Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Superb: jezevčík, co umí zabrat všemi čtyřmi

Předchozí superb a předchozí octavia, to byl při usazení do kterékoliv sedadla rozdíl světelného roku. Nabídkou prostoru i pocitu "něčeho lepšího" tahle auta opravdu dělila třída. Když teď do nového superbu přestoupíte z octavie, pocitově si moc nepolepšíte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

krap 4x4

to je strep jak praha, hnuj!!

0/0
18.6.2009 17:24

Host

Manuální převodovky...

...by měl konečně někdo zákonem zakázat. Zabily už víc lidí než kouření za jízdy a telefonování bez hands-free dohromady. O tomhle problému kupodivu nikdo otevřeně nehovoří a nikdo nedělá statistiky, kolik srtelných nehod (například při předjíždění) se stane v přímé souvislosti s manuální převodovkou z doby kamenné. Prostě se vyrábí něco, co je už 50 let passé.

Některé dnešní automatické převodovky mohou dokonce snížit spotřebu. Počítač zkrátka řadí lépe než člověk. Nehledě na jízdní komfort, který je nesrovnatelně lepší z pohledu řidiče i z pohledu ostatních cestujících. Zrychlení je totiž s automatickou převodovkou téměř plynulé, zatímco u archaického manuálu samozřejmě klesne na nulu pokaždé, když sešlápnete spojku. Nemluvě o již zmíněném předjíždění.

0/0
18.6.2009 14:35

Host

Re: Manuální převodovky...

Mam (po deseti letech co jsem jezdil s manualem) sluzebni auto s automatem (DSG) a neco to do sebe ma... Je to sestikvalt a neumim si predstavit, ze bych tam jak magor ladoval rychlosti manualne (kdyz to behem peti vterin pri rozjizdeni zaradi 3x pri normalnim rezimu kdy se motor tak nevytaci).

0/0
18.6.2009 23:18

Domi-nick

Re: Manuální převodovky...

No nevím, ona blbost taky zákonem zakázaná není a jak ta dokáže zabíjet! A když ne zabíjet, tak pak alespoň nutí lidi psát nesmysly. Například.

0/0
23.6.2009 10:42

betinajano

Jezevčík a plechovka..

Moja jazvečica Kikina je urazená, že ju kadejaký motoristický novinár porovnáva s kusom plechu na kolesách. Každý chovateľ tohoto druhu psa musí by urazený spolu so svojím štvornohým kamarátom. Lebo tie krásne oči a ladný tvar tela nemôže dajaká plechovka nahradiť.;-D;-D;-DEU

0/0
28.3.2009 12:32

Kuba

jako obvykle..

jako obvykle se tu do krve rezou zaryti skodofkari kteri povazuji cokoliv se sipem ve znaku za uberwagen a antisokofkaru, podle kterych by byla Skoda hnuj i kdyby nabizela 100% kopii maserati za cenu ojete felicie.

Moje zkusenost je jako majitele japonskeho vozu (nissan) a zaroven cerstvy majitel skodovky (superb).  Jezdil sem samozrejme i ostatni konfekci (passat, octavia I, II, stary skodovky, japonsky auta.. francouzky auta, americky auta) takze si troufam tvrdit ze snad nevarim uplne z vody.

0/0
27.3.2009 21:23

Kuba

Re: jako obvykle..

takze k superbu - ano, je tu jista jezevcikovitost, design zvenku zadna slava - ale koho to zajima? ja se vetsinou pohybuji v aute na miste ridice a nikoliv behanim za vozem abych mohl obdivovat/hanet zadek auta. Takze spis ocenuji prakticnost.

mam TSI DSG Elegance, bratru za 9 stovek (neplatil sem, sluzebni, za 9 kilo si dovedu predstavit lepsi auta). zatim dojmy celkem pozitivni i neco horsiho. Sedi se v tom dobre, zada neboli ani po delsi trase. vsecky cudliky hejblatka celkem ergonomicke, radio v pohode, hadsfree obcas odpoji telefon.. Vyhled z vozu pres sloupky zadna slava, dozadu straslivy - vlastnost vsech novych aut. Kufr jako krava, hluboky, vysoka hrana jak psali v clanku. Jezdi to dobre, mam sportovni podvozek, ale na nissana to v zatackach proste nema - to ale neni chyba to je vlastnost.

motor tichy, slusny vykon, DSG radi celkem inteligentne, mozna sem cekal samotovejsi chod - obcas citim jak preradi, ale neni to zadna traga asi si to sedne casem.

