Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto na vzduch vyjede ještě letos, stát bude 165 tisíc

Po 15 letech vývoje se chystá prodej auta na vzduch. Bublinovitý AirPod začneme od května potkávat na letištích v Paříži a Amsterdamu. Auto s dojezdem až 220 kilometrů natankuje plnou za dvě minuty a chybí mu volant.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Už se to prodává

V ČR se to už prodává třeba v Internetovém obchodě viz odkaz:

Auto na vzduch

http://www.atvctyrkolky.cz/?p=productsMore&iProduct=121&sName=Novinka--auto-na-vzduch-v-prodeji-jiz-brzy

Máte-li tedy zbytečných 165000 Kč rovnou nebo aspoň 33000 Kč na platbu hned a zbytek na splátky, stačí vložit do košíku, objednat a pak si jej můžete osobně vyzvednout. Zrovna maji na skladě 12 kusů. Kontakt viz odkaz:

http://www.atvctyrkolky.cz/?p=p_1&sName=KONTAKT

0/0
6.6.2009 20:46

Radek

Auto na vzduch

Zajímalo by mě, zda bude možné si toto vozítko zakoupit i v České republice, až se začne sériově vyrábět.

0/0
6.5.2009 20:22

Uphillman

Deformační zóny

Deformační zóna je jen jedna a tvoří ji přední sklo. Asi se nepředpokládá, že to bude bourat.

0/0
24.3.2009 21:14

.

Dobrá myšlenka, horší provedení

Vzhledem k max. rychl. tohoto vozidla je jasné, že se hodí výhradně pro město. Popravdě by se tento pohon výborně hodil pro městskou dopravu - autobusy stejně mají vyhrazené místo na konečné, kde by bylo možno umístit kompresor pro dotankovaní. To samé pravidelné zásobování v centru města.

Vhledem k již zmiňované maximální rychlosti se takovéhle vozítko na dálniční okruh okolo města těžko podívá = musí se prodírat dopravou přes město = dojezd se sníží a pokud. Další věcí je počet cestujících - tohle je tak pro dva dospělé a jedno dítě. A zase tak maximálně do města.

Shrnu-li to, jde o pohon do města pro kratší vzdálenosti, nejlépe po pravidelných trasách, s preferencí nízkých nákladů a ekologického provozu. Z toho jasně vychází MHD a zásobování. Takže ještě zbývá vyvinout silnější motor pro autobusy a dodávky/malá nákladní auta.

Ale je fajn, že se vývoj pohnul v této oblasti kupředu. R^

0/0
22.3.2009 12:01

barbudo

Re: Dobrá myšlenka, horší provedení

... vývoj v oblasti podvodu? Je to staré 15 let ...

0/0
24.3.2009 21:07

Xladi

Mě se to nelíbí

Proč to auto musí vypadat tak hnusná, i obyčejnej velorex by vypadal líp, taky je to 3kolka a kdyby se povrch trochu zmodernizoval vypadalo by to suprově.

0/0
14.3.2009 21:14

Warhead_bia :P

Re: Mě se to nelíbí

je to tak vypada to strasne :-P

0/0
18.3.2009 10:19

mitro

takmer ekologicke auto

ono ekologicke by to bolo... ale iba ciastocne..... pri cerpani z kompresoru by sa pouzila elektricka energia vyrobena zo slapacieho byciklu... akurat ma to jeden hacik, ten co by tocil pedalmi by sa tak natocil aby to dostal pod spravny tlak ze by sa z toho posral.... a ako vieme pracka spotrebuje tiez docela vela energie, odpadova voda z pracky atd.... takze to auto zas az tak ekologicke nieje ;-D;-D;-D

0/0
10.3.2009 15:45

lukyyn

Re: takmer ekologicke auto

No jestli stoji provoz pul ecka/100 km, tak budou emise nejhur jak kdybys spalil autem pul litru benzinu. No a kdyz si vezmes jeste rozdil ucinnosti tve 120ky a elektrarny, tak ses s emisemi skoro na nule. :)

0/0
14.3.2009 12:52

Apple USer

prepocitavani na emise

I klasicke spalovaci auto potrebuje "energii" elektrarny-tankovani,dobiti akumulatoru,udrzba auta atd.Vsechno v dnesni dobe potrebuje v nejake podobe el. energii premenit na praci,teplo,svetlo atd.Takze Greenpeasaci jste uplne vedle,kdyz tady melete ze el auto nebo vzduch auto ma emise,protoze potrebuje el. energii na dobiti nebo stlaceni vzduchu.Pointa je v tom,ze kdyz to auto jede nebo stoji v kolone tak nesmrdi!nejde z neho zadnej hnuj.To je oc tu bezi, prepocitavat emise elektrarny na auta,je asi stejny jako prepocitavat emise elektrarny na vasi televizi doma. ;-D Nehlede na to ze za 50 let nekdo vymysli treba ZPM a vsechny vase teorie s emisema elektraren budou este vic mimo. Elektrarna bude smudit tak jako tak,bez ohledu jestli na to rozvitmi zarovku nebo stlacim vzduch, dobiju el.auto.R^

0/0
8.3.2009 17:03

barbudo

Re: prepocitavani na emise

... tohle auto je ale opravdu ekologické. Nejezdí a tudíž neškodí ...

