Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Většinu „mřížkových“ náklaďáků lze přestavět zpátky na osobní auto

Podnikatel může koupit vůz s odpočtem DPH v bazaru. Pořídit si ho může i řidič nepodnikatel. Ovšem bez daňové úspory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krbik

apríl

Moc pěkný apríl. Půjde to možná u škodovky a u pár dalších. Jinak to chce flexu.

0/0
2.4.2009 9:17

HaH

Re: apríl

není to apríl... Já si takhle pohrál s renaultem :-)

0/0
2.4.2009 10:42

Vendelin Ostrava

Dnešní zkušenost u prodejce

Dneska mi bylo řečeno v autorizovaném servise RT  TORAX v Ostravě při dotazu, že jsem dneska četl tenhle článek a chtěl bych odstranit přepážku z Passatu at mi to nějak zajisti nebo řeknou více informací taková byla odpověď , že to nejde a je to určitě apríl. Tak teď  nevím kdo je za vola.

0/0
1.4.2009 19:02

DISK

Re:

 Tak ono je to i o tom, kolik z toho má, ten pan Torax zisku, z takové operace - nehledě na to, že kdysi žili trochu jiným způsobem, než authorizovaní, takže jim takovéto kšefty jsou opravdu jen otravou.

 Zkus se obrátit na Hellera, levnější určo nebude, ale možnostem se nebude tak bránit.

0/0
1.4.2009 22:43

Radek

Multivan T5

A co Multivan? Žadně změny v do konstrukce nejsou, Mřížka jde ven jedna dvě. Nechá se počet sedadel dát z 5 zpět na 7 jako u klasické M1? Sedadla mám, byla součástí a jen se nasunou do kolejniček..

0/0
1.4.2009 17:25

pavel74

Re: Multivan T5

Mulťáka mám s odpočtem mám sedačku navíc a mám jí sklopenou. Mříž jsem vyndal a ty šrouby letěli z kolejnic také. Pokud půjdu na technickou dám tam mříž. Co mám informace tak VW se to moc dělat nechce. Takže je lepší dělat mrtvýho brouka....... Když tak se podívej na forum www.vw-club.cz tam je toho k mulťákům fůra

0/0
1.4.2009 18:48

celim

No konečně,

že ty mříže už nebudou zapotřebí.V mé P307SW jsem nemohl vozit dlouhé věci a to mě pěkně štvalo. A navíc takypodnikatelé nebudou muset do svého Porsche Cayena dávat mřížku a tak aspoň nebude hned vidět že mají nahou (Y) a za zámožného člověka se jen vydávají.

0/0
1.4.2009 14:45

alexino

Re: No konečně,

co to blábolíš, ty snad žiješ v představě, že to auto jim někdo koupí, když si můžou odečíst daň. Ale oni ho musí normálně zaplatit... Boha tyhle závistivci....

0/0
1.4.2009 17:09

yawar

Přestavba Škoda Fabia kombi M1 - vlastní zkušenost

Stálo mě to taky hodně telefonování a zjišťování, jestli si mám Fabii s mřížkou z bazaru koupit. Cena byla slušná, tak jsem to podstoupil.

Podle DI byly přestavby N1, které se typovali opravdu na 4 místa, takže bez šance, a M1 jako "montážní", které jdou bez problémů. Dále, zatímco pro přestavby na M/N1 existuje hromadná licence pro servisy, tak na zpětné přestavby už ne, proto se to musí řešit individuálními žádostmi na DI.

Vymontoval jsem mřížku (asi 6 šroubů v zadních sedadlech), dojel na STK na "změnovou" technickou (2.000,-), stejně se blížil termín, pak s formulářem z STK a vyplněnou žádostí o přestavbu na DI, cca do 10 dnů mi volali, ať si přijdu pro papíry, se všemi náležitostmi s kolkem k okýnku (1.000,-), zapsání do techničáku a hotovo.

Mřížku jsem prodal v aukci za pár korun, stejně by ji v tuhle dobu už nikdo nechtěl...

