Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autoservis svépomocí: moderní turbodiesel je olejožrout

Zanedbání péče o olej může mít fatální následky. Moderní motory jsou na jeho kvalitu náchylnější než ty staré. Rozhodně je lepší dolít aspoň nějaký olej než žádný, tvrdí odborník a varuje: moderní turbodiesely pijí víc oleje, než by se čekalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

icmek

měrka

docela mě překvapilo, že škodovka má měrku ... mám deset let starý peugeot a vždy při nastartování to ukáže stav na lcd...

0/0
6.4.2009 21:42

120 tid tdi pd 105 hřebců

TDI PD

Proměnej interval cca 25-27 tis km na vyměnu veme si tak 0,3 až 0,5 litru oleje zaleži na stylu jizdy a na vzdalenosti na jeden tah, konstantni jizda 140km v hodině tak 2-3 honiny dejme tomu Praha Bratislava tak to je zaurka dolejvani za par dni to to zacne polikat hned jak se to vic ohřeje. Po městě pohoda jednou za 8 tis

0/0
6.4.2009 21:24

oldas

moje verze

zdravim, ja menim po 6000 km a jsem spokojen, mam rad svuj moturek a i kdyz mu nedavam za usi, tak oil menim casteji. tak.

0/0
6.4.2009 0:40

redpower

Re: moje verze

no to zas trochu prehanis myslim... pokud teda nedas tech 6000km za rok.

0/0
6.4.2009 11:59

smajlik :)

Re: moje verze

Třeba má veterána, tam byly tyhle intervaly celkem běžné.

0/0
6.4.2009 12:02

řidič

já mám lagunu 1.9 dCi 88 kW 5/2004 najeto 216 tkm

a nedolejvám nic. jezdím na pravidelný prohlídky po 30 tkm a žádnej problém. dávají mi tam plnou sintetiku Elf 5 W 40. nikdy sem nic nedolejval teda zatím bez problémů.

0/0
3.4.2009 20:33

crane

Re: já mám lagunu 1.9 dCi 88 kW 5/2004 najeto 216 tkm

Ale toto bol clanok o TDI PD VW a spol, a tie teda naozaj olej zeru. Osobna skusenost - Oct. II, Passaty vo firme, prve desattisicky km dolievat liter oleja nebolo nic vynimocne. Teraz mam  P. 407 HDi - 30tis km, z oleja neubuda...

0/0
5.4.2009 21:37

Radek

Re: já mám lagunu 1.9 dCi 88 kW 5/2004 najeto 216 tkm

Takze by se meli vyhodit a neprodavat, kdyz neumi udelat motor, ne? Ostatne ten cerny dym za VW je povestny a nejde jen o olej - spatne spalovani. Mam teda benzin a nedelejval jsem nikdy (130t km), pred vymenou je tam porad stejne

0/0
16.4.2009 16:23

Kozel

Žlutá kontrolka

Článek je jaksi nepřesný. Když svítí červená kontrolka oleje, znamená to vždycky nízký TLAK oleje (tedy nikoli, že je oleje málo, leda by z důvodu malého množství byl nízký tlak). Pokud má auto kontrolku HLADINY oleje, je vždy žlutá (oranžová). V takovém případě samozřejmě není nutné kontrolovat ručním měřákem. Dále je třeba říct, že jakmile svítí červená, v žádném případě se nesmí pokračovat v jízdě.

0/0
3.4.2009 20:32

lordmystic

Mondeo TDCI

Mám Mondeo 2.0 TDCi 130hp přečipováno na 160hp a olej za celou výměnu 10000km nemusím doplňovat. Stačí dát do 3/4 mezi rysky a po 10tis. km mám v 1/3 mezi risky. Obecně TDCi všechny u Fordu nejsou vůbec náročné na olej.

0/0
3.4.2009 15:00

jouda

Re: Mondeo TDCI

protože to nejsou motory Ford , ale HDI od PSA a Ford koupil pouze licenci a HDI motory žádnej olej nežerou.

0/0
3.4.2009 16:35

řidič

Re: Mondeo TDCI

u renaultu jezdím na servis po 30 tkm a taky bez problému. frantíci naftu umí.

0/0
3.4.2009 20:35

Andee

Re: Mondeo TDCI

Naftu neumí akorát VW group. Common-rail si museli koupit od Fiatu, aby udrželi krok s konkurencí.

0/0
5.4.2009 12:18

redpower

Re: Mondeo TDCI

Opel taky naftu moc neumi, nebo neumel.

