Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel a jeho pátá krize. Zrovna teď by ho byla škoda

Co bude s Opelem dál, není jasné. Ani německá značka už není schopna fungovat dál bez pomoci. Berlínská vláda ji zatím odmítá, předložené plány na záchranu se jí nelíbí. Východisko z páté krize Opelu zatím není na dohled. Vše naznačuje, že nejúčinnějším lékem by mohlo být opuštění koncernu GM.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hans z Grand kanyon

a možná

taky poslední..;-D;-D holt můžou vyrábět elektromotory, motorová kola a jehly k šicím strojům.. jo poslední modely vypadají pěkně, ale politika GM v minulosti opelu moc nepřispěla, no když půjdou do kopru,tak půjdou,stejně je výrobců aut jak much v Súdánu,škoda to nebude, je to jako v džungli, přežije ten silnější.. plakat nad oplem ani žádnou jinou automobilkou co zkrachuje nebudu,nebude to ostatně poprvé,ani naposledy,co zmizí z trhu nějaký výrobce aut.. :-P

0/0
12.3.2009 12:36

;-)

Re: a možná

Krach nemusí přece znamenat konec oplu. Naopak ozdravení. Největší problém jsou ty zastavené patenty. Jestli něco přivodí zánik Oplu, tak to nebude ani krize, ani německá vláda, ale GM.

0/0
18.3.2009 10:33

Hans

Jaká značka je OK?

Po přečtení diskuze níže by mě zajímalo, jakou značku preferuje třeba diskutující No Fear.:-P Trabant? ;-D

0/0
12.3.2009 9:07

Vašek/Brno

Re: Jaká značka je OK?

no přece firemní;-D;-D;-D

0/0
12.3.2009 11:46

RAT

Re: Jaká značka je OK?

Jojo, firemni auto, to je nejlepsi terenak. ;-D

0/0
23.3.2009 17:45

No Fear

Re: Jaká značka je OK?

Nic jsi nepochopil, preferuju značku aut se kterou aktuálně jezdim... :-PEU

0/0
12.3.2009 14:25

Tom Hagen

Opel

Kdyby mi všechna auta sloužila tak, jako můj současný Opel, byl bych spokojený človíček - Astra G Caravan 1.6 16v  :-)R^R^

0/0
11.3.2009 15:23

to se povedlo

Re: Opel

ok . ale nepřišel jste ještě i s ostatníma na to, že se tu jedná o zcela jném problému?

0/0
11.3.2009 15:34

Tom Hagen

Re: Opel

Mně to je jedno, moje další auto bude Subaru Forester 2.5XT  R^R^

0/0
11.3.2009 15:55

kluboš

Re: Opel

kdyz me bylo 10, tak jsem chtel Chryslera 180 ... a voni je mezitim prestali delat. Predpokladam, ze astra karavan je popelnice a subaru bys mocinki moc chtel. Takze drzim palce :-D

0/0
11.3.2009 16:27

Tom Hagen

Re: Opel

Astra Caravan je na svá léta v luxusním stavu (můžeš odkoupit, jestli máš zájem) a Subaru je blízko  :-P

0/0
12.3.2009 8:15

Michal Vašíček

Vauxhall

Zase taková škoda toho Vauxhallu by nebyla, dokážu si představit, že by byl zcela nahrazen jiným evropským výrobcem aut. K čemu zbytečně udržovat něco, co má dlouhodobé problémy. Pryč s tím.EU

0/0
11.3.2009 15:22

anouš

Re: Vauxhall

asi bych souhlasil, ale byla by škoda zrušit výrobu, kvůli jejech vývoji, bylo by dobré kdyby je nějaká jiná automobilka kloupila

0/0
11.3.2009 15:53

Oldis_rab

Re: Vauxhall

presne tak, navic neni krach jako krach, krachem oplu opl jako takovy neskonci, jen prejde do konkurzu a koupi ho treba koncern WV

0/0
11.3.2009 16:20

Jeff

Absurdni situace

Cela tahle situace je naprosto absurdni. Problemove materske firmy sebe zachranujii a zdrave dcery obetuji. Nakonec z celeho toho kolotoce krize automobiloveho prumyslu a nerovnomerne pomoci vyjdou nejlepe ty firmy, ktere sice vyrabeji spatna auta (spotreba, bezpecnost, kvalita... proste nejakym zpusobem spatna), ale dobre zebrajici o statni pomoc.Rv

0/0
11.3.2009 15:08

to se povedlo

Re: Absurdni situace

...tak to může tvrdit jenom profík Jeff v česku.....může te to podložit jediným faktem s odkazem na zdroj informací a linkem na web?.....nebo jste na to přišel privátně včera podvečer po tučné večeři? ;-D