Tolik moje osobní zkušenost, kdyby to někomu mělo pomoct... :-)

0/0
1.4.2009 14:29

Iva

PEUGEOT 307 break

Nemáte někdo zkušenost s peugeotem ? :-/

0/0
1.4.2009 12:48

Alek

Re: PEUGEOT 307 break

zkusenosti jen takove ze je to auto oblibene v servisech, protoze jim dava hodne prace ;-D;-D;-D

0/0
1.4.2009 23:37

larrax

a co M1 ?

Já mám v TP zapsáno M1 a mřížku mám taky, nevíte jaky je rozdíl mezi N1 a M1 ?

0/0
1.4.2009 12:15

Já 1.

Re: a co M1 ?

písmenko v techničáku

0/0
1.4.2009 12:32

Petr

Re: a co M1 ?

Neni nahodou M1 podminena u kominku tmavejma okna za C sloupkem? 

0/0
1.4.2009 13:12

Petr

Re: a co M1 ?

nikoliv u kominku ale u kombiku :-)

0/0
1.4.2009 13:15

alexino

Re: a co M1 ?

M1 je klasicky osobák. Ale existovala i kategorie M1 montážní, což byla jakási obdoba N1.... možná je to tvůj případ.

0/0
1.4.2009 16:59

Taky zamřížovanej

No a ještě kacířská myšlenka....

co když mříž sundám a budu ji vozit v kufru složenou ?  Co se stane i při nezaviněné nehodě ?

0/0
1.4.2009 11:38

HaHa

Re: No a ještě kacířská myšlenka....

dostaneš tou mříží do škeble :-) Teď vážně. Nejsem právník... Na to co jsem psal dole mě upozornil příbuzný co právník je, tak ten snad nekecal... :-)

0/0
1.4.2009 11:54

alexino

Re: No a ještě kacířská myšlenka....

stane se to že můžeš být označen za viníka, protože jsi jel s vozidlem nezpůsobilým provozu. Zrovna tak tě pojišťovna pošle do riti z toho samého důvodu...

0/0
1.4.2009 17:00

u.boat

Re: No a ještě kacířská myšlenka....

blbost. Maximálně flastr, za to že ti přišli na přestupek. To co tu píšeš - to by muselo mít vozidlo závadu která se na nehodě přímo podepsala. Třeba že by nebrzdilo, nebo mu neco upadlo.

0/0
2.4.2009 10:59

Petr

co kdyz mam mriz a nemam N1

Mam Peugeot 307break s mrizi.  Ve velkem tecnicaku je o ni zminka. Ale je tam zaroven uvedeno ze jde o osobni automobil  2+3 . Vmalem technicaku je  tez uvedeno osobni automobil.  Musim to prestavovat nebo ji proste jen vyndam ven a az pojedu na STK tak ji tam zase jen na tu chvilku vratim?

0/0
1.4.2009 11:26

larrax

Re: co kdyz mam mriz a nemam N1

to máš stejný "problém" i auto, je to M1, tedy pro přepravu osob nikoli nákladní, mně tam ta mříž teda nevadí, ale stejně bych se jí raději zbavil. Ale pozor, prý se uvažuje, že bude mřížka povinná při přepravě psa, tak by se auta s mříží mohla možná prodávat lépe, než bez ní

0/0
1.4.2009 12:20

Petr

Re: co kdyz mam mriz a nemam N1

No vidim to asi takto ze ji vymontuju. Necham ve sklepe a az pujdu na technickou tak ji tam vratim. Velkej technicak sebou nevozim.  Takze policajt z maleho technicaku vycte osobni automobil a to je asi tak vse.  Pokud schvali mriz pro psa tak si koupim psa a vratim ji zpet.  jinak je to des ona ma posun jen asi 50cisel a je od podlahy ke stropu nerozebiratelna a ani nema otvor pro dlouhe predmety takze do auta se nic nevejde.

0/0
1.4.2009 13:11

Neboztik Pepan

Mercedes

Tak me rekli na Mercedesu, ze souhlas s prestavbou uz nevydavaji a ze to maji po dohode z ministerstvem dopravy, protoze kdyz neco takoveho v minulosti vydali, tak DI jim to vetsinou vracel kvuli slovickareni. Pry je v tomto smyslu i neco na strankach ministerstva. Nepotkal jste nekdo neco takoveho?

