Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ženeva po válce viděla kultovní vozy i hledání designéra pro favorita

V neděli končí už 79. ročník autosalonu v Ženevě. Za posledních 50 let se na nejzápadnějším konci Švýcarska představily světu největší ikony poválečného automobilismu: Fiat 600, Jaguar E-type, Renault 16, VW Polo, Fiat Panda, Renault Scénic nebo třeba Ford Focus. A v Ženevě se v roce 1983 se škodováci dohodli s Bertonem, že jim namaluje favorita.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bajus

C6

C6 je nádherné auto, bohužel nedoceněné

0/0
17.3.2009 20:19

iuos

hmm

fiat x 1/9 R^R^R^

0/0
15.3.2009 14:25

rabul

dodatek

a v roce 1983 musel bertone dostat hodne mizerny honorar, kdyz z toho vznikla takova zruda jako skoda favorit! asi ho platili v rublech ......

0/0
15.3.2009 14:00

Flynn

Re: dodatek

chlapce, on to puvodne myslel mnohem lepe, ale technologicky v te dobe v MB nebyli schopni napr. vyrobit oble svitilny. Jinak jak nedavno bylo v Zapomenutych projektech, tak na poc. 70. let jsme mohli vyrabet naprosto super auto, kteremu by Golfy a Fisesty a Corsy nesahaly ani po rafky. Ale souzi rozhodli jinak...

0/0
15.3.2009 20:09

1

Re: dodatek

Musíte brát v potaz, že přestože byl vyráběn do roku myslím 96 vymysleli ho už v polovině 80 let. Podívejte se např. na podobné malé auto té doby Fiat Uno. Tenkrát to takto prostě frčelo:-) Zlatá éra hranatých aut ....:-)

0/0
16.3.2009 9:09

rabul

trochu vedle

zajimalo by mne, co jsou ty nudy na 4 kolech jmenem vw polo, ford focus nebo renault scenic za kultovni vozy? za 30 let po nich ani pes nestekne!

0/0
15.3.2009 13:59

Flynn

Re: trochu vedle

a na co stekas Ty? Na 105?

0/0
15.3.2009 20:11

rabul

Re: trochu vedle

tak takovyhle hovado muze jezdit jenom golfem!

0/0
15.3.2009 21:51

rabul

Re: trochu vedle

a mimochodem nestekam, mnoukam! treba na jaguar typ e, citroen ds20, rover apod. ale tyhle znacky u tebe na buranoe zrejme asi nejezdi,co? ;-D

0/0
15.3.2009 21:58

moopy2

hm..

tak zatím co v roce 71 italové předváděli Lambo, my se tu sotva plazili v MBéčkách

0/0
15.3.2009 13:48

kluboš

Re: hm..

noo, zatimco vetsina italu jezdila v tech lambech .....

0/0
15.3.2009 16:44

Flynn

Re: hm..

Rekni mi, kolik znas majitelu Lamba, Porsche ci Jaguaru. A pokud ano, kolik % populace cini...

0/0
15.3.2009 20:10

inter

Ford Focus

Zajímavý článek, ale autor opomněl, že řadu kultovních a často mnohem kvalitnějších vozů představili japonští výrobci.  Ti také v nižší střední třídě používali víceprvkovou zadní nápravu v době, kdy evropští výrobci netušili, o co jde. 

0/0
15.3.2009 9:14

Flynn

Re: Ford Focus

Jo, a wankela Mazda opustila docela nedavno, jestli se nemylim...

0/0
15.3.2009 20:11

řidič

Renault 16

Máme ho dodnes a pořád věrně slouží. Renault 16  R^VVVR^

       

0/0
14.3.2009 23:30

pepan

Re: Renault 16

v devadesatem tretim jsem se ho po mnoha letech skvele sluzby zbavil (oprava unavove zavady za 15tis, na 22 let starem aute me prisla prilis draha) Dodnes si to vycitam, a mel bych nadherneho veterana s kralovskym svezenim. Ta mekkost sedacek a torzniho pruzeni byla vynikajici. Koncepcene neprekonane auto, jehoz vlastnosti se nedarilo napodobit ani na prelomu stoleti. Je usmevne jak treba ve skodovce vymysleli "revolucniho" favorita, kdyz tohle vsechno uz v evrope vice jak 20 let fungovalo.

0/0
15.3.2009 12:38

Mates

Ford Mondeo

Ford Monedo se vyrábí ve třetí generaci,ne ve čtvrté.

0/0
14.3.2009 20:05

iuos

hmm

myslím, že pravdu nemáte ani jeden

http://mondeo.fordclubs.org/

0/0
14.3.2009 21:42

Kozan

Už v obecné škole

nás učili, že názvy se píší velkými písmeny! Takže pro favorita čeho hledali designéra? Nebo že by se to auto Favorit jmenovalo?

0/0
14.3.2009 11:27

mysack

Re: Už v obecné škole

Názvy automobilů se píší vždy s počátečním malým písmenem.

0/0
14.3.2009 23:30

webmysh

Re: Už v obecné škole

S velkým jen, když je uveden celý název automobilu. Třeba Škoda Favorit.

0/0
15.3.2009 0:26

Kozan

Re: Už v obecné škole

Jak se možno dočíst ve Wikipedii (to ovšem není směrodatná autorita!) http://cs.wikipedia.org/wiki/Kapitalizace , tak se malá první písmena píší jen při obecném použití názvu. Tady v článku jde o konkrétní model i když není uveden jeho celý název. Nakonec je to vidět i v tomto článku na jiných místech.

0/0
15.3.2009 6:31

rabul

Re: Už v obecné škole

u skody favorita je jedno jestli s malym nebo velkym f - porad zustane ostudou designu pana bertoneho.

0/0
15.3.2009 14:03

Serf

OK

Celkem OK clanek, uvital bych vice infa o starsich modelech event. fotky. Nektera infa jsou ale usmevna a spise marketingova - no flame - ale jedno vyjmu za vsechna: Focus a jeho prvni generace, revoluce v kvalite. Akorat na pozink hosi trochu zapomneli.

Ale celkove clanek hodnotik kladne ;)R^

0/0
14.3.2009 8:53

fks

Hezkej článek

až na ty překlepy...

:-)

0/0
14.3.2009 7:07

mysack

bmw - chybička

V roce 1998 určitě BMW nepředstavilo 3er E36, spíš E46. E36 mohli představit tak v roce 1988 - výroba se rozjela od r. 1989.

0/0
14.3.2009 0:27

František Dvořák, iDNES.cz

Re: bmw - chybička

Dobrý den,

samozřejmě máte pravdu. Chybu už jsem napravil, děkuji za upozornění. Přeji krásný den

František Dvořák, Auto.iDNES.cz

0/0
14.3.2009 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.