Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rolls-Royce Phantom z čínské tržnice: Geely GE

Majestátní symbol bezmezného luxusu a elegance anglického šlechtice, to je nabídka renomované britské automobilky Rolls-Royce. Stěžejní model Phantom padl do oka čínským kopírovačům ve značce Geely. Výsledek je ale spíš parodií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HanzPrague

Xiamen

jestli mi k tomu udělají tažný zařízení a předělají to na plyn, tak koupi snad zvážím ;-D;-D;-D

0/0
7.4.2009 20:21

Alex

někdo to tady vystihl jasně...

...auto pro Jyrku z ČSSDKSČ....úplně ho tam vidím, jak vzadu sedí zaraženej jako prase z tečkou na hubě a na koleni má tu svojí sinoritku, která již toho hodně zažila...

0/0
7.4.2009 17:02

iuos

hmm

a když bude nejhůř, tak se přední půlka uřízne, zapřáhnou koně a je z toho krásnej povoz s řidičem uprostřed

0/0
7.4.2009 13:07

Elsiquodude

HELLO

Tak už si konečně budu moci koupit svého vlastního rolska;-DR^

0/0
7.4.2009 11:18

SRÁČ

VZADU TO VYPADÁ JAKO POJÍZDNEJ HAJZLÍK

JEN SE TAM UVELEBIT A VYSRAT SE

PĚKNĚ V SOUKROMÍČKU

KRÁÁÁSA

0/0
7.4.2009 10:31

fks

Cenzore

proč nemůžu napsat, že je to auto pro Jyrku, abys mi to nesmáznul???

0/0
7.4.2009 10:28

webmysh_evo_I

wow! trůn!!!

tak to má určitě taky nainstalovaný suchý hajzlík.:-)

0/0
7.4.2009 9:50

cassul

Vyčkejte a uvidíte

kopírování je naprosto logickou fází vývoje. Parní lokomotivy kopíroval v 19 století od angličanů zbytek světa, po druhé válce kopírovali japonci motory a celé auta a podobných příkladů najdeme stovky. Je to logický vývojový krok, kdy už je k dispozici technologie, ale ještě ne vývoj.

Čína má neuvěřitelný potenciál. Už dnes se tam vyrábí drtivá většina elektroniky, textilu a já nevím čeho ještě - má to i logická ekonomické vysvětlení, levná a dostupná pracovní síla, která je mladá, mobilní, netáhne je těžká koule sociálních nákladů a podobných věcí, které efektivně pohřbívají výrobu v evropě a částečně i v USA.

Teď se smějeme čínským autům, že kopírují, jsou nebezpečné a já nevím, co ještě. Ano, ale ta země před deseti lety vyráběla maximálně mopedy, před dvaceti lety sotva bicykly a na začátku šedesátých let ještě stavěli na vesnicích neolitické pece na železo. Dneska jsou třetí zemí světa, co poslala člověka na oběžnou dráhu - ano, s použitím cizích technologií, ale dokázali to.

0/0
7.4.2009 9:43

cassul

Re: Vyčkejte a uvidíte

Perspektiva ekonomické prosperity je pro "starý svět" neveselá, výroba se odstěhuje do číny, vývoj taky - v číně se každý týden zakládá nová univerzita - to znamená, že za pár let se objeví statisíce a možná miliony mladých inženýrů, našlapaných znalostmi, kteří se budou snažit něco dokázat - a budou k tomu mít prostor. A nakonec budeme moc rádi, když nás číňané zaměstnají a nenechají umřít hlady.

Ano, s rostoucí životní úrovní se časem zvýší i tam sociální náklady, a dostanou se do stejných potíží, jako jsme teď my (a otěže převezme pravděpodobně indie), ale vzhledem k tomu, kolik potenciálu mají, my se toho už nedožijeme.

