Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohlédněte si novou čtyřtaktní Jawu, která vyjede příští rok

Týnecký výrobce motocyklů Jawa Moto bude od příštího roku nabízet stroj s novým velkým čtyřtaktním motorem. Prototyp chystané novinky byl premiérově k vidění minulý týden na výstavě Motocykl 2009 v pražských Holešovicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

michaljn

POZDĚ

Je  pěkná...ALE.....přichází  poněkud  POZDĚ......cenově  naprosto  NEKONKURENCE  SCHOPNÁ......servis  ŽÁDNÝ.......    Takže  je  to  jen pro  JAWISTY (Y)

0/0
20.3.2009 11:02

whismen

přední maska

Design docela ujde,ale jen zboku a zezadu.Přední maska má parametry z r.1980:-©

0/0
19.3.2009 20:27

Pít

Jawa

Jak může existenčně nestabilní firma, která vyrobí několik desítek motorek ročně a nemá ani tuzemskou dealerskou síť natož evropskou komukoliv konkurovat s cenou 150.000 Kč? Leda tak sami sobě. Kdo zná ceny např. šestikila CBF, Bandita a podobně, tedy čtyřválců, které jsou za stejné peníze a servis mají na každém okrese, tak má předem jasno... Konkurovat se mohou pokusit, ale tak s cenou maximálně 120.000 Kč. Jako odkojený ,,Jawista" bych si za 150 t. kusově vyráběnou motorku s pochybnou kvalitou zpracování nekoupil.;-O  

0/0
19.3.2009 13:54

toni

Re: Jawa

R^

0/0
19.3.2009 22:00

MH4

Jawa leží na přístrojích na JIPce

Po dědovi mám péráka r. v. 1947 a kývačku r. v. 1956. Jako veterány jsou to úžasné stroje. Ale doby, kdy s nimi Jawa dávala na prdeI celému motocyklovému světu a svět se od Čechů učil, jak se staví motorky, jsou už nenávratně pryč. Podle mě Jawa smrtelně onemocněla už někdy začátkem 70. let a od 1989 leží na JIPce uměle udržovaná na přístrojích. Chyba bylo, že ji při privatizaci nezískal schopný vlastník (po vzoru VW ve Škodě). Pokud se nevydá novou cestou - např. individuální přístup k zákazníkovi a stavbou exkluzivních (a náležitě zaplacených) motorek na zakázku (jak se vydal např. PRIM s hodinkama), nemá šanci. Číně nemůže konkurovat cenou, Japoncům technologií a oběma objemem výroby.

Je mi líto, jak Jawa 20 let živoří, ale management se podle mě vydal špatnou cestou.[>-]

0/0
19.3.2009 9:57

Tonda

JAWA

To, že někdo píše, že Jawa by měla skončit, svědčí o jeho totální blbosti. Jawa je značka, která měla ve světě velice dobrý zvuk a jméno. Je to značka která má historii a jako jediná přišla po válce se zcela novým motocyklem Jawa 250 "pérák", který tajně vyvinula během války. Zatím co se ostatní výrobci po válce vraceli k předválečným typům, Jawa vyjela s elegantním a moderním strojem. Všechno by bylo jinak nebýt těch komunistických hovad, kteří z Jawy udělali velkovýrobnu pro SSSR. Tam žádné nové typy nepotřebovali, hlavně, že to jezdilo. Komunistické rádoby ekonomice to taky vyhovovalo, protože výroba jela a vývoj nových motocyklů nic nestál, protože se nic nevyvíjelo. To, že Jawa byla uznávaná značka ve světě, vědí všichni skuteční motocykloví odborníci a ne nějací cintalové, kteří tomu vůbec nerozumnějí!

0/0
18.3.2009 18:25

Dyzl

Re: JAWA

Brouku, já tomu rozumím. Jawa byla svého času největší výrobce motocyklu na světě a jeji motorky si vedli i velmi úspěšně ve sportu. Bohužel je to již jen minulost a jak se říká "všechna sláva polní tráva". A nebo jak říkali kdysi soudruzi "kdo chvíli stál, stojí opodál".

Dnes Jawa nic neznamená, jen pro pár pomalu vymírajících pamětníků. A nikdy již nic nebude znamenat. Svět je již někde uplně jinde a než se v Jawe vzpamatují, budou před ními i vietnamci a mongolové.

0/0
18.3.2009 21:21

Pít

Re: JAWA

Ano a podtrhávám slovo BYLA. Dnes ji již nikdo nezná, kromě Kuby, Turecka, Egypta a bývalého CCCP.

