Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Propadák čínského auta v crash testech: Brilliance BS4 je deset let pozadu

Značka Brilliance, pocházející z Číny, se už nějakou dobu snaží prodrat na evropské trhy, její image však vždy srazí neúspěšný crash test. Po dva roky starém propadáku modelu BS6 nyní neúspěch zopakoval menší BS4. Podle autoklubu ADAC je po stránce bezpečí na úrovni aut vyráběných před deseti lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Azarael

čemu se divíte

jak si myslíte, že jsou schopní číňané vyrábět tak levná auta? není to tím, že by používali levnější práci nebo součástky, ale že neplatí vývoj technologie, asijská auta jsou postavená na evropských a amerických podvozcích na něž koupili licenci (stejně jako jiné části), ovšem podvozcích, které jsou z pohledu evropských automobilek už zastaralé. Starý golfácký nebo passáťácký podvozek je základem pro většinu asijských vozů, nejde o to že by tato auta byla nekvalitní, jen jsou prostě vyráběná jako deset let stará:-/ výsledkem je průměrný vůz který ničím po technické stránce neviniká ale vyniká nepřekonatelně nižší cenou, na to lidé dnes slyší:-)

0/0
30.3.2009 10:30

Petr bretr

Re: čemu se divíte

aha, takže škodovka je taky na starým podvozku,má staré motory,ale jsou drazí..tak marně dumám,kde udělali soudruzi ňákou chybu??;-D;-D;-D;-D

0/0
30.3.2009 10:38

tom

Jak to je s těma hvězdičkama?

Pokud by nedostalo ani jednu, pak je to někde na úrovni favorita nebo jiných aut, kde se na bezpečnost nějak moc nekoukalo (starej kadett, vectra, passat, ze začátku 90. let). Pokud má 4 hvězdičky, je nepřípustné tak rozsáhlé poškození a zásah do kabiny zvlášť ostrým plechem karoserie. Osobně tipuju 1 až 2 hvězdičky, možná. Za 12k€ si ho můžou strčit do rekta, raději za pětinu deset let starou ojetinu od slušné značky..

0/0
29.3.2009 23:21

;-)

Jakpak by asi dopadla....

pravá česká kvalite - Oktávia Tour?  .....Číňané by se nám smáli;-DRv

0/0
29.3.2009 21:30

tom

Re: Jakpak by asi dopadla....

stará oktávka měla 4 hvězdy, ne? Proč má každej Lojza pocit, že je jeho úkolem plivat na škodovku (vw koncern obecně)? Vždyť vyrábějí dobrá auta i když z hlediska motorů se držící osvědčené techniky a tím i méně výkonné (nemyslím tím třeba TFSI, ale obyčejné benzíny v golfech, fábiích, atd.).

Beztak máš doma nějakou korejskou kia plechovku.

Já mám VW Golf III a je to solidní auto, na svou dobu určitě. Až na ten výkon motoru. Ale na druhou stranu, má najeto 1/4 mega a motor toho má ještě hodně před sebou..

0/0
29.3.2009 23:27

Mickey Mouse

Nepochopil jste to

Tady jde právě o to, že byla testovaná podle starých norem, a kdyby ji dnes(jako stále vyráběný model) testovali znovu, podle nových měřítek, tak dopadne stejně, jako čínské vozy. Jinak osvědčenou techniku používají i korejské vozy - ale tam tomu lidé vašeho typu říkají "zastaralá". Nevím, proč bych měl lhát a předstírat, jako všichni čeští motorističtí novináři a půlka obyvatel, že Škodovka je jediná značka bez chyb, co vyrábí perfektní vozy. Tomu přece sám nevěříte.

BTW: momentálně mám také VW Golf III;-DRv

0/0
31.3.2009 14:43

Mickey Mouse

Re: Jakpak by asi dopadla....

Chtěl jsem jen říct, že kolem čínských vozů se rozpoutává hysterie - někteří lidé si ani do takového auta nesednou, nebo tam nenechají sednout svoje děti. Přitom ti samí lidé nemají problém s 10 let starým Golfem, nebo novou Oktávií Tour, jejichž bezpečnost je na stejné úrovni jako u nových čínských vozů. Jiná věc je, že čínští vývojáři jsou stále pár let pozadu.