0/0
27.3.2009 21:25

Kuba

Re: jako obvykle..

Nahradni dily nevim, ale dneska je to drahy vsechno stejne - a diky vsem tem elektronickym kravinam je jen otazka casu nez se neco posere. Mytus ze skodovku opravi kazdy vesnicky vidlak za par korun je opravdu mytus - servis je drahy jak na ostatni podobna auta (vim z drivejska).

Takze suma sumarum, celkem slusny auto.

Ted japonsky auta - za prve nevim proc se resi cena nahradnich dilu, ja sem menil jen spotrebak a za ty roky zadna porucha. dily na japonce stejne drahy nekdy levnejsi nez skoda a starsiho japonce narozdil od novyho superba fakt opravi sikovnejsi vesnicky servisak. Nissany, Toyoty, Hondy.. to proste byvaji drzaky a japonsky atmosfericky dvoulitr je nesmrtelny motor.

Jizdni vlastnosti se srovnavat nedaji, kazdy auto bylo trochu jine- superba sice muzu trosku riznout do zatacky, ale je citit jak je tezky. Jinak jede slusne, az prekvapive dobre - a to rikam jako majitel Primery se SR20DE, tedy legendy.

0/0
27.3.2009 21:29

Vašek/Brno

a vo vo tom to je

 mě se Superb nelíbí = nekoupil bych si ho. Auto to určitě špatný není,ale není to ani žádný zázrak.. O II se myslím docela povedla a Yeti se mi opravdu líbí, zato fabia i Roomster subjektivně vypadá hrozně.. kdo chce a má na něj,ať si superba koupí a přeju mu s ním spousty šťastných kilometrů.. no a komu se nelíbí,tak ať si koupí něco jinýho a přeju mu taky spousty šťastných kilometrů..:-)

0/0
26.3.2009 19:45

nezaujatý

shoduji se s autorem článku

Jsem příznivce Škody za její sportovní výsledky za totality a mám O2 s níž je absolutní spokojenost. Člověk chce pořád více a více a  i já jsem si kladl otázku zda nepřesednout do superba. Ale ten vzhled zadku a jeho celková vizáž mne v ničem neoslovila. Když už výše než O2 tak japonce nebo Yeti.Rv

0/0
26.3.2009 19:26

Vlada

85-5-5-5

jen bych se zeptal, jak se dosahne takovehoto rozlozeni 85lz 5pz 5lp 5pp, predpokladam ze v predu a vzadu je otevreny diferencial, ktery prenasi moment 1:1 resp. 50:50, pricemz velikost toc. momentu urcuje kolo s mensi prilnavosti, podle me lze dosahnout max tohoto scenare 45-45-5-5 i kdyz je protocejici se zadni leve blokovane???

0/0
26.3.2009 16:08

et

Re: 85-5-5-5

1. diferak tam neni je tam haldex co prenasi moment.  tj. 90/10 mezi napravy. leve a prave kolo se pak doladi pribrzdenim. chudaci kotouče :-D

0/0
27.3.2009 20:11

karel

!

To je zvláštní, jake kategorické závěry se zde vynášejí nad škodovkou. Slova jako katastrofální, hrozný, otřesný, atp., atp.  Já to beru tak, že každému co jeho jest. Každému se holt líbí něco jiného. O tom, kde všude a jak byl SII oceněn se dočtete jinde - http://new.skoda-auto.com/CZE/news/info/news/News/Pages/2009_17_SuperbAutemrokuvosmizemich.aspx. Vždycky říkám, až dotyčný kecal vyrobí ČEHOKOLIV stejné množství jako Škodovka vozů, a dokáže to následně prodat, ten pak tady může klidně pindat nad katastrofálností:-P

0/0
26.3.2009 15:43

Liborus

Re: !

To o co mi jde, je nepochopitelné opěvování poslední octavie a Fabie a Superbu zvenku. Fabia vypadá jako koza na 4 kolech, Superb má naprosto nevyvážený design zadku (stačí se podívat na směšný ušláplý kufr a na světla zabudovaná ve výku kufru (jakoby ze staré Sonaty). Kdo neví, jak má být ztvárněn zadek auta v této dřídě, ať koukne na novou C5, nebo na novou Sonatu. V porovnání s němi je Superb směšný. Podle men to bude první, co bude změněno Faceliftem...

