Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozbili jste auto na děravé silnici? Nic nedostanete

Krajský radní a senátor Marcel Chládek si na rychlostní silnici R6 z Nového Strašecí do Prahy propíchl na jednom z výtluků pneumatiku auta. Ač Ředitelství silnic a dálnic ČR označuje starou část silnice za havarijní, odškodnění by se od něj senátor asi nedočkal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johnnik

To není pravda

Takto to byl v zákoně z roku 1964 (1961?) tuším č. 135. v Novém zákoně platícím od roku 1997 je to už jinak ...

0/0
13.4.2009 11:55

Pavel

auto

vzhledem k tomu, jak to začíná na našich silnicích vypadat a to že nejsou správci a majitelé komunikace schopni si ohlídat stav a provedení prací (nových cest i zásahy do stávajících komunikací), docela vážně začínám přemýšlet o nějakém pořádném terénním autě něco na způsob Iveca Masif :-), to už mi pak bude stačit i nějaká hliněná cesta ;-D

0/0
12.4.2009 22:54

mpes

8 let zpátky...

jsem málem urval přední kolo v díře, fakturu jsem s dopisem a fotkou poslal na SÚS a do měsíce jsem měl peníze na účtě. Takže nevěřte všemu, co pisálci napíšou...

0/0
12.4.2009 17:08

pavel

Pokud to bylo ve Středočeském kraji,

požádejte o odškodnění hejtmana Ratha. Bydlí v Hostivici, každý rád vám ukáže kde.

0/0
11.4.2009 22:16

Štvavá vysílačka

Re: Pokud to bylo ve Středočeském kraji,

Jeho mobil s adresou bude taky veřejně vyvěšen? :-)   

0/0
12.4.2009 10:45

meko

Re: Pokud to bylo ve Středočeském kraji,

a to jako proč?

0/0
12.4.2009 11:52

iuos

hmm

netrvalo to moc dlouho ;-D;-D;-D

0/0
13.4.2009 17:57

Homer _ 3

Nic se nezmění.

Státní pijavice je spokojená. Peníze z lidí dojí tak jako tak a o to jde. Pokud je problém, tak si nastaví pravidla tak, jak jí vyhovuje. Takže na silnici vždy a za všech okolností za cokoli může řidič. Měl předvídat.

To potrvá až do okamžiku, kdy lidi vyjdou do ulic. Dálnice stavíme za 150% ceny těch německých. Pokud za toto nikdo nešel bručet, trvám na 150% kvalitě českých silnic v porovnánís  německými.

Hlavně že si pan Řebíček a jeho kámoši nakradli miliardy.

0/0
11.4.2009 21:00

Pavel

Re: Nic se nezmění.

R^,

člověk už musí víc koukat na cestu jestli tam není výtluk než na bezpečnost provozu, vůbec nezávidím profesionálům, kteří za den najezdí 500km a více, soustředit se celý den na to nevletět do nějaké díry (i na dálnicích a R) a ještě sledovat provoz je opravdu na palici

0/0
12.4.2009 22:42

mirek

hlavne ze vse musime platit

jak dalnicni zamky a atd............... ale stav nasich dalnic je katastrofalniRv

0/0
11.4.2009 17:54

Antonín

Honda

...dokud si nestěžuje tankysta, tak je to dobrý...A viděli jste někdy stěžovat si tankystu? Neviděli....

0/0
10.4.2009 23:52

shr3k

Zavírat

Osobně si myslím, že silnice nebo dálnice, která nesplňuje základní parametry dané technickými normami a její správce ji odmítá uvést do takového stavu, v jakém podle těchto norem má mít, případně na to nemá prostředky, by měla pozbýt status silnice případně dálnice. Rv

0/0
10.4.2009 12:46

tmf

Re: Zavírat

nemáš snad na mysli pravý pruh D1?

0/0
10.4.2009 14:34

Pavel

Re: Zavírat

to by se nedalo v ČR dojet z bodu A do bodu B

0/0
12.4.2009 22:43

JB001

Jak říkám

je to děs a běs

http://beranek.bigbloger.lidovky.cz/c/78779/Des-a-bes.html

0/0
10.4.2009 12:09

honza

no

daňový poplatníku, platíš daně, kupuješ si dálniční známku, platíš motoristickou daň...no za tohle všechno chceš opravený komunikace? ses zbláznil ne?

0/0
10.4.2009 11:05

icmek

Re: no

já jim na to seru. tenhle rok známku nemám a kupovat jí nehodlám. nedám litr za to, že si můžu zničit auto. to mi trochu nedává smysl.

0/0
10.4.2009 11:07

def...

