- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krasa, co jineho rict. Ale zajimal by mne skutecny dojezd pri normalnim obsazeni. Mela by konecne vzniknout norma, jak udavat dojezd u elektromobilu, stejne, jako existuji jasna pravidla, jak udavat spotrebu u benzinu a nafty.
Vyrobci vetsinou uvadeji udaje namerene za neprovoznich idealnich podminek. Pak do auta/na motorku sednete a pokud se dostanete na polovinu ujetych kilometru na jedno nabiti, je to velky uspech.
Stejně si myslím, že budoucnost ve výrobě el. energie je v malých atomových elektrárnách, samozřejmě postavených podle francouzké technologie. Tam každě větší město má svoji vlastní elektrárnu. Nemyslím si, že by byli až tak nebezpečné, jak ty ruské.
ze jen u nas by bylo potreba postavit nekolik temelinu kvuli elektromobilum tvrdim, ze veskery provoz aut v cesky by utah jeden dostaveny temelin
Tak to jste vedle, celkovy prumerny vykon generovany z ropy je srovnatelny s vykonem generovanym vsemi elektrarnami - pricemz temelnim generuje zhruba 20%, tj. na nahrazeni pohonu vsech aut by bylo potreba pet temelinu. To ovsem pri 100% ucinnosti cyklu nabiti/vybiti baterii, coz samozrejme neni; pri rel. optimistickych 50% byste potreboval temelinu deset. Na druhou stranu v soucasnosti rada elektraren samozrejme nejede naplno a k nabijeni elektromobilu se idealne hodi nocni proud.
Ovsem velky potencial je v solarnich clancich. Na pokryti veskere energeticke spotreby CR - elektrina, doprava, vytapeni - by stacilo zachytit (_a vhodne ulozit_) s 10% ucinnosti energii dopadajici na 2% plochy CR. Samozrejme je potreba pocitat s ulozenim energie v horizuntu napr. 6 mesicu, zkratka pres leto slunce nachytat a v zime energii jen vyuzivat. Dlouhodobe ulozeni by bylo mozne napriklad syntetizovanim cpavku (a jeho naslednym vyuzitim jako paliva).
Přečetl jsem si pár příspěvků a zarazil jsem se u některých, např. Martin.strike. On a i jiní oponují tím, že vozidlo není ekologické, protože je poháněno elektřinou, které není ekologicky vyráběno. Možná to tak je, ikdyž v případě atomových elektráren bych to tak špatné s ekologií neviděl. Ale větší "nelogičnost" tohoto tvrzení je v tom, že ani benzin nebo nafta se nevyrábí moc ekologicky. Takže ve výrobě je to minimum jedna-jedna. Jenomže elektromotory již ekologické jsou, na rozdíl od "klasických" vozidel. Takže podle mého názoru ekologické jsou.
Výroba čehokoliv je většinou málo ekologická. Rozdíl je pak v tom, jak konečný produkt - v tomto přípatě toto auto - znečišťuje přírodu.
Kromě toho jak tady někdo poznamenal, tak ČEZ by byla ráda, jelikož by velká většina lidí dobíjela svoje auta v noci, tím by nemuseli regulovat síť.....
a hlavne vyrobit 1kWh i v uhelne odsirene elektrarne je mnohem ekologictesi nez 1kWh vyrobena ve spalovacim motoru v aute a to i pres vsechny katalyzatory
a pořád nevím, jaký má takový auto příkon... aby to člověk nepíchnul do eletriky a předtím povypínal všechny spotřebiče
bezna trikolikova zasuvka 230V muze dat maximalne 16A, takze prikon neco pres 3.5kW
nabijeni 4hod je podle me max pro tu verzi s nejmensim akumulatorem a dojezdem 260km
i tak spotreba 5kWh/100km je dost optimisticka
Výroba samotné el. energie, na kterou automobil jezdí není zcela ekologická a ve výsledku to bude skoro stejné jako kdyby jezdilo na beznín, nebo naftu. Až na ty emise. Miluju tyhle "ekologická auta", člověk si neuvědomí, že výroba paliv pro ně je mnohem méně ekologická, než samotné zrpacování ropy. Ve výsledku je to pak tak, že se stále vyplatí a ekologičtější bude normální automobil na naftu nebo benzín. Jinak co se týče desingové stránky, tak se mi líbí, takový Maserati Quattroporte.
že elektroauta dojíždí na cenu, dojez a dobíjení. U pumpy stojím po 1000km asi 2-3 minuty do plný, S elektroautem po 400km 2-4 hodiny??? Chápu, že ekologii musíme udělat nějaké ústupky, ale těžko si budu házet večer prodlužovačku z okna, aby se mi auto dobilo nebo trávit každej druhej den dopoledne u "dobíjecích center" a to vše mi bude stát celkově o tolik navíc, že ani za ty promr*aný 4h na rozdíl nevydělám...
Nevíte kdo dělal šasi a karoserii, taky Lotus jako ten roadster? Moc to na Lotus nevypadá.
... ještě z toho auta vyházet nepotřebné krámy, jako klimatizace, elektrické ovládání oken, sedadel a podobných věcí, displeje na každou kravinu, posilovače na všechno možné (kromě řízení) a dojezd se opět o pár desítek kilometrů zvýší.