0/0
19.3.2009 13:56

rime

jawa

za 150k? jako nechapu jaktoze se nenajde jeden normalni clovek a nerekne nekomu kompetentnimu, ze je ta motorka vicemene hnusna, mela by tudiz sanci na trhu pokud se jednalo o tradicky a znacne spolehlivy stroj, coz se nejedna a jawa by tak mela delat kvalitni a krasne motorky jinak nema zadnou sanci prorazit, kazdej si koupi radsi osvedcenyho bandita za stejnou cenu nez tohle.

0/0
18.3.2009 13:13

pan jako cool

Re: jawa

Jako? Jako! Jako... Jako - co?

0/0
18.3.2009 13:45

bestiak

Jawa

preju jawe jen vsechno dobre, mela by ted byt nekde jinde, to nasi zlati komunisti ji potopili (resp. dostali tam, kde je dnes).......jinak tenhle ohyzdny samohyb nema za 150 tisic absolutne sanci konkurovat Japoncum, nechapu kdo by si to za ty prachy koupil......

0/0
18.3.2009 12:30

xHall

Lide, proboha neblbnete

Vemte si tyden dovolene. Zalette do UK (Bristol )- za 2 h tam jste. OD 1car1.com si na dva dny pujcte cca. za 50L auto na 2 dny a vyberte si masinu dle vlastniho gusta. Zbyvajicih 5 dni si neche na cestu domu. Vejdete se do 3000L s nakladama a doma budete mit stroj, ktery za polovinu ceny tohodle krapu Vam bude jezdit jezte klidne 10let. Chce to jen mluvit trochu An a nebat se.

To se nechaji Cesi porad okradat a budou kupovat Trabanty za cenu Mercedesu. Jen to ze se nedomluvi, maji strach atd jsou potom brani na hul. Vladou, Mladou Boleslavi ci temito inovacniky. Uz jen kdyz vidim ten vylisek bloku motoru. EU RULEZ

0/0
18.3.2009 12:18

Drátík

Re: Lide, proboha neblbnete

xHall: Nevím, co se ti na výlisku bloku motoru nelíbí? Motor je kvalitní a prověřený a navíc renomovaného výrobce motorů Minarelli, který stejný motor vyrábí i pro kvalitní Yamahu.

Jawa bohužel není schopná cenu stlačit níž, než za jakou ji bude prodávat. Jen nákup toho motoru je vyjde na cca 80 tisíc, když si k tomu připočtu cenu forem, dalších dílů /třeba vidlice paioli pod 10 tisíc určitě nepůjdou/, náklady na vývoj, otestování, nejsou schopni tu motorku prodávat v malých sériích levněji.

O tom, že je to křáp bych s tebou rád polemizoval... viděl jsi ji, jel jsi na ní? Jak proboha můžeš o něčem prohlásit, že je to křáp, když jsi na tom vůbec nejel a soudil bych, že jsi ji viděl pouze z fotografií. Mě třeba zpracování těchto podotýkám prototypů připadalo na poměrně vysoké úrovni, za kterou se Jawa nemusí stydět. Design je velice subjektivní záležitostí, chápu, že se někomu nelíbí, ale určitě se najde i spousta lidí, kterým se ta motorka líbí. A je to především design, co dělí lidi.

0/0
18.3.2009 12:28

xHall

Re: Lide, proboha neblbnete

1: Prave proto ze Minarelli

2: Pravda, na masine jsem nejel. Proto vychazim pouze z obrazku. Nicmene se znalosti trhu jinde vim, ze se da poridit neco jineho. I kdyz proti gustu zadny prapor. Pokud chteji lide vyhazovat penize, je to jejich vec. Pokud existuji v CR lide, kteri si radi koupi Trabant za cenu Mercedesu, tak to respektuji. Mate pravdu a omluvam se za to.

Podle meho Jawa nehleda trhy. Neb takovadle financni politika pri souasne kvalite nemuze vest k zasadnim prodejum na vyspelych moto - trzich, jak bych si pral aby jednou CR byla. Tim zasadnim podle meho totiz je, a to je meritem predchoziho prispevku, je neochota kupcu (procentuleni) hledat alternativy. A tech par fandu --- co fakt neumi rec si potom koupi Trabant. Treba se ale mylim a ziji v bludu. V bludu kazdopadne prijemnejsim -- Yamaha XJR 1300SP (2004 - najeto 45k), koupeno minule leto za 3200L prave v Bristolu

0/0
18.3.2009 13:09

jendaH

Re: Lide, proboha neblbnete

njn.. ale tady nikdo nemluví o ojetinách. tohle je prostě nová motorka.. o to jde.  jasný že koupíš i staršího mercedesa za daleko nižší cenu než je nová octavia.. tahle nová Jawa bude taky za uplně jinou cenu až bude jetá..

