Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko je kvůli šrotovnému černý pasažér Evropy, fabie jdou ale na dračku

Škoda zaznamenala v evropských zemích, které od začátku roku zavádějí šrotovací prémie, zvýšený prodej. Nejvýraznější byl na německém trhu, víc škodovek se ale prodalo také třeba v Rakousku, Itálii nebo Francii. Česko k zavádění šrotovného ostatní země nabádá, ale neplánuje ho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leonardo Cupránek

D E M E N C E

Viděl jsem v TV reportáž o šrotovném na Slovensku, rozhovor se dvěma lidmi:

A) Majitel velmi zachovalého favorita jej dal sešrotovat, koupil si pak tuším nějaké mikroauto.

B) Chudý majitel rozpadající se Škody 105 říkal, že se ho to netýká, protože ani se šrotovným na nové auto nemá.

Závěr: Panu B by velmi přišlel vhod zachovalý Favorit pana A, který ho ale dá sešrotovat.

Ekonomické zhodnocení: Z principu NENÍ MOŽNÉ zvýšit blahobyt společnosti přerozdělováním (zdaňováním, dotacemi). A už vůbec ne ničením věcí, které ještě mohly sloužit, přinášet užitek.     Ekologické zhodnoceni: Starý pan A tím Favoritem najel tak 2000km ročne. Provoz Favoritu tak jednoznačně představoval menší ekologickou zátěž, než výroba nového vozu.     Dovětek: Nač stát sáhne, tak 100 let trává neroste (ostatně byl to stát, který založil Freddie Mac a Fannie Mae, byl to stát, který natiskl biliony "peněz" a způsobil tak bublinu a následně krizi)

0/0
23.3.2009 12:29

petr bretr

Re: D E M E N C E

bingo!R^R^:-)

0/0
23.3.2009 12:39

legi

Re: D E M E N C E

Pekne vymyslená rozprávka. Dojdi pozrieť aké autá sa šrotujú. Dnes pred jedným šrotoviskom 150 m rada starých škodoviek  a aj iných značiek. Keď dostaneš na auto celkovo 3000 Eur a auto stojí okolo 7000 Eur tak niet nad čím rozmýšlať. A keci o tom že na to doplatia obyčajní ľudia na daniach je blbosť. Keby štát nedal prachy na šrotovné tak ich predrbe niekde inde.

0/0
24.3.2009 2:20

Tomas

Re: D E M E N C E

.......treba v zdravotníctve, školstve, lebo polnohospodárstve.....

0/0
25.3.2009 15:25

DIVIX

Re: D E M E N C E

Dávidek vám rohádzal v jednom kraji viacej kaček, ako stojí celé šrotovné na Slovensku. Treba sa najprv poobzerať doma čo vám vystrájajú oranžoví hejtmani, až potom pozerať cez plot na suseda. Veď vám neostali kačky ani na záplaty výmoľov po zime, pretože vaši hejtmani dali prednosť populizmu ako "Brno". Viem si živo predstaviť reakciu nektorých diskutujúcich, keby šrotovné bolo český nápad. Vtedy by to bolo hodné nobelovky.

0/0
24.3.2009 18:28

Vítek

Šrotovné je kravina

Šrotovné je zas jen způsob jak z obyčejných lidí vytahat peníze a přesměrovat je k těm bohatým. Kdo paltí to šrotovné? Stát!? A kde STÁT ty peníze vezme? Zas od lidí kteří paltí daně. Jinými slovy mi stát určuje, že si musím koupit nové auto nebo na tom prodělám a zaplatím na daních nové auto někomu jinému. A bez ohledu ať si ho koupím nebo ne, nejvíc se budou smát lichváři, kteří na auta půjčují, prodejci, kteří nechtějí přijít o tučné marže a spousta dlaších, kteří narozdíl od nás hluboko do kapsy nemají. Férové by bylo snížit daně ať si každý koupí co potřebuje (třeba bydlení) a ne to co nám nějaký politik nadiktuje.

0/0
22.3.2009 20:09

Andee

Re: Šrotovné je kravina

A není to taky trochu tak, že ti bohatší platí podstatně vyšší daně než ti chudí a tím do té společné kasy přispívají mnohem větším dílem? ;-D

0/0
22.3.2009 20:30

Robin Ood

opravdu se nebudu cítit provinile proto,

že se naše země chová trochu rozumně.. pokud Německu nebo Slovensku vadí, že dotují české výrobky, tak ať přestanou, já je o to neprosil.... :-)

V tomhle kontextu mi byl relativně blízký příklad snad Albánie? která řekla "šrotovné ano, ale jen na auta vyráběná tady", tuším že šlo o nějaký závod Fiatu. Tohle by pochopitelně v EU neprošlo, nicméně přesně tohle je případ, který krásně ukazuje, kdy podpora spotřeby smysl/výroby má a kdy ne.

