Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se řídí vodíkový ford za 28 milionů? Opatrně a neslyšně

Svezl jsem se jen ve dvou autech, která stála milion eur. Prvním byl před lety Bugatti Veyron, druhým hybridní Ford Edge. Zatímco supersportovní vůz za jeden kilometr vypustí 571 gramů oxidu uhličitého, z velkého fordu prvních čtyřicet kilometrů nevychází vůbec nic, poté z jeho výfuku stoupá jen horká pára. Jezdí totiž na vodík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

velkotovarnik

vic eko nez Humr?

zajimalo by me jestli je ta sranda ekologictejsi (od vyroby az po likvidaci) nez Hummer. Prius pry ne. Tohle asi urcite ne.

0/0
19.3.2009 16:27

MK

Kdy už konečně přestanete psát ty bláboly

To, že auto nevypouští během cesty žádné zplodiny je sice hezké, ale rád se zase odkážu na obyvatele Mostecka. Tady jim musí pěkně zakouřit před očima, aby se takové auto rozjelo.

Auta na elekřinu jsou zatím absolutně k ničemu. Jedinou výhodou elektřiny v autě je rekuperace energie při brždění. Ta se dá použít třeba na dobíjení akumulátoru. Také nechápu jak v době, kdy začíná být elektřiny nedostatek se o tomto mluví jako o budoucnosti.

Výroba a skladování vodíku je extrémě náročné, tudíž i drahé. Dokud se nevymyslí lepší způsob, tak v tom budoucnost nevidím.

Shrnuto a podtrženo: jsou ta zajímavé alternativy, ale je potřeba ještě hodně vývoje, aby se o nich dalo rozumě uvažovat. A prosím redaktory ať píší objektivně.

0/0
18.3.2009 21:46

stoural

Re: Kdy už konečně přestanete psát ty bláboly

A kdes prisel na to. ze elektriny je nedostatek? ;-D

Ale ano, pokud zeleni prosadi sve debilni plany, pak ji bude opravdu nedostatek a budes draha. Nastesti volby se uz blizi.

0/0
18.3.2009 22:05

Milan

Re: Kdy už konečně přestanete psát ty bláboly

Právě naopak - vodík je budoucnost. Vodíku je víc jak 70% veškeré hmoty ve vesmíru. Pokud byl nějaký "tvůrce" tak vodík předurčil k použití.

0/0
18.3.2009 22:47

Rudý bolševický nok

Re: Kdy už konečně přestanete psát ty bláboly

Taky by mě zajímalo, kdes přišel na ten blábol, že je nebo bude elektřiny nedostatek?  Vždyť jaderných elektráren můžeme nasekat neomezené množství, ale až teda pověsíme bursíkovce za vousy na všech sloupech. Jaderná energie je budoucnost, to je jediná smysluplná alternativa. Směšný dětský hračky jako větrníky nebo solární články jsou jen akorát zaklínadlo a byznys pro ekoteroristy.  

0/0
18.3.2009 23:50

VoiToi

Re: Kdy už konečně přestanete psát ty bláboly

S těmi solárními články mám jiný názor. Podle posledního vývoje to vypadá, že se během 10 - 20 let se natolik zlevní, že si je každý rád dá na střechu svého domu, aby si mohl třebas nabíjet auto.

0/0
20.3.2009 19:42

gruff

Who Killed the Electric Car?

sežeňte si někde celý tento film http://www.youtube.com/watch?v=Q6GDCuJalx8 a zjistíte, jaká je pravda o el. automobilech ;-(

0/0
18.3.2009 20:33

Jakub

Nádherný vůz

Na prototyp je to nízká cena.

Už aby se prodával. R^

0/0
18.3.2009 20:33

gruff

Who Killed the Electric Car?

sežeňte si někde celý tento film http://www.youtube.com/watch?v=Q6GDCuJalx8 a zjistíte, jaká je pravda o el. automobilech ;-(

0/0
18.3.2009 20:28

gumidos

Je to výtečné

Kromě toho, že je vodík extrémně výbušný, kromě toho že v autě bude nádrž s plynem stlačeným na stovky atmosfér a tedy řidič bude mít po zadkem slušnou petardu, kromě toho, že výroba vodíku je poměrně dost drahá záležitost a kromě toho, že ten auťák stojí asi jako 100 fábii v kategori "social edition" nemluvě o ceně případných kompresních plnících stanic, na tom nalézám jenom samá pozitiva a sociální jistoty. Prostě dokonale ekologický "car"

0/0
18.3.2009 18:46

adyn

Re: Je to výtečné

a krome toho ze takto tiche auto je pekne nebezpecna vec ....