0/0
18.3.2009 14:03

Drátík

Nová 660

Já jsem stále rád, že se Jawa snaží a že něco vyrábí. A zrovna tahle zmiňovaná 660 je obrovským krokem dopředu. Jsou na ni použité kvalitní komponenty především z Itálie, nicméně základ této motorky - tj, hlavně rám a jeho součásti a kapotáž je české výroby. Když to srovnám s novou 125 ccm Blatou - ta tyhle části taky vyrábí u nás, ale podvozkové části si nechává vozit ze zahraničí.

Pokud se zmiňujete čínské práci, nemáte tak docela pravdu. Osobně považuji za problém, že Jawa povolila používat svou značku opavskému dovozci čínských motorek firmě Motoscot, která k nám vozí z číny třeba nového pionýra. V Týnci nad Sázavou vyráběné stroje jsou z převážné většiny české výroby, jedině u 125 a 250 používají čínské motory - jen kvůli ceně. U zbytku modelové řady jsou motory buď české výroby /Jawa 350/ nebo výroby rakouské /Jawa 650/ či teď u nové 660 výroby Italské. A zrovna poslední 2 zmiňované motory jsou na tom kvalitativně na vysoké úrovni.

0/0
18.3.2009 12:00

Drátík

Re: Nová 660

A co se týče podvozkové části - už Jawa 650 má podvozek na poměrně vysoké úrovni, obzvlášť u modelů z předními vidlicemi Paioli a jezdící na 17" kolech a kvalitních pneumatikách. A tohle píšu z vlastní zkušenosti, protože tu motorku vlastním a za 5 měsíců jsem na ni ujel přes 11 tisíc kilometrů - bez žádné poruchy.A v tomhle ohledu na tom bude nová 660 ještě dál, bude mít pevnější zadní vidlici, nový a pevnější rám - troufnul bych si říct, že co se týče podvozku bude nová Jawa srovnatelná s podobnými stroji zahraniční výroby - a tím nemyslím výrobu čínskou.Vývojáři překonstruovali všechny kritizované části u 650, takže nová 660 je zcela nová motorka, byť má podobný kabát 650 motardu, která byla k vidění minulý rok. Mě osobně se nové 660 líbí, příští rok bych si ji rád koupil.

0/0
18.3.2009 12:01

Matu

Re: Nová 660

Taky se mi libi, moc nerozumim lidem co tu pisou aby uz JAWA konecne padla...,

je to kus nasi historie... doufam ze bude pokracovat, drzim palce R^, rozhodne je 660 krok dopredu, kdyz vyladi par detailu a nasadi rozumnou cenu, mohl by to byt uspech.

0/0
18.3.2009 12:08

Drátík

Re: Nová 660

Taky to nechápu, pokud se jim produkce Jawy nelíbí, nechť si je nekupují. Já taky Jawě držím palce, a narozdíl od zde diskutujících jsem obětoval ty peníze a šel si novou 650 koupit a jsem rád, že jsem si nevybral jiný stroj.

Apropo, za pád javy nemohou tak docela komunisté, ale naprostá neschopnost tehdejšího porevolučního vedení, které vypovědělo smlouvy s tehdejším Sovětským svazem - jakožto majoritním a platícím odběratelem a následná výroba neprodejných modelů na sklad. Díky tomuto se Jawa dostala do dluhů, z jejimiž následky bojují doteď. To že Charouz používá Jawu jako pračku špinavých peněz je známé, a zároveň smutné.

0/0
18.3.2009 12:34

tomasfuk

JAWA by mela zkoncit...

JAWA opravdu uz je out... mam uplne blbeho skutra z ciny (KEEWAY,lepsi cinska kvalita) za 30 tis..trochu jsem ho vytunil za 3000, a jezdi jako vino v pohode po rovine jedu skutecnych 80km/h... mam na nem najeto 9100 km a NIKDY me nikde nenechal... Nikdy zadna zavada... jen normalni zarucni servis 1x za rok za 800 kc. A jawa? jawa prodava motorky s archaickou technologii za cenu malo jeteho krasneho skutra... Yamaha Majesty 250...R^

0/0
18.3.2009 10:54

jendaH

Re: JAWA by mela zkoncit...