 Samozřejmě, to vše platí jen pro případ, že taková podpora má vůbec nějaký smysl.

0/0
22.3.2009 16:22

usti-mnichov

v čechách

šrotovný....................75000 kč

nový auto..................175000 Kč

schválení zákona....k nezaplacení

na vše ostatní tu je eurocard-mastercard  ;-D;-D

0/0
22.3.2009 15:32

papirex

jsem zvědav....

co bude všichni říkat za pár dní, až škodovka vybalí akci, spojenou s ekologickou likvidací vraků... spousta lidí tu kecá, že má sama automobilka podoporovat šrotovné, ale kolik z vás, až to přijde, řekne "jo, dobrý nápad" ??? zase budete pindat, mamrat a kecy v kleci...R^

0/0
22.3.2009 13:49

Tomas

šrot

Jen doufám, že podmínkou šrotovného je, že se ono staré auto skutečně sešrotuje a ne že půjde do bazarů v čr.

0/0
20.3.2009 16:16

Vaclav Hanus

Re: šrot

To by  se pak jmenovalo bazarovny, ne? voe...

0/0
21.3.2009 13:19

Bob

musíte počkat!

Auto teď nekupovat! Až skončí šrotovné, tak prodeje padnou tak moc dolů, že za chvíli vyhlásí šrotovné 2 a budou přidávat na auto 100000,- a pak bude šrotovné 3 ...

0/0
20.3.2009 14:18

iuos

hmm

ať si šrotovný zařídí samy automobilky...  možná by mohly mít povinnost vykoupit/odebrat použitý auto stejně jako to mají prodejny s elektronikou ;-D;-D

0/0
20.3.2009 14:14

yoko

lebo cesky narod ??su to proste paraziti

uz davno tu citam komentare k predaju ceskych skodoviek..vcetci cesi sa tesia a chvalia ako im ide vyroba..ze idu na plno a tak...ale ako je zname vo svete.tak cechy boli stale len nejaky parazit co sa prizivuje na inych narodoch a tym srotovnym to len stale dokazuje...ako nemci,rakusania ,francuzi a uz aj slovaci kupuju ich fabie...a ze vsetko pôjde z ich vreciek ako su dane.a vy?len si zo vsetkych stale utahujete a vysmievate sa pol europe ze ako ste ich dobehli s nezavedenim srotovneho.FUJ !HAMBA VAM VSETKYM  PARAZITI !.nikdy som zle cechom a ich republike zle neprial  ale teraz???  dal by som vahlasit statny sviatok europy ak by sa ludia v nej spamatali a jednoducho sa na vase skodovky vysrali a nech skrachuje ten vas slavny podnik...ved aj tak teraz vsetky zisky su z dani europanov .a cechy? ti tam nepatria  lebo sa aj tak staletak spravaju-vysmech  to je vase-entropa  tak tiez.to to  je vasa vyzitka! prizivoavat sa na inych narodoch je vam ako pupok matere vasej.fuj hnus!

0/0
20.3.2009 11:32

wag

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

Pokud by jsi sledoval nějaký rok naší politickou scénu, tak by jsi se dozvěděl, že obyčejní lidé (tvořící většinu populace ČR) nemají žádnou možnost něco s tím udělat.;-O;-ORv

0/0
20.3.2009 11:39

yoko

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

prepac..ale mal som tam napisane aj to  ze do toho nepatria rozumny a normalny cesky obcania...nechcelo mi vziat cely prispevok------  tak sa dodatocne ospravdlnujem.ludom rozumne zmyslajucim

0/0
20.3.2009 11:49

.

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

Zrovna slováci co záviseli 1000 let na maďarech, pak 75 let na nás (s krátkou přestávkou kdy poslouchali strejdu hitlera) mají co říkat. Jsem zvědavej jak si budeš vyskakovat až zas nebudete mít čím topit ;-D

0/0
20.3.2009 11:45

.

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

ajajaj! to jsou komplexy ;-D

tady na tvoje nadávky taky není nikdo zvědavej tak šupej zpátky do asie a nepruď na českých webech.

0/0
20.3.2009 13:16

DIVIX

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

Uľavilo sa ti?

0/0
22.3.2009 8:45

Adolf Hlinka

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

S tebou ty komplexy cloumaj ;-D To uz te asi vyhodili z prace, protoze nikdo tvoji neodbornou mizernou praci za drahy eura nechce ;-D

0/0
20.3.2009 13:04

kluboš

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

tancuj loutko....