0/0
7.4.2009 9:50

Cocik

Re: Vyčkejte a uvidíte

Ja bych to s temi "miliony mladych inzenyru naslapanych znalostmi" neprehanel. Velka cast absolventu cinskych univerzit neni zas tak pouzitelna, protze se tu u jedinacku dlouho razilo heslo "jak nejdes na VS, tak jsi ostuda rodiny". Jasne, je tu par dobrych univerzit a talentovanych lidi, ale zbytek je tezky podprumer (mam to moznost videt v podstate kazdy den u pracovnich pohovoru).

0/0
7.4.2009 9:54

Phantom2005

Re: Vyčkejte a uvidíte

R^R^R^ - podepisuji, s těmi  "inženýry našlapanými znalostmi" spolupracuji denně: anglicky neumí ani pozdravit, na jednom problému jich pracuje 100 (protože každý z nich umí jen jeden nebo dva konkrétní kousky "skládačky") a jejich pracovní tempo je směšné.

0/0
7.4.2009 10:11

Phantom2005

Re: Vyčkejte a uvidíte

A něco jako kreativita je jim naprosto cizí.

0/0
7.4.2009 10:12

Coraxus

Re: Vyčkejte a uvidíte

To bude myslím ten hlavní kámen úrazu... ;-(

No dobře, pro nás je to možná štěstí... :-) a taky záchrana před závislostí na Číně. Právě proto bychom si intelektuální vlastnictví měli střežit - a já nechápu, proč to Evvropa či Amerika nedělají (že protestuje postižená firma je samozřejmé, mě zajímá, proč s tím něco nedělají vlády a politici obecně).

0/0
7.4.2009 12:20

d

Re: Vyčkejte a uvidíte

proč myslíš, že mladí lidé v číně neumí anglicky?

0/0
7.4.2009 17:42

cassul

Re: Vyčkejte a uvidíte

Což jde říci o jakýchkoliv absolventech kdekoliv - ty procenta talentovaných a podrpůměrných budou všude plusmínus stejná. Ale v tom ohromném kvantu číňanů jich logicky vynikajících bude taky hodně.

0/0
7.4.2009 10:27

Jarek

Re: Vyčkejte a uvidíte

Ale však oni v Číně taky budou chtít lepší platy a jednou jim dojdou i ty levné pracovní síly nezatížené těžkou koulí sociálních nákladů ;) Taky si budou chtít místo misky rýže koupit všechny ty mobily, televize, auta, dovolené atd.

0/0
7.4.2009 12:42

oId fashioned Vince III..

to je ta správná kára pro

Kim Čong ILa;-D;-D;-D

0/0
7.4.2009 9:36

Mickey Mouse

Re: to je ta správná kára pro

Pokud se nemýlím, tak ten používá Mercedes Benz S500

0/0
7.4.2009 9:53

Mickey Mouse

Ano, je to kopírování...ale....

...ale v minulosti kopírovaly i některé jiné automobilky a naopak řada čínských automobilek nekopíruje. Článek je celkově svým vyzněním velmi nepřátelská, agresivní a štvavý - a to nikoliv proti firmě, která auto vyrábí, ale proti celé Číně a Číňanům. Doufám, že nejde ze strany idnes ocílený  rasizmus a populismus, ale pouze o šlendrián či práci na zakázku evrobských automobilek. Diskuze pod článkem je evidentně ovlivněna protičínským vyzněním celého článku.  Přitom jde soukromoprávní spor, poškozená je firma Rolls-Royce a  její práva porušuje firma Gelly. Nemá smysl se tu bavit o Číňanech, rákosu a rýžových magnátech. Mají snad diskutující pocit, že nám Číňané dodávají do obchodů okopírovanou rýži?:-P Přitom kritika automobilky Gelly v Článku není - kritizují se téměř výhradně Číňané a v diskuzi i všichni Asiaté. 

0/0
7.4.2009 9:23

Cocik

Re: Ano, je to kopírování...ale....

Ovsem nalejme si cisteho vina - bohati Cinane si radeji koupi pravy RR nez tuhle napodobeninu (protoze by ihned klesli na spolecenskem zebricku). Vlastnit stoprocentne importovane auto je v Cine znakem vysokeho spolecenskeho postaveni, protoze si majitel dokaze krome registrace vozu zaridit i jeho individualni dovoz a procleni, coz vyzaduje znacne mnozstvi penez i guanxi. Pristup "novych Cinanu" k bohatstvi v mnohem pripomina devadesata leta v Rusku a jsou to prave oni, kteri nad cinskym zbozim ohrnuji nos mnohem vic nez lide v Evrope ci USA.