0/0
18.3.2009 20:18

Milan

Re: Je to výtečné

Ano, el do budoucna by se vodík nemusel skladovat, ale získávat online za provozu. Je ho všude kolem habakuk a možná výraz "žere i trávu kolem cesty" by mohl nabrat nový rozměr. ;)

0/0
18.3.2009 22:49

kqubi

Re: Je to výtečné

hehe:)R^

0/0
18.3.2009 23:50

hufnágl

Po ulicích evropských měst

jezdí stovky tisíc sporťáků Aston Martin. No asi má pan redaktor nějakou vlčí mhu. O jeho početních znalostech svědčí i jeho domněnka, že pokud auto ujede na baterie 40 km, může jezdit v okruhu 40 km od domova. Mám tedy špatnou zprávu - auto musí taky dojet domů, víme?

0/0
18.3.2009 18:31

noname

Re: Po ulicích evropských měst

autor se prostě jen domnívá, že je elektrická zásuvka i u práce, víme?

P.S.: už se vidím jak vyhodím z balkónu prodlužku, abych si mohl doma nabít auto. To bych raději nějaké rychlopumpy všude možně, které by mohl provozovat každý, třeba ČEZ by si je mohl postavit ke každému druhému patníku, a tam bych přinesl kufříkovou baterii z auta, hodil dvacku a za dvě minuty (ano, už byly předvedeny takové rychlonabíječky) odešel s natankovaným kufrem. A pak by mi klidně stačilo auto i jen s tím 40 km dojezdem.

0/0
18.3.2009 19:22

Coraxus

Re: Po ulicích evropských měst

On to srovnává s Bugatti Veyron, ne s Astonem...

A Veyron je v ČR, pokud vím, pouze JEDEN, tím pádem jsou jeho emise myslím snesitelné... ;-D

0/0
19.3.2009 9:24

jiri

Re: Po ulicích evropských měst

Ono si jde auto dobit v klidu pres noc v garazi a pres den taky neparkuje kazdy na obrubniku vedle silnice ;-)

0/0
19.3.2009 11:00

Tycoon

Otázka pro redakci

Ta spotřeba 5,7 litrů na 100 km je za jakých podmínek ?

Vodík je totiž plyn a u plynů závisí objem na tlaku. Když 10 krát zvýšite tlak, objem přibližně 10 krát klesne :-)

Proto je třeba k těm 5,7 litru dodat tlak a teplotu. :-)

0/0
18.3.2009 18:20

noname

Re: Otázka pro redakci

není-li stanovena teplota a tlak, myslí se tím normální tlak a teplota. Konkrétně dle norem: normální teplota je 273,15 K a; normální tlak je 101, 325 kPa

A to nejen v tomto případě. Nebo vy se snad koukáte když kupujete třeba nějakou potravinu (která z nějaké části obsahuje stlačitelný vzduch), při jaké teplotě a tlaku byl stanoven?

0/0
18.3.2009 19:27

jarek

Re: Otázka pro redakci

takze tlak a teplota TOHO PLYNU V NADRZI je 101kPa a 0°C? Aha, tak to jo, tak to pojede aspon 500 metru

0/0
26.5.2009 16:54

jarek

Re: Otázka pro redakci

jak tak nad tim premyslim, nejspis to nepojede vubec...

0/0
26.5.2009 16:55

miiki

vodik

Asi před 3 rokama pro BMW dělaly takové auto v Chomutově.Pán co tom dělal mě říkal zě je vše z nerezu a spoje se kontrolují jak na atomovou elektrarnu a diky tomu je to tak drahe.Ale musí se to dělat z duvodu bezpečnosti.

0/0
18.3.2009 17:48

Milan

Re: vodik

Vodík je vsině a proleze skoro vším. To ale neznamená, že by nešel použít. Musíte to brát tak, že jsme teprve na začátku.

0/0
18.3.2009 22:50

truth quark

5,7 litru/100 kilometrů

No nevím nevím. Ta spotřeba se mi zdá dost vysoká. Měli by zapracovat na účinosti motoru, protože při ceně vodíku, který je cca 4 násobkem ceny benzínu, to bude drahé poježdění a to ještě nepočítám, že až bude vodík používán jako palivo do aut, tak si na něj stát nasadí spotřební daň, aby vykompenzoval ztrátu příjmů ze spotřební daně z benzínu a nafty.