0/0
31.3.2009 14:43

MP

Re: Jakpak by asi dopadla....

Oktávka je stále trochu někde jinde...podívejte se stránky ADAC, kde jsou výsledky trochu detailněji, a pak si na euroncapu najděte výsledek Oktávky tour a porovnejte si je. Bude ještě nějakou dobu trvat, než se dostanou aspoň na úroveň Touru. O kvalitě zpracování auta a jízdních vlastnostech nemluvě. Až bude Čína skutečně vyvíjet a ne jen kopírovat a produkovat, tak éra levných aut z Číny bude rázem ta tam.

0/0
1.4.2009 17:44

jodlike

Re: Jakpak by asi dopadla....

češi tu oktávku tak maximálně smontovali, takže o český kvalitě nemuže bejt řeč :-/

0/0
30.3.2009 9:56

;-)

Mickey Mouse

Taky by mohl slavná ADAC udělat crach test slavného VW Golf City - to by dopadlo ještě hůř, než nejlevnější čínská auta(jde o VW Golf I. generace, který se stále dnes vyrábí v JAR)Rv

0/0
29.3.2009 18:57

tom

Re: Mickey Mouse

Tak jedničku golfa bych nechal stranou, to je přes 30 let stará koncepce. A mám pocit že už se nějaký ten rok nevyrábí ani tam. To, že se takové auto vyrábí několik desetiletí značí jen to, jak je jeho koncepce promyšlená, jednoduchá a spolehlivá.

PS: co nabízí nová auta oproti těm starým? Nižší spotřebu? To mi ani nepřijde. Vyšší výkony? To většinou ano. Větší spolehlivost? Vůbec, čím novější generace, tím zpravidla větší poruchovost. Elektronické vychytávky? Kdo je opravdu potřebuje? ABS ještě ano, ale stabilizační systémy, automatické převodovky? Jen zbytečná zátěž. Kdyby lidi jezdili s rozumem, nic z toho nepotřebují.

0/0
29.3.2009 23:33

Mickey Mouse

Re: Mickey Mouse

Stále se vyrábí! chtěl jsem jen upozornit, že na čínské modely se uplatňujáí nová měřítka, přitom na staré evropské ne - kdybychom udělali test Felicie nebo Oktavie dle nové metody, dopadne to stejně jak BS4

0/0
30.3.2009 23:45

Tomáš

4 hvězdičky, ne jednu

Co tady píšou za blbosti, že to auto nedostalo ani jednu hvězdičku. Vždyť dostalo 4. Je pravda, že na dnešní dobu je to méně, ale pořád srovnatelné například s fábií.

0/0
29.3.2009 14:45

malvin

kopou z posledního

mnoho humbuku pro nic .prostě mají z číny strach tak pomlouvají.klidně si ho koupím když bude zadobře.je to spotřební věc

0/0
28.3.2009 13:52

hefaistosh

Re: kopou z posledního

Na druhou stranu je dobře,že to testují a pomlouvají.Aspoň číňani na tom zapracují udělají ty auta kvalitnějc a lavněji a pak na tom vyděláme jen my zákazníci.

0/0
28.3.2009 18:04

RER

Re: kopou z posledního

však se rychle zlepšují - je vidět ten rozdíl mezi BS 6 a BS4R^, stejně tak kupují evropské automobilky a technologie. Myslím, ža za 5-10 let doženou evropu. Spíš by měli zapracovat na snížení cen.

0/0
28.3.2009 19:32

hagenbaden

Re: kopou z posledního

Evidentne jsi to vubec nepochopil. Vydelas jen v te chvili, kdy kupujes neco z Ciny. To, ze se jim neda konkurovat z duvodu, ktere napisi ti vubec nedochazi. Ale to nevadi, hlavne, ze mam neco lacinyho doma, vid? Ted ty duvody:

1. Absolutni podradnost clovek, ktery ty veci vyrabi. Tzn. zadne socialni a zdravotni pojisteni.

2.Katastrofalni pracovni podminky, za kterych by zadny evropan v 21. stoleti nepracoval (a ani ty urcite ne)

3. Nulovy vyvoj aut, ktery je jinak extremne drahy. Z toho plyne klasicky plagiatismus, ktery prakticky provazi Cinu u vsech vyrobku.

