- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Viděl bych spíš smysl v malých autech na ježdění kolem komína s možností dodat nebo ubrat akumulátory a v nouzi by holt naskočil motor těch 60 km by bohatě stačilo ještě ale aby dotáhli do konce ty nanočlánky z liberce
No ono je to všechno hezké (nechci se pouštět do polemiky o účinnosti, která je velmi podivná-přinejmenším mi vadí neuvedení výchozího stavu (nabití baterií a naplnění PHM). Ale bohužel je situace taková že tyto vozy spadají do kategorie luxusních automobilů. Tedy stojí většinou přes 1 000 000,-
Bohužel na rozdíl od jiných luxusních výrobků nepřinesou lidem kteří by si je mohli dovolit žádnou velkou výhodu. Mohou si dovolit benzín a konkrétně velký obsah motoru. Ekologie je slabá motivace. Jediné vozy které tento problém boří se nezaměřují ani tolik na ekologii ale na využití elektromotoru pro nárůst výkonu např. Lexus LS600h. Zákazníka s tučnou peněženkou nezaujme vůz s malým dojezdem a malou maximální rychlostí (točivý moment není u elektromotorů většinou problém) i když ani u něj si nejsem jistý zda se vyrovná osmiválcí velkého obsahu.
A dokud se takových vozů neprodá dost, nepůjde cenna dolů.
No doufejme že to půjde rychleji než momentálně věřím
bude brát takový bourák.Ledaže,- by měl vzadu ohromný kolo kabelu a
byl připojen na místo odkud vyjel.
Ovšem seriozně: 2 litry je stejná blbost, jakou jsem navrhl s tím kabelem.
Ale ještě mně napadá finta ,kterou asi konstruktéři jasně nevyjádřili, ale mohla by fungovat:
Takže auto pojede těch 60 km na nabité baterky ( o tom už není sporu,že to může s novými typy baterií fungovat!) a dalších 40 km pojede na nějaký pomocný maloobsahový spalovací motor, kde by se mohl vejít do dvou litrů. /5 litrů na 100 už malé vozy dělají/ - NENÍ TO NĚjak takhle?
"S plnou nádrží benzinu nebo bioetanolu E85 je zajištěn dojez až 500 kilometrů"
Tzn. buď že je ten limit dán velikostí nádrže na benzím, což je 5 : 1,6 = 3,13 l a kdyby byla ta nádrž dvojnásobná, tak ujede dvonásobnou vzdálenost (1000 km)
anebo to dobíjení baterií je prostě takové, že nestačí. Nabíječka nestačí dodat to, co auto spotřebuje. Aby tilik dodala, bude muset být silnější benzínový motor se silnějším alternátorem a s vyšší spotřebou. Otázka je s jakou......
Limit je možná dán, velikostí nádrže, ale použils špatnou operaci. 5 x 1,6 = 8
že byz těchto prvních modelů by se za deset let nevyráběli tato auta za "pár korun" novinka je "vždycky" drahá a jak jde technologie dopředu, tak se cena snižuje. Jinak lze obecně souhlasit s valnou většinou zde uvedených rozumných argumentů
"A vývojáři Opelu spočítali, že v ideálním případě vystačí tohle auto s pouhými 1,6 litru benzinu na sto kilometrů jizdy."
Moje Volvo vystaci v idealnim pripade s 0 litry benzinu na 100 kilometru jizdy. Ale tech 100km musi byt porad zkopce
Driv nez to vyrobi, tak pujde firma kam ? No do
Pleteš se Opel se nakonec vzpamatuje, ale škodofka půjde do pokud nezmění ten čínský designový styl...
v tělocvičně, s takovým nízkým podvozkem
Neboj se logine, tenhle exemplar nikde jezdit nebude.
A co samovolné vybíjení baterií v zimě? Jak se toto projeví na celkové spotřebě?
Jejím zvýšením. Stejně jako u automobilů se spalovacími motory.
Spotřeba 1,6 litrů na 100km je akorát tak hloupé šidítko pro lidi zblblé moderním zeleným náboženstvím. Možná by toho šlo dosáhnout tak na prvních 100 km s tím, že se nejprve vyjede většina energie s baterie a pak se bude jen opatrně dobíjet na nezbytně nutnou úroveň, jinak je to po technické stránce nesmysl, alespoň při normální jízdě a v normálním provozu určitě.
To auto jede na elektrinu - vzdy. Benzinovy motor slouzi jenom k dobijeni baterii - jede na konstantni otacky. 1.6l je spotreba za idealniho stavu, realne to bude kolem 2 litru. Precti si jeste jednou clanek a nemel nesmysly.