0/0
1.4.2009 11:21

HaHa

pár nepřesností...

1) pozor ne každá STK přestavby dělá a schvaluje... 2) cena za přestavbový protokol není 1000 ale 2300 (alespoň na Bohdalci)... 3) není třeba chodit na první info na inspektorát a pak do aut. servisu na odb. demontáž. Na STK pouze zajímá co se s autem provedlo. 4) Můj postup byl: dovozce/výrobce -> demontáž/úprava(sám v garáži) -> STK -> inspektorát.

Zařizoval jsem tohle samé přesně před 3 týdnama a bylo to 4500 u dovozce 2300 na technické a pak 1000 ma úřadě... Ale mřížka v autě mě fakt štvala. Měla husté oka a špatně se mě couvalo a za jízdy cinkala...

Ještě k těm sankcím, pokud nemáte mřížku v autě a jste účastníkem nehody je to stejné jako když jste nalití a někdo vám nedá přednost. Prostě to na vás hodí (pokud si toho někdo všimne) pže auto není způsobilé pro provoz na pozemní komunikaci. Tak bacha na to, může se to šeredně nevyplatit :-P

0/0
1.4.2009 10:22

Taky zamřížovanej

Re: pár nepřesností...

Zatracení úředničtí šmejdi, co asi na provozu ovlivňují ty blbý šprušle ?!   Úředníci by se měli kopat do (Y)   každej den než by zas začali myslet selským rozumem !:-©

0/0
1.4.2009 11:34

Karel

Proc porad mluvi o podnikatelich?

Kdyz se to tyka jen platcu DPH.8-o

0/0
1.4.2009 9:40

kutil

Re: Proc porad mluvi o podnikatelich?

Protože pokud podnikatel skutečně podniká, tak prodává zboží a služby dalším podnikatelům a tak nebýt plátcem DPH by byla blbost. A pokud prodává jen neplátcům DPH (soukromé osoby) tak se mu i z důvodu nákupu materiálu pro výkon služeb vyplatí být plátcem DPH.

0/0
1.4.2009 10:29

kolemjdoucí

Re: Proc porad mluvi o podnikatelich?

Pokud prodává neplátcům, tak se DPH nevyplatí. Viz příklad:

Materiál 200 Kč vč. DPH,výsledná cena na trhu 800 Kč vč. DPH

Plátce: náklady cca 170 (DPH je cca 30 Kč),práce 500,výsledek 670 Kč + 130 DPH = 800 Kč pro zákazníka

Neplátce:náklady 200,práce 600 !!!,výsledek 800 pro zákazníka

Vyplatí se to jen tam, kde je rozdílná sazba DPH na vstupu (19 %) a výstupu (5 %). Jinak nikde. Prostě plátci mají dvakrát zdaněnou vlastní práci.

0/0
2.4.2009 13:14

Taky zamřížovanej

A což když jsem auto...

jako podnikatel koupil nové, za hotové a po roce se chci mřížky zbavit ? Musím vrátit DPH ?

Divím se ale že jsou takové potíže s přestavbou z hlediska technického, u mě stačí povolit 4 šroubky a sundat mřížku i s držáky, práce na 10 minut. No a sundat dvě boční nálepky na skla.

0/0
1.4.2009 9:12

Já 1.

Re: A což když jsem auto...

ano, technicky je to rychlé, ale právně budeš jezdit v autě, které není schváleno pro provoz, protože máš v techničáku N1, ale přepážku tam nemáš (nedovolená přestavba). Mě by spíš zajímalo, komu opravdu ta přepážka fakt tak vadí, že absolvuje takové martýrium, aby ji dostal pryč. S přepážkou naložím auto až po střechu a nemusím se bát, že na mě něco spadne, když zabrzdím. Když vezu něco delšího, buď to prostrčím otvorem v přepážce k tomu určeným nebo to dám na střechu. Pokud je to dlouhé a široké, prostě přepážku položím na sklopená zadní sedadla a je to. Stejně se tam již nikdo další nevleze. Tak proč?