U nas vede k nakupu plno lidi ciste cena. Lze to castecne pochopit, ale pět na soudruhy oslavne pisne a placat je pri tom po zadech, jaky to jsou kabrbaci ... to je uz trochu moc! [>-]EU

0/0
30.3.2009 10:32

hefaistosh

Re: kopou z posledního

Tak jako chápu,že v těch pracovních podmínkách se jim nedá konkurovat,akorát vím,že to ještě není ideální,ale i u nich se situace mění.Není to rychlá změna,ale je a ty pracovní podmínky už nemají třeba jak před 10lety.A k bodu 3.Pokud budou chtít prodávat tak budou muset vyvíjet a to také zadarmo(za nulu)nebude.A plagiatismus je a bude.Je to sice extrémní,ale evropani neokopírovat od číňanů papír tak by si začali utírat zadky o trochu déle.To samé bankovky,střelný prach,uhlí a další věci.A co se týče novodobých plagiátů,tak snad má každý svou hlavu,svůj rozum a ví co si koupí a trh rozhodne jestli ty kopije přežijí nebo ne.

0/0
30.3.2009 17:41

betinajano

..testy, Mercedesy a iné zbytočnosti..

Ak si dakto kupuje auto, tak si kúpi to, na čo má peniaze a na to, čo s ním hodlá voziť, či rodinu a nákupy, tovar a náradie, lebo len svoju malomeštiacku riť a ukazovať okoliu, že má nato. To aj u nás po Bratislave jazdia tereňáky od výmyslu sveta a keď tam napadne 5 cm snehu, tak tam majú kalamitu. Ja mám obyčajné auto a hravo zvládam kalamitné situácie. Ono totiž záleží od šoféra a jeho citu, ako zvláda jazdu za kažej situácie. U mňa platí, že auto je na jazdenie a nie na búranie. Voľakedy som mal Trabantíka a ten mal asi - 5 hviezdičiek, žijem doteraz.;-D;-D;-DEU

0/0
28.3.2009 11:53

truthspeaker

neco nesedi

Bez ohledu na kvalitu či nekvalitu čínského aute je krajně neetické srovnávat výsledky aut pořízené různými metodikami a manipulovat tím veřejnost. Rv

0/0
28.3.2009 8:49

roba21

Re: neco nesedi

Však řekli že podle staré metodiky je to 3*, což je pořád totální propadák.

0/0
28.3.2009 18:07

Zelenej Raul

Sami si se***me do bot schvalováním šmejdu z Číny...

"Přes neúspěch v crash testu má Brilliance BS4 evropskou homologaci, plní minimální nároky stanovené zákony a může na silnice." Rv

0/0
27.3.2009 21:52

Mickey Mouse

Re: Sami si se***me do bot schvalováním šmejdu z Číny...

A co je na tom špatného? vždyť ještě loni by dostal 3 hvězdičky. Jako řada jiných aut(například crash test pick-upů skončil loni s výsledky 1,5-3 hvězdičky u všech). A třeba Chewrolet(daewoo) propadá klidě i k 1 hvězdičce podle staré metodiky. A je plně srovnatelný s 10 let starými auty - tedy vlastně to bude asi bezpečnější, než 10 let stará rezavějící a opotřebovaná ojetina . Výsledky čínských a levných aut se často interpretují zavádějícně. Zejména německý ADAC se "mýlí" až podezřele často. Viz Dacia Logan převrácená na střechu a mnohem vyšší rychlosti, než se mělo testovat, nebo testy čínských vozů, ovšem ne ve verzi pro evropu, ale pro Čínu. Pak se vydá oprava, ale tu už většina lidí nezaregitruje. Ten test BS4 mě příjemně překvapil.