0/0
18.3.2009 17:39

Tycoon

Re: 5,7 litru/100 kilometrů

Uvědomte si, že vodík je plyn, nikoliv kapalina. Takře těch 5,7 litru stlačeného vodíku může vážit třeba 100 krát méně, než stejný objem benzínu :-)

0/0
18.3.2009 18:17

STAVA79

pořád píšete jak je neekologická elektřina

Ale zapoměli jste na vodní elektrárny a na větrné elektrárny, toto jsou v podstatě nejčisší zdroje elektřiny, když vám jde o tu ekologii

0/0
18.3.2009 17:13

stoural

Re: pořád píšete jak je neekologická elektřina

Nejvice cisty a efektivni je atom. O tom zadna!

0/0
18.3.2009 22:07

dívenka prostá

Re: pořád píšete jak je neekologická elektřina

di si přidat

0/0
19.3.2009 0:01

Ebo

kontrolní otázka

...co na tom stojí 28 miliónů ?

0/0
18.3.2009 16:29

Syryn

Re: kontrolní otázka

..no co,vyzkum...:-)

0/0
18.3.2009 16:52

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: kontrolní otázka

Prototypy mohou být ohodnoceny i na vyšší hodnoty. R^

0/0
18.3.2009 18:21

Kubas86

Re: kontrolní otázka

přece klika z Astona neeee )))

0/0
18.3.2009 19:07

AKSAMIT

moc pekny,

ale fabia se mi libi viiic......;-D

0/0
18.3.2009 16:15

Martin.strike

Moje zkušenost

Nechal jsem si na dům a zahradu namontovat solární panely, že teda budu šetřit to životní prostředí. Pořizovací cena byla naprosto děsivá, ale myslel jsem si, že se mi to vrátí. Kolektory se ale musím vyměňovat a dělat jejich servis. Za servis a výměnu jsem dal za rok skoro jako za celkovej účet za elektřinu. Takže úspora O%, dokonce jsem byl v mínusu. To stejné je s tímto autem, jeho cena je závratná a úspora bude 0%. Nehledě na to, že ty kolektory se vyrábějí takovými procesy, kdy je spotřebováno tolik energie, že to je ve výsledku cělkově mnohem méně ekologické, než energie z jaderných elektráren.

0/0
18.3.2009 15:47

pavelthelong

i Greenpeace uz vedi

ze auta "na elektrinu" nebo "na vodik" jsou ekologicky mene setrna nez "normalni" auta. Vodik ani elektrina totiz nerostou na stromech a nekde se musi vyrobit, premena energie je zatizena urcitou ztratovosti, pri transportu elektricke energie vznikaji take ztraty. Ergo kopejtko vyprodukuje vyroba elektriny protrebne pro pohon elektrickeho Smartu vice spalin nez dieselovy Smart sam o sobe. Jedina vyhoda je presunuti zdroje znecisteni mimo mesto, nejlepe nekam do chudych oblasti, ktere si rady vyrobou elektriny privydelaji (zeme tretiho sveta). Salamounske reseni vymyslene Arniem Schwarzeneggerem. Salamounske, ale nikoli ekologicke.

0/0
18.3.2009 15:38

schwabach

paráda

Bude to super,hlavně to nebude smrdětR^;-D[>-]

0/0
18.3.2009 15:14

ja

Re: paráda

Ano, bude to smrdet tam, kde se bude vyrabet ten vodik... Holt pokrok nezastavis:-/

0/0
18.3.2009 15:36

ProtektoRath Mittel Bohmen

Re: paráda

Vodík lze vyrábět i elektrolýzou vody, kde vedlejším produktem je pouze kyslík. R^

0/0
18.3.2009 18:23

jose

Re: paráda

... a do te vody se musi poustet co? - elektrina... ktera se musi nekde co? - vyrobit... a tam to bude co? - smrdet :-P

0/0
18.3.2009 19:28

traveler

až se bude elektřina

vyrábět ekologicky, pak vidím smysl těchto aut. Nespotřebuje se nakonec více fosilních paliv na výrobu 1kWh elektrické energie než kdyby auto jezdilo rovnou na benzín nebo naftu? Až bude elekřina jen s obnovitelných zdrojů, pak toto auto uvítám...

0/0
18.3.2009 14:32

ja

Re: až se bude elektřina

Az bude drtiva vetsina elektriny z jadernych elektraren, pak takova auta uvitam ja.