0/0
11.3.2009 15:32

paja

Re: Absurdni situace

To, že GM vyrábí špatná - neekologická, technicky zastaralá a soustředěná na velké pickupy a SUV po kterých není poptávka - sami uznali 

http://www.foxbusiness.com/story/markets/industries/transportation/gm-makes-case-americans-admits-mistakes/

0/0
23.3.2009 9:24

zdenda

tigra

manželka má tigru r.v.1997 dovezenou před 6 lety z itálie. po dovozu byl vyměněn rozvodový řemen a kromě tankování benzínu, dolevání směsi do ostřikovačů a výměny oleje jezdí bezchybně. jo zapomněl jsem - loni se měnila baterka.

0/0
11.3.2009 14:48

hugo.tom

Re: tigra

a kolik na něm manželka najezdila?

0/0
11.3.2009 14:58

cb

Re: tigra

No .. vloni z garaze do servisu vymenit tu baterku a zase zpatky. ;-D

0/0
11.3.2009 15:00

to se povedlo

Re: tigra

;-D;-D;-D  R^

0/0
11.3.2009 15:27

zdenda

Re: tigra

při dovozu 123000 km, nyní cca 190000km, takže přes 60000 km.

0/0
11.3.2009 16:23

Dennys

Uvidime

Pokud se nezbavi GM tak asi padnou. Ja jezdim zde poplivanou Vectrou B r.v.2001, mam ji od r.2004 a jsem spokojen. Menil jsem sice vejfuk (to kamos na Oktavce r.v.2000 taky) a stabilizatory zadni napravy po 120.000km (sef je menil na BMW uz po 90.000km, tak nevim). Jinak absolutne bez zavad. Jeste si meho hatchbacka tak rok uziju, tak do 160.000 km a pak ho prodam Turkum. Ale nerad.:-) 

0/0
11.3.2009 14:41

Dennys

skleroza

Jeste jsem menil ozubeny remen, ale ten se u Vectry B meni kazdych 60.000km.:-)

0/0
11.3.2009 14:50

jojo

Vlastni zkusenost

Mam pul roku Opel Zafira. Auto celkem pekne ale neskutecne poruchove. Je to muj prvni a s jistotou posledni Opel co jsem kdy mel. Ovladani steracu, blinkru, radia snad ani horsi byt nemuze. Po pul roce musim premyslet jak zapnout to ci ono. Pri konstrukci asi meli za ukol vymyslet jak co nejvice zneprijemnit ridici rizeni vozidla. Hruza je slaby slovo.

0/0
11.3.2009 14:29

ja

Re: Vlastni zkusenost

Takze pul roku je vam malo, aby jste se naucil ovladat par funkci v aute. No pekne. A jake poruchy napriklad? Nechci to auto hajit, Zafiru nemam

0/0
11.3.2009 14:46

Medvěd

Re: Vlastni zkusenost

..."Po pul roce musim premyslet jak zapnout to ci ono."... Tohle nebude autem :-P

0/0
11.3.2009 14:55

Cofola

Re: Vlastni zkusenost

Já mám Astru poslední generace v kombiku, což je vlastně méně nafouknutá Zafira, a na ovládání blinrů a stěračů jsem si zvykl během jednoho dne. Na rádiu ovládám jen hlasitost a volbu stanic velkými kulatými tlačítky - člověk průměrné inteligence s tím nemůže mít nejmenší problém...

0/0
11.3.2009 15:13

maminka a tatínek

Tati, neměl by být někdo zavřen, co to tu sesmolil..?

Matko, buď shovívavá.......Třeba má jeho táta v garáži Kadeta....No, votče, spíš asi neumí německy...Asi jo máti, třeba nesledoval naposledy včera večer u Maischberger na ARD až po půlnoci diskusi......A dnes to právě na N24 furt  diskutují též...Opel...15 mrtvejch v amoku...Opel...15 mrtvejch v amoku....Opel...15 mrtvejch v amoku.....No budíž mu odpuštěno, sentimentalita v redakci AUTO a mladá krev svedou svý......A místo faktů a průseru s licencí Opla, ktreý dal GM US vládě do zálohy jako finanční záruku ani slova....Anebo, že se Merkel štve, že Opel přines jen na křídovým papíře prospekty místo konkrétních návrhů na sanaci....Jo jo, ale chtěj, nějakých 3 miliardy....A žádnej z vedení OPLA neví, jak dostat licence vod US a matky GM zpět....A budou se kosit nafouklý prázný hlavy ve vedení GM-Opel ve Švýcarech....Na druhý straně, pro českýho pepu dostačuje nadpis "Opla by bylo zrovna škoda"...A senimetalita....Si jo, a Pepa bude diskutovat, jak to bylo krásný s Vektrou...Nebo Kadetem..