no jasně.. koupíš si pekáč z číny a chlubíš se tu jak ti vydržel 9000, nemyslíš že je trochu směšný.. nehledě na to že ty čínani to určitě z valný většíně ukradli firmě jako je jawa a ted to vydávají za vlastní..  díky tomu to jednoduše je za uplně jinou cenu.. protože u motorky je nemalá částka z prodejní ceny právě cena vývoje a ukonů kolem toho..  a pokud se chceš stát dalším návštěvníkem pracovního úřadu tak jen svůj názor dál prosazuj.. pokud se neudrží firmy jako je jawa, bude to u nás hodně špatný s pracovní příležitostí.. bohužel to lidi jako ty jen přímo i nepřímo podporují.. (Y)  já osobně bych koupil jawu za 150 tis, než nějakou čínu za 100..

0/0
18.3.2009 15:10

jendaH

Re: JAWA by mela zkoncit...

[>-] vlastenectví je u nás bohužel věc uplně neznámá.. narozdíl třeba od německa.. :-©

0/0
18.3.2009 15:10

Tonda

Re: JAWA by mela zkoncit...

0/0
18.3.2009 18:09

Dyzl

Re: JAWA by mela zkoncit...

Nevim co by číňané mohli Jawě ukrást, ty zastaralé dvoutaktní dvouválcové motory? Nebo hnusné podvozky? Stejně se 80% komponentu pro Jawu vyrábělo ve strakonické Čezetě.

Tam zase byla celá motocyklová výroba vytunelována.

Jawu získal v privatizaci nějakej Gerle, obrbolševik který dělal kdysi zrovna v ČZ hlavního šéfa technického rozvoje, aniž by motorkám vůbec rozumněl.

Jawa je údolí hrůzy v Brodcích, párkrázt jsem tam byl, děs děs děs!!!

0/0
18.3.2009 21:16

Dyzl

rána z milosti

Býval jsem velkým patriotem pro české značky. Jawa si dle mého skromného názoru dnes zaslouží jen ránu z milosti a ukončení ostudné výroby.

Měl jsem t u čest na některých jejich výrobcích z posledních let jezdit a se smutkem v duši mohu jen konstatovat, že i číňané dělají kvalitnější motorky.

0/0
18.3.2009 10:46

Mat

Re: rána z milosti

Je otázka, kolik na těch motrokách dělají Číňani a kolik naši lidé. Ze zpráv o této značce začínám mít pocit, že je to taková další Tesla nebo ETA. Snaží se tvářit česky, ale je to tradiční čínská "kvalita" za přemrštěné ceny.

0/0
18.3.2009 11:18

Smile

Re: rána z milosti

Jo jo, jel jsem na jejich slavném Bizonovi, i jeho podivném bratru a bylo to utrpení. Vyvážení, ovládání i motor - všechno zoufalství a chtěli za to víc, než za kolik jsem koupil nového choppera od Hondy (Shadow vt600c):-©

0/0
18.3.2009 12:12

Alex

Jawa chce konkurovat cenou Yamaze?

...no to si dělá asi nějaký manažer v této průserové firmě srandu...:))))) Tato firma je jasný důkaz toho, že tato firma mohla fungovat jen v izolovaném trhu....

0/0
18.3.2009 10:39

Jehochanan

Re: Jawa chce konkurovat cenou Yamaze?

Byly casy, kdy japonci tvrde platili Jawe za jeji patenty, troubo

0/0
18.3.2009 13:06

tomas

Re: Jawa chce konkurovat cenou Yamaze?

za to ted nedokaze vyrobit ani svuj motor ''troubo'';-D

0/0
18.3.2009 13:35

jendaH

Re: Jawa chce konkurovat cenou Yamaze?

a ty si myslíš že vyrobit motor je tak jednoduchý.. ? nehledě na to že i do vývoje motorů se prý pouští.. takže uvidíme.. :-d

0/0
18.3.2009 15:12

matu

Re: Jawa chce konkurovat cenou Yamaze?

A proto i Yamaha ten motor kupuje u Italu, zrejme proto ze je to tak snadny...?

0/0
18.3.2009 18:00

tomas

Re: Jawa chce konkurovat cenou Yamaze?

Ale panove,ja netvrdim,ze vyvoj motoru je snadny,pouze jsem reagoval na nostalgickou vzpominku pana Jehochana.Bohuzel situace je takova,ze rocni vyroba 1550 motocyklu asi tezko Jawu dostane do popredi.[>-]

0/0
18.3.2009 18:43

xxL

Re: Jawa chce konkurovat cenou Yamaze?

njn.. tak něco je zpátky vrátit musí.. nejde o to kolik.. ale v jaké kvalitě a za jakou cenu.. to je jasný že to nebude hned.. ale určitě je tahle mašina dobrým krokem do budoucna... třeba jednou za čas u nás budou zase jezdit přeávžně jawy tak jako tomu bylo dřív.. [>-]

0/0
18.3.2009 19:05

Tom

Re: Jawa chce konkurovat cenou Yamaze?

