Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V autech budoucnosti bude řidič téměř zbytečný

Když se blížíte ke svému autu, samo se odemkne. Sednete si do něj a nejdřív dýchnete do alkoholtesteru, který máte v kartě nahrazující klíčky. Zelená barva, v pořádku, vůz vám dovolí nastartovat tlačítkem. Ještě než se rozjedete, zkontroluje vám systém tlak v pneumatikách a navigace zvolí cestu, která nejméně zatíží emisemi naši zemi, a navíc ještě ušetříte díky tomu, že se vyhnete centru města, kde se už platí mýtné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chicocheco

nechtěl bych

:-© to je šílenost, netěším se do budoucnosti. auto mám sice hlavně z praktických důvodů, ale když už řídím, rád bych si tu cestu užil. Na co mi bude MB třídy S, když si na dálnici nebudu moct ani podřadit a užít si tu akceleraci. a ještě mě napadlo... když si sednu za volant s promilema, to jako to auto nastartuje samo a hodí mě rovnou na policii? 8-o

0/0
9.3.2009 21:08

Kevin Costner

zpětná vazba

No jo, ale to si nemusím kupovat auto a můžu rovnou jet vlakem nebo autobusem, když teda k řízení nejsem potřeba. A to pivo si dám taky :-)

Tyhle všechny "ochrany" mají jeden značný problém. Jakmile si na ně zvyknete, vaše ostražitost poleví a otupí se. Budete stále spoléhat na systém, který vás upozorní. Je to jako s celoročním svícením. Podle mého je to dobré, auta jsou lépe vidět, když svítí. Má to však vedlejší efekt - auta, která nesvítí, jsou podstatně méně viditelná, než ta svítící, protože jsme zvyklí, že všichni svítí. Naše pozornost se tak soustředí na výrazná světla a polevuje vůči zbytku.

Nedávno mě za ranního oparu předjíždělo modré auto. Chtěl jsem taky předjíždět a Málem jsem do něj narazil, protože řidič nesvítil a auto vůbec nebylo vidět, jak splynulo se silnicí.

Takže až budeme mít tyhle všechny vychytávky, jen to zvýší počet nehod. Systém není všemocný...

0/0
9.3.2009 16:42

Spolehlivos x customizace

Spolehlivost hromady el. systémů v autě se stává čím dál tím problematičtější. Hlavně u levnějších aut, kde jsou systémy značně ošizeny. Druhá věc je, že vykvete bujný obchod s tím, kdo mi deaktivuje kontrolu na omezení rychlosti.

0/0
9.3.2009 13:00

u.boat

Re: Spolehlivos x customizace

To už je teď - šikovný tuner ti odpojí omezovač, nebo udělá z tdíčka raketu (který se pak do půl roku zadře turbo)

A do vestavěného alkoholtesteru se dá fouknout i z jiného tělesného otvoru, ze nějž alkahol netáhne.  Auto pak bez problému nastartuje, akorát vám doporučí použít osvěžovač dechu ;-D

0/0
9.3.2009 13:14

Štvavá vysílačka

Re: Spolehlivos x customizace

Chystám se vyrábět tlakovou nádobu s dechem ve spreji. Pšoukneš a startuješ i s 3 biery :-)

0/0
9.3.2009 13:42

Lahvan

Chybné elektrónka

Jenom aby nebyla někde chybné elektrónka.... Myslim si, že ten koho řízení auta baví, toho to moc nenadchne....

0/0
9.3.2009 12:06

Štvavá vysílačka

Re: Chybné elektrónka

legendární elektronka E13 z Katody Olomóc ;-D

0/0
9.3.2009 13:45

anawarr

systémy jen pro nová auta od roku XXXX

to mi připomíná jeden vtip:

po městě to "valí" nejnověší mercedes a za nim trabant. přijíždějí ke křižovatce a najednou blikne červená. mercedes udělá ud ud ud ud a zastaví před čárou a trabant mu vletí do kufru. oba řidiči vylezají a ten z trabantu říká "vídíš, na co ti je ABS, když já ho nemám"

0/0
9.3.2009 11:04

u.boat

Re: systémy jen pro nová auta od roku XXXX

Spíš by mne zajímalo co udělá chytrá elektronika co drží auto v jízdním pruhu, až mudící se děti namalují tlustou čáru šikmo přes dálnici někam do lesa ;-D;-D

0/0
9.3.2009 13:01

duschman

Re: systémy jen pro nová auta od roku XXXX

Neudělá to vůbec nic. A vtipné to také není. Zkus něco lepšího:-P

0/0
9.3.2009 15:20

Haui1

Mám jediné štěstí,

že se toho snad už nedožiju.

0/0
9.3.2009 11:03

HaHa

elektronika +/-

No nejsem si jistý jestli ta elektronika (jako ESP) je to nejlepší řešení. Ano pomáhá, ale také silně filtruje zpětnou vazbu... Takže řidič si myslí že je vše OK i když procesor dělá co může, jenže pak nastane situace na kterou i elektronika vyplivne na display "EEE tohle je už na mě moc" a auto se stává naprosto neovladatelné. A hlavně tenhle zlomový okamžik přichází naprosto bez varování... Pak člověk kroutí hlavou nad docela nelogickými nehodami nových aut. Jinak sám mám autíko co má ESP, ASR, ABS, BAS... a spoustu dalších XYZ sytémů :-) ale víceméně z toho mám strach, už jsem kvůli téhle "inteligenci" 2 krizovky zažil :-/

0/0
9.3.2009 10:06

BimBo

Re: elektronika +/-

Tak to máš asi upíra z Feratu, že jo?:-)

0/0
9.3.2009 10:29

ja314

Re: elektronika +/-

Zalezi na aute - pokud ma auto dobre jizdni a jine vlastnosti, tak ta elektronika zpravidla zasahuje az v extremnich situacich, do kterych clovek s trochou opatrnosti skoro nedostane. A i tak ty "zahadnejsi" systemy jako ESP byvaji vypinatelne.