Re: no

R^

0/0
10.4.2009 11:37

individual

Re: no

Auto? Ty uz jsi ten svuj muzejni kousek Hondy prodal ;)?

BTW, na ktere z ceskych dalnic se da beznou jizdou znicit auto? Jezdim celkem casto po vsech a ani jedno ze dvou aut, ktera pouzivam, znicena nemam...

0/0
10.4.2009 12:56

icmek

Re: no

ne, neprodal. už jsem si zvykl vyhejbat se s HR podvozkem dírám. no, s dálnicema jsem to přehnal, možná tak D1 a skákačka u Tábora, ale jinak jsou silnice děs. koukněte se třeba do Průhonic na kruháč, jak jim tam vypadla dvacet čísel hluboká vrstva asfaltu a pod tim koukaj kočičí hlavy :DDD

0/0
10.4.2009 13:34

individual

Re: no

Na D1 a u Tabora to drnca. Je to neprijemne, muze to byt nebezpecne v pripade potreby krizovych manevru, ale na rozbiti auta, ktere je technicky v poraku, to neni ani v te nejbujnejsi fantazii.

Spatny stav nekterych (ne malo) silnic nerozporuju, ale o tech vlakno neni.

0/0
10.4.2009 13:37

icmek

Re: no

s tim muzejnim běž do řitě, seš jak regazzi, dneska jsem auto naleštil leštěnkou a přetřel ochranym filmem proti škrábancům a jak jí to sluší... němá tvář... kdepak šrotovat, prd. mazlit:)

0/0
10.4.2009 13:35

Antonín

Honda

..tak s tou "němou tváří" jsi mne dostal a uvědomil jsem si, že jsem se dnes poprvé zasmál. Díky

0/0
10.4.2009 23:48

individual

Re: no

I nalestenej prd je porad prdem... ;).

0/0
14.4.2009 9:10

beef-eater

To je jasné....

To je jasné, že za auto zničené nekvalitní silnicí u nás nic nedostaneme. Protože kdyby to bylo možné, tak se s ohledem na stav silnic v ČR správy silnic nedoplatí....

0/0
10.4.2009 10:40

sixty

V ČR přece nejsou zákony pro lidi, ale pro ty druhé :)

0/0
10.4.2009 10:34

prenda

Zákony jsou udělány na míru spolčenejm firmám.

To je už s ČR klasika. Dělaj se tu zákony, aby mohli zloději krást beztrestně, aby majitelé firem, které silnice dělají měli volné ruce. Takže už se vlastně nejdná o krádež ale o zákonem posvěcený business :). A stádečko české to nechá být. Stále se máme natolik dobře, aby to někoho začalo pořádně kakat.

0/0
10.4.2009 10:11

Pablo

Absurdistán naruby aneb jak funguje tato logika obráceně

K mému níže uvedenému příspěvku přidám ještě analogii podle stejné logiky, kterou se snaží právníci uplatňovat na náhradu škody poškození auta na vozovce v havarijním stavu. Podle této logiky tedy budu-li mít auto v havarijním stavu a nebude například brzdit, tak pokud si na auto napíšu v havarijním stavu-nebrzdí, tak s tím musí všcihcni kolem mne počítat a já jsem z obliga, takže až pak přejedu s takovým autem nějakého zastupitele zodpovědného za stav silnic (nebo někoho jiného), tak mu mohu říct, že po mě žádnou náhradu vymáhat nemůže protože nepřizpůsobil svůj pohyb v okolí mého vozu stavu mého nebrzdícího vozidla a že s tím měl počítat, že to neubrzdím a přjedu ho, jelikož mám na autě řádně napsáno. Líbí se  vám taková logika páni zastupitelé a právníci? To je toiž úplně ten samý pricip, který vy aplikujete na ta auta rozbitá o "vaší" silnici , akorát jsem ho aplikoval na něco jiného, aby jste si uvědomili jeho absurditu.

0/0
10.4.2009 10:05

def...

Re: Absurdistán naruby aneb jak funguje tato logika obráceně

R^R^

0/0
10.4.2009 11:39

AldaPalda

Re: Absurdistán naruby aneb jak funguje tato logika obráceně

lol, okamzite si jdu auto polepit napisy ;-D;-D;-D

0/0
10.4.2009 12:45

Pavel

Re: Absurdistán naruby aneb jak funguje tato logika obráceně

bohužel za tohle všechno můžeme poděkovat našim zákonodárcům, vaše logika by platila pouze nebýt napsané v zákoně, že smíte provozovat po pozemních komunikacích pouze takové vozidlo, které je technicky způsobilé (brzdí...) a navíc musíte přizpůsobit rychlost...stavu a povaze vozovky

0/0
12.4.2009 22:48

John_Matey

Tak to zevšeobecníme

Budu vyrábět elektro spotřebiče. Protože se mi občas nepovede přívodní šnůra, bude někde probíjet. Dám na ni nálepku "Pozor, občas probíjí" a jsem z obliga. Aspoň tak to vypadá na silnicích. Provozovatel, výrobce odpovídá za závady výrobku či služeb. Je to asi dva roky, co jsem četl rozhovor se šéfem společnosti zabývající se provozem komunikace okolí Klatov, kde se chvástal, jak má opravené všechny silnice. A když jsem jel za týden tou cestou, tak díry byly stejné, akorát tam byly cedule  upozorňující na nerovnosti.