0/0
11.3.2009 14:24

jirka

Moskvič

Třeba ho koupí Moskvič, teda AZLK :-)

0/0
11.3.2009 14:16

Dav

Ať padne

Ačkoliv sám jezdím zde poplivanou Vectrou A a před tím Kadettem E a obě auta plnila vzorně své úkoly a znovu se rozhlížím v řadách Opelu po dalším nástupci, tak nesouhlasím s umělým udržováním podniků při životě. Co se neumí udržet, ať padne.

V komentářích mě ale zaráží jedna věc. Někdo píše, že měl 5 Opelů a spolehlivost byla strašná. Já bych si po 2 špatných zkušenostech 3. auto od stejného výrobce nekoupil. Ten člověk musí být blázen, když jich měl 5 špatných. A na základě toho by mě zajímalo, kolik lidí plivajících na Opely mělo alespoň 2 exempláře, aby dokázaly všechna negativa podpořit.

Co se těchto vozidel týká, tak dle mé 10-ti leté zkušenosti je jedinou opravdu zásadní nepříjemností rezavění karoserie.

0/0
11.3.2009 14:02

smolař

Opel Vectra

Auto této značky jsem vlastnil od roku 1996 do 2000, byla to Vectra. Nechal jsem se zlákat krásnou linkou zrcátek, 100kW motorem, atd. Auto trávilo víc času v servisu než na silnici, absolutním vrcholem byl pak po čtyřech letech prorezivělý blatník a plechy okolo kufru. Je-li současná produkce značky Opel na stejné úrovni, bylo by asi lepší zachránit továrnu a obnovit výrobu šicích strojů.Rv

0/0
11.3.2009 13:28

Cofola

Re: Opel Vectra

Zapomněls napsat rok výroby. Tipuju 1988, to by tak odpovídalo. Nebo sis to spletl s Felckou, které reznou páté dveře už na prospektu?

0/0
11.3.2009 13:38

NAVSTEVAK

Re: Opel Vectra

Pokud se ti sype rez uz z prospektu, nejedna se o klamavou reklamu. ;-D Felda vs. Opel... tak to snad ani nejde srovnavat, jakej je Schade HNUJ.

0/0
11.3.2009 13:45

Řidič

Re: Opel Vectra

To jestli je a nebo není Schade hnuj nerozhoduje Lojza klávesnicí na netu ale trh.Pokud vím tak škodovka opět bnovila výrobu jako loni a nežádá po vládě příspěvek na přežití:-P

0/0
11.3.2009 16:48

fgh

Re: Opel Vectra

kdyz pise o lince zrcatek tak asi tezko bude myslet starej typ z r. 1988, kdyz tomu nerozumis tak nekomentuj!

0/0
11.3.2009 13:55

smolař

Re: Opel Vectra

Jo jo, zapomněl, byl tok výroby 1996.

0/0
11.3.2009 14:03

Dav

Re: Opel Vectra

No jo. Auta z prvních roků výroby kupují jen nadšenci. Kupuji  zásadně až facelift.

0/0
11.3.2009 14:18

zdenek.rudolf

Re: Opel Vectra

Tak, tak. Vectra této generace mě taky hodně zklamala. :-( . Nyní mám Volvo a jsem velice spokojen, rez neexistuje. R^ Ale Insignie by byla škoda, kdyby se nevyráběla.

Uvidíme, co ukáže čas...

0/0
11.3.2009 13:41

No Fear

Re: Opel Vectra

Pokud Vám rezivěla Vectra současné faceliftové generace C (r.v. 2005-2008), tak byla bouraná nebo nebyla dobře udržována... :-/

0/0
11.3.2009 14:28

zdenek.rudolf

Re: Opel Vectra

Ale kdepak, vlastnil jsem Vectru z r. 99 (reagoval jsem na příspěvek

pana "smolaře", tedy myslel jsem generaci, kterou on popisuje). Auto nebylo bouráno, myslím, že jsem se o ni staral

velmi dobře. Přesto - prahy, lemy blatníků, rezly neuvěřitelně.Ale jinak si stěžovat nemůžu, motor nebyl vůbec špatný a žádné

zásadní investice do oprav nebyly, mimo opravy podvozku. Vectru jsem

před několika lety prodal a vzal volvo, což je  kvalitou někde jinde R^, finančně však trošku víc bolí při případných problémech ;-D.

