Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šrotovné: Slovákům došly peníze, Německo vyčlení další sumy

Včera v půl osmé večer došly peníze na podporu prodeje aut na Slovensku. Za necelé dva týdny bylo předáno k likvidaci přes 22 tisíc starých aut, stálo to 33 193 000 eur. Průměrný příspěvek na nákup nového auta byl asi 60 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mexican

je to tu samy ekonom

mnohym z vas vadi ze sa srotovne dava.. ja som si tiez nove auto kupoval pred rokom, ked boli ine ceny netrapi ma to ale.. uvedomte si ze ak stat da na nove auto 2000 EURO ako v SR tak

1. zmiznu starsie, nehospodarne a neekologicke auta

2. tym ze su tie auta nove - ludia si ich poistai, aj havarijne

3. buu jazdit na garancne prehliadky

4. budu si kupovat doplnky, autokozmetiku, atd

0/0
29.3.2009 19:06

Kawasaki

Re: je to tu samy ekonom

Hodnota šrotovného se opravdu utopí v cenách hav. pojištění a garančních prohlídek. A zároven stoupne cena povinného pojištění, jelikož budou bourat samé nová auta.EU

0/0
30.3.2009 13:53

lynx

Je to choré rozhazování peněz

a zvýhodňování malé a rychlé skupinky obyvatelstva a ještě menší skupinky výrobců. Efekt je velmi sporný, protože za ty peníze mohli postavit kus nové dálnice a tím by se taky dostaly do oběhu.

Automobilky, které nejsou schopny přestát jednoroční propad výroby o cca. 20-30% si nezaslouží přežití. Kdo má propad ještě větší, dělá to prostě blbě. Nejspíše zkrachují o trošku později.

Naše firmy zaznamenala ve LH08 také propad obratu o 25%. A co vyházeli jsme lidi, zredukovali zásoby, osekali náklady a jedeme dál v podstatě se stejným ziskem. Až přijde růst, zdražíme (stejně pak bude inflace jako prase právě díky státnímu rozhazování).

0/0
28.3.2009 19:13

Mexican

Re: Je to choré rozhazování peněz

kus dialnice?? ved ta sa tiez doyka malej skupiny... mna ako cloveka odvadzajuceho dane v CR, zijuceho v Brne vobec netrapi ze niekde u Hradca Kralove nemaju dialnicu.. nejazdim tam.. tak preco by to malo ist z mojich penazi... ano, je to divne a samozrejme mi to jedno nie je.. ale trochu popremyslajte o niecom ako je trh.. to ze sa nove auto preda neznamena ze je DPH koniec.. existuje DPH z vyrobkov a sluzieb ktore ludia vlastniaci stare auta neprodukovali, resp produkovali v mensom mnozstve.. a 22 000 novych aut znamena 22000 a viac garanciek, nove havarijne poistky, viac predanych doplnkov atd.. to vsetko prinasa pracu pre ludi zo sluzieb - poistovakov, mechanikov, atd

0/0
29.3.2009 19:16

abc

Nebýt šrotovného, pár automobylek už by nepřežilo

A desetitisíce lidí by byli na dlažbě. Šrotovný funguje všude, kde ho zavedli. Určitě má větší smysl, než lít prachy do bank a podobných nenažraných firem

0/0
27.3.2009 23:15

von Kleist

Re: Nebýt šrotovného, pár automobylek už by nepřežilo

Je to akorat rizene rozhazovani verejnych penez.... a potencialni problem automobilek jen odsouva. Muze se tak sice umele drzet spotreba v situaci, kdy kazdej sedi na penezich a divi se, ze nejsou zakazky (protoze ostatni delaji totez), ale ty penize stejne jednou dojdou.....

