- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z článku není zřejmé, jestli se kontrola hladiny chladící kapaliny provádí u studeného nebo zahřátáho motoru.
Takže tuto diskuzi shrneme - Asi se do aut nové konstrukce dává chladící s celoživotní trvanlivostí, ale kdo má trochu času, pár kaček a IQ větší než 5, ten si ji asi vymění preventivně jednou za pár let - určitě se shodneme, že nová směs v systému škodit určitě nebude. Jestli je koncentrát ředitelný normální, nebo demineralizovanou vodou ( destilka pro laiky :) ) nejlépe zjistíme tak, že si přečteme štítek na balení koncentrátu ( což by člověk mohl stejně udělat, od toho tam ty rady jsou, že.. ). A hele - ono je to tam napsané - na té mojí např. je - ředit pouze demineralizovanou vodou, vodovodní voda může způsobit usazování vápníků.
Tento článek je minimálně z poloviny nesmysl. Kdo se pohybuje v oboru nebo čte odbornou literaturu ví, že chladící kapalina se v rámci údržby nemění. To platí u modrozelené G11 i červené G12. Chladící kapalina má schopnost vytvářet asi 2 roky antikorozivní vrstvičku, potom jí zůstává už jen mrazuvzdornost, a to navždy. Pouze mění-li se některý díl v chladícím okruhu, např. chladič, hlava, těsnění pod hlavou, je třeba vyměnit chl. kapalinu, aby se tato vrstvička na novém díle vytvořila. Na svém 8-mi letém VW mám originální čistou chl. kapalinu G12.
S brzdovou kapalinou celkem souhlasím, jenom podle mých zkušeností je zbytečné měnit ji po 2 letech, já ji měním po 3. Při průmerné znalosti a šikovnosti není problém si ji vyměnit sám.
(což je v pohodě - jí k nim patřím) pak prosím nepoužívejte formulace typu: Pokud doplňujete chladicí kapalinu, dolévejte ji do studeného motoru, mohlo by dojít k popraskání hlavy válců.
jestli by náhodou nebylo lepší doplnit tam slovo "JINAK by mohlo dojít ......" nebo zaměnit dolévejte za NEDOLÉVEJTE a studeného za ZAHŘÁTÉHO - bylo by to pak lepší i z češtinářského hlediska
TAK V TOMTO SERVISE BYCH NENECHAL SPRAVIT ANI KOLOBĚŽKU. Celý článek je plný nesmyslů.Jestli někdo tvrdí že chladící kapalina je zdraví škodlivá tak je idiot a okamžitě by měl s prací u aut skončit. Každá chladící kapalina totiž obsahuje GLYKOL což je prudký jed. Tento rádoby odborník s ní určitě nesmí ani zacházet, protože každá osoba zacházejicí s jedem musí být proškolena a přezkoušena na hygienické stanici
V tom pripade je tedy zajimave ze tento prudky jed se volne prodava v kazdem marketu a na kazde pumpe....
"Správně zvolená a naředěná kapalina také zabraňuje usazování koroze v chladících systémech." píše autor.
Jak se může koroze někde usazovat, když to je chemický a fyzikální jev?
tohle všechno si u nás dělají 15 letí kluci na dvoře sami.Je to tak jednoduché!!!!!!!!!!
když není o čam psát, tak musí být nějaký článek v záloze.. ne ?
Pokud vím - a to dělám v oboru již přes 15let, tak v současné době jsou do nových vozů plněny chladící kapaliny celoživotní a tudíž není potřeba je měnit, pouze doplňovat. Chladící kapalina se neředí už hooodně let destilovanou vodou, ale vodou pitnou.
Chladící kapalina se u nás ředí v poměru 2:3 (koncentrovaná kapalina : voda), což zaručuje počátek tuhnutí kolem -25°C. Pro severské země je to 1:1= -35°C. Pozor!!!, neplatí že čím více kapaliny tím větší odolnost vůči mrazu. Od ca. 60% podílu chladící kapaliny se křivka "odolnosti vůči mrazu" láme a opět stoupá. Při 100 % chladící kapaliny (základní látka je monoetylenglykol + inhibitory koroze) se odolnost opět blíží k nule.
Malé doplnění - výše uvedené platí na 100 procent pro vozy provenience VW skupiny (AUDI, SKODA, SEAT, VW) a chladící kapaliny oranžové, nebo fialové s obchodním označením G12. G12plus a G12 plus plus.
A na závěr jedno upozornění - u benzínových pump se dá koupit kapalina už naředěná vodou i kapalina "ostrá". Pozor!