0/0
6.4.2009 11:57

Andee

Re: Mondeo TDCI

2.2 nebyla špatná...R^

0/0
6.4.2009 20:47

tommi77

pro majitele 1,9TDI PD

Taky jsem byl překvapený když mi v servisu rekli ze si veme 1-2 litry oleje na 15 tis. km !!?? Jak může takové auto vůbec dostat emise? Na doporučení jsem nechal záběhový olej vyměnit už po 3tis., ikdyž v servisu si ťukali na čelo. Mám teď už přes 10 000km na druhém oleji a zatím olej jenom mírně klesnul ale stále je v toleranci. Dlouho se držel přesně v polovině vyznačeného rozptylu. Většinou jezdím dlouhé přejezdy po dálnici nebo většími rychlostmi. Taky jsem to šetřil prvních 2tis. km - jako v záběhu. Jezdění po městě minimálně, za měsíc dám kolem 4 tis. a asi to moc nehoním na studený motor. Nebo jsem měl jenom víc štěstí na "těsný" motor. Zajímalo by mě jak jsou na tom motory jiných značek a common raily od VW, protože pumpa-tryska už je opuštěný koncept......

0/0
3.4.2009 13:36

mikesh1

Re: pro majitele 1,9TDI PD

V servisech toho navykladaji... ;-D

0/0
3.4.2009 14:11

jouda

Re: pro majitele 1,9TDI PD

mám 2.0 HDI od Citroenu a od výměny do výměny nenalévám žádný olej. Najeto 180.000 km.

0/0
3.4.2009 16:36

Squad

...

vzdycky me fascinuje, kolik mame v CR odborniku na cokoli, kteri vedi vse nejlip.. ty blby konstrukteri aut prece nicemu nerozumi, kdyz stanovuji idealni intervaly vymeny oleju a pod.. ;-D;-D;-D

0/0
3.4.2009 13:23

Floutek

Re: ...

Kdyby ti lide v servisu rekli, ze mas menit olej kazdy utery a delat u toho kotrmelce, tak jim budes bezmezne verit, vid........ typicky blby cechacku ;-D

0/0
3.4.2009 18:56

Tomas

Moje druhé auto...

...žere 2 litry oleje na 1000km!!! Jestli Ti soudruzi z NDR někde neudělali chybu...

0/0
3.4.2009 12:59

Quido

Re: Moje druhé auto...

R^

0/0
3.4.2009 14:49

Kei: polib si věrtel, Bingu...

OT

Vážně je nový 1,6TDCi od Forda taková katastrofa, co jsem slyšel?

0/0
3.4.2009 12:55

alek

Re: OT

není....:-)

0/0
3.4.2009 13:29

microhead

Re: OT

Najel jsem s timto motorem 90t a olej nezral. Jen tento motor trpi netesnostmi a praska trubka v sacim traktu k turbu. Takze je motor postrikany od oleje.

0/0
3.4.2009 13:40

Kei: polib si věrtel, Bingu...

Re: OT

Já na tohle mám smůlu, mě se vždy něco pokazí v nejvzadálenějším bodě cesty :-/

0/0
3.4.2009 14:02

tom

Re: OT

Nevim, zda myslis 1,6 TDCI 66kw ci 1,6 TDCI s filtrem DSP 80kw (ktery u nas neni v prodeji), ale ver ,ze neni. Tenhle motor nedelal Ford,ale PSA a je velmi hojne vyuzivany jinymi automobilkami.Takze ho krome Fordu najdes take ve Volvu, Peugeotu, Citroenu, Mazde.......EU  

0/0
3.4.2009 13:40

Koci

Hlavne popelnice VW TDI PD

Ano,moderni turbodiesel si opravdu vezme jen dve deci na 1000km,ale humus z VW koncernu oznaceny jako PD si klidne ten litr na 1000km vezme a naopak turbodiesel od BMW si za od vymeny do vymeny vystaci s pul litrem.Je to o motorech,cim vetsi sunt,tim vetsi spotreba,mluvime li tedy o turbodieselech.

0/0
3.4.2009 12:39

Vlk

Re: Hlavne popelnice VW TDI PD

No já mám zatím 120tkm a nikdy jsem žádný olej nedoléval (výměna 15-16tisíc, denně 13km tam a zpět cca50% jízd) 74kW PD

0/0
3.4.2009 12:55

mikesh1

Re: Hlavne popelnice VW TDI PD

S tim souhlasim. Ja jezdil na promenny interval s tim samym motorem a za sevisni interval (cca co 25tis. km) si to vzalo od 0 do 3deci. Asi bychom to podle mistnich expertu meli jit reklamovat ze to tak malo zere :-)

0/0
3.4.2009 14:11

Quido

Re: Hlavne popelnice VW TDI PD

litr na 1000??? Ale jdi ty kecko... ;-D ... psal jsem to tu někde dřív - 2.0 - najeto prakticky přes 60tkm, zpočátku opravdu opatrně, aby si motor "sednul" - a mám sebou v autě druhou načatou litrovou láhev oleje, jinak se vše pořešilo v rámci běžného servisu ... A to jsem většinu najezdil na trasách plusminus 1000km na zátah ....

