Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojetým služebním autům se vyhýbat nemusíte

"Služebáky" se moc velkému zájmu netěší. "Mají najeto spousty kilometrů, střídali se v nich řidiči a žádný auto nešetřil, když není jeho," takový je všeobecně rozšířený názor varující před nákupem služebních firemních aut z takzvaných "fleetů" neboli flotil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mehanik

!!!!!!

Nemám čas číst celou diskusi, ale tak trochu dělám do aut. Hodně lidí bohužel neví, jaké jsou autorizované servisy svině. U 90% výměn oleje se maximálně do serviky dá razítko apod. Takže opatrně. Co oči nevidí, to srdce nebolí. 

0/0
28.4.2009 23:10

bedrich

sluzebaky ve velkych firmach

no co se tyce vztekle diskuse o pomeru sluzebak pro jednoho/obecny sluzebak tak treba zrovna v O2, ktery tady padlo asi 10x jsou k obecnemu pouziti vetsinou jen Fobie, polepene Ochcavky jsou z 95% rizeny jednim ridicem (vetsinou obchodak). Pak samozrejme je masa aut, ktera nemaji polep - manazerska auta, ktera take samozrejme ridi jeden ridic.

Celkove je to tak 60% jeden ridic, zbytek vic ridicu.

0/0
25.4.2009 14:48

Franta 1

Autobazary

Kupoval jsem teď starší auto (3roky) od známého a protože jsem o něm věděl všechno,tak mi nevadilo ani 90 000 km na tachometru,navíc mi nabídl,že zaplatím až jestli mi bude vyhovovat a na vyzkoušení mi nabídl 3 týdnyR^.Zároveň jsem odvezl svoje do autobazaru kde za tři dny "omládlo" o víc než 50 000 km.Takže autobazar nikdy Rv

0/0
24.4.2009 15:07

pět kapříků na stole

no jasně

když někdo prodává nějakej ojetej krám( novější firemní, taxikářská auta, třeba VW, Škoda) a chce pořádně vydělat, tak koupí jiný volant, novou hlavici řadící páky, popřípadě i sedadla ( na vrakovišti bez problému), přetočí tachometr a cena je najednou o 60tisíc vyšší,málo najeto,vypadá dobře a pak ten co to koupí si může rovnou rezervovat stálé místo v autoservise:-/

0/0
24.4.2009 13:17

OndraTM

Služebáků bych se bál stejně jako jiných aut

Pořád platí, je třeba hodně vybírat. Služební auto může být vůz vrácený leasingu nebo pronájmu, např po roce s rozumnými kilometry. Takových aut je dnes poměrně hodně kvůli krizi, firmy ořezávají benefity, propouští lidi a tak se zbavují i služebáků, zejména těch pronajatých. Velké leasingovky si prodej vrácených aut řeší sami nebo prostřednictvím partnerů, nejsem si jistý, zda mezi ně AAA patří. ALE pozor ..a tohle není rozhodně výjimka a dokonce bych řekl, že v AAA celkem bězná praxe, platí to zejména pro podnikatele s menším počtem kilometrů a taxikáře. Záznamy o servisu zcela záměrně nejsou vyplňovány od koupě vozu tak jak mají, jsou uváděny nižší počty kilometrů. Auto je totálně olítané, poflikované, kilometry se stočí, 100% sedí se serviskou ...1. majitel, všechno vypadá skvěle ..ale pak se nestačíte divit. U taxikářských aut, co mají sundané folie to platí obzvlášť. Rv

0/0
24.4.2009 11:47

mejdlo

Re: Služebáků bych se bál stejně jako jiných aut

Ona to neni bezna praxe jen u acek ale u vetsiny bazaru v CR :-/

0/0
24.4.2009 13:54

hart

Re: Služebáků bych se bál stejně jako jiných aut

 njn, ale největší "wasrmani" jsou v AAA:-/Rv:-©(Y)

