Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost aut: vyndat ze zásuvky a jedem

Česko by mělo rychle dostavět Temelín. Tak to alespoň vypadá při pohledu na automobilové novinky a koncepty, které se minulý týden začaly prezentovat na prestižním autosalonu v Ženevě. Výrobci se kloní k elektromobilům. Ty je mohou zbavit problémů s emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

přesně tak - vyndat ze šuplíku, složit, a šlápnout do pedálů ;-D

0/0
9.3.2009 16:04

Hansusi

Re: hmm

Postupně zaměnit zemní plyn v domácnostech, veřejném stravování a potravinářském průmyslu za elektřinu, a ušetřený plyn zkapalnit a použít po patřičných úpravách vozů pro normální provoz. Došlo by pak k úspoře ropných derivátů, zlepšily by se emisní podmínky. A čekat, až vědci vynaleznou nové baterie, které budou mít menší hmotnost, nižší cenu, ale vyšší kapacitu elektrického náboje.

0/0
21.3.2009 16:47

lks0079

oni lidi pochopi

Oni lidi stejne nakonec pochopi, že v dobách kdy se pouze spaloval benzín, tak dělali pro životní prostředí maximum možnýho.... Jo ale to holt bude v dobách kdy se zjistí, že ačkoliv lidstvo omezilo produkci neškodného CO2, tak že to stejně nepomohlo zastavit klimatické změny.

Pripomíná mi to úsporné žárovky - sice se ušetří elektrika, ale pak stejně lidi nahážou starý úsporný žárovky i s tou rtutí do popelnice a nechaj prohnat komínem malešický spalovny odkud tu rtuť pak zase vydejcháme ze vzduchu.

0/0
9.3.2009 14:05

icmek

děda

se vždycky chtěl dožít roku 2000... nakonec se mu to nepovedlo, v roce 1998 ho přejel nějakej dobrák autem na parkovišti. možná, že dobře. kdyby totiž viděl, co se děje s automobilovym průmyslem v roce 2009, asi by se z toho zhroutil... pamatuju si, jak se jednou rozplýval na lamborghini countach... kdybych mu dneska řek, že lambo dělá folcvágen a že poršáky dávno jezděj na hnědý uhlí, šel by se patrně oběsit:( a tohle by nevydejchal vůbec.. auto na baterky.. ježiši... :-/

0/0
9.3.2009 12:44

Petr

Re: děda

Placatá auta jsem oslintávával jako malý kluk, teď jezdím Dacií Logan a jsem spokojený. Možná až budu starý dědek a budu mít dlouhý vedení, zase se vrátím k tomu oslintávání ;-D

0/0
9.3.2009 13:46

Svoboda

dostavět

temelín se měl začít dostavovat už pěkných pár let zpátky, tímto tempem brzy zkončíme jako Slováci, a budeme elektřinu dovážet.

Vodíku fandím víc, kvůli způsobu jeho uchovávání v autě, protože baterie jsou prostě humus.

0/0
9.3.2009 11:51

.

Re: způsob uchovávání v autě

Jenže ten vodík vám bohužel z nádrže za týden uteče a to nemusíte uujet ani kilometr :-(

0/0
9.3.2009 15:37

rudastraka

temelin

dostaveny temelin by utah veskerou dopravu na slinicich v cesku

myslim ze bude dost casu jednu takovou elektrarnu postavit

0/0
9.3.2009 11:43

lukim

A proč

by měla být elektřina pro auta jinak daněna? ?Bohatě stačí, když jsou značně zdaněna a předražen u nás v Kocourkově tato auta!:-©

0/0
9.3.2009 11:42

Hanz

Re: A proč

Pokud by byla zdaněna méně než "obyčejná" elektřina a pokud by se podařilo co nejméně té elektřiny ztratit v bateriích auta, pak by určitě šlo vymyslet, jak tu lacinější elektřinu z auta použit i v domácnosti.. :-)

0/0
9.3.2009 14:15

Funtomas

Re: A proč

Třeba proto, aby se nahradil výpadek příjmu státní kasy ze spotřební daně z motorové nafty a benzinu.

Vývoj prostě nezastavíš, petrolejářskou lobby nahradí uranová/elektrická lobby.

...dneska dávaj další díl Kmotra

0/0
9.3.2009 14:47

kyoko suriko

Re: A proč

Smyslem neni aby se jezdilo levneji, ale ekologicteji a svet se zbavil zavislosti na rope - potazmo nebyl v rukou arabu... Stat samozrejme nema zajem, aby si lid jezdil jak chtel a on z toho nic nemel. Staci se podivat na plyn, vsechno se pekne zdani a budem se moct na hlavu stavet, stejne budem jezdit porad za 3,- na kilak - tak jak se to statu libi nejvic :)

0/0
11.3.2009 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.