0/0
7.4.2009 9:32

Karboxyl

Re: Ano, je to kopírování...ale....

Myslím, že se to časem otočí. Tak za 10 až 15 let budou naopak Číňani

kupovat téměř výhradně čínské zboží, protože všechno ostatní bude pro ně nekvalitní.

0/0
7.4.2009 12:27

Phantom2005

Re: Ano, je to kopírování...ale....

Okopírovanou rýži?? Víte o tom, že Čína není v produkci potravin soběstačná, že musí dovážet pšenici např. z USA?

A na oplátku nám nabízí akorát šmejdy, podle čínského názoru, že oni jsou Říše středu a všichni se tomu musí podřídit.

0/0
7.4.2009 10:08

;-)

Re: Ano, je to kopírování...ale....

Rv

Pokud narážíte na čínské označení Číny 中国 - tak vězte, že jste  na omylu.  Novináři to rádi překládají jako Říše středu, ale ve skutečnosti to označovalo  ve starověku „ústřední státy“ - skupinu států na centrální planině - tradišní kolébce čínské kultury. Stejnými znaky označují i v Japonsku oblast koléby kultury na Honšů zhruba v oblasti Kjóta . Překlad jako Říše středu je chybný, ale běžný. Jinak sice zobrazují mapy s Čínou uprostřed, ale to třeba dělají obdobně i Japonci a Američané. 

0/0
7.4.2009 11:07

Phantom2005

Re: Ano, je to kopírování...ale....

Pak jistě víte jak se administrativa císařova dvora tvářila když britský velvyslanec předložil své pověřovací listiny s tím, že Británie je říše rovnocenná Číně :-P

0/0
7.4.2009 12:03

acid23

Re: Ano, je to kopírování...ale....

R^

jediny duvod proc cinane nikdy nevtrhli do evropy je ten, ze nas nepovazuji za sobe rovne.. jak mentalne, tak kulturne - zkratka nas povazuji za podlidi.. :-P

0/0
7.4.2009 12:33

Karboxyl

Re: Ano, je to kopírování...ale....

Obávám se, že kdyby Cíňani tak před sto lety vtrhli do Evropy, tak by toho z nich moc nezbylo. Technologicky i vojensky byli zcela někde jinde. Dneska je to jiná situace. Nemají důvod někam vrhávat. Stejně postupně infiltrují a tak za 50 let bude možná čtvrtina Evropanů s Čínskými , nebo všeobecně asijskými geny.

0/0
7.4.2009 12:42

j.t.d.

Re: Ano, je to kopírování...ale....

Největší dovozce rýže do ČR je Viet Nam.

Čínsksá rýže je jen kopií té vietnamské :-)

0/0
9.4.2009 20:08

Coraxus

Crashtest

Těším se na výsledky crashtestů, jako ostatně u každého nového čínského auta. ;-D

Ovšem tohle bezostyšné kopírování je jasným důkazem toho, že Západ potřebuje Čínu, nebo aspoň profituje ze současného stavu věcí - protože proti tomu nic nedělá (přitom by mohl, nebo by to mohl aspoň zkusit - kdyby tedy chtěl)... :-/

0/0
7.4.2009 9:16

tUp

Re: Zase rákos dílna...

Když jsme tady v Evropě v 18.stol horko-těžko kopírovali čínský porcelán a předítm střelný prach, papír a já nevím co ještě, tak možná v Číně přemýšleli stejně jako teď ty... Pokaždé to začíná kopírováním, uvídímě za 50 - 100 let co z toho bude.  Mimochodem podívej se občas kolem sebe a zamysli se, co z toho bylo vyrobeno v Číně...:-)

0/0
7.4.2009 9:18

Mickey Mouse

Re: Zase rákos dílna...