0/0
3.4.2009 14:41

Li Tin O Wevidle

Na značce nezáleží

Přesně, jak se tu píše, důležité je, aby olej splňoval předepsanou normu (VW, MB, ACEA, API, viskozitu a značku si volí každý sám podle chuti. Nemá smysl kupovat olej v pěkné krabičce za 600, když v ošklivější stojí 100.

Doporučuji přečíst články s titulkem "Mazivářské mýty" na stránkách:

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare

0/0
3.4.2009 12:28

Masařík

Můj CDI nepotřebuje v intervalu nic dolévat

a má už 204 tkm najeto. Rozdíl mezi plným motorem a minimem je 1 litr, to nespotřebuje ani na 25 tkm do příští výměny. Je to ovšem Mercedes E270CDI.

0/0
3.4.2009 12:23

IL2

Re: Můj CDI nepotřebuje v intervalu nic dolévat

nojo, tady je ale řeč o obyčejných autech,  ne o MB :-) 

0/0
3.4.2009 12:24

smajlik :)

Re: Můj CDI nepotřebuje v intervalu nic dolévat

Snad TEPRVE 204 tis km, a ne UŽ. Pro tyhle motory je 200 tis km k smíchu, vydrží nekolikrát tolik..

0/0
3.4.2009 12:26

a-c

Re: Můj CDI nepotřebuje v intervalu nic dolévat

bejvávalo

0/0
3.4.2009 12:34

smajlik :)

Re: Můj CDI nepotřebuje v intervalu nic dolévat

300D to sice pravda už není, ale pořád je 200tis nic.

0/0
3.4.2009 12:40

a-c

Re: Můj CDI nepotřebuje v intervalu nic dolévat

jak to ma v sobe turbo... znamy se tuhle s jednim MB dostal nekde ke 250 tkm a pak to slo do pytle. vadne turbo, vymena, po chvili opet odeslo, diagnostika... pry nelze zarucit, ze nove turbo opet neodejde. a to neni nic levneho. predchozi MB slapalo do 400 tkm, proto zustal verny. ale v cem jezdi ted, to nevim.

0/0
3.4.2009 12:45

smajlik :)

Re: Můj CDI nepotřebuje v intervalu nic dolévat

Turbo, to je mrcha, ale na to nové by měla být záruka. Odejde jich takhle nových nebo zánovních docela dost, i u nových aut se poměrně často mění na záruku, třeba po 5, 10 tis km. Jo, to platí pro turbodiesely obecně, ono výrobců turbodmychadel je stejně jen pár.

0/0
3.4.2009 12:49

Svent

Re: Můj CDI nepotřebuje v intervalu nic dolévat

Můj 3litrový CDI ve Sprinteru žere olej jak ruskej kombajn, hlavně když byl novej, ted mam 30000 km a trochu se to zlepšilo. Ale stejně si litr na 7-8Tis veme

0/0
5.4.2009 9:59

ROSES LIVE

Ja olej uz nemenim !

JEdnou jsem koupil na burze za 800kč takovou lahvicku s aditivem. Na certifikatu k tomu je psano, ze se interval vymeny oleje prodlouzi az na 80tis km! Uz jsem 3 rok nemenil olej. Najeto mam ca 50tis km a motor slape OKR^

0/0
3.4.2009 12:06

jarda

Re: Ja olej uz nemenim !

to se nemas cim chlubit pac si nicis motor.  zazracna lahvicka na burze hehe

0/0
3.4.2009 12:11

petr

Re: Ja olej uz nemenim !

Svata prostoto, jeste nedoslapal ?

0/0
3.4.2009 12:12

a-c

Re: Ja olej uz nemenim !

april byl uz predevcirem.

0/0
3.4.2009 12:14

OLAF

Re: Ja olej uz nemenim !

řek bych že máš spíš studentskou slevu na MHD a ne auto, co?

0/0
3.4.2009 12:17

Podrazza

Re: Ja olej uz nemenim !

Tak to radši než do motoru nalej do kamen, a doufej, že se jim nic nestane :-)

0/0
3.4.2009 15:41

iks

U škodovek

s třívalcovým motorem (Fabia, Roomster) Vám budou ve značkovém Škoda servisu tvrdit, že spotřeba 1l oleje na 400km je stále v normě, škodovka má normy od nevidím, do nevidím, žádný problém. Že je prasklý stírací kroužek na pístu, to dneska nikdo v servisu nepozná..

0/0
3.4.2009 12:04

smajlik :)

Re: U škodovek

No bodejď by to poznal, diagnostika to nevypíše :-P ;-D

0/0
3.4.2009 12:09

a-c

Re: U škodovek

do autorizovanych servisu se chodi akorat na pravidelne a nutne prohlidky a pro razitko do servisky v dobe zaruky/leasingu :) s problemama se chodi do servisu, kde tomu rozumi...

0/0
3.4.2009 12:13

iks

Re: U škodovek

dokud je auto v záruce, tak musíš do autorizovanýho servisu, jinak o záruku přijdeš.  

0/0
3.4.2009 12:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.