0/0
10.4.2009 10:02

Kandidát na doživotní ban

Re: Tak to zevšeobecníme

I takhle se daj opravovat silnice. ;-D

0/0
10.4.2009 10:11

Pavel

Re: Tak to zevšeobecníme

bohužel není nikdo, kdo by si stěžoval na stav oprav nebo nových komunikací v záruce, většinou to jsou kamarádi (stavitelé) lidí ze "státní" (volené) správy a ti si přece nebudou na ně stěžovat :-©:-©:-©

0/0
12.4.2009 22:51

ptáček XXL

jeden z řady zákonů proti občanům

Tento stát se už ani netváří, že ochraňuje občana. Naopak, Čechistán zaplevelil legislativu tisíci příkazů a zákazů, vysávání peněz z občanů. Ochrana občana je v legislativě velmi vágní, často reálně nemožná. Český stát je upír, čím víc chlemstá krev občanů, tím víc mohutní a saje!(Y)

0/0
10.4.2009 9:40

Pablo

Re: jeden z řady zákonů proti občanům

Horší je, že už ani komerční společnost, která se tím živí se nesnaží tvářit, že tě chrání. To si tedy D.A.S. udělali skvělou reklamu, když v podstatě dali zapravdu státu. Přitom se mají stavět na stranu svého poškozeného klienta a hledat všechny možné způsoby jak toto absurdní pojetí a výklad legislativy vyvrátit. Takže D.A.S. určitě nebrat. Uvažoval jsem o tom, že bych se u nich pojistil, ale po tom výroku, co předvedl ten jejich "expert" tady v tom článku? Ani omylem. Pokud mi expert irmy kterou si platím a která mi má pomáhat akorát zopakuje absurdní tvrzení státní zvůle, tak je ta firma fakt pro smích. S takovou jí předpovídám krátkou budoucnost. A propos ještě jsem neslyšel ebo neviděl, že by nějakého svého klienta opravdu z něčeho vytáhli. je za nimi vlbec nějaký prokazatelný úspěch a spokojení klienti? Zatím jsem slyšel akorát reklamu v rádiu.

0/0
10.4.2009 11:16

regazzi

Moje osobní zkušenost

Měl jsem podobnou zkušenost v Praze v úzké ulici ve vilové čtvrti. Díra v asfaltu o hloubce 15 cm s ostrou hranou byla zalitá louží, takže nebyla vidět, vyhnout by se jí stejně nedalo. V odpovědi TSK na mojí stížnost bylo mimo jiné, že musíte PROKÁZAT, že jste jeli PŘIMĚŘENOU rychlostí a dále musíte znaleckým posudkem prokázat, že PŘED KOLIZÍ bylo auto 100% v pořádku. A na tom to celé padá. :-©

0/0
10.4.2009 9:27

Myshaak

Re: Moje osobní zkušenost

No jo, jenže když nebudou podobné věci požadovat, tak tam bude ihned fronta lidí, kteří si to auto poničili zrovna na té samé díře :)

0/0
10.4.2009 10:03

regazzi

Re: Moje osobní zkušenost

Děláš si srandu nebo jsi vypatlanej právník? ;-D

0/0
10.4.2009 10:07

beef-eater

Re: Moje osobní zkušenost

No a nemyslíš, že by se tomu dalo zamezit zacelením té díry? Prostě tu vozovku spravit? Já myslím, že jo, a že by žádná fronta nehrozila....

0/0
10.4.2009 10:43

Pablo

Re: Moje osobní zkušenost

Jedině se soudit, jako argumnt pak použít, že silnice nebyla v souladu s normou a překážka (rozuměj díra) která tento nesoulad způsobila nebla řádně vyznačena. Ať oni dokážou, že vozidlo se nepoškodilo díky jejich nevyhovující silnici. Naopak i kdyby byl poškozený díl opotřebený, tak pokud by nedošlo k najetí do NEVYZNAČENÉ!!! překážky, tak by vdržel dalších x tisíc km. S dobrým právníkem to  vyhrát jde. JELIKOŽ PŘEKÁŽKA SILNIČNÍHO PROVOZU (kterou díra znemožňující bezpečné projetí komunikace samozřejmě je) MUSÍ BÝT ŘÁDNĚ OZNAČENA (legislativa upravuje jak) Je samozřejmě otázkou, zda je to účelné vynaložení času a peněz....;-(

0/0
10.4.2009 10:16

regazzi

Re: Moje osobní zkušenost

Ta poslední věta, vovovotomtoje.