0/0
28.3.2009 11:35

Polarni punta

Re: Nebýt šrotovného, pár automobylek už by nepřežilo

A kde beretet tu jistotu že napadnou za rok ? Nebylo by lepší než nesmyslné přidělování dotací vybraným jedincům snížit plošně daně všem ? Či plošně snížit odvody ? Proč cpát peníze do automobilového průmyslu, který za rok za dva zase spadne do recese ?8-o

0/0
28.3.2009 13:37

Y-ray

Re: Nebýt šrotovného, pár automobylek už by nepřežilo

Jasně, Slováci se můžou radovat - nejprodávanější značky byly Dacie (vyráběný v Rumunsku), Citroeny (Česko) a Škodovky (Česko). Jistě je hřeje, že díky penězům z jejich daní nejsou na dlažbě "desetitisíce lidí" v Rumunsku a Česku. R^

0/0
29.3.2009 18:39

legi

Re: Nebýt šrotovného, pár automobylek už by nepřežilo

a na to si došiel sám, alebo to hovorili v hospodě ?

0/0
30.3.2009 9:02

...

...

a co tak do skláren donést střepy a dostat příspěvek na nový talíř;-D;-D;-D;-D

0/0
27.3.2009 20:53

martin

?

Mě přijde šrotovné jako alybismus a nesmysl. Ten kdo na auto nemá si ho stejně nekoupí. Te nkdo si chtěl auto koupit počká na šrotovn éa sežene starý vrak, který dá protiúčtem. Podle mě se to míjí účinkem.

0/0
27.3.2009 18:22

Radim

Re: ?

Člověče, kdyby hloupost nadnášela, tak vy lítáte.;-DR^

0/0
27.3.2009 18:47

JIRKA

Bože chraň nás

volil jsem ČSSD, ale proboha bože chraň nás před populistyckým krokem Parobuka zavést šrotovné ať nemusím svého hlasu litovat a příště ho dávat jinam, já třeba uvažuju o brzké době o nové kuchyni, chtěl bych kuchyňkové a také elektrovné;-D

0/0
27.3.2009 18:07

regazzi

Re: Bože chraň nás

A za to, že jsi volil ČSSD tě máme litovat nebo ti dát přes držku? 8-o

0/0
27.3.2009 21:16

Štvavá vysílačka

Re: Bože chraň nás

Důležitější je, že Rokovi už hlas nehodí.

0/0
28.3.2009 19:31

tmf

prodlužte, přidejte

ať mají "naše" automobilky výrobu

0/0
27.3.2009 16:45

Náhodně procházející

DPH

Už jim někdo řekl, že při nákupu aut stát zinkasuje DPH, čímž +/- zaplatí šrotovné, ale zároveň NEVYBERE DPH za jiné statky, které by si ti lidé za stejné peníze pořídili, a tudíž MUSÍ být vždy v mínusu??????

0/0
27.3.2009 16:41

Rob

Re: DPH

to je relativne. pretoze clovek moze kludne tie peniaze drzat v banke atd. a nic za ne aj 10 rokov nekupit.

0/0
27.3.2009 17:14

tmf

Re: DPH

no a právě tak nikdo neví jak velká část lidí jen čekala na jaro kdy se vždy auta začínají více prodávat a stejně by koupili nové. No nic, pokud je to na Slovensku či Německu, jen dobře.

0/0
27.3.2009 17:35

vita

Re: DPH

když bude mít peníze v bance deset let, tak už si za ně skutečně nic nekoupí;-D

0/0
27.3.2009 17:35

icmek

off topic

1AA 1717 ... zvláštní náhoda, že jde o Mercedes GL 320 CDi ... co vy na to?:);-D

0/0
27.3.2009 16:07

tmf

Re: off topic

značky v Pze přiděluje počítač, jinde je tahají prostě jak to přijde z krabice nikdo nemá vybrané a stát o žádné peníze za zpoplatnění zajímavých značek nepřichází, tak si toho nech a neprovokuj, všichni úředníci na DI Ti moje slova jen potvrdí.

0/0
27.3.2009 16:48

Muf

Re: off topic

checht a to maji rict, ze si za uplatky poridi dovolenou?

