Diskuze
V autech budoucnosti bude řidič téměř zbytečný
Děkujeme za pochopení.
chicocheco
nechtěl bych
to je šílenost, netěším se do budoucnosti. auto mám sice hlavně z praktických důvodů, ale když už řídím, rád bych si tu cestu užil. Na co mi bude MB třídy S, když si na dálnici nebudu moct ani podřadit a užít si tu akceleraci. a ještě mě napadlo... když si sednu za volant s promilema, to jako to auto nastartuje samo a hodí mě rovnou na policii?
Kevin Costner
zpětná vazba
No jo, ale to si nemusím kupovat auto a můžu rovnou jet vlakem nebo autobusem, když teda k řízení nejsem potřeba. A to pivo si dám taky
Tyhle všechny "ochrany" mají jeden značný problém. Jakmile si na ně zvyknete, vaše ostražitost poleví a otupí se. Budete stále spoléhat na systém, který vás upozorní. Je to jako s celoročním svícením. Podle mého je to dobré, auta jsou lépe vidět, když svítí. Má to však vedlejší efekt - auta, která nesvítí, jsou podstatně méně viditelná, než ta svítící, protože jsme zvyklí, že všichni svítí. Naše pozornost se tak soustředí na výrazná světla a polevuje vůči zbytku.
Nedávno mě za ranního oparu předjíždělo modré auto. Chtěl jsem taky předjíždět a Málem jsem do něj narazil, protože řidič nesvítil a auto vůbec nebylo vidět, jak splynulo se silnicí.
Takže až budeme mít tyhle všechny vychytávky, jen to zvýší počet nehod. Systém není všemocný...
já
Spolehlivos x customizace
Spolehlivost hromady el. systémů v autě se stává čím dál tím problematičtější. Hlavně u levnějších aut, kde jsou systémy značně ošizeny. Druhá věc je, že vykvete bujný obchod s tím, kdo mi deaktivuje kontrolu na omezení rychlosti.
u.boat
Re: Spolehlivos x customizace
To už je teď - šikovný tuner ti odpojí omezovač, nebo udělá z tdíčka raketu (který se pak do půl roku zadře turbo)
A do vestavěného alkoholtesteru se dá fouknout i z jiného tělesného otvoru, ze nějž alkahol netáhne. Auto pak bez problému nastartuje, akorát vám doporučí použít osvěžovač dechu
Lahvan
Chybné elektrónka
Jenom aby nebyla někde chybné elektrónka.... Myslim si, že ten koho řízení auta baví, toho to moc nenadchne....
Štvavá vysílačka
Re: Chybné elektrónka
legendární elektronka E13 z Katody Olomóc
anawarr
systémy jen pro nová auta od roku XXXX
to mi připomíná jeden vtip:
po městě to "valí" nejnověší mercedes a za nim trabant. přijíždějí ke křižovatce a najednou blikne červená. mercedes udělá ud ud ud ud a zastaví před čárou a trabant mu vletí do kufru. oba řidiči vylezají a ten z trabantu říká "vídíš, na co ti je ABS, když já ho nemám"
u.boat
Re: systémy jen pro nová auta od roku XXXX
Spíš by mne zajímalo co udělá chytrá elektronika co drží auto v jízdním pruhu, až mudící se děti namalují tlustou čáru šikmo přes dálnici někam do lesa
HaHa
elektronika +/-
No nejsem si jistý jestli ta elektronika (jako ESP) je to nejlepší řešení. Ano pomáhá, ale také silně filtruje zpětnou vazbu... Takže řidič si myslí že je vše OK i když procesor dělá co může, jenže pak nastane situace na kterou i elektronika vyplivne na display "EEE tohle je už na mě moc" a auto se stává naprosto neovladatelné. A hlavně tenhle zlomový okamžik přichází naprosto bez varování... Pak člověk kroutí hlavou nad docela nelogickými nehodami nových aut. Jinak sám mám autíko co má ESP, ASR, ABS, BAS... a spoustu dalších XYZ sytémů ale víceméně z toho mám strach, už jsem kvůli téhle "inteligenci" 2 krizovky zažil
_
ekologie
Jakápak ekologie u samovypínání motoru ? Vemte tento systém do města ve špičce a za chvilku to bude na novou AKU, která vzniká ekologicky "čistou" výrobou, stejně tak šetrná jej její likviace
A jak funguje systém hlídání jízdy v pruhu ? No jestli to bere podle krajnic nebo dělicích čar, tak si v ČR moc neškrtne
Honza
jistota
"do cíle se
dostanete zcela jistě živí a zdraví. Auto totiž samo brzdí, drží se ve
správném pruhu, sleduje značky a nepřekročí tak povolenou rychlost"
Já jsem taky brzdil, držel se ve správném pruhu, sledoval značky a s rezervou nepřekročil povolenou rychlost, když se proti mně vyřítil smykem motorkář a o rok později v protisměru šílená podnikatelka v Jaguárovi. No, inteligentní auto by asi začlo brzdit dřív a zajelo by pravými koly půl milimetru od kraje silnice, takže by mi motorkář narazil až do stojícího auta a podnikatelka by mi zrcátko neurazila. Ale o nějaké jistotě, že člověk dojede ve zdraví se hovořit nedá.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Pronájem ostatní, 130 m2, Praha, ul. 5. května
5. května, Praha 4 - Nusle
16 900 Kč/měsíc