0/0
11.3.2009 19:11

No Fear

Re: Opel Vectra

Aha, no já měl taky Vectru- facelift z roku 2000 a tam nebyl z korozí žádný problém- práhy byly překryty z výroby práhovým (plastovým) spoilerem a lemy blatníků byly myslím také plastové, navíc tam byla záruka od výrobce na neprorezivění asi na 10 let. Jinak mi auto (v rámci běžné údržby) spolehlivě sloužilo přes 4 roky. Nyní mám shodou okolností služební Vectru (r. 2007) a jsem s ní maximálně spokojen.R^

0/0
11.3.2009 20:11

cassul

Tak zkrachuje a co má být?

Holt slabí padnou, to je normální a dokonce chvályhodné. Určitě je to mnohem lepší řešení, než do toho vrážet miliardy z veřejných prostředků, tak to nějakou dobu nepřirozeně a na úkor ostatních držet nad vodou, aby to pak stejně padlo, jenže s mnohem většími náklady.

Pokud nejsou dlouhodobě schopní vyrábět a prodávat své produkty tak, aby se uživili, neexistuje důvod, aby dále existovali. Dá se určitě odůvodnit dotování školství, zdravotnictví, kultury, sociálních programů - tedy věcí, které jsou potřeba a samy se uživit nemůžou, ale proč dotovat automobilku, to nikdy nikdo nemůže zůvodnit.

0/0
11.3.2009 13:11

Dalibor

Re: Tak zkrachuje a co má být?

Opel je jen kaminek v mozaice, ktera zatim funguje. problem s ednes "pravadi" na Opel, ale v pozadi stoji dodavatele automobilky. To je mnohem vetsi pocet nez samotneho Opelu. Pokud zacnou padat i tito tak najednou nebude dostak dilu i pro jina auta. Pak budou mit problem vetsina evropskych automobilek.

0/0
11.3.2009 13:36

cassul

Re: Tak zkrachuje a co má být?

Ale to není kvůli Oplu, ale kvůlu obecnému poklesu zájmu o nové auta. Holt si vybrali obor, kde je to hodně závislé na poptávce, kupovat si každých pár let nové auto je nemístný luxus a snadno se bez něj obejdeme. A kdo na to vsadil svůj byznys, udělal chybu a padne. To se stává.

0/0
11.3.2009 13:48

No Fear

Re: Tak zkrachuje a co má být?

Asi takhle Opel táhne dolů především situace v koncernu GM, pokles díky z důvodu krize má taky svůj podíl, ale jen u některých modelových řad. Např. výroba Corsy běží díky šrotovnému na plné obrátky, stejně tak velký zájem o Insignii výrobní linku zcela vytěžuje.

0/0
11.3.2009 14:09

cassul

Re: Tak zkrachuje a co má být?

Ale co je nám do toho? Pokud se neuživí, ať z důvodů krize, neschopného vedení, špatného marketingu, špatné mateřské firmy nebo já nevím proč, tak ať padnou. V čem je problém?

0/0
11.3.2009 14:28

No Fear

Re: Tak zkrachuje a co má být?

No problém by to byl  pro stovky tisíc zaměstnanců, ktěří dělají v autoprůmyslu především v Německu.

BTW. tahle diskuse je problémech Opelu, pokud Vás to nezajímá nemusíte sem psát a pokud Vám vadí státní pomoc automobilkám pláčete na nesprávném hrobě... 

0/0
11.3.2009 14:44

cb

Re: Tak zkrachuje a co má být?

Tolik aut se proste neproda. Je jedno, jestli ti lidi pracuji o Opla nebo VW. Musi si hledat zamestnani mimo automobilovy prumysl.

0/0
11.3.2009 15:00

anouš

Re: Tak zkrachuje a co má být?

problém je v tom, že pokud padne automobilka, bude na dlažbě x tisíc lidí, kteří se hned nezapoji do práce, tudíž těmto lidem se bude muset dát podpora v nezaměstnanosti a tu "opět platí stát" ty lidé ale i tak budou mít málo peněz a nebudou zvládat splácet své závazky, když neplatí závazky, nemá banka peníze, padne banka, bankovní zaměstnanci nemají peníze a jede to dál, Na automobilku se napojojují další subdodavatele, jako Pneumatikáři, Autopotahy, skla, světla, kteří vyrábí jen pro danou automobilku a když automobilka nebere, tak na tom jsou všichni stejně a roztáčí se kolo dál. Proto je potřeba zvážit jestli neni lepší zadotovat automobilku, která za dobu své existence platila velké daně

0/0
11.3.2009 16:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.