Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se jezdí Škodou 120, které ukradli volant

Letos slavíme sedmdesát let jízdy vpravo. Usednout za volant levými dveřmi je pro nás dnes normální. O to větší šok vás čeká, když v známé "stodvacítce" najdete volant napravo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

Pravákem stopem!

Před lety jsem stopoval z Litomyšle kamsi na vysočinu a zastavila mi Š120. Auto jsem doběhl, otevřel dveře spolujezdce a chtěl nastoupit, ale v autě seděl jenom spolujezdec!! a žádný řidič!! Kdo to nezažil, tak to nemůže pochopit a bude psát o přístrojové desce a volantu....

Strašně jsem si ale těch pár km užil na sedadle řidiče, když jsem na protijedoucí auta k jejich zděšení mával oběma rukama, četl v mapě a ohlížel se ostentativně dozadu.

Údajně to byl kus který nebyl pro závady vyvezen do Británie.

0/0
25.3.2009 13:05

mazlikuzlik

New York

Stále mě překvapuje, že jsme to byli schopni do té Anglie prodat:-).

Osobně si vzpomínám na článek ve 100+1, který nesl titulek "Se škodovkou v New Yorku" a popisoval jízdu naším vozem kombinujícím supersport, rodinné auto a "pussywagon" ulicemi kapitalistického ráje:-).

Už se nepamatuji, ja se tem to auto dostalo, ale závěr byl takový, že automobilu tamní vzduch svědčí a vede se velmi dobře:-)

0/0
23.3.2009 15:48

von Kleist

Re: New York

Byli, proste za urcitou cenu si to kupce naslo. Nizka cena a k ni ne az zas tak katastrofalni parametry si zajemce nasly... V US se to myslim neprodavalo. V Kanade pozdeji s rizenym emisnim systemem bendix (1bod+3cest. kat), oznaceni 135/136 (GL)i....

0/0
23.3.2009 20:35

tomáš jedno

šáde 100

ve vedlejší vsi jezdil jeden chlap dlouhý roky s pravostranou stovkou. Kde je jí konec netuším, možná jí má schovanou ve stodole aby mu neurezla a zůstala zachovaná.

0/0
23.3.2009 1:18

Fandor80

Tato škodovka byla mimo jiné nazývána jako

DODO... :-P

0/0
22.3.2009 22:46

von Kleist

Re: Tato škodovka byla mimo jiné nazývána jako

a?

0/0
23.3.2009 0:26

Syryn

Vaz

..neni nad Zigulik...:-)

0/0
22.3.2009 22:36

kulich

až na to foto...

to foto jim k tomu moc nesedí, píše se tam o roku 88 a to se tenhle typ co měl vzadu svělta tzv. "slzy" a užší tvar karoserie už zcela určitě nevyráběl...:-P

0/0
22.3.2009 16:24

von Kleist

Re: až na to foto...

a navic ma volant normalne vlevo... jako kdyby neexistovaly fotografie verzi s pravostrannym rizenim...

0/0
22.3.2009 16:59

cbx

hmm

Pardon, ale pěknej nesmysl. Patrně si všímám víc než ostatní, takže otevřu dveře a hned vidím rovnou přístrojovku, navíc když se sehnu, vidím celou pravou část vozu.. Autor má asi velmi omezené periferní vidění, jinak by takový žvást napsat nedokázal. BTW: když nad tím tak přemýšlím, tak se vždycky při usedání do vozu přichytím volantu, děláte to taky?

0/0
22.3.2009 14:09

Parouback

Re: hmm

Ne.

0/0
22.3.2009 15:19

Chytracisko

Re: hmm

Autor asi už pár těch aut odvozil, čímž se pro něj stalo nastupování natolik stereotypní záležitost, že opravdu nesleduje co kde ve voze je nebo není, myslí při tom třeba na to co bude dělat o víkendu, a že něco nehraje zjistí až v okamžiku, kdy už nemůže pokračovat ve své stereotypní činnosti -- nepříklad nemůže uchopit volant. Do té doby v zásadě třeba vůbec nevnímá okolí. Proto také je dobré stereotypní práci v přiměřené míře obměňovat, aby nedošlo k nějaké škodě na zaměstnanci nebo majetku :-)

0/0
22.3.2009 16:19

Chytracisko

Re: hmm

Něco jiného je, když do auta nastoupíte třeba 3x - 4x za den, a někdy přitom ještě něco hodíte na zadní sedadlo, jindy kouknete na spolucestující, dáte něco do kastlíku v přístrojovce a podobně. Pak logicky takovou činnost provozujete s mnohem větším soustředěním a pozorností.