0/0
8.3.2009 17:28

iuos

hmm

právě naopak - i ten největší čmoudil je proti tomuhle ekologickej, protože svůj smysl existence splní - odveze... takže energie na jeho výrobu nebyla promarněná ;-D;-D

mimochodem - kdysi v abc byla informace o mopedu na stlačenej vzduch, proč o tomhle není nikde zmínka? Přeci by to mohlo být použitelnější... i když kdo by seděl na bombě ;-D;-D

0/0
14.3.2009 21:49

barbudo

Re: hmm

... tohle se vyrábět nebude, takže ani škodit nebude ...

... je to patnáctiletý tunel ...

... každý rok jde do výroby (po vychytání drobných mušek) ...

0/0
15.3.2009 10:20

Gandalf

Na Marsu

Tak teď už konečně vím, s jakým taxíkem to jezdil Arnold Schwarzen. na Marsu. No, s tím mohli hoši přijít klidně i dřív... :-)

0/0
8.3.2009 15:48

pernštejn

na kole

A nebylo by lepší si hodit hrosnu na krovky a do supermarketu si dojet na kole?To von si každej hlavně potřebuje vozit zadnici a ukazovat ostatním jaký má auto.Takovejhle krumpl si stejně nikdo nekoupí.A vlády to podporovat nebudou,protože by začali přicházet o spotřební daně z phm.Rv

0/0
8.3.2009 13:27

lks0079

Ekologická bomba

Jojo, snad si lidi uvědomí že jediné kouzlo této ekologické bomby je že náklady na provoz neprochází mašinérií spotřebních daní a tudíž se to vyplatí, jinak by to nemělo šanci

0/0
8.3.2009 12:55

Stroura

Re: Ekologická bomba

Ono to nemá šanci ani tak. I se spotřební daní stokí kilowatthodina mechanické práce v benzínu asi 10 kč. Elektřina v běžné sazbě je za 4kč. Pokud se použije elektřina ke stlačení vzduchu a vzniklé teplo se vypustí mimo, budou ztráty celého cyklu 60-90%. 1kWh z toho vzduchového motoru tudíž vyjde na 10-40 kč. A to v tom stále není ta daň. To auto je tedy schopno jezdit pouze tehdy, pokud si připlatíte, nebo do z daní ostatních lidí zadotuje nějaký euroúředník.

0/0
9.3.2009 10:00

barbudo

Milé hloupoučké dětičky ...

... víte, že donedávna jezdily automobily na sertvačník?

0/0
8.3.2009 12:42

turbik

Re: Milé hloupoučké dětičky ...

nic proti, ale ono to jezdi na setrvacnik porad :]

0/0
16.3.2009 20:01

barbudo

Re: Milé hloupoučké dětičky ...

... gyrobusy?

0/0
17.3.2009 6:12

Doyl

0,5 eura blboooost !!!

Škoda že neukázaly ten zázračný kompresor jenž natlakuje tuto nádrž na 350baru za 8 hod. Pokud má 150 W tak je to objev tisíciletí. :-))). A pokud budu počítat dopravu cisternou se stalčeným vzduchem teprve ne a za 0,5 eura. :-))... Tuším že dopravci si účtují 36kč za km a pochybuji že s tou cisternou pojede někdo jen 10km k pumpě a nebude se platit řidič a ani cena cisterny atd.... je to prostě výplod chorobného mozku a klamavá reklama...

0/0
8.3.2009 12:39

KoŤák

Re: 0,5 eura blboooost !!!

Jaká cisterna? Seš trochu mimo, ne? Stlačenej vzduch se nepřeváží v cisternách, ale na každý tý "benzínce" se natlakuje přímo ze vzduchu...

0/0
13.3.2009 10:38

jk

No tohle bude idealni pro majitele vetrniku

Az se v dobe krize zrusi dotace na vetrnikem vyrobenou elektrinu, vymeni alternatory za kompresory a budeme si jezdit k fofrnikum pro stlaceny vzduch skoro zadarmo. Pak bych jim tu cenu 50 eurocentu za 100 km i veril :-)))

No a kdyz to je tak spica, co takhle plnit tim vzduchem ramy krosovych kol - tam tak 2 3 litry budou a motorek se do stredu taky da vmontovat (kdo delal modylky na CO2 tak vi...). Pojedeme od vetrniku k vetrniku. Dnes jezdim na pivo, zitra na vzduch.