...tak třeba počítače jsou téměř výhradně z číny, mobily, oblečení převážně.

Také třeba knihtisk vynalezli Číňané o několik set let dříve. Spolu s Papírem, kompasem a střelným prachem patří k Čtyřem velkým vynálezům staré číny .

0/0
7.4.2009 9:41

Coraxus

Re: Zase rákos dílna...

Ale jo, vždyť to já nezpochybňuju... ale když se podívám, co bylo VYNALEZENO v Číně za posledních řekněme 100-200 let, uvidím kulový :-)

Totéž třeba Arabové - jestli se nepletu, tak mnoho matematických objevů pochází od arabských učenců... PŘED NĚKOLIKA STY LETY. Potom jako když utne - a to mi nejde na rozum...

Naopak Evropa+Amerika kopírovala tehdy (no, spíš to bylo vzájemné) a objevuje teď...

A ještě jiný model - Japonsko. Kopírovali donedávna (ještě před cca 30ti lety) a dnes už se od nich můžem učit. Čína kopíruje už aspoň 20 let, ale nezdá se, že by to dokázali/chtěli/mohli změnit... Právě srovnání Číny a Japonska mi vnucuje otázku, kde se v Číně stala chyba... 8-o

0/0
7.4.2009 12:10

Karboxyl

Re: Zase rákos dílna...

No, ono to bude taky trochu tím, že Japonsko se začalo průmyslově rozvíjet už hodně dlouho před Čínou a také to jejich kopírování a skupování licencí a know-how probíhalo docela dlouhá léta. Já bych Čínu nepodceňoval, uvidíme do budoucnoti, ale je fakt, že zatím toho mnoho nového z Číny nevypadlo a naprostá většina vynálezů a objevů se i dnes koná v těch starých "Čínou válcovaných " státech. Nicméně komunistická vláda dává na výzkum a vývoj dost velké prostředky a dříve nebo později se to projeví. Také nesmíme zapomínat na to, že v Číně panuje obrovksá konkurence na pracovním poli a tudíž to motivuje lidi se trochu víc ohánět. Neřeším teď, nakolik je to devastující na psychice (viz velký počet sebevražd a pod. )

0/0
7.4.2009 12:39

;-)

nedorozumění

....já s Vámi celkem  souhlasím, neodpovídal jsem vůbec na Váš příspěvek, ale na hrubě rasistický příspěvek někoho jiného. Bohužel idnes má stále nedořešený software diskuzí a když odpovím na příspěvek, který byl v mezidobí smazán, tak se odpověť přiřadí k prvnímu dalšímu příspěvku. Je to vidět na odlišném předmětu zprávy - odpovídal jsem na článek s nadpisem "Zase rákos dílna"

Bohužel, idnes takto mate diskuze.

btw: některé vynálezy by se našli......ale je pravda, že tak převratného asi nic.....v posledních pár stoletích zaostávali za světem....my  jsme zase zaostávali celý středověk(a oni se to tak ve školách učí:-))

0/0
7.4.2009 12:43

Karboxyl

Re: Zase rákos dílna...

Tohle je tradiční povzdech nad tím, jak vlastně ta Čína byla vyspělá a všechno se od ní kopírovalo, ale kdybychom vzali sumárně všechny vynálezy Číny a Evropy, popř. USA  za celé dějiny, tak je zcela jasné, kde vlastně ležel ten civilizační pokrok.

0/0
7.4.2009 12:32

Martin.strike

Co je moc, to je moc

A tohle už opravdu je moc. Čínské autobilky dokáží jen kopírat, ať je to Mercedes-benz E, nebo BMW X5, nebo obyčejný "nákladní" vůz. Někdo by jim už měl zatnout tipec. Ukazuje to, kolik "invence" v těch automobilkách je a jaká asi bude kvalita těch vozů. Čínské auto bych si nekoupil, to bych snad raději jezdil na kole a šetřil na něco slušného, kdybych těch peněz víc neměl.

