Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test skútrů: konkurence je vyrovnaná, jezdit na elektřinu je moc drahé

Velké rozdíly mezi stále oblíbenějšími skútry nenajdete. Test německého autoklubu ADAC ukázal, že zástupci městského druhu jsou po technické stránce hodně srovnatelní. Vyzdvihuje u nich příjemné ovládání a u většiny i nízkou spotřebu benzinu. Nejšetrnější stroj si v testu vystačil s 2,6 litry na 100 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr

elektrický skútr AKUMOTO

ahoj,

já si koupil elektrický skútr www.akumoto.com, model A10/70, mám naježděno cca. 1200 km za 3 měsíce a musím říct že benzinovýho skútra bych už nechtěl.

0/0
4.5.2009 7:27

Novák

Jezdit skůtrem na benzín při spotřebě 2,5 l/100km

a ceně benzínu 25kč/l  je 62,5 Kč /100 km , u elektroskůtru je to 5 - 6 kč /100 km

tady  někdo neumí počítat .... autor článku Petr Buček - by se měl vrátit do 3 třídy základní školy ....Rv

0/0
13.4.2009 0:20

Hans z grand kanyon

klasika

redaktor XY píše článek ble ble ble, informace 0, fotky 2, vypovídající hodnota 0, autorovi za 4 za snahu, ale kroutím hlavou nad idnes, fakt bulvár..:-/

0/0
1.4.2009 11:22

jaras

radši

benál v Mustangu,debilní Bursíku a spol...

0/0
31.3.2009 23:28

Jake

Fotky

Na fotce je Yamaha TMAX, foto dodala Honda? Hmmm, zajímavé ...

0/0
31.3.2009 20:33

stoural

No, kdyz kukam na ty ceny...

... jsem rad, ze mam poradne auto ;-D

0/0
31.3.2009 20:07

Ondra Kozina

Trosku prace s tim clankem

Ocenil bych, kdyby si dal redaktor s timto clankem trosku prace - minimalne to, ze by opsal/zjistil realne hodnoty jednotlivych parametru skutru. Chapu, ze hodnoceni brzd je subjektivni, ale hodnotit subjektivne spotrebu skutru bez uvedeni realneho cisla v litrech na 100km mi prijde opravdu zavadejici. Stejne tak bych ocenil ceny jednotlivych skutru, jejich pripadne ceske zastoupeni apod, vykon apod. Pokud mel tento clanek slouzit jako napomocny pri koupi skutru (a k cemu jinemu by taky byl) pak ho hodnotim 1* z 5*.

0/0
31.3.2009 19:49

Spit_MkI

Re: Trosku prace s tim clankem

Hlavne tam chybi nejaka metodika. Pokud porovnavaji spotrebu benzin vs. elektrina, tak by mne zajimalo, jak to merili. Rict, ze elektrina ma nulovou spotrebu, je nesmysl, ale na druhou stranu mne prekvapuje, ze jsou tam benzinaky se stejnou a mensi spotrebu, nez ma elektrocykl. Neumim si predstavit relevantni zpusob mereni.

0/0
31.3.2009 20:42

Spit_MkI

Vectrix a maly?

Vectrix rozhodne neni maly skutr. Vykonem i velikosti se radi mezi maxiskutry. Vykon od ocka odpovida vykonym 250 - 300 ccm, pricemz kroutici moment atakuje mnohem vetsi stroje.

Ovsem pomer cena/vykon je smutny. Tim nemyslim jizdni vlastnosti, ale dojezd. 50 - 60 km na jedno nabiti, pricemz ke konci uz baterie nedavaji kvuli uspore plny vykon, a pak nejakych 6 hodin nabijet. To je za 190 000 kacek malo. Proste klasicke problemy elektormobilu. Sikovne, ale za ty penize mala uzitna hodnota.

Ovsem zarazeni podle ADAC vazne nechapu, na trhu je hromada mensich elektrickych skutru, ktere by se do kolonky male (byt jsou to 125) hodily. Ale soude, podle vyberu, sli jen po lepsich znackach a tam je pak Vectrix jedina volba.

0/0
31.3.2009 19:06

EKOLO

www.elektromobil.wz.cz

Když porovnám jednotlivé známky v testu, tak nechápu, jak mohl Vectrix dostat za brzdy něco jiného, než 1. Kdo jel, ví o čem mluvím. Mimo úsporného a vysoce účinného brždění rekuperací, které v běžném provozu naprosto vystačí je opatřen brzdami BREMBO- kdo zná lepší? Jestliže je brždění špičkov a ještě beze ztráty energie, tak nevím co lepšího může být.

Ale polemizovat by se dalo i o dalších hodnocených parametrech. Vezměme EMISE A SPOTŘEBA- jestliže spotřeba Vectrixu je cca 6kWh/100 km (což zhruba odpovídá půl litru benzínu) a navíc nemá žádné  emise, jak může nějaký odborník ohodnotit spalovací motor bez katalyzátoru v tomto parametru lépe?

Považuji dovětek  a  titulek za zavádějící a přinejmenším matoucí a neférový.

Navštivte nás na níže uvedených výstavách a uděláte si jasno.

Jaromír Vegr  EKOLO   :-)

0/0
31.3.2009 18:14

Jarek

Re: www.elektromobil.wz.cz

0/0
31.3.2009 22:53

g.w.bush

su aj lacnejsie el.skutre

skuste ekolo.cz alebo ine, asi je tu este silna benzinova loby....

0/0
31.3.2009 16:23

mikesh1

50km

Ne kazde mesto ma jen 3km.

0/0
31.3.2009 15:51

Oldis_rab

50km

na skutru je malo? do mesta je to spis az moc ne? to potrebuju tak 3km tam a 3km zpet ne vic.

0/0
31.3.2009 15:37

Xladi

Re: 50km

To se dá snadno ujít pěšky, je to zdarma a navíc zdravé.

0/0
29.6.2009 10:12

Jaromír Vegr

jezdit na elektřinu je drahé?

Pánové v testu srovnávají nesrovnatelné a údaje nejsou korektní. Cena Vectrix u nás činí 190000Kč .Pokud by srovnávali skútry střední velikosti, které můžete vidět ve čtvrtek na AMPĚRu v Letňanech, či o víkendu na MOBILSALONU v Českých Budějicích, kde by měl být i zmíněný VECRIX, tak by výsledky byly někde jinde. Skútr na elektřinu spotřebuje cca 3 kWh na 100 km. To není započtena údržba, kterou potřebují skútry na svíčky, olej, převody apod. I dojezd těchto skútrů dosahuje ke 100 km na jedno nabití.

Co bude se skútry na benzín až nebude???

www.klub.elektromobily.org      přijďte se podívat

0/0
31.3.2009 14:54

Glumik

Malý skútr už není do 50ccm?

A do 50ccm je co?

To je asi miliskútr, nebo snad pikoskútr?

PS umím i jiné malé i velké :-P

0/0
31.3.2009 13:20

toono

Re: Malý skútr už není do 50ccm?

zantak..

0/0
31.3.2009 15:36

ben

zdravíme autora

jsem rád, že překládáš, co něco napsat?

0/0
31.3.2009 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.