0/0
22.3.2009 16:23

sw

Re: hmm

Nemám pupek (ani krátký nohy), tak se nepotřebuju něčeho chytat.

0/0
23.3.2009 10:48

irdun

ja som zazil väcsiu srandu...

...niekedy koncom 70.tych rokov zastavil policajt v Trencine majitela skodovky s volantom vpravo a povedal mu,nech nerobi somariny a da si ten volant na miesto inak vyfasuje poraidnu pokutu...

0/0
22.3.2009 14:08

koleis

v anglii jsem je viděl

tam byla prodávaná pod obchodním názvem skoda estelle..

nevim co je na tom tak divnýho, šly prostě na vývoz do británie, tak bylo řízení vpravo. článek opět z prdu kulička :-)

0/0
22.3.2009 11:32

Michal

Volant vpravo je sranda veliká

Když jsem poprvé sednul do auta s volantem vpravo a vyrazil do provozu tak jsem se taky málem smíchem neudržel:

http://kiwi.logix.cz/index.php/2005/01/26/ridime_vlevo

0/0
22.3.2009 11:11

Jáá

hm

Kdyby jenom volant, ale to vám není divný, že tam chybí i přístrojovka a pedály?

0/0
22.3.2009 10:10

Chytracisko

Re: hm

Myslím že je spíš s podivem že mu alespoň došlo, co tam vlastně chybí. Věřím že jsou i případi co by jen seděli a koukali, a v panice a zaskočení by jim dlouho ani nedošlo, proč nemohou "pokračovat v práci";-D

0/0
22.3.2009 16:25

honzasl

Žihadlo pro cizince

Nejsem pamětník, ale v létě 88 se "žihadlo" 125 již vyrábělo i pro domácí trh. Nebo ne?

0/0
22.3.2009 8:27

Petr

Re: Žihadlo pro cizince

Ano, deda si ji tenkrat privezl z prodejny, pamatuju se na ten slavny den :-)

0/0
22.3.2009 8:57

moopy2

Re: Žihadlo pro cizince

NO hlavně byly v TUZEX..v běžné sítí málo

0/0
22.3.2009 9:46

...

Re: Žihadlo pro cizince

No hlavně to nebylo žádné žihadlo, ale pořád líná stodváca, jen s pětikvaltem. "Žihadlo" byla spíš 120LS (GLS), lépe 130L (GL) a nejlépe 136GL (dělaly se, měly 46kW motor z favorita).

0/0
22.3.2009 10:50

stoural

Re: Žihadlo pro cizince

To, ze favorit se vyrabel az po skodovkach ti blbe neni, ze?

0/0
22.3.2009 16:16

m24

Re: Žihadlo pro cizince

Není na tom nic divného. Poslední 125cítky, pětikvalty se opravdu osazovaly favoriťáckými motory. Dodnes je možno nějakou potkat. Zřejmě se motory pro Favority vyráběly a vyvíjely rychleji, než auto samotné. Dokonce mám dojem, že tenkrát se nějaký čas vyráběly současně.

0/0
22.3.2009 16:31

von Kleist

Re: Žihadlo pro cizince

Soucasne se to vyrabelo necele 3 roky. Zadna 125tka ani 120citka nikdy nemela z vyroby motor z favorita (135/136). Ty se montovaly jen do modelu 130, pak to melo oznaceni 135/6 L, GL a taky do kupe, ale vzdy to byly odvozeniny od 130, ne od 120. 125 mela jen tech 5 rychlosti a motor 120.

0/0
22.3.2009 16:55

kopefra

Re: Žihadlo pro cizince

Škoda 136 L = blok motoru Favorit (samozřejmě s vodní pumpou 120), čtyřkanálová hlava motoru jako 120,karburátor Jikov SEDR jako 120,Favority mněly licenční karburátor - americký Pierburg.

Favorit se začal vyrábět v roce 1988, 120 končila 1989.

