- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to je šílenost, netěším se do budoucnosti. auto mám sice hlavně z praktických důvodů, ale když už řídím, rád bych si tu cestu užil. Na co mi bude MB třídy S, když si na dálnici nebudu moct ani podřadit a užít si tu akceleraci. a ještě mě napadlo... když si sednu za volant s promilema, to jako to auto nastartuje samo a hodí mě rovnou na policii?
No jo, ale to si nemusím kupovat auto a můžu rovnou jet vlakem nebo autobusem, když teda k řízení nejsem potřeba. A to pivo si dám taky
Tyhle všechny "ochrany" mají jeden značný problém. Jakmile si na ně zvyknete, vaše ostražitost poleví a otupí se. Budete stále spoléhat na systém, který vás upozorní. Je to jako s celoročním svícením. Podle mého je to dobré, auta jsou lépe vidět, když svítí. Má to však vedlejší efekt - auta, která nesvítí, jsou podstatně méně viditelná, než ta svítící, protože jsme zvyklí, že všichni svítí. Naše pozornost se tak soustředí na výrazná světla a polevuje vůči zbytku.
Nedávno mě za ranního oparu předjíždělo modré auto. Chtěl jsem taky předjíždět a Málem jsem do něj narazil, protože řidič nesvítil a auto vůbec nebylo vidět, jak splynulo se silnicí.
Takže až budeme mít tyhle všechny vychytávky, jen to zvýší počet nehod. Systém není všemocný...
Spolehlivost hromady el. systémů v autě se stává čím dál tím problematičtější. Hlavně u levnějších aut, kde jsou systémy značně ošizeny. Druhá věc je, že vykvete bujný obchod s tím, kdo mi deaktivuje kontrolu na omezení rychlosti.
To už je teď - šikovný tuner ti odpojí omezovač, nebo udělá z tdíčka raketu (který se pak do půl roku zadře turbo)
A do vestavěného alkoholtesteru se dá fouknout i z jiného tělesného otvoru, ze nějž alkahol netáhne. Auto pak bez problému nastartuje, akorát vám doporučí použít osvěžovač dechu
Jenom aby nebyla někde chybné elektrónka.... Myslim si, že ten koho řízení auta baví, toho to moc nenadchne....
legendární elektronka E13 z Katody Olomóc
to mi připomíná jeden vtip:
po městě to "valí" nejnověší mercedes a za nim trabant. přijíždějí ke křižovatce a najednou blikne červená. mercedes udělá ud ud ud ud a zastaví před čárou a trabant mu vletí do kufru. oba řidiči vylezají a ten z trabantu říká "vídíš, na co ti je ABS, když já ho nemám"
Spíš by mne zajímalo co udělá chytrá elektronika co drží auto v jízdním pruhu, až mudící se děti namalují tlustou čáru šikmo přes dálnici někam do lesa
No nejsem si jistý jestli ta elektronika (jako ESP) je to nejlepší řešení. Ano pomáhá, ale také silně filtruje zpětnou vazbu... Takže řidič si myslí že je vše OK i když procesor dělá co může, jenže pak nastane situace na kterou i elektronika vyplivne na display "EEE tohle je už na mě moc" a auto se stává naprosto neovladatelné. A hlavně tenhle zlomový okamžik přichází naprosto bez varování... Pak člověk kroutí hlavou nad docela nelogickými nehodami nových aut. Jinak sám mám autíko co má ESP, ASR, ABS, BAS... a spoustu dalších XYZ sytémů ale víceméně z toho mám strach, už jsem kvůli téhle "inteligenci" 2 krizovky zažil
Jakápak ekologie u samovypínání motoru ? Vemte tento systém do města ve špičce a za chvilku to bude na novou AKU, která vzniká ekologicky "čistou" výrobou, stejně tak šetrná jej její likviace
A jak funguje systém hlídání jízdy v pruhu ? No jestli to bere podle krajnic nebo dělicích čar, tak si v ČR moc neškrtne
"do cíle se
dostanete zcela jistě živí a zdraví. Auto totiž samo brzdí, drží se ve
správném pruhu, sleduje značky a nepřekročí tak povolenou rychlost"
Já jsem taky brzdil, držel se ve správném pruhu, sledoval značky a s rezervou nepřekročil povolenou rychlost, když se proti mně vyřítil smykem motorkář a o rok později v protisměru šílená podnikatelka v Jaguárovi. No, inteligentní auto by asi začlo brzdit dřív a zajelo by pravými koly půl milimetru od kraje silnice, takže by mi motorkář narazil až do stojícího auta a podnikatelka by mi zrcátko neurazila. Ale o nějaké jistotě, že člověk dojede ve zdraví se hovořit nedá.