Spíše by měli v Číně zapracovat na snížení ceny. v poměru ke kvalitě jsou často dost drahé.

0/0
28.3.2009 11:07

Carmel Tel

este

osobne by som mal rad tank... kvoli tym co mi nedaju prednost,, 

rozplasli by sa na mojom tanku a ja by som chodil je bat ich vdovy.

]bezpecnost vasich najblizsich nadovsetko,, radsej si priplatim za spotrebu paliva

0/0
27.3.2009 21:04

Carmel Tel

tak tak je to hnus ta cina

a to nevravim ze zastanci chrochtostanu a bmvzinostanu su spravny ludia

toboz uz ceny tych aut su predrazene

aj predvcerajsi protest bmv a mercedesu proti predlzeniu nemckeho srotovneho

nechapem cloveka co da viac ako 25 000euza auto...

mne sa pozdava oramovana verzia hummera, iked pri naraze zboku to nieje ziadna slava, ale ta vacsia vyska podvoozku pomoze

0/0
27.3.2009 21:03

Rudolf

Mám BMW X6

a nemusím se tady hádat jestli je nějaká Oktávka(auto pro sociály) lepší než čínský auta. Kupte si taky pořádněj vůz a nemusíte se srovnávat se sociály, kteří neví jestli si koupit čínu nebo škodovku.

0/0
27.3.2009 20:16

roxxor

Re: Mám BMW X6

Jen Ti nevim, jestli kecáš a jsi blb, nebo nekecáš a jsi blb ve vatě. :-/

0/0
27.3.2009 20:19

Mablung

Re: Mám BMW X6

Je to blb a je jedno zda ve vate

0/0
27.3.2009 20:33

howard

Re: Mám BMW X6

mám rád primitivy co tady vytahujou BMW, zatím co doma má taťka letitého favorita a synek ruku v slipech;-D

0/0
27.3.2009 21:05

hefaistosh

Re: Mám BMW X6

Tak toto je názorný příklad teorie,že výše vzdělání a konta nevypovídá o výši inteligence.

0/0
27.3.2009 21:07

sigishoara

Re: Mám BMW X6

Ještě jste zapomněl zmínku o délce svého penisu:-) Ale ne, chápu, že provokace diskutujících po náročném pracovním týdnu může být povznášející. Jen se divim, že na to pokaždý někdo skočí;-DR^

0/0
27.3.2009 23:25

Jeremiáš z Radlic

Bezpečnostní prvky vozu

Mně moje auto s 5* NCAP a různými těmi ABS, ASR, ESP, TSR a nevímcoještě zachránilo život / zdraví už několikrát. Nejvíce se osvědčily tyto bezpečnostní features mého vozu:

1) Dobrý time management - nikam pak nemusím spěchat naposlední chvíli

2) Hlasem ovládané handsfree, z něhož jsem zavolal, že se trochu zpozdím, ale už se blížím k cíli

3) Zbavení se pocitu, že pokaždé, když sednu do auta, jsem účastníkem rychlostního závodu

0/0
27.3.2009 18:27

Jeremiáš z Radlic

Re: Bezpečnostní prvky vozu

4) Zbavení se pocitu, že po dálnici mám právo jezdit minimálně 130 kmh, a to vždy, ať je slunce nebo sněhová vánice - vždyť jsem si zaplatil dálniční známku

5) Bezpečný odstup v řádu desítek metrů. Když se mi do mezery někdo vecpal, tak zase odstup od tohoto auta

6) Vždy a při jakkoliv zasr...aném autě očištěné reflektory, skla auta a zpětná zrcátka

7) Kvalitní pneumatiky - v zimě zimní, v létě letní

0/0
27.3.2009 18:28

Jeremiáš z Radlic

Re: Bezpečnostní prvky vozu

Už mi střelily i airbagy (bohužel) - a to když v rychlosti asi 20 kmh do mne ťuknul týpek, co to neubrzdil. Bylo to do zadního boku, v podstatě lehčí škrábanec na laku, ale musel se trefit zrovna do toho senzoru, tak prdly boční a hlavový airbag.