0/0
10.4.2009 10:21

attaq

R6

Po R6 jezdim kazdy den do prace a musim rict, ze je to opravdu katastrofa. V nekterych usecich se vymolum totiz neda ani vyhnout

0/0
10.4.2009 8:47

jahodove_ticho

Re: R6

nápodobně R^ Dříve jsem to řešil rychlou jízdou v levym, abych nemusel uhýbat rychlejším autum do katastrofálního pravýho pruhu, tak pod 160km/h se jet nesmí. Dneska už je hromada děr i v rychlym pruhu. Silničáři dají alibisticky značku o "nerovnostech" a vše je v pořádku. Je to rychlostní silnice, musíte za ní platit dálniční známkou a kdo se dokodrcá do cíle bez poškození vozidla může si pogratulovat. Rv

0/0
10.4.2009 9:38

Zelenej Raul

Opět cosi "vedle" zákona

Rv

0/0
10.4.2009 8:44

jack

absurdistán

(Y) 

0/0
10.4.2009 8:29

dokliku

Co je to komunikace ?

Na všechno u nás máme ČSN nebo nyní EN. Tam je přesně stanoveno jak má vypadat komunikace. Je vidno, že to je jen pro srandu. Nebo lépe řečeno do kolaudace. Hodinu po nabytí právní mocí kolaudace už mohou být na silnici vyrobené  výmoly a díry a občane nemáš nárok na nic.

Pokud tam však díry jsou nesplňují ustanovení ČSN a nelze je nazývat komunikací. Potom by tam však neměla platit ani pravidla silničního provozu - ani nějaké poplatky atd, protože to všechno se vztahuje ke komunikaci a to v tomto případě dír a výmolů již komunikací není.

0/0
10.4.2009 7:56

Pablo

A kdo má tedy platit?

Např.silnice 1. třídy by měla být trasována tak aby po ní byla možná jízda určitou rychlostí, musí mít určitou šířku, kvalitu povrchu, stanovené minimální poloměry zatáček atd. To samé pro silnici 2. a 3. třídy. Lze označit učité lokálně poškozené místo silnice doprvní zančkou, snížit tam rychlost, tak aby tam nedocházelo ke škodám na vozidlech. Pak pokud do toho někdo vletí tak je to jeho smůla, ale pokud je celá silnice v havarijním stavu a na některé z mnoha větších děr odejde tlumič nebo pneumatika, tak si troufám tvrdit, že je to chyba provozovatele silnice, protže silnice neodpovídala normě stanovené pro daný typ komunikace a to je starost a povinost provozovatele udržovat ji. Mě se taky na technické nikdo neptá jestli mám na údržbu auta. Nejde prostě udělat to, že na začátek 10km úseku silnice připomínající tankdorom dám značku a tím jsem z obliga. To je prostě blbost. Značkou provozovatel dokazuje, že o nepřijatelném stavu komunikace ví a kašle na něj. Tím spíš by měl platit.

0/0
10.4.2009 7:43

Hanyz01

Re: A kdo má tedy platit?

Přesně R^. Stávající výklad zákona ovšem napomáhá jeho zneužívání a obcházení. Dneska nejen aby člověk sledoval provoz ve svém pruhu a dával pozor na cyklisty a chodce jdoucí po krajnici, ale zároveň uhýbá protijedoucím blbečkům co neumí předjíždět a kličkuje mezi pastmi na mamuty...zajímalo by mě, kolik dopravních nehod se stalo jen z tohohle důvodu.

0/0
10.4.2009 7:50

kestrik

jednoznačný souhlas

Tady je to fakt Kocourkov. Otočím se na "pětníku" a jejich argument (byť u soudu prohraju) použiju proti nim - tj.budu žádat, aby : 1) silnice byla vyjmuta z dané kategorie 2) byly vráceny poplatky za používání této silnice (případ dálnice D1) 3) aby byl soudem určen termín, dokdy budou příslušné chyby opraveny

Na základě tohoto si troufám tvrdit, že pomsta bude sladká. Musím mít hlavně trpělivost, dostatek fotodokumentace a trochu peněz, protože to vypadá, že to skončí u mezinárodního soudu.....

0/0
10.4.2009 7:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.