0/0
1.4.2009 10:03

HaHa

Re: A což když jsem auto...

třebas mě to docela vadilo. Mřížka byla hustá 2,5x2,5 cm a blbě přes to šlo při couvání vidět, za jízdy to cinkalo... Jo a hlavní věc, auto se nedalo upravit tak aby se v něm dalo spát :-P

0/0
1.4.2009 10:24

Já 1.

Re: A což když jsem auto...

na spaní to spíš chce dodávku, jinak samozřejmě chápu, že každý má svůj důvod. Já v autě nespím, mřížka mi necinká a hustota mříží mi nevadí. Spíš mi vadí začerněná zadní skla, ale to se nedá nic dělat. 200 tis. rozdíl v ceně za to stál. Nicméně, pro mě osobně výhody mřížky převyšují její nevýhody, takže si ji nechám a do nového auta půjde nová.

0/0
1.4.2009 12:38

hagenbaden

Re: A což když jsem auto...

Ja tomuhle rikam: Nechci slevu zadarmo :-(. Mam mriz v O2 (za 25k) a nejvic mi vadi, ze kdyz chci prevezt neco vetsiho (treba kolo), tak musim odsunout mriz. Vim, ze to zrovna neni sluzebni jizda :-P. Ale uplne nejvetsi vopruz u toho je sundavat podhlavniky na zadnich sedackach, jinak to nejde. Rozhodne jsem to uz dneska zjistoval, jak s tim pryc. U dalsiho auta to rozhodne mit nebudu!

0/0
1.4.2009 13:00

Já 1.

Re: A což když jsem auto...

jasný, je to volba každého uživatele. Taky musím sundávat opěrky hlavy, ale prostě to beru tak,že to tak je a hotovo.

0/0
1.4.2009 13:04

kutil

Re: A což když jsem auto...

Mám přepážku v Mondeu. Je to děsnej šmejd, v zadní poloze ubírá z kufru 10cm, v přední dokonce 25cm. Vyndavám ji, když vezu větší zboží. Je to paradox. Úřednický nesmysl. V přední (pracovní) poloze drží jen na čtyřech samořezných 2mm šroubech, které by se při nehodě přestřihly. Je to kosmetický doplněk, který je nebezpečný, těžký a mizerně udělaný (drnčí, vrže, skřípe). Nakonec jsem pazvuky dořešil nalepením mnoha filcových podložek. Je ale ostuda, že firma co přepážku vyrábí, dodává takový polotovar. Většina mých kolegů má řepážku vyndanou.

0/0
1.4.2009 10:39

Já 1.

Re: A což když jsem auto...

chápu, šmejd je šmejd, já si nemůžu stěžovat, ale chápu, že s ní někdo může mít problémy.

0/0
1.4.2009 12:40

Taky zamřížovanej

Re: A což když jsem auto...

Mám teréňáka a ta přepážka tam vadí jak čert ! Když chci vést na stavbu jen 2 balíky polystyrenových desek, tak jeden s obtíženi narvu do kufru a druhý musím rozložit a dát na zadní sedadla po kusech, páč celej neproleze dveřma. kdyby tam ty zatracený šprušle nebyly, tak bych tam narval v poho 4 balíky. O pytlovaných věcech ani nemluvím !;-(  to chce sklopit sedadla a pytle dát nad nápravu na kopku - jenže zas je tam přímo nad nápravou ta mříž !

0/0
1.4.2009 11:30

Já 1.

Re: A což když jsem auto...

ano, ale malý kufr s mříží je spíš problém výběru auta. Zkuste prosím pochopit, že s tou mříží jste to auto kupoval a mohl jste si díky ní odečíst DPH, které jistě nebylo malé. Za takto ušetřené peníze jste si mohl pořídit tažné zařízení a vozík a nemít problémy. Klidně jste si přece mohl koupit auto bez mříže, bez odpočtu DPH a nemít starosti kam s nákladem. Podle mě je to volba každého uživatele.

0/0
1.4.2009 12:48

papas

Re: A což když jsem auto...

no prostě když někdo vymyslel debilitu, tak ty jí budeš tleskat, jseš dobrej exot.