0/0
27.3.2009 18:29

Osel

Hrůza

Stříbrná octávka, v TDi, na hlínách a s křídlem, no prostě f plný palbě by dostala aspoň 6 hvězd!!!:-P

0/0
27.3.2009 17:49

Picasso

Re: Hrůza

Tvůj nick hovoří úplně za vše.Rv

0/0
27.3.2009 19:02

patrick

Re: Hrůza

jo možná i osm, ale jen řidičovi kolem hlavy..;-D

0/0
27.3.2009 19:50

Kylie

Re: Hrůza

Osel vstal z mrtvých, Osle, kde jsi byl? Já, jak jistě víš, bych, a není to žádné překvapení, považovala za nejbezpečnější C5. Vždyť jako první získal pět hvězd.:-)

0/0
30.3.2009 9:30

Homer

Objektivní Němci

Samozřejmě se tu nechci zastávat Číňanů, ale nějak se mi ještě nestalo, že bych v německém motoristickém časopisu narazil při srovnání německého auta s jiným, že by vyhrálo to "neněmecké". Když podobné testy vyšly u nás, auto z Německa skončilo až druhé, někdy i hůře (samozřejmě ne vždycky). To že by v testech nyní nedostalo ani jednu hvězdu nic neznamená. Počkejme si na renomovanější značky. Osobně myslím, že ani Škoda by nedostal 5 hvězd. A jestli má podle staré kvalifikace 3*, tak je na tom stejně jako např. Dacia Logan. Zásadním problémem je ale dost nadsazená cena. Ta by měla začínat dost pod 300 tis. korunami. Zejména když Kia Ceed, nový Megane a spol se pod tuhle hranici vejdou, a to jsou určitě o 100% lepší.

0/0
27.3.2009 17:14

Mablung

Re: Objektivní Němci

Ta zadna hvezdicka je jen byrokraticky nesmysl, napr. upozorneni ze clovek nema zapnute pasy skutecne nema na vysledek bouracky vliv. Tri hvezdicky na bezpecnost staci, ale proc kupovat tohle auto kdyz jsou zde jina, cenove srovnatelna a bezpecnejsi?

0/0
27.3.2009 20:36

Leo

G O O D

Pokud si toto koupí někdo místo své Škody 105 (jiní lidé to asi kupovat nebudou), zcela jistě si z pohledu bezpečnosti POLEPŠÍ !

0/0
27.3.2009 17:06

Anyn

Re: G O O D

do HROBU ?:-©

0/0
27.3.2009 17:36

Hans z Grand Kanyon

Re: G O O D

no jestli to má stát kolem půl mega,tak to si raději koupím tu Octavii II... a těžko to koupí někdo kdo ještě teď jezdí v š 105:-/

0/0
27.3.2009 17:42

bigg

Renault Laguna první auto s 5 ***** v EuroNCAP

Už před devíti lety získala Laguna 5 *****. :-P

0/0
27.3.2009 16:39

TC

Re: Renault Laguna první auto s 5 ***** v EuroNCAP

No a dneska je kde? Nová Laguna je prakticky neprodejné auto. Renault s ní má takové problémy, že ji prakticky nevyrábí.

0/0
27.3.2009 17:36

TC

Re: Renault Laguna první auto s 5 ***** v EuroNCAP

..už od poloviny 2008.

0/0
27.3.2009 17:36

greene

Re: Renault Laguna první auto s 5 ***** v EuroNCAP

a komu to cpeš, koho  zajímají nějaké postpubertální výkřiky??:-/

0/0
27.3.2009 17:48

dj Tekiler

Re: Renault Laguna první auto s 5 ***** v EuroNCAP

neplač greeny si trapny(Y)

0/0
1.4.2009 0:21

Fungy

Re: Renault Laguna první auto s 5 ***** v EuroNCAP

v 2006 prodělala facelift a problémy byly odstraněny (většina)

0/0
27.3.2009 19:33

dj Tekiler

Re: Renault Laguna první auto s 5 ***** v EuroNCAP

problemy z prodejem asi mnel na mysli xD ;-D pry odstraneny roku 2006 xD ;-D

0/0
1.4.2009 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.