit, že to samé auto občas odtáhne trochu těžší vozík a o víkendech navíc dokonale pobaví. Jsem v tom sice vyjímka, většina SUV polňačku v životě nezažije, ale neberte prosím těm lidem jejich hračky, vždyť už jen to, že si je pořizují, je vidět, že se jim daří a ty jejich utracené peníze, byť možná ošizené na daních, se zase někde objeví a o to přece jde.

0/0
6.3.2009 11:33

Pro Forma

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

"A říká Vám třeba něco pojem hobby, koníček, životní styl," Ano, rika. Ja taky nejezdim se ctyrkolkou ve meste, dokonce ani na horach a v lese, kde tolik "vyznavacu zivotniho stylu" nici, na co prijde; jezdim s ni na svych polich, kdyz se potrebuju dostat odnekud nekam, ne jen vyturovat motor... Ano, silne auto utahne naklad, samozrejme. A kolikrat ve meste tahnete ten vozik nebo vezete pytle cementu a kolikrat jedete jen na postu? A o tom to je. Nepouzivate auto podle ucelu, ale podle sveho "zivotniho stylu", cili "kouknete na me, jakej jsem frajer". Ja kdyz jedu na postu, tak to tech 10 km vezmu klidne na kole, zadny problem.

Ale odhlednuto od zivotniho stylu, podstatna je otazka bezpecnosti. Uvedomil jste si nekdy, co treba s chodcem udela naraz SUV nebo terenaku, byt "jen" v 50 km? Co udela naraz 1,5 tunoveho auta s motorkarem? Se slabsim, mensim autem? Kdyz se "potkaji" 2 mala "priblizovadla", vetsinou to ma dost vyrazne lehci nasledky nez kolize s Vasim "tankem". A o tom to je.

0/0
6.3.2009 15:18

nd4spd

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

Ty Vaše pole bych chtěl vidět...

Na poštu vozím balíky, ty bych na kole nepobral ani se zapřaženou kárkou. Jinak bych si na to musel vzít z firmy Iveco daily. Takto to vezmu cestou domů a nemusím nic řešit. A kupovat si k jednomu nadmíru praktickému autu další, tak to teda nehodlám. Nevím co máte pořád s tím frajerem, ta závist a negativismus z Vás úplně čiší. Proč tady řešíte chodce a motorkáře?, Vy se do nich strefujete nebo co?

0/0
6.3.2009 17:51

Pro Forma

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

"Proč tady řešíte chodce a motorkáře?" Protoze jsou ti slabsi a ohrozenejsi v provozu a je slusne na ne myslet a byt k nim ohleduplny. Alespon takovy je muj nazor. Z Vas mam zase dojem "Ja, ja, ja, jenom ja..."

"A kupovat si k jednomu nadmíru praktickému autu další, tak to teda nehodlám." A kde jsem rekla cokoli proti prakticnosti? Ja jsem naopak jeji velky zastance. Nicmene pokud bych potrebovala neco vozit a zaroven auto do mesta, zvolila bych spis Berlingo (snad nejpraktictejsi auto vubec :-)) nebo podobny typ. Opet jste mi nezduvodnil, proc POTREBUJETE terenak nebo SUV ve meste - kdyz uz ho mate, tak ho pouzivate, ale jeho nakup nebyl dan potrebou, ale Vasim "zivotnim stylem". To neni nic proti Vam ani jakekoli hodnoceni, jen konstatuji. Proste jste zastance velkych aut a ostatni by nemela mit sanci jezdit po teze silnici jako to Vase... (ted zamerne prehanim...).

0/0
6.3.2009 18:12

Pro Forma

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

A jen pro uplnost: Nas vozovy park zahrnuje: traktor s prislusenstvim pro praci na poli, ctyrkolku pro osobni dopravu na delsi vzdalenosti v terenu (zajed zkontrolovat...), Nivu pro drobne naklady po terenu a Ford Ranger pro cesty do civilizace (ted samozrejme trochu prehanim :-)) a velke naklady. Jako rodinne auto mame Yaryska kombi, ale ja bych uvitala pro svou potrebu nejakou malou nakupni tasku :-) To vse pro 7 dospelych a 4 deti. V takto siroke rodine hospodarime na par hektarech poli, lesu, i nejaky ten rybnik by se nasel, ale nikoli jako nase hlavni zamestnani, zemedelstvi je konicek. Ja osobne do prace dojizdim do velkeho mesta - na kole a vlakem, protoze dbam na ekologii (alespon co je v mych silach). V praci vydelavam dost na to, abych si tenhle zemedelsky konicek mohla dovolit - a verte mi, ze koupit jakekoli rozumne auto pro mne neni zadny problem. Tedy - poridit bych si mohla i nerozumne (Ferari etc.), ale za to vyhazovat penize opravdu nechci...