0/0
22.3.2009 20:53

von Kleist

Re: Žihadlo pro cizince

Ten blok neni uplne stejnej. Vodni pumpa na 136L nebyla ani favo ani 120, ale ze 120tkove vychazela. Hlava 136L byla de facto stejna jako favoriti, tedy hlinikova 8 kanalova, zatimco 120tkova byla 5 kanalova. 120citkova hlava by na ten 136 blok vubec nesla posadit (ani 130tkova). Favo se delalo od cca 8/1987.

0/0
22.3.2009 21:10

wer

Re: Žihadlo pro cizince

Favorit se chvili delal soubezne s poslednimi skodovkami. Snad si nemyslis, ze jak vyjel z fabriky prvni favorit, okamzite se prestaly vyrabet 120 a dalsi? S tim motorem teda nevim, ale vim, ze se 136 se dalo jezdit dost svizne na tu dobu.

0/0
22.3.2009 16:32

von Kleist

Re: Žihadlo pro cizince

Neco si o tom zjisti "strourale", nez zacnes plkat blbosti. Necele 3 roky se to vyrabelo soubezne.

0/0
22.3.2009 16:50

B.A.D.Y.

Re: Žihadlo pro cizince

nemusis vzdy a vsude dokazovat, ze jsi dement. to uz vsichni vi.

0/0
22.3.2009 22:51

Vlado

Poloautomatická linka na výrobu 135 / 136

Linka bola vyrobená v GB a do MB bola dovezená na jar tuším 1987. Presne už nepamätám. Po jej postavení, oživení a spustení sa na nej začali robiť motory 135 a 136. Časť linky bola automatizovaná a tú poloautomatickú časť tvorili vietnamskí robotníci. Servis a opravy tejto linky robil kolega. Ja som sa s nim tam pár krát tiež dostal a keď som videl ako tí vietnamci kombinujú krúžky "A" s piestmi "B" a vložkami "C", tak som si radšej kúpil Oltcit. A perlička na záver - neboli sme zamestnancami AZNP ale Vukov Prešov. 600 km do MB a 600 naspäť domov. Taký socialisticky riadený servis nemal chybu :-P Našťastie sa táto linka ukázala ako bezproblémová a oveľa menej poruchová než motory čo sa na nej vyrábali.

0/0
23.3.2009 13:25

Ruppert

Exportní kupátko Škoda R130 přímo na ulici

Smíchy rvoucí scénu jsem zažil v roce 1991, kdy jsem cestoval s majitelem exportního škodováckého kupátka s řízením vpravo. V Pardubicích na jedné z místních ulic majitel auta zastavil nevhodně před vjezdem do jakéhosi průjezdu a odešel. Já seděl na místě spolujezdce - tedy tam, kde mají česká auta běžně volant :-).

Po chvíli k našemu autu přijela 1203ka a řidič začal "drsně" troubit, ať jako popojedu a nepletu se mu ve vjezdu do průjezdu. Začal mi naznačovat jaký jsem to ignorant, když stále nechci popojet.

Po chvíli, když jsem se mu posunky snažil ukázat, že bych rád z místa odjel, ale že nemám k dispozici volant, jakoby zkoprněl a zamrzl mu výraz v obličeji. A v tu chvíli jsem dostal záchvat smíchu nad tou absurdní situací.

Řidič 1203ky se chvíli na to probral z údivu, prošlápnul plyn a za kvílení pneumatik odjel kamsi pryč, aniž by do průjezdu vůbec vjel.

0/0
22.3.2009 8:25

smajlik :)

Re: Exportní kupátko Škoda R130 přímo na ulici

Jo, stalo se mi něco podobného. V Praze na Kulaťáku, přede mnou jedoucí r-ko odbočuje na výjezd směrem na Prašňák, zhruba v půlce tramvajové zastávky zastavuje, "řidič" vylézá a jde někam pryč. Začal jsem troubit a pokřikovat na něj, jestli se nezbláznil, ať to dá aspoň na stranu, když tu se r-ko rozjelo a pokračovalo pryč... :-)

0/0
22.3.2009 10:36

PedroKV

Re: Exportní kupátko Škoda R130 přímo na ulici

sice to nepatří k tématu "volant na druhé straně", ale zažil jsem taky zajímavou věc s neviditelným řidičem: jela proti mě klasická červená tatra 815. Uvnitř řidič, v čevené bundě, stejná barva jako ta tatra. Takže koukám, proti mě tatra, řidič nikde. Vidět byl, až když jsme se skoro míjeli.. :-) Taky ve mě trochu hrklo. :-)

0/0
22.3.2009 13:06

REN_STIMPY

Re: Exportní kupátko Škoda R130 přímo na ulici

Hehe, vyborny...