0/0
26.4.2009 11:03

Petr

Služební ani omylem

Pokud někdo často jezdí ví o co jde. Se služebními auty se v drtivě většině jezdí stylem plyn-brzda. Já se většinou na rozbitých silnicích snažím zpomalit, abych si neurazil kolo, ale služebák ty několik desítek cm hluboké díry proletí osmdesátkou že šutry lítají všude kolem a prostě nezájem. Tak ať mi nikdo nevykládá, že nějaké podobné auto je vzhledem k počtu najetých km OK. Jistě jsou i firemní auta, kt. řídí jeden člověk, jezdí s tím slušně a má pravidelný autorizovaný servis a orig. díly, jenže to je spíš vyjímka. Hlavně když vidím nějaké polepené auto s ušatým řidičem, raději ho nechám jet ať se někde rozplácne sám a netahá mě do toho :-)

0/0
24.4.2009 11:11

albert10

Re: Služební ani omylem

Kde pořád chodíte na to, že firemní auta, které řídí jeden člověk, jsou vyjímka? Takových firemních aut je obrovské množství, jenom je na silnici prostě nepoznáš.

0/0
24.4.2009 18:24

tmf

Re: Služební ani omylem

u nás tak 90% aut má svého řidiče, já mám za 11 let čtvrté auto a půjčuji ho minimálně, snad jen občas manželce když potřebuji přiblížit z občerstvovací stanice :-)

a polepený blázen - celkem hodně firemních aut (osobních) nemá žádné polepy.

0/0
25.4.2009 11:39

rezk

Re: Služební ani omylem

souhlasR^

0/0
24.4.2009 21:52

sunfun

AAA Auto

tam by som nekupil ani len kolieckove korcule ;-D;-D;-D;-D:-©(Y)

0/0
24.4.2009 10:42

77

Re: AAA Auto

Slouaks kud wrajt engliš dér... mejbí evrybady wud ándrstéénd :-)

0/0
24.4.2009 10:51

sunfun

Re: AAA Auto

koleckovy brusle, dobre som to napisal? maj frend :-)

0/0
24.4.2009 13:05

...

Re: AAA Auto

kdo nechce rozumiet nerozumie ;) vole:-/

0/0
1.6.2009 15:45

bart

Re: AAA Auto

 tašék? nemtudom Maďarol..

0/0
24.4.2009 13:07

prasák

a

A jinak jsem ojetiny nikdy nekupoval a když vidím tu džungli (stočit tachometr je u nás naprosto běžná věc), tak ani nikdy nebudu. Když koupím nové a najedu dost kilometrů, tak mám provoz levnější než se starým, a navíc mám lepší a bezpečnější auto, na které se můžu spolehnout, a k tomu záruku.

0/0
23.4.2009 21:55

Vladik

Re: a

Plně souhlasím, taky jsem pro koupi nového, pokud nevíte kdo a jak s dotyčným autem jezdil je vždy sázka do leterie. A z diskuzí a zkušeností známých je zřejmé že pravděpodobnost koupit vrak nebo dobré auto je tak 50 na 50. Navíc leasing ojetin je o dost nákladnější než leasing nového auta.

0/0
24.4.2009 8:43

prasák

a

A co je to ten vůz s nepravidelným servisem?? Takové vozy neznám. Pokud to má soukromník a najede s octavií třeba 12.000 km ročně, tak jistě má servisní knížku a všechno dělá podle ní, minimálně pět let. A pak nemusí ani tu knížku vyhodit, nebo přetočit tachometr jako u firemního auta.

0/0
23.4.2009 21:49

icmek

souhlasím

máme služební vůz, se kterým sice jezdí pravidelně 20 různých lidí, kteří ho nešetří, nicméně auto vždy dostane to, co potřebuje + je pravidelně servisováno v značkovém servisu. v současnosti jde o Fabii I, 1.4 Tdi jedna z posledních, 60k najeto pouze po D1 a okrajově po Praze. dosud žádná závada a mohu říct, že jede stejně svižně jako leckterá špatně zajetá 1.9. FAKT, že služebním vozům se šlape na plyn, nemá nic společného s tím, v jakém je vůz stavu. pochybuju že ho někdo schválně přetáčí, a pokud ho točí do vysokejch otáček - no a? červený pole je snad nakreslený jasně.