0/0
20.3.2009 13:40

chicagan

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

NEZAVID LEMPLE

0/0
20.3.2009 21:17

Honza

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

Souhlasím s tím, že šrotovné by mělo být zavedeno i v Čechách, ale nechápu tvůj emociálně podbarvený výpad...? V dnešní době bychom měli mít radost z toho, že nějaký podnik funguje a dává práci a odbyt ostatním subdodavatelům. V Čechách pracuje spousta slováků, kteří třeba taky přijdou o práci proto, že Škodovka nebude fungovat. Čekal bych, že se po 16 letech samostatnosti zbavíte komplexu vůči Čechům, ale koukám, že je potřeba pořád na někoho nadávat. Zkus se nad tím zamyslet.....:-/

0/0
22.3.2009 10:54

petr d

Re: lebo cesky narod ??su to proste paraziti

příteli poradím Ti, nekupuj nic Českého,nejez nic Českého nelez na České diskuze,nečti České věci a už vůbec u nás nepracuj.. Chápeš? nebo jsi jen další Nemtudom???8-o a pokud má někdo komplexy, tak jsi to spíš Ty.. je mi Tě jen líto..Rv

0/0
23.3.2009 8:09

golden brown

Šrotovné rozhodně nezavádět,

nevím proč bych měl podporovat ze svých daní pár zbohatlíků,aby si zase koupili nové auto.Aut je všude už moc,ve městech jsou kolony,není kde parkovat,tak na co zvyšovat prodej.Mně nikdo na nové horské kolo šrotovné nedá:-Ppodporovat jen jednu skupinu lidí je blbost.Rv

0/0
20.3.2009 9:50

wag

Re: Šrotovné rozhodně nezavádět,

Souhlasím.

Dále se mi pořád honí hlavou myšlenka co bude až šrotovné skončí?To se automobilky zavřou úplně nebo kdo bude ještě kupovat nové auta, když si je ted koupí i ti co by si je bez šrotovného nekoupili?8-o:-)

0/0
20.3.2009 11:26

Marf

Re: Šrotovné rozhodně nezavádět,

V dnešních dobách luxuxu se vlastní auto považuje za základní lidskou potřebu, třeba jako jídlo. Kola spotřeby je prostě potřeba otáčet a horským kolem k ceklové spotřebě přispěješ málo :-(.

0/0
20.3.2009 12:52

kluboš

Re: Šrotovné rozhodně nezavádět,

ja ti nevim, ale me spis prijde, ze to ma povzbudit stradaly co v potu tvare sporej a a na vysneny auto se tesej. nevim co je zbohatlik, ale pro me srotovny moc valnej vyznam nema....cili z meho pohledu z mejch dani podporuju nakyho lempla, kterej vypadne v pul paty z haku a pak u piva nadava na ty, co novy auta maj - libi se ti tenhle pohled?

0/0
20.3.2009 13:44

Vaclav Hanus

Re: Šrotovné rozhodně nezavádět,

Golden Brown - svata PRAVDA!!!!!!!!!!!!!

0/0
20.3.2009 14:07

Radek

Re: Šrotovné rozhodně nezavádět,

Pukni závistí, troubo.

0/0
20.3.2009 20:54

Honza

Re: Šrotovné rozhodně nezavádět,

Pokud si budeš kupovat auto cca za 500-700 tis. a víc, tak tě nějaký šrotovný nevytrhne...

Ale pokud si majitel starýho favorita koupí novější, bezpečnější auto, který má i výrazně lepší emise, tak co je na tom špatnýho ??? Pak se bude i tobě na horským kole líp dejchat...... 

0/0
22.3.2009 11:02

Coraxus

Proč nemáme šrotovné

Protože máme vládu, která si může dovolit kašlat na své občany víc, než vlády okolních států - to za prvé.

A za druhé proto, že máme Kalouska :-P

0/0
20.3.2009 9:06

hrabe.zeppelin

Re: Proč nemáme šrotovné

jestli chces auto, tak si ho kup a nesnaz se kvuli tomu vyzirat ostatni, sociale

0/0
20.3.2009 10:25

Coraxus

Re: Proč nemáme šrotovné

Můj zájem to není, já si vůbec neplánuju kupovat nové auto. A když už by se šrotovné zavedlo, stejně bych byl pro jinak nastavené podmínky, ale o to tu teď nejde.

Hlavně když to srovnám s jinými věcmi, kam vláda a parlament cpou prachy, jako "porcování medvěda", zahraniční cesty za statisíce a podobně, to bych ty prachy radši dal do šrotovného... :-/

0/0
20.3.2009 12:27

Marf

Re: Proč nemáme šrotovné

Jenže na tyhle prachy si nikdo sáhnout nedá. To budou další prachy na dluh, nebo se sebere někomu, kdo neumí tolik řvát, jako motoprůmysl.