Vrcholem je asi zaimplementování oblích křivek do předních světlometů a masky na Octavii2. Ač auto působí svěže a moderněji, jeho design je nevyvážený. Stačí se kouknout na ostře řezané tvary auta a po příchodu na kapotu an vás koukají protáhlé oblé křivky světel....Pro normálního smrtelníka to asi není důležité, ale pro designera je to jako pěst na oko...Takže katastrofa. Jinak Škodovka je top a doufám, že pan Kaban, co by nové designer jejich vzhled patřičně vylepší.

0/0
27.3.2009 10:27

Liborus

Design

No rád bych zareagoval na tolik opěvovaný design všeho, co má na sobě znak škoda.

Asi je to trochu nemoc, ale už jem se s tím nějak srovnal. Každopádně můj názor na škodovku je následující: Katastrofální a nevyvážený vnější design (kromě Octavia II). Dalo by se říct že se jedná o mix korejského oblého designu před deseti lety s nynější německou ostrohranou moderní design školou.

Interiérově průměr, kvalita celku vynikající (vycházím ze znalostí testovacích předpisů jednotlivých automobilek a z přístupu a úrovně kvalitářů v tékteré automobilce). Levný servis a ND v každé vesnici (skuste porovna ND na japonce a uvidíte).

Jediné co mě trochu trápí, škodovku má každý druhý v čr. První novodobou škodovkou na kterou se bude dát dívat bude Yety. Pokdu bude za rozumnou cenu, rád si ji koupím...

0/0
26.3.2009 14:23

Pat

Re: Design

"Levný servis a ND v každé vesnici (skuste porovna ND na japonce a uvidíte)"? Nezaspals v 80. letech?

0/0
26.3.2009 15:14

Martin.strike

Re: Design

Japonce jsem měl - Rav-4. Spolehlivé auto, se kterým jde najet klidně 400 000Km. Živej 2.0 16v motor, vlastnosti v terénu - více než dostačující. Cena dílu lepší než u škodovky, nehledě na to, že Toyota je nejméně poruchová. A díly se dají sehnat, úplně bezproblému.

0/0
26.3.2009 15:24

bek

Re: Design

S Yetim mám stejný názor ale Volksškoda napaří takovou cenu že ten kdo to auto bude chtít (třeba já) tak si počká na mírnou oYetinu. Rumstr už taky máš o 100 litrů míń než před dvěma lety.Určitě bych nedal 350 nebo 400 což voni budou chtít .

0/0
26.3.2009 17:32

S.Sehnal

Re: Design

Yeti má začínat na 450.000 Kč, to je opravdu moc, navíc tato ceny bude platit pro dvoukolovou verzi...Ti vodím, že bude lepší koupit prověřenou Suzuki Vitaru

0/0
26.3.2009 19:04

Martin.strike

Re: Design

Nebo RAV-4. Pokud 450 základ za dvoukolku, tak to bych si raději za 670 koupil tu RAVu.

0/0
26.3.2009 19:07

Vašek/Brno

Re: Design

zase JPP... kde furt berete tu cenu Yetiho? počkáme a uvidíme...8-o

0/0
26.3.2009 19:39

S.Sehnal

Re: Design

ta cenu už zde na idnesu byla uvedena...hledej...

0/0
26.3.2009 21:05

PepaK

Re: Design

Ale nebyla oficiální. Jen odhad redaktora.

0/0
27.3.2009 0:26

S.Sehnal

Re: Design

To by mě zajímalo jak ti novou škodovku opraví v každé vsi, levný servis už celkem dávno ne a to se týká i náhradních dílů. Na japonce se dají pořídit ND za rozumnou cenu také.Jde také spolehlivost vozidel a japonské značky pravidelně obsazují ty nejvyšší příčky (Toyota), proč asi....

0/0
26.3.2009 19:02

hefaistosh

Re: Design

Sehnat ano,když se to bude brát takhle,tak na tu škodovku taky.A,když v tý vsi opraví japonce tak nevím proč ne našince.Se spolehlivostí souhlasím,japonci nejsou lajdáci a na kvalitu si dohlédnou kdekoliv ty auta vyráběj.A cena servisu?V soukromém ty ceny budou podobné na jakekoliv auto,ale mezi značkovýmí budou ty japonci stále dražší.