0/0
23.4.2009 18:52

icmek

Re: souhlasím

a kanály a díry? ano, nevadí mi rána, moje to není. ale vyhýbám se jim, jde o můj vlastní komfort, navíc nechci vypadat jako debil v případě, že to oddělám. (a dírám se vyhejbat umim, mám natrénováno ze svého soukromého vejtřasu:)

0/0
23.4.2009 18:59

Vladik

Re: souhlasím

Tak to máte asi štěstí na kus, my máme služebák, kterej má najeto necelých 80tkm a je to hrůza. Vůle ve volantu šílená a brzdy taky nejsou z nejepších. Ale i když je to služebák, tak se s ním snažím jezdit normálně v rychlostních limitech.

0/0
24.4.2009 8:46

sup

Re: souhlasím

Asi vyjimecne kvalitni kousek, kamarad ma ve firme to same auto a nadava na to kudy chodi, ze jezdit s tim je za trest. My mame sluzebni Peugeot 807 a porad je tam neco rozbity - el. sklapeni zrcatek, xenony sviti jak se jim chce, zadni svetla to samy, uz bylo v haji i leve rameno, o elektrice ani nemluvim jediny motor (2,5l-diesel) snad chodi dobre... opravuje se jen co je nejnutnejsi aby jsme se v tom nekde nezabili a myslite ze s tim jezdime do autor. servisu na orig. dily? To by snad bylo vyhodnejsi koupit nejake dve mensi nove auta. Nevim jak Vy ale ja bych do firemni ojetiny nesel, uz jsem videl pripad kdy bylo stoceno o vic nez 100tis. nebyly tam airbagy a spousta jinych lahudek. Problem je v tom, ze jakemukoli bazaru dnes nelze verit a pokud narazite na dobre auto mate opravdu stesti.

0/0
24.4.2009 9:12

vsp

Re: souhlasím

Některé firmy dělají ještě jednu věc, když se zbavují auta: dobrá auta nabídnou svým zaměstnancům (a teprve pokud nikdo nechce, tak do autobazaru), ta problémová jdou do autobazaru rovnou. Je to takový benefit pro zaměstnance, který tu firmu nic nestojí.

0/0
24.4.2009 11:13

icmek

Re: souhlasím

peugeot pořádně nefunguje ani jako novej, tak co řešíš:)

0/0
25.4.2009 14:41

Martin

?

Já tedy nevím, vozy se kterými jezdí zaměstnanci v mé firmě jsou katastrofální. Logicky na ně nikdo nedává pozor, každý tomu naloží co se do auta vejde, studené starty atd... Možná když ten vůz má přidělený stále jen jeden zaměstnanec je situace o něco lepší. Já bych si nikdy nekoupil, vůz po např. obhodním zástupci ( taky máte pocit že jezdí jak magoři? ) natož třeba předváděčku z autosalonu. Tolik můj názor.

0/0
23.4.2009 18:37

Tomáš Marný

Re: ?

" Možná když ten vůz má přidělený stále jen jeden zaměstnanec je situace o něco lepší." - ano i ne, záleží na tom zaměstanci. Ve firmě jsem měl úplně stejné auto jako kolega. Já jezdil za 8. on za 10, pneu jsem měnil po 40 kkm, on po 20 atd... Ale v bazaru se ten přístup, s výjimkkou pár škrábánců, nepozná...

0/0
23.4.2009 21:40

albert

Re: ?

A myslíš, že lidi, kteří mají sice auto soukromé, ale mění ho vždy po 3-4 letech, se k němu chovají nějak jinak?

0/0
23.4.2009 21:57

sup

Re: ?

Urcite, par takovych znam (MUDr, designer, projektant) a auta po nich jsou vzdy OK, az na to ze konkretne MUDr se v tom moc nevyzna, takze je v servise na doliti kapaliny do ostrikovacu, vycisteni klimatizace, calouneni atd. co by jiny zvladl mozna sam 2x rocne :)) a projektant to dokonce ani negarazuje.

0/0
24.4.2009 9:27

albert10

Re: ?

Tak naopak, myslíš, že když tihle lidi nastoupí do firmy, kde dostanou auto, tak s tím začnou jezdit jako prasata?

0/0
24.4.2009 18:27

vdd

pane autore

gumové nášlapy na pedály měla naposledy Škoda Favorit,těch už moc služebních není. Podívejte se někdy na pedály u současných aut.

0/0
23.4.2009 16:14

Koumeles

Jasne, nas firemni golf

kupovane nove, po 3letech 100tiskm a spouste zavad sel pryc. Sice bylo hodne veci vymeneno v zaruce, ale auto v servise je naprd..nepocitam, ze me 2x nechal stat na dalnici.