0/0
20.3.2009 12:55

tek

1.2htp prava grcacka

1.2 htp 6v xD xD paneboze to je maras, 6ti ventil a trivalec pomoc :-©;-D;-D

0/0
20.3.2009 8:20

legi

Nechápem, prečo

väčšina tu prítomných nadáva na šrotovné. Je to obchod ako každý iný. Niekto vám ponúkne za výhodnú cenu nový tovar a aj tak nadávate. Proste nadávate na všetko. Keby zvíšili CENY tak budete tiež nadávať. Momentálne si môžem kúpiť lacno nové auto, tak si ho kúpim a niet čo riešiť. Myslím, že je to normálne a zbytočne to rozvádzať.

0/0
20.3.2009 7:37

Mat_Hawk

Re: Nechápem, prečo

zásadní problém je v tom, že šrotovné je financováno z peněz všech daňových poplatníků, tedy i těch, kteří si auto zakoupili třeba před dvěma lety, i těch, kteří auto byť se slevou prostě zakoupit nemohou. Samozřejmě, podpora autoprůmyslu, který je obecně označován za tahouna zdejších ekonomik, je jistě věc chvályhodná, nicméně otázka zní, jestli je to ideální forma, rozdávat nemalý peníz vybraným spotřebitelům na nákup něčeho, co zřejmě nezbytně nepotřebují. (nezlobte se, ale deset let staré auto, o které se majitel přiměřeně stará, nepovažuju za nepojízdný a nebezpečný předmět).  Podobnými zásahy se akorát podporuje spotřebitelská nenažranost a mohou stát nebezpečnými precedenty pro jakoukoli průmyslovou lobby v budoucnosti.

0/0
20.3.2009 7:50

Štvavá vysílačka

Re: Nechápem, prečo

R^

0/0
20.3.2009 18:01

funTom

Re: Nechápem, prečo

absolutní souhlas

0/0
22.3.2009 15:52

__XXXX___

Šrotovné

je jenom snaha státu utratit peníze a nacpat je do soukromých sektorů. Když se zavede šrotovné, tak to skokově zvýší domácí poptávku. Jestliže Škodovka a TPCA jedou na maximum, tak by to znamenalo, že se prodlouží dodací lhůty. Proto navrhuju u nás zavést šrotovné, až vyprší v Německu. Navíc si myslím, že toto opatření akorát oddálí krizi. Lidé začnou nakupovat auta teď a za 2-3 roky bude zas nezájem...:-P

0/0
20.3.2009 7:17

wag

Re: Šrotovné

Nezájem bude hned jak se ukončí šrotovné a to se automobilky zastaví úplně;-D;-D

0/0
20.3.2009 11:30

sat037

to nechápu

měl jsem tu čest tou novou fábií najet služebně asi 350 km a musím říct, že je to skutečně plečka, která nemá obdoby. Fakt nevím, kdo si to kupuje. Mimochodem, je to druhé auto, které jsem řídil, které nemá ukazatel teploty motoru. To první bylo trabant.

0/0
19.3.2009 23:52

martin

Re: to nechápu

ty potřebuješ v novém autě ukazatel teploty motoru ? a na co ? že máš studený motor poznáš, a po ohřátí stále ukazuje jednu a tu samou hodnotu.

0/0
20.3.2009 0:00

__XXXX___

Re: to nechápu

Pokud teda zrovna nevaří ;-D

0/0
20.3.2009 7:13

honzasl

Re: to nechápu

Třeba abych odhalil vadný termostat a nalezl tak  zdroj zvýšené spotřeby.

Jednoduše, bez potřeby diagnostiky nejlépe v autorizovaném servisu, jak by si to jistě automobilka představovala. Nehledě na to, že teplotu motoru řídící jednotka jistě měří a stačí ji hodit do menu palubního počítače. 

0/0
21.3.2009 9:21

milos

Re: to nechápu

Nevim k cemu je, ridim BMW a take nema ukazatel teploty motoru.

0/0
20.3.2009 9:49

Tom

Re: to nechápu

Pane jo celých 350 km

0/0
20.3.2009 16:55

Roman

Re: to nechápu

Ukazatel teploty motoru je úplně k ničemu, když to novější auta mají jako kontrolku na přístrojový desce nebo v palubním počítači... K čemu se mam koukat na ukazatel, kterej akorát zabírá místo a ukazuje pořád to samý a vůbec mě to nezajímá. Pokud se něco děje, upozorní mě diagnostika sama.

0/0
21.3.2009 22:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.