Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cesta z problémů podle GM: dvě kola, dvě místa

Vyřešení problému s městskou dopravou podle společností General Motors a Segway nespočívá na čtyřech, ale na dvou kolech. Obě společnosti pracují na vývoji elektrického dvoukolového dvousedadlového vozu, který má být ve městech rychlou, bezpečnou, levnou a čistější alternativou automobilům. Nový prototyp se jmenuje PUMA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dívenka prostá

vite vi kříženci indijanů

zkrachovalích evropanů, a kde koho, jake to je vivalit se do pořádní sedački, jedna,dvě 100? Já bich nesedla do fabije a spol, nedejbože do rakve na dvou kolech*

0/0
20.4.2009 22:12

Stone_Pilot

?

Toto má být budoucnost individuální dopravy? tak jestli to není nějaká reklamní kampaň, tak pak si fakt GM nezaslouží nic jiného než krach :-/

0/0
20.4.2009 20:47

Diego

Ach jo

GM si ten krach asi fakt zaslouží. Místo pořádnýho lekýho elektromobilu takovej paskvil. Segway je celkem propadák, alespoň oproti tomu jaké velkolepé s ním původně firma měla plány. Tohle je Segway v bleděmodrém tudíž stejný budoucí propadák. Když budu chtít něco malého lekhého co se proplete dopravou, pořídím si malou motorku. Zajímavý by byl nějaký elektro skůtr za rozumné peníze. Tohle bude paskvil skůtru za nehorázný peníze.

0/0
20.4.2009 16:45

Dave

No...

až bude Segway za nějakých 20 - 30 000 Kč, nikoliv za současných 170 - 220 000, pak si ho i koupím. Současná cena je skutečně nehorázná a cena tohoto vozítka bude také nehorázná.

0/0
20.4.2009 16:22

svarak z krabicoveho vina

Slušná studie

Zajímavé, ale dojezd 56 km.... To je málo i na evropská města, natož na ta roztahaná americká. Na tom ještě musí hoši z GM zapracovat, pokud to teda ještě stihnou.

0/0
20.4.2009 16:13

KulaCZEk

Re: Slušná studie

Tak jestli nedojizdite z Jihlavy do Prahy tak 56km neni malo:) Hele, ze Zizkova na Smichov to bude tak 5km....to bych mohl 10x :)

0/0
20.4.2009 21:26

truthspeaker

Re: Slušná studie

Je videt ze nejste ridic, timto vozitkem byste ze Zizkova na Smichov do prace dojizdet nechtel. Ze Zizkova na Smichov je to podle denni doby,  prumerne tak 20km. A pri dojizdeni to znamena tam a zpet (s teoretickymi osmi bonusovymi hodinami na dobijeni akumulatoru), coz je jen tak tak. Jezdil byste do prace s autem, ktere pri nezbytne objizdce vice jak 10 km skonci na suchu? Ja ne.

0/0
21.4.2009 17:01

iuos

hmm

taková věc se může ujmout jedině v případě, že cena nepůjde přes 15,000káčé což samozřejmě nepůjde

0/0
20.4.2009 15:14

Parouback

Obzvlášť

veselé to bude, až se vám za jízdy pokazí gyroskop.

0/0
20.4.2009 12:23

Monarchista II

PUMA

Puma už bylo v historii použito - viz.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Munster_SdKfz234_4_side_(dark1).jpg

Ten originál mi přijde do města z hlediska bezpečnosti posádky i daleko vhodnější

;-D;-D

0/0
20.4.2009 11:56

M

Samo vyhne?

Ojojojoj, při kvalitě programátorů a spolehlivosti autosoučástek - to bude boulí ;-D

0/0
20.4.2009 11:24

dedko

GM ? Jedině bankrot !

0/0
20.4.2009 10:51

Ebo

Re: GM ? Jedině bankrot !

..kdyby zlevnili náhradní díly, tak by možná ještě chvilku vydrželi :-)

0/0
20.4.2009 11:15

Glumik

Já vidím 6 kol

0/0
20.4.2009 9:49

Kandidát na doživotní ban

co to je?

Že by super hyperrychlej invalidní vozík?;-D

0/0
20.4.2009 9:26

Ebo

huh..

..no fuj.. žádné odpružení .. kostitřas.. bezpečnost posádky taky nikde.. no děs..

0/0
20.4.2009 9:26

eli4

Re: huh..

Tak nějak se lidé tvářili na první kolo a motorky.

0/0
20.4.2009 11:23

Stoura

Re: huh..

Ano. Tvářili se tak i na první vysoká kola, tricykly, lokomotivy s odstrkovacím mechanismem, parní skibob, balón tažený páky a další vynálezy. Ten vozík může být dobrý ale také být dobrý nemusí. Prozatím je to velmi drahá hračka, ale třebase za čas prosadí. Nebo také ne.

0/0
20.4.2009 11:29

Bartiqe

Re: huh..

No jo, a ake velke percento ludi jazdi napr. po Prahe do prace na bicykli alebo motorke?

0/0
20.4.2009 12:29

kopáč...

Re: huh..

čím dál větší, pane. Když porovnám dva roky zpátky jsem cestou do práce (na biku po stezkách) nepotkal prakticky ani kolo, dneska bych to mohl nazvat docela čilým dopravním ruchem.... Jinak po tlusťochovi, nebo lenochovi to opravdu chtít nemůžete :o))

0/0
20.4.2009 12:35

Svoboda

SUV

Myslím že proti telefonující manažerce v SUV nepomůže sebelepší systém detekce kolize. :-/

0/0
20.4.2009 9:09

Jura

Kde ja to jen uz videl???

http://www.youtube.com/watch?v=lcXPnQRqPzY

;-DR^

0/0
20.4.2009 9:00

david

Z extrému do extrému...