0/0
23.4.2009 15:25

Mak1

Re: Jasne, nas firemni golf

došel Vám benzín ?;-D

0/0
25.4.2009 20:54

Martin.strike

Nesmysl

Když vidím, jak jezdí 90% lidí se služebními auty, tak bych si jej  nikdy nekoupil. Ty auta jsou na odpis. Největší blázni jsou ti, co kupují vyřazená auta od České Pošty, nebo O2.

0/0
23.4.2009 11:27

individual

Re: Nesmysl

Aaaa, pan znalec aut je tu ;-D.

.

S tvou posledni vetou souhlasim, ale pri svych uvahach nezapominej na to, ze obrovska spousta sluzebaku neni nijak oznacena. A ze je skutecne zasadni rozdil mezi sluzebaky, ktere parkuji u firmy a berou si je ruzni ridici podle potreby a sluzebaky, ktere jsou prideleny jednomu cloveku (vetsinou i k soukromemu uziti).

0/0
23.4.2009 11:33

Martin.strike

Re: Nesmysl

Takže počkej, na jednu stranu se mi vysmíváš že jsem "znalec" a na druhou se mnou souhlasíš? Trochu rozpor v názoru ne? Jistě, pokud se jedná o auto, se kterým se jezdí jen na služební cesty a jen dlouhé trasy po dálnici, tak je v pořádku. Ale takových aut je ve firmách 10-20% zbytek je pro běžný provoz. Konkrétně u České Pošty - neustálé startování a vypínání motoru - nejhorší co může být. Pokud se na autě vystřídá za týden 10 řuidičů, tak ho to musí logicky zničit, nejen tou zátěží že je vlastně neustále v provozu, ale hlavně tím, že každej řidič má jinej styl řízení.

0/0
23.4.2009 11:42

individual

Re: Nesmysl

Fakt, ze o autech nemas nejmensi povedomi neznamena, ze nemuzes mit pravdu v jinych vecech.

0/0
23.4.2009 11:47

icmek

Re: Nesmysl

;-D džínyes R^

0/0
23.4.2009 18:53

Dr.Ozd

Hahaha.

služebáky nikdy nebrat!Všichni víme jak s nimi 90% řidičů jezdí.Kanál nekanál,díra nedíra,vyjedu z firmy se studeným motorem a hned cihlu na plyn,však to není moje.A nejlepší jsou léta tradované historky o tom,jak poznám stav auta podle ošoupané hlavice šaltpáky,manžety nebo ošoupaných pedálů.Možná to autor neví ale za dvě stovky se dá koupit hlavice nová.;-D

0/0
23.4.2009 9:10

Sharkee

Re: Hahaha.

Podle sebe soudím tebe?

aporpó o tom, že hlavice se vymění právě autor píše. Možná to chce méně emocí a více pochopení textu.

0/0
23.4.2009 10:11

jmen0.prijmeni

Re: Hahaha.

Mám služební auto, ale srdce by mi to urvalo, kdybych ho vytáčet dokud se nezahřeje a slalom mezi dírami, zpomalování na přejezdech je úplná samozřejmost. Auto mám k používání pouze já, takže vím v jakém je stavu. Ostatní kolegové vozy taky šetří, abychom si o nich nemysleli, že jsou to hovada. Vozy najezdí statisíce km, ale většinou po dálnici. Pravidelný servis v autorizovaném servisu je samozřejmost. Takže koupit podobně zachovaný vůz je v pohodě.

0/0
23.4.2009 10:20

individual

Re: Hahaha.

Tak, jak popisujes, by se choval snad jen uplny bIbec. Proc bych mel vedome a naschval nicit auto, se kterym jezdim? Myslis, ze je hodne lidi, kteri co nejrychleji znici auto, aby se jim v nem pak jezdilo co nejhure?

0/0
23.4.2009 11:07

Martin.strike

Re: Hahaha.

Zdravím Tě! Takže za 1. - Takto se ke služebním autům chová drtivá většina řidičů. To není vědomé ničení, ale logicky dávají méně pozor, zda do díry vjedou nebo ne. Stačí se podívat na vyřazené Fabie a Felicie od O2 - děs a hrůza. A za 2. - pamatuješ si diskuzi o faceliftu Octávie?! Pokud ano, tak jsem se ptal, kde jsi vyčetl že Fabia scout bude mít náhon 4x4. A zatím jsi mi neodpověděl.