0/0
26.3.2009 20:20

Martin.strike

Líbí se mi

Interiér je hodně hezkej, až na ten volant, ten se mi nelíbí vůbec. Přední masce bych dal tak 3/5, zadek taky. Boční pohled je klasika. Co se týče motoru, tak ten dvoulitr je hodně slušnej. Ale haldex, haldex není plnohodnotný 4x4, ale náhrada. Jinak slušné auto za slušnou cenu. Mám zkušenost s minulou generací ve 2.8 V6 a byljsem spokojen, až na tu spotřebu. Takové reprezentativní auto, se kterým se dá jet i na dovolenou.

0/0
26.3.2009 12:57

hefaistosh

Re: Líbí se mi

Pár centimetrů na šířku by neuškodilo,to by i ten zadek vypadal hned jinak.Volant by mohl být jiný,ale ten určitě dají při faceliftu jak to tak chodí.A plnohodnotný 4x4si myslím pro tento typ auta a v téhle třídě je zbytečné.

0/0
26.3.2009 20:28

jarda.h

ááá

Tady asi někdo netuší, že světelný rok není jednotka času, ale délky, žejo ;)

0/0
26.3.2009 12:28

dívenka prostá

Re: ááá

heele cencore, neni to už moc ripavé? Nepřehnal to už ten kluk?;-D

Ja misliže se d ařict, že světelni rok trva jako rok nesvětelny a tedy je to jednotka času*R^

0/0
27.3.2009 18:17

send

Jsem blázen?

Jsem blázen, když je pro mě auto jen kus plechu, co mě odveze z bodu A do bobu B?

0/0
26.3.2009 12:04

Drevorubec

Re: Jsem blázen?

Ne, to je rozumný názor. Já původně psal redaktorovi o tom, že mu uniklo několik podstatných detailů. Protože i když psal o Superbu jinak pozizivně, mohlo by se pro laika zdát, že je to něco jako Octavie.

0/0
26.3.2009 12:08

individual

Re: Jsem blázen?

Kvuli tomu blazen nejsi. Ale je to tvuj pohled vychazejici z tveho zpusobu pouzivani auta. Jini lide to muzou videt jinak, z ruznych duvodu.

0/0
26.3.2009 12:13

Drevorubec

Něco promilovníky skutečných AUT :)

mrkněte na jednu "napodobeninu" od Škoda Auto zde: http://www.euroncap.com/results/skoda/superb/2009/353.aspx

a pak na jedno "fakt cool  super" AUTO: ;-D http://www.euroncap.com/results/subaru/impreza/2009/349.aspx

... a protože fakt mám rád bezpečí a pohodlí, tak raději jezdím v té "napodobenině"

;-D;-D viď Maráne?

0/0
26.3.2009 11:42

S.Sehnal

Re: Něco promilovníky skutečných AUT :)

Impreza je jiný model než Superb, Impreza je v podstatě sportovní vůz a Super něco jiného, tak ještě jednouR^

0/0
26.3.2009 11:45

zdenda

Re: Něco promilovníky skutečných AUT :)

A v cem je problem. Oba bouraly svoji vahou do prekazky. A Impreza neni zadnej zavodak, poku to neni wrx a vejs,je to normalni hatchback nizsi stredni. Takze nevidim duvod, proc delat rozdily. Nehlede na to, ze dle vas ma stat superb kolem 400t,takze by tomu mely odpovidat i vysledky te imprezy

0/0
26.3.2009 11:50

Drevorubec

Re: Něco promilovníky skutečných AUT :)

No já tam nechtěl dávat výsledky téhle staré herky ;-D

http://www.euroncap.com/tests/subaru_legacy_outback_2002/136.aspx

to by bylo teprve nefér. A nic nového ve střední třídě Subaru nemá.

... a kritiky v této diskusi byly především od milovníků této značky.

... je li libo VW Passat pro srovnání, tak ten v posledním modelu také nedopadl nijak slavně. Tak nevím, pořád mám pocit, že jsem si vybral dobré auto :-)[>-]

0/0
26.3.2009 12:00

zdeněk

Re: Něco promilovníky skutečných AUT :)

Ano jako vždy průměrné hodnoty i když 5 hvězd ale ne se plnými body a to ještě v plný výbavě,která se bude v čechách prodávat spíše vyjímečně.Pokud by na testy šlo auto v bezpečnostní výbavě-sociále-czech tak by nedosáhlo ani na 4 hvězdy .A to vše v době,kdy světové neněmecké automobilky  žádají přídání 1-2 hvězd.Prostě německá kvalita pro hloupé pepíky ze lhoty.