Jine vec je, pokud se elektronikou u nekterych aut dohadneji nedostatky navrhu auta...

0/0
9.3.2009 11:05

Ropak

Re: elektronika +/-

jo, jo. At mas v aute elektroniky kolik chces, porad zalezi na tom jak jezdis. Vsechny vyjmenovane systemy jsou nouzove a mel bys jezdit tak abys je nepotrebovel. Jejich aktivace je vzdy indikovana, takze tu zpetnou vazbu mas.

0/0
9.3.2009 12:14

_

ekologie

Jakápak ekologie u samovypínání motoru ? Vemte tento systém do města ve špičce a za chvilku to bude na novou AKU, která vzniká ekologicky "čistou" výrobou, stejně tak šetrná jej její likviace

A jak funguje systém hlídání jízdy v pruhu ? No jestli to bere podle krajnic nebo dělicích čar, tak si v ČR moc neškrtne

0/0
9.3.2009 9:49

ja314

Re: ekologie

ano, ano... hlidaji samozrejme podle car...

0/0
9.3.2009 11:05

Haui1

Re: ekologie

Kdysi dávno jsem slyšel, že se nemá vypínat motor, pokud nebudeme stát déle než 20 sekund, protože pak množství zplodin, vzniklé při startování, je vyšší než úspora vypnutého motoru.

0/0
9.3.2009 11:10

Svoboda

Re: ekologie

ale právě toto bylo kdysi, protože tento systém v žádném případě neroztáčí znovu motor startétem, ale čistě mechanicky setrvačníkem či jak. Takže řádná zátěž jako u normálního startování.

0/0
9.3.2009 11:56

_

Re: ekologie

to mozna kdyz zastavis na par s a ne na minuty pri poskocích v zacpe

0/0
9.3.2009 12:03

u.boat

Re: ekologie

ne setrvačníkem, ale silným, upraveným startertérem. N podstatě elektromotorem na jedné hřídeli se startovaným motorem.

 Hlavně - elektronika zastaví písty v takové pozici že pak startuje ve zlomku sekundy jedním cuknutím. Ne  jako u fáva  e-e-e-e-puf-puf-chcíp ;-D

Jarísek má prej ekonomickou prodlevu cca 3s. Pak už šetříš. A když skáčeš v koloně, stačí nevyřazovat a držet spojku. Pak se motor nevypíná. Nebo se to taky dá celý odpojit tlačítkem...

0/0
9.3.2009 13:09

Štvavá vysílačka

Re: ekologie

Nevít co při vypnutém motoru žene topení a klimu? Utáhne to baterka, nebo tam bude ještě jeden motor na pohon klimy? 

0/0
9.3.2009 13:36

WIFI

Re: ekologie

motor zhasne a vypne se všechno, tj. klima, topení, při trošce štěstí i rádio. Na ekologii si přece sahat nedáme, tak si řidiči i s osádkou trhni a bud rád že aspoň sedíš:-) Šetřit se musí za každou cenu ať to stojí co to stojí !

0/0
9.3.2009 13:41

Štvavá vysílačka

Re: ekologie

Takže po 2 min v koloně budu pokračovat se zamlženými okny.:-)  Bude veselo na silnici.  Věřím, že to vychytají...

0/0
9.3.2009 13:44

WIFI

Re: ekologie

jak píšu. Hlavně ekologie, že to trošku odskáčou lidi, nad to se politici povznesou

0/0
9.3.2009 14:13

WIFI

Re: ekologie

Nevim proč sem taháš favorita, měl jsem nedávno jednoho ve slušnym stavu (motoricky) a když se dal sytiš, nemusel ho startét pomalu ani protočit, chytal hned. Podívej se na nějaký diesly starý půl toho, co jsou favority, jak se musí několikrát protočit než milostivě chytnou :-)

0/0
9.3.2009 13:43

Honza

jistota

"do cíle se

dostanete zcela jistě živí a zdraví. Auto totiž samo brzdí, drží se ve

správném pruhu, sleduje značky a nepřekročí tak povolenou rychlost"

Já jsem taky brzdil, držel se ve správném pruhu, sledoval značky a s rezervou nepřekročil povolenou rychlost, když se proti mně vyřítil smykem motorkář  a o rok později v protisměru šílená podnikatelka v Jaguárovi. No, inteligentní auto by asi začlo brzdit dřív a zajelo by pravými koly půl milimetru od kraje silnice, takže by mi motorkář narazil až do stojícího auta a podnikatelka by mi zrcátko neurazila. Ale o nějaké jistotě, že člověk dojede ve zdraví se hovořit nedá.

0/0
9.3.2009 9:43

ggg

Re: jistota

Dalo by se mluvit o jistotě, ale to by muselo být ve všech vozech, té podnikatelky v Jaguáru i toho bláznivého motorkáře. Otázkou je jestli by pak takovou motorku někdo chtěl. Ve svém věku jsem pro, ale ve 20-25 letech by se mně to asi moc nelíbilo. Teď si říkám, ať se zabije raději na okruhu a neotravuje s tím ostatní.

0/0
9.3.2009 9:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.