0/0
27.3.2009 19:22

Tomáš Marný

Re: off topic

To musí být dost zvláštní počítač, že značky s kombinacemi 4444, 7777 a podobně přiděluje zásadně autům s cenou hodně přes mega a nikdy ne nějakému Sparku nebo ojetému Favoritu...

0/0
27.3.2009 21:54

Tom

Re: off topic

Nezáviď, až si budeš moci vybrat legálně RZ na přání (za 15 nebo 20 tis.), tak můžeš mít taky něco super. Řezník si pro sebe vybere nejlepší maso, železničáři mají režijku, úředník dá kámošovi "lepší" značku. Pokud si zato nic nevezme, pak OK, pokud jo, pak je to problém.:-)

0/0
27.3.2009 17:46

Ludek_II

Re: off topic

LOL - a už jsi viděl úředníka, který nic nevzal ? 8-o ;-D Prý pomáhá obklad z jahodového listí :-P

0/0
28.3.2009 5:58

Tom

Re: off topic

Bohužel, nejsou všichni svatoušci, přesto se mezi nimi nějaký čestný najde. Dík za recept, možná pomůže. Poznámka: V ČR je policie, které můžeš svoje případné zjištění o úplatcích nahlásit.

0/0
28.3.2009 12:09

Štvavá vysílačka

sociálisti na slovensku mají o 13700 voličů víc.

Teď je jasný, že šrotovný nikdy neskončí...

  Stejně je ta šrot. prémie  socialistický zázrak. Určitě bude v učebnicích...;-D

0/0
27.3.2009 15:38

Radim

Re: sociálisti na slovensku mají o 13700 voličů víc.

A co v Německu?

0/0
27.3.2009 18:45

Štvavá vysílačka

Re: sociálisti na slovensku mají o 13700 voličů víc.

Co je SPD? Že by socialisti? :-)

0/0
28.3.2009 19:27

michaljn

A CO DÁL ??

Tak  si  několik  lidí....kreří  zrovna  měli  peníze koupili  nové  auto  A  CO  DÁL   a  co  třeba  ostatní  obchodníci  kteří  by  také  rádi  něco  prodali  !!!! 

0/0
27.3.2009 14:34

Re: A CO DÁL ??

No oni dělníci mohli jít do práce i v pátek, tak že  si vydělali víc a mohli to jít utratit k ostatním obchodníkům.:-P

0/0
30.3.2009 8:07

Hadr

Je to blbost

To navýšení prodejů je podle mě převážně díky tomu, že zákazníci uspíší nákup auta aby využili možnost šrotovného, ale dřív nebo později by si to auto stejně koupili. Takže samofinancování ze zvýšeného výběru DPH je zcestné. Ta zdánlivě ozdravená poptávka po autech je pouze na úkor prodejů uskutečnitelných v budoucnosti. Zajímalo by mě, jestli si ti chytráci dokážou spočítat, kam spadnou prodeje nových aut, až to šrotovné skončí. Myslim když to bude 20%, tak to bude dost. Kterej vůl by si koupil auto za 2 měsíce bez podpory, když ho může mít teď o nějakých 60 tis. Kč levněji. Takže prodeje, které by probíhaly dejme tomu po dobu 6 měsíců se kvůli šrotovnému uskuteční teď, ale rozhodně se tak výrazně dlouhodobě nenavýší. O co je teď díky šrotovnému pro výrobce a prodejce líp, o to bude pro ně po jeho skončení hůř.

0/0
27.3.2009 14:29

albert10

Re: Je to blbost

Přesně tak, tvrdit něco o samofinancování je nesmysl. I kdyby si někteří to nové auto nekoupili, utratili by svoje peníze zase za něco jiného. Staré vraky se museli na Slovensku stát extrémně žádaným zbožím. Přece jen ne každý, kdo chce koupit auto má starý vrak a určitě nikdo nechce přijít o 60 tisíc...