0/0
26.3.2009 11:50

Drevorubec

Re: Něco promilovníky skutečných AUT :)

Ambition zdaleka není plná výbava. Více se tomu blíží Elegance. Tady je alespoň vidět, že EuroNCAP je tak férový, že vybírá v daném modelu střední výbavu :-P

0/0
26.3.2009 12:10

marián

superb

Tuhle napodobeninu auta si může koupit jen skutečný blbec.Je to jen další podivuhodná splácanina na mizerným podvozku z golfa,zastaralá výbava,motory cena s českým poplatkem za hloupost hrozná.Za ty peníze si chytrý člověk koupí auto o 2 třídy výš s úplně jinými jízdními vlastnostmi,bezpečností,prostorem a pokud bude chtít s plnohodnotným 4x4 a ne s nefungující náhražkou haldrex.RvRvRv

0/0
26.3.2009 11:26

zdenda

Re: superb

Muzu se zeptat,ktera automobilka vyrabi vuz vyssi tridy za 700t s permanentnim pohonem 4x4 ?

0/0
26.3.2009 11:35

Vašek/Brno

Re: superb

Zdendo, haldex není pernamentní 4 x 4..;-D;-D  a superb fakt není bůhvíco, prostě auto z koncernu VW, která nesmí konkurovat Passatu...8-o

0/0
26.3.2009 16:09

Drevorubec

Re: superb

Aha, promluvil chytrák. ;-D Naštěstí obchodní úspěch škodovky je založený na zkušenostec zákazníků a na nezávislých testech, které dělá třeba AutoBild nebo EuroNCAP. :-P

0/0
26.3.2009 11:35

tnx

Re: superb

Nezávislé testy u AutoBild? Člověče, tomu říkám takřka morbidní smysl pro humor. ;-) Ovšem nechci tím nějak hodnotit kvality Škodovky, jen kvality jmenovaného "testera".

0/0
26.3.2009 11:40

yck

Re: superb

nojo, vy to máte těžký, co jiného jako člověk z marketingu Škodovky můžete napsat..

0/0
26.3.2009 11:54

Drevorubec

Re: superb

co jiného může napsat IT z elektrotechnické fabriky, která ani není dodavatelem Škoda Auto ;-D;-D;-D  ... abychom byli přesní.;-O

0/0
26.3.2009 12:11

karel

Re: superb

pocem ty seš znalec, takovejch víc... ;-D;-D;-D

0/0
26.3.2009 11:49

hefaistosh

Re: superb

Můžeš,prosím tě,který motor u superba je zastaralý?A jakou novější výbavu mají jiné značky?Jen mně to zajímá.

0/0
26.3.2009 20:34

badger badger

mushroom mushroom snake!

Jezevčíkovitost plechového jezevčíka co hrabe jako jezevec je skvělá a být na místě redaktora, nebál bych se odvážného přívlastku jezevčíkovská! takže si vsichni můžem zazpívat badger badger badger.

0/0
26.3.2009 11:14

9 Kilo

Design

Jedno jestli Škoda nebo jiná značka, tohle auto si mě nezískalo designem. Prostě se mí nelíbí zvenku ani uvnitř. Mám-li si auto koupit a dát někomu vydělat, musí se mi nejen dobře řídit, být funkční na cestě, ale musí mi i padnout do oka = zaujmout mě. Poslední dobou mě však zujalo jen pár aut, bez ohledu na značku a cenu. Kdybych se měl jen nechat vozit řidičem, můžu třeba využít cca 400 tisíc na roční pronájem auta typu A8, Maserati Quattroporte nebo Mercedes S Class, Jaguar XF i s řidičem, ale pokud mám něco sám i řídit, tak se mi to musí i líbit. Ještě celkem dobře vždy vypadají koncepty, ale pak příjde na seriovou verzi a nečím to pokazí, protože sériová výroba byla drahá. Design většiny aut tak hrozně rychle stárne, výjimkou jsou snad jen Porsche, u nich mi přijde, že tak rychle nestárnou. Ale to je věc názoru.

0/0
26.3.2009 10:52

L

Volba do pranice

Potřebuju koupit nějaký rodinný kombík. Rozhoduji se mezi Octavii II v benzínu v základu někde okolo 420kilo, a Focusem taky v benzínu cca 380kilo. Máte někdo s těmito auty zkušenost? Díky za rady.

0/0
26.3.2009 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.