GM je nepoučitelný.

0/0
20.4.2009 8:56

Bartiqe

Re: Z extrému do extrému...

taky to tak vidim

0/0
20.4.2009 12:30

Antonin Honda

Finale individuale

"Mám rád muže stejných tváří a proto velím plyn!"

0/0
20.4.2009 8:52

Martin

Coto je?!

Sportovní kriplkára ;-D

0/0
20.4.2009 8:43

konvoj

preklad

ktery ... tohle prekladal. to uz muze jit prekladat kdejaka marka technicke clanky. jako senzory naklonu jsou pouzivane MEMS gyra, takze pochybuju,ze by to melo jeste velky gyroskop,jak se snazi autor tvrdit. Navic veta "...poloha je kontrolovana" je blbost,nebot autor asi nevi,ze "control" je v prvotnim vyznamu "ridit". kdyby si takovyhle clanek radsi nekdo odpustil,kdyz neumi prekladat...Rv

0/0
20.4.2009 8:42

von Kleist

Re: preklad

Jde jen o to, zda tam puvodne slovo "control" bylo. Ona formulace, ze je neco rizeno 100x za sekundu je taky dost pritazena za vlasy... clovek, ktery k tomu ma odborne co rici, by se takhle taky nikdy nevyjadril. Takze pro ucely popularizace bych klidne zkousnul, ze "poloha je kontrolovana", nebot je to de faco pravda, poloha se opravdu kontroluje 100x za sekundu - ve smyslu porovnani s pozadovanou hodnotou a na zaklade odchylky se provadi nasledne nejaky akcni zasah.

0/0
20.4.2009 9:21

Tom

Nechápu

Nechápu, proč GM se zaobírá ptákovinami...

Proč raději nezačnou výrobu elektromobilu EV 1, který již jednou vyráběli a který měl úspěch (http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1) ? Možná proto, že u EV 1 automobilka nemohla ryžovat v oblasti servisu...

0/0
20.4.2009 8:29

SecondWisdom

Re: Nechápu

Protože už je všechny ve zlosti sešrotovali a teď se je speciální jednotka mechaniků snaží složit na šrotovišti. Evidentně se jim to nepovedlo. ;-D;-D;-DRv

0/0
20.4.2009 10:34

malej jarda

ještě že krachujou

ještě že jde GM do krachu ;-D

0/0
20.4.2009 8:15

mapr

Direktivní zákonné nařízení

Super vize. Ale jenom vize. 

K tomu, aby vozidlu nikdy nehrozila srážka, je třeba MALIČKOST;-D: Direktivní zákonné nařízení, aby všechna ostatní vozidla na veřejných komunikacích byla součástí komunikační sítě. Kvůli dvoukolové vizi by se musely PŘESTAVOVAT milióny již provozovaných automobilů.(Y)

0/0
20.4.2009 8:07

Tom

Zblbli

vypadá to trapně a jezdit v tom je nebezpečné...

0/0
20.4.2009 7:22

eli4

Re: Zblbli

Kolo, motorka a jak zde bylo zmíněno i hadraplan jsou snad vrcholem bezpečnosti?

0/0
20.4.2009 11:27

Oldis_rab

kcemu to pokud to bude stat

pres sto tisic?

0/0
20.4.2009 6:43

Hamrock

Na nic...

. "Vůz se automaticky vyhne překážce, jako chodník nebo jiné auto, a proto mu nikdy nehrozí srážka," ... a když do mě narazí někdo jinej tak se tomu vozítko asi vyhne jak ????

Proti zimě a nepřízni počasí je ochrana jen o chlup lepší než na motorce. Na nákup se s tím prakticky taky jet nedá. Nevím mě to připadá jako naprosto nesmyslnej a do života nepraktickej projekt, ale možná se mýlím nikdy jsem nebyl velkej vizionář.

0/0
20.4.2009 5:44

Oldis_rab

Re: Na nic...

no asi to pocita ze v provozu se bude pohybovat jen toto, takze to do sebe nikdy nenaboura. Mozna ze dvere budou volitelna vybava. Jak velky delas nakupy? na kazdym nakupu nekupujes lednici, tak na tasku s nejakejma vecma se misto vzdycky najde ne?

0/0
20.4.2009 6:45

Ghost

Re: Na nic...

Tohle je jen prototyp na odzkoušení technologie. Podle té animace na konci by měla finální verze být kompletně zakrytá a jezdit vlastním pruhem.

Jinak jako náhrada MHD by takováhle potvora byla naprosto geniální (v podobě z té animace na konci samozřejmě), takový automatický taxík, co zabere třetinu místa...

0/0
20.4.2009 11:46

Kirk

No nevím

Tohle vozítko má stejný problém jako jízdní kolo - pokud člověk nemá kde ho bezpečně zaparkovat, tak aby se bál, že mu ho ukradnou.

0/0
20.4.2009 5:18

thegrid

scooooter

vypadá to super a fandím, ale obávám se že to stroskotá na tom, že to nikdo za tu cenu nebude chtít, a já taky ne, to radši scooooter

0/0
20.4.2009 0:52

Agent

Kapacita

Vozítko pro dvě štíhlé osoby nebo jednoho Američana.

0/0
20.4.2009 0:46

Abcd

SNIH

Super projekt, ale nesmi prset nebo snezit, letni vozitko

0/0
20.4.2009 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.