0/0
18.3.2009 15:37

Martin.strike

Re: až se bude elektřina

Pozor, žádný zdroj energie není tak "čistý", aby se vyplatil. Solární energie stojí mnohem více, než je její šetření prostředí-musí se vyměňovat solární panely, které stojí neuvěřitelné částky. Vodní elektrárny taky nejsou zcela "čisté". Člověk si hold musí uvědomit to, že doba kdy se bude jezdit zcela ekologicky nebude ani za 20 ani za 30 let.

0/0
18.3.2009 15:37

noname

Re: až se bude elektřina

nejčistší je jaderná energie (po započtení i emisí při výrobě atd.)

Ale výhoda těhle vozítek je někde úplně jinde:

a) hluk (resp. téměř absolutní ticho - pozor, trochu nebezpečné pro chodce, ale zvyknou si)

b) odstranění emisí pryč z center měst, někam kde tolik nevadí (a kde je jde také efektivně likvidovat).

Příklad ta dnešní situace na Legerově - kdyby tam jezdil stejný počet elektrických vozítek jako teď benzíňáků a nafťáků, tak to neohrožuje bydlící ani hlukem, ani by to nebyla smogem nejvíce znečištěná oblast v ČR.

0/0
18.3.2009 19:33

Dr.R.

Vodík? Ne. Elektřina!

Toť můj názor, budoucnost bude patřit ryzím elektromobilům.

0/0
18.3.2009 14:10

Pavel

Ekologie..

Nejsem zadnej "zelenej", z tech ekofasounu se mi dela spatne. Ale stejne blivno mi je ze vsech tehle "ekologickejch" vynalezu. Kdy uz konecne novinarum i beznym lidem dojde, ze tim prvnim bodem je zmena mysleni. Tedy vyuzivat jakekoliv a jakkoliv zdroje jen podle potreby a ne zbytecne - drtiva vetsina lidi drepi v aute i kdyz ma jinou alternativu a to same plati o jogurtech putujicich z jednoho konce Evropy na druhy. Napred musim zmenit pristup a zacit zdroje vyuziva a ne zneuzivat, a teprve pak prichazi na radu forma. Auto jezdici na vodik je skvely marketingovy slogan, ale musime na to koukat ne ocima redaktora, co je nadsenej z novy hracky, ale od prvniho nacrtku ve vyvojovym stredisku az po vydobu a distribuci toho slavnyho vodiku, kde ani jedna cast rozhodne neni 100% ekologicka. Tohle je stejne postaveny na hlavu jako kdyz si clovek koupi "ekologicky" auto s polovicni spotrebou a pak najezdi za mesic 3x tolik jen proto, ze za stejny penize ujede vic km...

0/0
18.3.2009 14:03

pc1660

Re: Ekologie..

Děte víte kam s takovímto přístupem :-)

0/0
18.3.2009 16:12

Jan z Rokycan

Re: Ekologie..

R^ Diky za tenhle nazor. Jedine, co je skutecne ekologicke je nespotrebovavat. Prevazeni vseho mozneho z jednoho mista na druhe je totez jako vyrabet na sklad neco co nepotrebujeme a pak to vyvezt na skladku jen proto aby rostla ekonomika. Pamatuju si doby pred revoluci, jak mi tata rikal, jak neefektivne a jake nesmysly se vyrabelo. Dnes by to bylo kde se vyrabi a jak nesmyslne se prevazi jen proto, ze vyroba je o par eur levnejsi a konzumne smyslejici zakaznik koupil vseho vic. Odporny pristup. Konzum bez rozmyslu vidim jako jadro problemu.

0/0
18.3.2009 18:30

bob

proc porad jen kritizujete???

vzdyt ta cena neni trzni, jde o prototyp, takze to snad vsichni pochopite ne? jsem rad ze se konecne zacinaji objevovat v realu takove auta a za par let je zacneme konecne potkavat na silnicich. at jsou to americke, asijske nebo evropske auta... nechapu proc porad nadavate...:-/

0/0
18.3.2009 13:50

Martin.strike

Není ekologický

Tyto auta zatím nejsou ekologická, 90% řidičů najezdí denně více než 40km. Takže bude vlastně jezdit na benzín. Tohle je poloviční řešení-dokud výroba a skladování vodíku je taky neekologická. A ta cena-to si nemůže dovolit skoro nikdo. Takže zase další vergl, kterej nikdy nebude dán do provozu.

0/0
18.3.2009 12:46

jakub7

Re: Není ekologický

Uvedom si, ze be vyvoje a prototypu se nikdy automobilky nedohrabou k pouzitelnym autum, at uz na elektrinu nebo vodik. A proto tento "vergl", ktery neni urcen k seriove vyrobe..

0/0
18.3.2009 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.