0/0
7.4.2009 8:14

ewasdfklikvh

toto auto je o ničem

já se těším na kopii octavie v tdi:-)

0/0
7.4.2009 7:56

dívenka prostá

tak todle je to pravé auto

pro bédu trávníčka a jeho socijalistickou verbež;-D A mám to zadarmoR^

0/0
7.4.2009 7:15

Dusan321

Elegance? Anglicky slechtic?

O cem to proboha ten autor mluvi? Tohle platilo o Rollsech mozna tak pred deseti lety, v posledni dobe automobilka opustila zkomirajici slechtu a presedlala na perspektivnejsi klientelu - hiphopove hvezdy, sportovni pologramoty a jine rychle zbohatliky. Vysledkem jsou auta, ktera rozhodne nemaji za cil nevtiravou luxusni eleganci, ale v prvni rade ochromit okoli tim, ze "ja na to mam". K dnesnimu Rollsu se uz nenosi rucne sity oblek, ale ksiltovka, vytahane tricko, "sneakers" a samozrejme nezbytne diamantove kolo na krku prumeru pneumatiky rodinneho vozu. To je dnesni Rolls a jeho majitele.

0/0
7.4.2009 6:55

miata

Re: Elegance? Anglicky slechtic?

R^ vidím to stejněv!

0/0
7.4.2009 7:12

Martin.strike

Re: Elegance? Anglicky slechtic?

Tohle je velmi omezený pohled, asi jste nikdy nebyl ve společnosti lidí, kteří takto nepózují a berou to jinak. Klientela neurčuje status auta, status auta určuje jeho exclusivita a kvalita, která u Rollsu je pořád. A elegance je to taky. Tento názor je podle mě docela omezenej, je to stejné jako kdybych napsal, že Fabie je auto pro vesničany a chudáky, jen proto že jsem v něm viděl třikrát jet někoho, koho jsem za chudáka a vesničana považoval. Neznáte klientelu Rollsu, takže závěry nechte na někom jiném! Procento lidí, co si Rolls koupí a jsou "hiphopové hvězdy", nebo "pologramotní sportovci" je mizivé. Ti jezdí v Hummerech a podobných vozech.

0/0
7.4.2009 8:31

Atomas

Re: Elegance? Anglicky slechtic?

Podívejte se na to z jiného pohledu: Pokud by tomu tak nebylo, nebylo by již žádného Rolls-Royce. Tak to bohužel je a bude...

0/0
7.4.2009 8:32

Martin.strike

Re: Elegance? Anglicky slechtic?

To je taky pravda, hodně lidí, co byli klienty Rolls-Royce, tak přesedlalo na jiné značky a modely. Tohle je stejný jak s Cayenne a s Porsche, kdyby se Cayenn nezačal vyrábět, tak Porsche zkrachuje. Princip je stejnej.

0/0
7.4.2009 8:36

olaf

To samotná sedačka je docela dobrý nápad

To by narcisové,kterých je mezi boháči jistě dost,náhodou ocenili;-DAle za to přidrzlé kopírování čehokoliv bych jim snad vyhlásil válku:-)

0/0
7.4.2009 1:01

chatab

Re: To samotná sedačka je docela dobrý nápad

neblbni, vzdyt by nas umlatili cepicema :-P

0/0
7.4.2009 3:04

cassul

Re: To samotná sedačka je docela dobrý nápad

Proč mlátit? Zastavili by export a zbytek světa by pravděpodobně záhy zkolaboval.

0/0
7.4.2009 9:51

Phantom2005

Re: To samotná sedačka je docela dobrý nápad

To si nemohou dovolit - Čína je na exportu existenčně závislá, kdyby ze dne na den svět přestal od Číny nakupovat, tak se jim to zhroutí asi za čtrnáct dní. Nevím jestli je svět až tolik závislý na dovozu z Číny.

0/0
7.4.2009 10:04

chatab

ale jo

kdyby to bylo za cenu fobie, tak by se to dalo :-P

0/0
7.4.2009 0:33

czPopi

Re: ale jo

...to je mi ale predrazena rakev :-/

0/0
7.4.2009 0:52

RS

Re: ale jo

máš pravdu fobije je předražená rakev :)

0/0
9.4.2009 7:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.