0/0
27.3.2009 15:14

Dejvid

Re: Je to blbost

s vrakmi sa nedá u nás obchodovať lebo zo zákona je tam podmienka že ak si chceš uplatniť šrotovné tak auto muselo byť pred 31.12.2008 napísané na teba.....vtedy sa ešte o šrotovnom na Slovensku nevedelo......takže "poptávka" po starých autách u nás nie je pretože by to bolo k ničomu:-)

0/0
27.3.2009 17:51

albert10

Re: Je to blbost

No tak se lidi domluví s majitelem vraku a auto koupí on. Vážně si myslíš, že se toto v rámci širokého příbuzenstva a okruhu známých neděje?

0/0
29.3.2009 11:17

Radim

Re: Je to blbost

Svatá prostototo.

0/0
27.3.2009 18:43

Radim

Autobazarum leží v žaludku

Chápu, že majitelům autobazarů leží šrotovné v žaludku. Stejně tak těm co si nedávno koupili nové auto, nebo ti jenž na nové nikdy mít nebudou. O těch co si mysleli že jejich slavná Octavia, nebo Fobie je investice do budoucnosi ani snad raději nemluvím. Ale co se dá dělat, krom závistivců, hrabivejch joudů a jinejch nepřejících hlupáků existuje dost rozumných lidí. ;-D[>-](Y)

0/0
27.3.2009 14:28

Leo

Je to KRÁDEŽ

A z jejich daní se to šrotovné zaplatí!

Bravo Vladimíre Ilijiči Janošíku!

0/0
27.3.2009 17:09

Radim

Re: Je to KRÁDEŽ

Pokud něčemu člověk nerozumí měl by být raději zticha. Vypadá pak jako blbec.

0/0
27.3.2009 18:42

Leo

Re: Je to KRÁDEŽ

Ano, máš pravdu, vypadáš tak.

Šrotovné se vyplácí pouze na stará auta, tedy většinou nemajetným lidem, kteří většinou již i před šrotovným byli čistými daňovými příjemci (více od státu dostávali, než na něj platili).

A nyní stát zavede další opatření, kdy z daní jedněch dostanou druzí na nové auto. Proč na něj nedostanu já, když si po třech letech kupuju nové?! Jen si vemte, kolik už jsem jen na DPH zaplatil od revoluce každé 3-4 roky při koupi nového auta!

0/0
28.3.2009 0:51

Tomas

Návratnost díky DPH

Ohromně mě pobavilo tvrzení, že se šrotovné vlastně zaplatí samo, díky tomu, že se víc peněz vybere na DPH.

Při této logice doporučuji, aby stát dotoval jakýkoliv nákup čehokoliv částkou o 1 Kč menší, než je DPH. Prudce se tím zvýší spotřeba a bude po krizi.

Že jsem díky dotaci té DPH reálně vybral do státního rozpočtu míň peněz, než se plánovalo, to ať Vás nechá chladným, však se ty silnici opraví jindy a jak praví jistý klasik "zdroje jsou". Že se tím na SK na několik měsíců zdevastoval trh s ojetými auty a že jejich ceny půjdou dolů, to je taky buřt. Hlavně, že se dobře rozdávalo a vláda vypadá super. Už se těším, až to šrotovné bude i v CZ...:-(

0/0
27.3.2009 14:20

Štvavá vysílačka

Re: Návratnost díky DPH

R^

0/0
27.3.2009 15:39

jun

Heh

uz nejen Nemci ale i Slovaci si u nas na silnici budou pripadat jako v muzeu ojetin. :-/Rv

0/0
27.3.2009 14:18

ciankal

Re: Heh

ale Klaus prece rikal, ze mame byt hrdi na nase plecky a kacky ;-D     :-(Rv

0/0
27.3.2009 15:14

sedlak.cupera

šrotovné

:-©

0/0
27.3.2009 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.