0/0
8.3.2009 11:54

barbudo

Milé děti ...

... víte, že těch 175 litrů vzduchu při 350 barech má hmotnost skoro 80 kg?

... a energii jako 0,15 kg benzínu?

0/0
8.3.2009 10:27

truthspeaker

Re: Milé děti ...

S tou hmotností souhlasím, je to 78,155 kg. Jak jste ale spočítal tu energii?

0/0
8.3.2009 11:23

barbudo

Re: Milé děti ...

... koli energie spotřebujete na stlačení 0,175 m3 vzduchu na 350 barů?

0/0
8.3.2009 11:34

co2

Re: Milé děti ...

ale no tak, nekažte jim tu radost z nové hračky :))

0/0
8.3.2009 13:48

Kosta262

Re: Milé děti ...

Nojo, ale je třeba počítat že ten vzduch má 0,175 m3 při 175 barech a ne že se 0,175m3 bude stlačovat. ;-D

0/0
8.3.2009 22:56

truthspeaker

Re: Milé děti ...

Kolik energie potřebuji k tomu, abych získal 175 litrů na 350 barů. Navíc odhaduji mnohem vyšší potřebnou energii, protože účinnost procesu nebude nic moc. Odhaduji, že to nebude ani 50%.

0/0
9.3.2009 8:02

m.l.

Re: Milé děti ...

Q = p1*V1*ln(V2/V1). Vysvětlení se sem asi nevejde, ale je v každé vš učebnici základů  fyziky (třeba starší, ale rozsáhlá Horák, Krupka:Fyzika).

0/0
8.3.2009 18:08

BenediktSpinoza

neprehanej to se vzuorci

termodynamicke zakony i prace se uci na zakladni skole

0/0
9.3.2009 7:15

BenediktSpinoza

ja bych rekl

ze samotna znalost termodynamickycj zakonu by mela stacit, aby clovek pochopil, ze auto na stlaceny vzduch zadna ekologicka ci energeticka revoluce neni:-) no uznavam, vedet co je entropie ci entalpie a alespon povechna predstava o Carnotove cyklu neni k zahozeni, ale to se na zakladce snad uci take:-)

0/0
9.3.2009 7:19

Hendly

Znova a znova

Zkuste si do googlu zadat "auto na vzduch" . Rok co rok to samé.

- rok 2009 jde do série

- rok 2008 jde do série

- rok 2007 jde do série

A furt to nikdo neviděl jezdit:)

0/0
8.3.2009 8:14

Ahasweb

Re: Znova a znova - 2000

Omyl, už se o tom psalo v roce 2000 !!!

viz http://www.ahasweb.cz/2000/268.htm#autonavzduch

0/0
8.3.2009 16:11

Tom

Fandim jim?

Z příspěvků tady v diskuzi mám pocit, že je to tu samý vědec.

Všichni jsou tu chytří jako rádio a za celý život vymysleli prd.

Já Stlačenému vzduchu fandím a myslím, že je to menší zátěž pro přírodu než olověné akumulátory. Mi na cestu do marketu a zpět by to v klidu stačilo i kdyby to jelo jenom 30km/h. Zkuste se zavřít s tím Vaším nastartovaným křápem na 30min do garáže a jste K.O......a pak si to převeďte na celé město....o to jde. Auto na jízdu po městě na nákupy, ne na dlouhé trasy.

No ale to tu asi v diskuzi pochopí jen málokdo. :-(

0/0
8.3.2009 0:38

m. l.

Re: Fandim jim?

Představte si, že já bych takové auto o kterém mluvíte uvítal :-) To představené v článku to bohužel není, protože tak jak je popsané nemůže dosahovat uvedených parametrů, jak zde ti "vědci" pomocí základních fyzikálních pouček dokázali :-(

0/0
8.3.2009 19:01

Anonym .

Tohle je spatna cesta

Problem s vykonem a hlavne s vyfukem mraziveho vzduchu. Par aut je v pohode, ale kdyby mrazivy vzduch vypoustelo to 2-3 miliony aut, tak se zacnou dit veci.....

Mne se nejvic libilo to auto s hybridnim pohonem a solarnim clankem na strese. Za jeden den nabiti ujedete zhruba 10 km (ovsem pouze pri rychosti <65kmh). Kdyz dojedu nakoupit do supermarketu tak jednou za 3-5 dnu, tak bych jezdil vlastne zadarmo. Kdyz jde ruku vruce ekonomika s ekologii, tak je to parada. (Proc Skoda vlaste nedela hybridni pohony - to si clovek musi kupovat japonce???)