0/0
23.4.2009 11:37

individual

Re: Hahaha.

"Takto se ke služebním autům chová drtivá většina řidičů." - znovu te zkusim upozornit na fakt, ze je treba rozlisovat sluzebaky parkujici u firmy, ktere si bere pokazde jiny ridic, kde je tebou popsane chovani asi bezne a sluzebaky pridelene konkretnimu cloveku treba na 3 roky i k osobnimu pouziti. Ja mam osobni dlouholetou zkusenost s tou druhou skupinou lidi a aut a skutecne jsem zatim nepotkal nikoho, komu by nevadilo jezdit v aute spatneho technickeho stavu nebo dokonce sam prispivat k jeho niceni.

.

" tak jsem se ptal, kde jsi vyčetl že Fabia scout bude mít náhon 4x4" - ale clovicku, ja jsem nikdy nikde nenapsal, ze Fabia Scout bude mit pohon 4x4. Zase ty tve vymyslene lzi? Dej sem prosim odkaz na prispevek, kde jem tohle napsal.

0/0
23.4.2009 11:46

Martin.strike

Re: Hahaha.

A proto říkám to, že cca 90% těch služebáků je na odpis a ten zbytek je i po těch 3 letech prodejnej. Kolik aut přidělí a kolik je takto "volně" ?! 

Tak to napíšu jinak, napsal jsem, že Fabia Scout nebude mít 4x4, ty jsi mi oponoval tím, že je to lež a nesmysl, jelikož o autech nic nevím. Je to v diskuzi o faceliftu Octávie.

0/0
23.4.2009 11:57

individual

Re: Hahaha.

"Kolik aut přidělí a kolik je takto "volně" ?!" - to nevim, zadnou takovou statistiku neznam. V mem okoli, tzn. ve firmach, kde se pohybuji, je 100% aut pridelenych konkretnim lidem na dlouhou dobu (roky). Ale to jsou jen stovky aut z tech xy sluzebaku v CR.

.

Z jake statistiky nebo zdroje cerpas tech 90%? Zda se mi to hodne pritazene za vlasy.

.

"Tak to napíšu jinak..." - aha, takze opet uhybny manevr a odkaz na to, kde jsem napsal, ze Fabia Scout bude 4x4 (z cehoz jsi mne obvinil) nebude. No bodejd by byl, kdyz jsem to v zivote nenapsal...

0/0
23.4.2009 12:07

Martin.strike

Re: Hahaha.

Stačí se podívat kolem sebe, plus přítelkyně podniká, takže to mám "z první ruky". Ale logicky, ty auta na 3 roky přidělí někomu z managmentu a vedení firmy, což je procentuelně opravdu těch 10, maximálně 20%. Zbytek si bere ty auta "volně". Proto taková čísla.

Dobře podívej se na tuto diskuzi na stranu 6 :http://auto.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A090421_095405_ak_aktual_fdv&razeni=&strana=6

Jasně tam píšeš, že plácám blbosti a že na to přijdu i tentokrát, což se ale nekonalo.

0/0
23.4.2009 12:17

Sallmi

Re: Hahaha.

sorry, ale po přečtení tý diskuze musím dát za pravdu tvému oponentovi...nikde tam nic o pohonu 4x4 nepsal, ba ani náznakem nezmínil...

0/0
23.4.2009 12:32

Martin.strike

Re: Hahaha.

Já celou dobu tvrdil, že Fabia Scout nebude mít 4x4 a on mě přesvědčoval, že se pletu jako vždy a že na to sám přijdu. Potom co jsem mu poslal odkaz, že tomu tak nebude, tak na celé téma přestal reagovat a začal svoje.

0/0
23.4.2009 12:35

individual

Re: Hahaha.

"že Fabia Scout nebude mít 4x4 a on mě přesvědčoval, že se pletu jako vždy" - tohle je pruzracna lez, staci se podivat, kdy jsem ti napsal, ze se pletes (12:30) a kdy tys poprve napsal zminku o 4x4 (13:20).

0/0
23.4.2009 12:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.