0/0
1.4.2009 23:29

Szaffner Daniel

Doplnění postupu

Ještě malé doplnění, které jsem v článku nenašel. Až si půjdete na dopravní inspektorát pro schválení přestavby, počítejte s tím, že mají "údajně" (alespoň mi to tvrdil pán na přepážce) 1 měsíc na správní řízení ohledně vyřízení. Já jsem čekal 14 dní, ale i tak pokud auto potřebujete každý den, tak je to poměrně problém.

0/0
1.4.2009 8:10

wrah

Jinými slovy

Je to jako se vším, zaplaťte, zaplaťte, zaplaťte. Za to že bývalé pitomé předpisy donutily někoho kvůli dph poškodit auto.

0/0
1.4.2009 6:59

dodo-dodo

Re: Jinými slovy

kdyz si nekdo koupi luxus. auto a dle nasich pritroublych zakonu to vydava za nakladak, tak je jen dobre, ze se mu pri prodeji malinko ztizi prace;-D

0/0
1.4.2009 8:13

Stone_Pilot

Re: Jinými slovy

Jakej luxus? I v článku píšou, že jde o tisíce focusů a oktávek - referentský auta,  který se po 3-4 letech provozu s mřížkou ve firmách prodávají normálním lidem (fyz. osobám, neplátcům DPH). Ta mříž jim pak vyloženě kazí užitnou hodnotu vozu.

0/0
1.4.2009 8:54

Já 1.

Re: Jinými slovy

kazí užitnou hodnotu? Jak, prosím Vás? Např. tak, že auto můžete naložit až po střechu a nic na Vás nespadne, když zabrzdíte? No to je mi panečku hrozná nevýhoda.

0/0
1.4.2009 10:12

Stone_Pilot

Re: Jinými slovy

Nepotřebuju nakládat auto po střech. Kvůli mříži a zaslepeným sklům je dozadu výhled jak z tanku. Mříž se často nedá jednoduše sklopit a převézt pak byť i jen trochu širší a delší krabici je problém. Na co je mi pak takovej kombík?

0/0
1.4.2009 10:37

Já 1.

Re: Jinými slovy

tak proč jste si kupoval auto s mříží? Když už jste se pro něj rozhodl, proč jste si tam nenechal dát jinou mříž? Se snadnější manipulací. Proč jste si kupoval auto, do kterého s mříží nedáte svou krabici? Za tohle všechno nemůže mříž, za tohle může to, že jste chtěl patrně ušetřit na DPH a jaksi jste nepomyslel, že je to "něco za něco".

0/0
1.4.2009 12:53

hagenbaden

Re: Jinými slovy

A v tom je asi nejvetsi zakopany pes. Je to "neco za neco". Kdyz kupuju zidli do kanclu, tak v ni taky nejsou hrebiky, protoze si z ni odectu DPH. Konecene to zmenili, ale  do ted to byl neuveritelny.

0/0
1.4.2009 13:03

Stone_Pilot

Re: Jinými slovy

Člověče, vy si necháte kálet od státu na hlavu a ještě si to pochvalujete. Ta mřížka byla jen buzerace, nic víc. Naštěstí to končí. Neznám jedinou výhodu mřížky a nikoho, kdo by to oceňoval - až na vzácné vyjímky, kteří nakládají kufr po střechu železem. Ale o tom ta debata není. Já auto s mříží nemám. A nejsem podnikatel. Jen jsem se zastal lidí, co si jako fyzické osoby koupí ojeté auto s mřížkou (DPH si neodečtou) a ještě mají pakárnu s demontáží nemožné mřížky.

0/0
1.4.2009 13:31

rojack

Re: Jinými slovy

Nenapadlo tě, ty chytráku, že si spousta lidí kupovala auta protože je skutečně jako podnikatelé potřebovali k provozu své činnosti? A nesmyslně tam museli dávat mřížku jako na převoz pitbula? Jo, potom je taky pár zbohatlíků, kteří to využili u Porsche, ale proč ne, když na to mají?

0/0
1.4.2009 8:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.