Nicmene vzduchovy pohon jak je popsan v tomto clanku muze zpusobit peknou katastrofu.

.

0/0
8.3.2009 0:19

ufoun

Re: Tohle je spatna cesta

no vidite, chladny vzduch by kompenzoval globvalni oteplovani :-D :-D :-D :-D a jeste by to ve meste fungovalo v lete jako klima ulice :-D :-D

0/0
8.3.2009 13:00

Vašek/Brno

Re: Tohle je spatna cesta

jo a můžete mi říct jak ekonomická a ekologická(o účinnosti vůbec nemluvě) je výroba solárních článků na střechu automobilu? Hybridní pohon-co ty baterie?? výroba,váha,účinnost.. tomu říkám ekologie s ekonomií:-/zas další expert:-P

ps: víte co to je tunelové vidění????8-o

0/0
9.3.2009 12:30

dívenka prostá

pul ojro

to je cca 3kw a chcu vidět ten kompresor kery za to to tam nabuši 350 atmosver za 8sm hodin* Ešče si mislim že, ten vsduch se musí dobře čistit, taki bi se měl odvlchčit* Ale neberte sockam naději* Ony si pak budou vozit kule po cestach zadarmo a ostatní blbci za bencin a navtu to na spotřebnich daní rádi zatahnou za ně* Že jo*

0/0
8.3.2009 0:11

wita77

Tady ho máte

http://www.youtube.com/watch?v=D-A3XHFT5qc&feature=PlayList&p=318A086E6A14EEB1&index=0&playnext=1

0/0
8.3.2009 0:02

kubíkjansů

mno

Pokud by to fungovalo jak píšou, bylo by to úžasný. Akorát mám trošku obavy, že kdyby chtěli za 2 minuty do autíčka narvat 175 litrů vzduchu na tlak 350 barů, drobátko by se jim rozžhavilo...Taky bych nechtěl vidět tu ránu, kdyby měla plně natlakovaná nádrž vybuchnout....

0/0
7.3.2009 23:42

stoural

Pro matematiky

Pro ty, co tady furt machruji s vypocty nebo s cenou 0,5 euro za km.

PROBERTE SE: Kdyby tomu tak bylo, tak to asi aerolinky Air France a KLM nebudou vubec testovat. Proc si myslite, ze vy, co to auto videli MAXIMALNE na obrazku zde na IDNESU, jste chytrejsi nez ti, co meli moznost si dane prototypy vyzkouset?

Reknu vam to jednoduse. JSTE DEBILOVE, CO NIKDY NIC NEDOKAZALI, KROME KRITIKY VECI, o kterych ABSOLUTNE NIC NEVITE.

0/0
7.3.2009 23:16

barbudo

Re: Pro matematiky

... a on snad někdo něco testoval? Někdo to viděl ujet 200 km? Někdo viděl nějakou smlouvu Air France či koho?

0/0
7.3.2009 23:22

stoural

Re: Pro matematiky

Jsi tak blbej neob se jenom tak delas?

To si opravdu myslis, ze velke spolecnosti, jako jsou treba letecke, se budou ztracet cas a penize testovanim neceho, co existuje jenom na papire, nebo co vubec nefunguje?

PROBOHA.

0/0
7.3.2009 23:49

barbudo

Re: Pro matematiky

... a Vy jste viděl nějaké ty smlouvy nebo to jen psali v yHojte?

... mimochodem, jaké je Vaše ctěné vzdělání?

0/0
7.3.2009 23:59

m. l.

Re: Pro matematiky

Sám jste vedle. Tohle je bago na debily, chytří vědí a buď mlčí nebo koukají aby jim z toho taky něco káplo :-)))

0/0
8.3.2009 17:25

TN

Kecy stranou, spocitame si to

Energie v nadrzi, ktera ma tlak 35MPa a objem 0.175 m3, je asi 6 MJ.

Pokud tuto energii budu uvolnovat po dobu jedne hodiny, bude to davat staly vykon 6000/3600= 1.65 kW, coz jsou asi 2 konske sily. Nebo kdybych tu energii nadrze uvolnoval kontinualne 2 hodiny, budu teda dostavat vykon asi jedne konske sily.

Tak a ted mi teda reknete, kterej kun doveze me + 220kg tezkou, hnusnou kabinu za 2 hodiny do vzdalenosti 200 kilometru :)

Davam tomu verglu dojezd max. 20 kilometru na jedno napumpovani.

0/0
7.3.2009 22:49

barbudo

Re: Kecy stranou, spocitame si to

... ovšem po rovině, na hladkém asfaltu a při teplotě nad 25 stupňů ...

0/0
7.3.2009 22:55

TN

Re: Kecy stranou, spocitame si to

... a rychlosti lidske chuze ;)

0/0
7.3.2009 23:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.