Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vpravo jezdíme už 70 let

Když se naši dědečkové 16. března 1939 probudili v zemi právě obsazené německou armádou, čekalo je ještě jedno překvapení. Museli si zvykat na jízdu po druhé straně silnice. Ze den na den bylo v nově zřízeném protektorátu povinné jezdit vpravo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

curfew

20. 3. 2009 15:37
jedno to embaso...

...z produkce pro Anglii jsme měli, když jsem byl maluch, v první polovině osmdesátých let :) Byla to neskutečná prča, otec to krosil po krajnici, máti ho na sedadle smrti uprostřed silnice furt peskovala, že jede moc vprostřed, a nedejbože když se mělo předjíždět, to musela udílet informace, jestli tam něco jede nebo ne... a většinou to radši hned odvolávala, no masakr největší ;-D  Pak jsme chudáka embéčko střelili za dva litry na náhradní díly. A barva?,Brutální tmavě zelená, asi jako pivní flašky, fakt neskutečná věc ;-D

0 0
možnosti

toni

19. 3. 2009 22:12
v levo

v anglii ridim 5let normalni clovek si na to zvykne po maximalne 50 kilometrech kdo ne tak ten at radsi neleze za volant 

0 0
možnosti

roxburry

19. 3. 2009 1:44
prechazeni vozovky, registrace RHD v CR

v zemich kde se jezdi na druhe strane jsem pobyval necelych 6 let a musim souhlasit s tim ze mi hodne dlouho delalo problem podivat se na tu spravnou stranu pri prechazeni ulice, asi to souvisi s tim ze to me ucili uz ve skolce kdyzto ridicak mam necelou dekadu. BTW ktery v*l si kdy vymyslel to ze nelze v zaregistrovat auto s pravostrannym rizenim ??? opravdu to nechapu. na bezpecnost to nema zadny vliv ( v anglii jezdi nezpocet levostrannych aut ) jen to omezuje jedno ze zakladnich prav obcana EU. Rikam to proto ze existuji auta napr. vyrobena v Japonsku, ktera proste s levostrannym rizenim neexistuji a jsou to takove skvosty.

0 0
možnosti

SCANIA.R600

17. 3. 2009 21:53
VOLANT I JÍZDA VLEVO

no sranda je v GB s naším autem..jezdím tam s kamionem a je to fakt hustý.nejen že člověk nevidí při předjíždění před sebe,kruháky na druhou stranu,ale staší i obyčejný výjezd z firmy někde v zapadlý ulici.automaticky do pravého pruhu a pak se angláni diví... no a na skladech mají rampy také přizpůsobené na druhou stranu,takže se na ně couvá "přes ruku",jen podle zrcátek...

je ale fakt,že tam mají zákon, že v případě, kdy řidič s jinou MPZ ,mající volant na levé straně,zaviní dopravní nehodu s britským autem s pravostranným řízení, je to v určitých případech spoluvina..oni mají v zákoně, že mají předpokládat, že ten cizinek uděla nějakou botu..kolegovi se to stalo na dvoupruhým kruháku,skřípl audinu a byla to spoluvina... no nejhorší jsou ty první kilometry od lodi nebo po probuzení...a tak úleva pak ve francii....

ale stačí jet delší trasu a je to celkem v pohodě,až na to předjíždění..

jo a ty rychlosti v MPH by si taky mohli odpustit...

ale jinka fajn, řidiči u nás by se od anglánů m

0 0
možnosti

icmek

17. 3. 2009 9:13
přednost zleva

dobrej nesmysl. doleva nevidim skrz sloupek, zatimco doprava koukám skrz celý čelní sklo. ale jinak dobrý kluci,.

0 0
možnosti

a

19. 3. 2009 15:50
Re: přednost zleva

no a když máš volant na druhý straně tak to asi bude obráceně neřekl bys?

0 0
možnosti

@bezdomovec@

17. 3. 2009 5:17
Diskuse ???

Hele lidickove kam zmizeli diskuse z tn.cz ??? :-/

0 0
možnosti

icmek

17. 3. 2009 9:08
Re: Diskuse ???

co je to tn.cz? neni to ten vidláčí novaserver, kde kromě reklamy na porno lze vidět i ty nejhorší reportáže a nejkrvelačnější senzace na světě? :-©

0 0
možnosti

Jirka

16. 3. 2009 23:50
Irsko

Ja krome otlucene ruky (a to dvakrat - nejptve tam a pak tady :) nemel sebemensi problemy. Jen jsem se naucil jezdit po kraji vozovky, to cesti soferi neumi.

A jeste u nas neumi davat blinkr :P

0 0
možnosti

dívenka prostá

17. 3. 2009 8:21
Re: Irsko

tak podivejse, všechno ma svi duvody* Předešlu, že sem richla a dobra řidička* U krajnice jezdim pouze v cizině, jestli je to mistni folklor a jestliže sem nejpomalejší v provozu* U nas si to nedovolim* Zubi nechty se držim středove lajny* Duvod? Zdejší socijalistické stádo, socki líné odtrhnout si od úst cigára , lahváče a ty prachi investovat do auta a jeho provozu si zaslouží specijalní ochranu* Jako bolševickí skanzen* Tito sou schopni používat krajnici nejneuvěřitelnějšim zpusobem a v nejlepe neviditelnym oblečeni* Za poslednich 20 let jsem takto nezajela asi 4 lidi* No lidi* Upřímně- vůbec jsem je neviděla* Kdibich jela po krajnici, tak je zabiju*

0 0
možnosti

pablo

16. 3. 2009 22:22
Honda na obrázku

Copak to je za model na tom ilustračním obrázku? Krásná palubka. :-)R^

0 0
možnosti

Pablo

16. 3. 2009 22:29
Re: Honda na obrázku

Aaa, koukám, že Accord R^

0 0
možnosti

;-)

16. 3. 2009 21:52
vlaky

jj. když jsem poprvé seděl na místě spolujezdce, měl jsem pocit, že jedem po špatné straně a chybí mi volant:-D

Mě osobně dělalo největší problém, že vlaky, metro, atd.jezdí  v protisměru - tzn, když chce člověk jet určitým směrem, musí jít na nástupiště v opačném směru, než je zvyklý u nás(na té silnici si to člověk uvědomí snáz - tam vidí jezdit auta). To se mi stávalo někdy  ještě po mnoha týdnech.

0 0
možnosti

Dennys

16. 3. 2009 21:08
Holt se to ujalo

Proc se po valce nikdo k jizde vpravo v Evrope nevratil ??? Bylo by to snadne - osobaky se za valky moc nevyrabely, nakladaky (no jo, co s nimi ???) a tankum bylo jedno po jake strane jedou.

Ujalo se to stejne dobre jako Führerem k dokonalosti dovedeny bismarckovsky system "bezplatne" zdravotni pece na zaklade zdravotni dane.:-)

0 0
možnosti

Luba

16. 3. 2009 21:55
Re: Holt se to ujalo

Protože s tím začal už Napoleon a my byli před válkou jedni z posledních, kdo jezdili vpravo. Viz článek...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!