0/0
22.3.2009 13:17

Flynn

Re: Exportní kupátko Škoda R130 přímo na ulici

Dobryyy. R^ taky by mne to asi trochu vykolejilo....

0/0
22.3.2009 18:10

P

JO!

hlavne je spravne a potesi, kdyz nekdo praskne sam sebe, nez hanet a ........R^;-D

0/0
22.3.2009 23:19

Jan z Rokycan

Pekny clanek

Pekny clanek. :-) Ja jsem podobne zazil, kdyz jsem poprve sedl do automatu a behem minuty mel vycouvat z rady aut primo na precpanou silnici. Nevedel jsem, co s pakou, snazil jsem se s ni pohnout, ale nic. Az potom jsem slapl na brzdu a ejhle paka povolila a umoznila vyradit "pecko" a zvolit "erko". Dumyslne. Clovicek z pujcovny mi uz nejakou chvili pomahal vytvorit diru, do ktere se da couvat v nekonecnem proudu aut formovanych do trojstupu. Asi neco podobneho uz dlouho nevidel. Priskoky se samozrejme nekonaly, nikoli proto, ze bych to behem vteriny brilantne zvladl, ale spis proto, ze automat to proste neumoznuje. Zvykl jsem si rychle. Sranda nastala opet po prechodu zpet na manual, kdy jsem nekolikrat startoval motor pri zarazene jednicce.

0/0
22.3.2009 8:08

Honza.Z

Re: Pekny clanek

ja bych u automatu asi v prvnich chvilich pri zastavovani apod. nejspis porad hamtal tam co bejva spojka..

0/0
22.3.2009 9:46

moopy2

Re: Pekny clanek

to bud rád že ses během vztočení motoru s automatem nesešlápl brzdový pedál v domění že je to spojka a ty musíš přeřadit!

0/0
22.3.2009 9:48

badmani

Re: Pekny clanek

Moje "zkušenosti" s automatem jsou taky zajímavé - rozjezd v pohodě, první výjezd z parkoviště na hlavní, přibrzdění a když se blížím k výjezdu, tak síla zvyku - šlápnutí na spojku... To je taky celkem veselá situace, zvlášť když je auto plné vykulených spolucestujcících, kteří netuší, co se stalo a proč jsme tak prudce zabrzdili, když to auto na hlavní bylo relativně daleko...

A to se mi stává poměrně často, když po delší době jízdy s manuálem přesednu na automat...

0/0
22.3.2009 11:14

Dan

to jsem zažil :-)

Přesně tohle se mi stalo s Volvem XC90 u nás na servise. Nastoupil jsem, že zavezu zákazníkovo auto dovnitř, snad jsem se i stihl připoutat a najednou koukám jak blázen. Jenže nejen na chybějící volant, já nejdřív kouknul na podlahu a nevidím pedály! Pak mně teprv došlo, že volant nikde a přesně jak píšete, než mně došlo o co jde, chvíli jsem si myslel, že jsem se zbláznil :-)

0/0
22.3.2009 7:48

Tom

Hezká vzpomínka, ale...

Ta čeština..

"Můj úkol je přečíst první stanoviště a stodvacítku tam převést."

PřeVÉZT, nebo přeVÉST ? :-P

Jinak dobrý článek. .:)

0/0
22.3.2009 4:26

krtecek.velky

Re: Hezká vzpomínka, ale...

Češtinu neřeš, já se bezva zasmál. Nemá to chybu.;-DR^

0/0
22.3.2009 7:31

moopy2

Re: Hezká vzpomínka, ale...

není to od slova vozit? tedy převézt...místo vodit..tedy převést??

0/0
22.3.2009 9:52

Chytracisko

Re: Hezká vzpomínka, ale...

Jistže. Ono stačí se podívat jak je to v článku a hned víte, jak se to nepíše ;-D

0/0
22.3.2009 17:01

moopy2

Re: Hezká vzpomínka, ale...

ajo..už to vidím :-;-D

0/0
22.3.2009 18:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.