Hošanku ty jseš fakt na ránu...... koukám že histirie je pro tebe hystorye.

Přemýšlej dřív nežli něco naklapeš.

0/0
22.3.2009 22:28

choppergang

V DNEŠNÍ

době jawa nemá šanci.Jawy mám rád,ale bohužel jejich doba skončila.S jedním typem se přežít nedá..............takže ode mne ač neradRv

0/0
18.3.2009 10:05

choppergang

Re: V DNEŠNÍ

a ještě navíc když uvedou ono"vyjede příští rok".To mohli napsat rovnou MOŽNÁ.

0/0
18.3.2009 10:07

aaa

jawa

jawa se dostala někde na úroveň lady....neustále nové prototypy a studie a výroba mořná za rok nebo později......Rv od jawy mám starou kývačku na jezdění na poklidné výlety...rychlé stroje mám vždy od jiných značek...jawa is dead

0/0
18.3.2009 9:28

krakra

Zázrak

Zázrak že vůbec nabízejí něco jiného než Jawu 350, design není špatný, ale moderní také, je dobře že se konečně hly směrem dopředu od dob 350.

Zajímalo by mě kdo si ty motorky v Evropě vůbec kupuje ?

0/0
18.3.2009 9:20

pam2006

x

Byl jsem teď na výstavě motocykl. A můžu říct že stánek Jawy bohužel působil spíš smutně. Na japonce nemají kvalitou, na číňany cenou. Motorky i dsign jsou zastaralé. O čemž vypovídají hlavně prodeje. Bohužel

0/0
18.3.2009 8:23

aaa

Re: x

přesně a výstižněR^

0/0
18.3.2009 9:29

Radon

Re: x

Byl jsem tam taky a mohu je souhlasit....

0/0
18.3.2009 9:40

Dr.Ozd

To vymyslel génius Jára Cimrman?

Jinak si nedovedu vysvětlit,že z avizovaného jednoválce vycházejí 2 !!!!! výfuky.;-D

0/0
18.3.2009 8:05

jo

Re: To vymyslel génius Jára Cimrman?

co je na tom divnýho??

já mám doma  ostrý enduro Husqwarna který má taky dva výfuky a jednoválec......

a takových motorek je  X

0/0
18.3.2009 8:53

Dr.Ozd

Re: To vymyslel génius Jára Cimrman?

Teoreticky na tom nic divného není,dá se to tak udělat.Jde o to že konstruktéři motorek se snaží šetřit každé killo váhy protože na motorce je to na rozdíl od auta při jízdě hodně poznatNavíc tak vysoko vyvedené tlumiče podstatně zvyšují těžiště,takže další důvod proč to nedělat..Takže jaký to má smysl?Dokonce i 4tyřválce bývají někdy svedeny do jednoho laufu.

0/0
18.3.2009 11:16

Matu

Re: To vymyslel génius Jára Cimrman?

Motor i vejfuky jsou pouzity i na Yamaze XT, proste to prevzali od vyrobce Minarelli. Jinac me se libi a motor je rozhodne kvalitni, uvidi se jakou nasadi cenu, pokud to bude Yamaha XT - 10 000 Kc tak neni sance na uspech.... JAWE fandim... R^

0/0
18.3.2009 11:57

Mart

Pekny

Design se mi libi...zvlast ta zluta vypada hodne dobre...ale nekoupil bych si to...

0/0
18.3.2009 6:32

Spit_MkI

Vlastni stin

Jestli by nebylo prodat Jawu cinanum, jak to udelal nemecky (utratradicni) Sachs. Cinan ma tradicni znacku, snazi se drzet kvalitu a soucasne vyviji. To, co s Jawou udeli komuniste a dodelal pan Charouz je smutny pribeh.

0/0
18.3.2009 1:10

pingu

Re: Vlastni stin

^..Cinanum muzes prodat vsechno.. i vlastni deti do otroctvi...;-(

0/0
18.3.2009 8:07

prying

Re: Vlastni stin

Charouz s tím nic nenadělal. Vzhledem k tomu, že za totáče jawu dělali jen pro východní blok, tak byli out už tenkrát.Rv

0/0
18.3.2009 8:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.