- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ahoj,
já si koupil elektrický skútr http://www.akumoto.com, model A10/70, mám naježděno cca. 1200 km za 3 měsíce a musím říct že benzinovýho skútra bych už nechtěl.
a ceně benzínu 25kč/l je 62,5 Kč /100 km , u elektroskůtru je to 5 - 6 kč /100 km
tady někdo neumí počítat .... autor článku Petr Buček - by se měl vrátit do 3 třídy základní školy ....
redaktor XY píše článek ble ble ble, informace 0, fotky 2, vypovídající hodnota 0, autorovi za 4 za snahu, ale kroutím hlavou nad idnes, fakt bulvár..
Na fotce je Yamaha TMAX, foto dodala Honda? Hmmm, zajímavé ...
... jsem rad, ze mam poradne auto
Ocenil bych, kdyby si dal redaktor s timto clankem trosku prace - minimalne to, ze by opsal/zjistil realne hodnoty jednotlivych parametru skutru. Chapu, ze hodnoceni brzd je subjektivni, ale hodnotit subjektivne spotrebu skutru bez uvedeni realneho cisla v litrech na 100km mi prijde opravdu zavadejici. Stejne tak bych ocenil ceny jednotlivych skutru, jejich pripadne ceske zastoupeni apod, vykon apod. Pokud mel tento clanek slouzit jako napomocny pri koupi skutru (a k cemu jinemu by taky byl) pak ho hodnotim 1* z 5*.
Hlavne tam chybi nejaka metodika. Pokud porovnavaji spotrebu benzin vs. elektrina, tak by mne zajimalo, jak to merili. Rict, ze elektrina ma nulovou spotrebu, je nesmysl, ale na druhou stranu mne prekvapuje, ze jsou tam benzinaky se stejnou a mensi spotrebu, nez ma elektrocykl. Neumim si predstavit relevantni zpusob mereni.
Vectrix rozhodne neni maly skutr. Vykonem i velikosti se radi mezi maxiskutry. Vykon od ocka odpovida vykonym 250 - 300 ccm, pricemz kroutici moment atakuje mnohem vetsi stroje.
Ovsem pomer cena/vykon je smutny. Tim nemyslim jizdni vlastnosti, ale dojezd. 50 - 60 km na jedno nabiti, pricemz ke konci uz baterie nedavaji kvuli uspore plny vykon, a pak nejakych 6 hodin nabijet. To je za 190 000 kacek malo. Proste klasicke problemy elektormobilu. Sikovne, ale za ty penize mala uzitna hodnota.
Ovsem zarazeni podle ADAC vazne nechapu, na trhu je hromada mensich elektrickych skutru, ktere by se do kolonky male (byt jsou to 125) hodily. Ale soude, podle vyberu, sli jen po lepsich znackach a tam je pak Vectrix jedina volba.
Když porovnám jednotlivé známky v testu, tak nechápu, jak mohl Vectrix dostat za brzdy něco jiného, než 1. Kdo jel, ví o čem mluvím. Mimo úsporného a vysoce účinného brždění rekuperací, které v běžném provozu naprosto vystačí je opatřen brzdami BREMBO- kdo zná lepší? Jestliže je brždění špičkov a ještě beze ztráty energie, tak nevím co lepšího může být.
Ale polemizovat by se dalo i o dalších hodnocených parametrech. Vezměme EMISE A SPOTŘEBA- jestliže spotřeba Vectrixu je cca 6kWh/100 km (což zhruba odpovídá půl litru benzínu) a navíc nemá žádné emise, jak může nějaký odborník ohodnotit spalovací motor bez katalyzátoru v tomto parametru lépe?
Považuji dovětek a titulek za zavádějící a přinejmenším matoucí a neférový.
Navštivte nás na níže uvedených výstavách a uděláte si jasno.
Jaromír Vegr EKOLO
skuste ekolo.cz alebo ine, asi je tu este silna benzinova loby....