0/0
6.3.2009 18:33

nd4spd

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

A pro úplnou úplnost, já zase tady tyto zemědělské a lesní stroje prodávám. Vaše závistivé řeči typu velké auto = frajer = hovado, mě ale na žádného z mých zákazníků nějak nesedí. Ale je pravda, že jednoho sedláka, který umí úplně dokonale myslet za druhé, něco ve stylu: nadiktuj svoje potřeby a já ti určím co za auto si koupíš, toho znám, ale to je zase jiný extrém. V každém případě Vám doporučuji se nad sebou zamyslet, viz dvě mnou výše uvedené citace toho, co jste napsala. Ke koupi a živení druhého auta jste mě nepřesvědčila. Vlakem ani busem nejezdím, je to strašná ztráta času, na kole jo, cca 6000km ročně...

0/0
6.3.2009 19:14

Pro Forma

Re: co se stane az tohle vyrazi na silnici??

"A pro úplnou úplnost, já zase tady tyto zemědělské a lesní stroje prodávám. Vaše závistivé řeči ...  na žádného z mých zákazníků nějak nesedí...." A Vy myslite, ze jste jediny takovy prodejce? Jste dost sebestredny, nemyslite? To se ostatne prolina vsemi Vasemi prispevky. "Vlakem ani busem nejezdím, je to strašná ztráta času..." Jak pro koho, ja treba ve vlaku pracuju a je to docela fajn. Ale zase: Vas soud, ze je to ztrata casu, vydavate za soud obecny (proste to tak je, konstatujete, a basta). Ovsem, je fakt, ze k takovemu zevseobecneni jsem se nechala svest i ja ve svych vyrocich, to jo.

No, kam jsme se to od toho Nana nebo Nana na vzduch dostali...8-o

0/0
6.3.2009 19:50

Pro Forma

Cekam na alternativu

Vcera jsem nekde cetla, ze Nano by se v pristitch letech (2010? 2011?) melo vyrabet i ve verzi elektromobil nebo auto na vzduch. To by se mi fakt libilo a jestli je to pravda (ne jen marketingovej tah), tak si na tu alternativu pockam. Zrovna nejakou takovou nakupni tasku potrebuju a chtela jsem si neco takovyho poridit, ale u Taty jsou mi sympaticky prave ty alternativni pohony, tak jeste chvilku vydrzim a uvidime :-) A mimochodem - nepremyslejte o tom jako o aute, ale jako o kapotovanym nakladnim skutru - a pak je to super vozitko! :-)

0/0
6.3.2009 8:09

def...

jeste zavest srotovne...

+/- nejakych 2500 ojro jak je zvykem a kupim si dva ;-DR^

0/0
6.3.2009 7:59

porubak

jak to koupis tak

tata ti da nano..s;-D

0/0
6.3.2009 7:21

Radek0075

Co to je zase za kecy?

"Nano ve žlutém lakování může škarohlídům připomínat svými tvary kontejner na PET lahve." Jakým škarohlídům? To je zase výžblept  nějakýho soudruha z iDnes. (Y)

0/0
6.3.2009 6:07

AdamHK

oproti indické je evropa super

R^Musím uznat, že verze pro evropu vypadá k světu a pokud to bude plnit bezpečností standarty EU, bude to mít klimu, nějaký ten aurbag,okna v el a posilovač řízení a to nejdůležitější...zajímavá cena a bezproblémový servis... do města se mi to moc líbí.

0/0
6.3.2009 0:33

Zbysek

Re: oproti indické je evropa super

I když to tak nevypadá, je i toto autíčko jistě i bez airbagu bezpečnější než u nás používaná vozidla typu  motocykl, nebo homologovaná čtyřkolka či jídní kolo.

V Indii tím budou nahrazovat rikšy a mopedy - opět je toto bezpečnější a ekologičtější varianta.

0/0
6.3.2009 1:25

Andee

Re: oproti indické je evropa super

V čem konkrétně je to ekologičtější než rikša? ;-D

0/0
6.3.2009 8:27

MH4

Re: oproti indické je evropa super

Jelikož rikša je v indii poháněna vetšinou nějakým dvoudobým smraďochem pamatujícím ještě přelety vzducholodí (nemluvím o šlapací rikše)

0/0
6.3.2009 10:52

Ebo

mno..

..tak pokud to projde, tak budou ulice plné těchto "aut" a nikdo nikam nepojede.. všichni budou stát..  protože se všichni vys**ou na MHD

0/0
6.3.2009 0:14

Vifon

Re: mno..

To jsem při cenách MHD udělal už před rokem, a nejen já!!!!;-D

0/0
6.3.2009 5:21

Jiřík

Re: mno..

Konečně to nekdo řekl.Až bude MHD zadarmo,tak nebudu jezdit autem,přece jenom by mě alespon v 70% utahlo svezeni v mhd s tim ze to mam zadarmo..Ve chvíli kdy se to moc nelyší,tak jedu v teple,rychle,a nemusim se mackat..Rv

0/0
6.3.2009 7:48

def...

Re: mno..

mhd nemuze byt zadarmo

a) bylo by treba vzdat se vozu, protoze finance by to bylo 100 a 1

b) automobilky by padaly jedna za druhou a lidi zase bez prace

c) maximalne by se zvedl pocet vrazd a sebevrazd, protoze TO co jezdi v busech apod. je na zabiti... takhle jsou nekteri hlupi schovani v plechovych rakvickach a sem tam se maznou o stromek

0/0
6.3.2009 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.