Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krásnou teslu mohou objednávat už i Evropané. Zatím se neví za kolik

Elektrický superbourák Tesla už je možné objednat i v Evropě. Máme i přesný návod, jak ji objednat. Zatím ale stále není jasné, kolik se má na účet výrobce poslat. Evropská cena totiž zatím nebyla stanovena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milion

Tesla - Top Gear

Zdravim, tak nejsem si uplne jist, ale mam dojem, ze tohle testovali v topgearu. Jezdilo to velmi slusne, ale na okruhu to snad ujelo necelych 50mil. Nebylo to urcite auto, ktery by se dalo vzit a zacit s nim jezdit, jako s hlavnim autem...

Ale jinak taky fandim. I kdyz osobne bych si tipnul na palivove clanky, no uvidime.

0/0
18.5.2009 17:01

DanielPuschman

nádhera

Už aby se elektromobily  masivně rozšířily.

0/0
9.5.2009 14:45

Lídiště

pěkné

móóc pěknéR^V

0/0
3.5.2009 22:36

ruda 281

Spravna cesta

narozdil od diskutujicich nize si myslim, ze prave to je ta spravna cesta. Palivove clanky jsou nezvladnuta utopie. Sice funguji v laborce, ale nesmite se na ne skarede podivat, jinak fungovat prestanou, co teprve cena? Navic vyzadujou extremne ciste palivo metanol nebo vodik, coz jsou dalsi 2 utopicke technologie. O distribuci techto radsi pomlcim. Akumulatory jsou idealni reseni, vyresit jenom tu zatim velkou hmotnost, nahodit par rozestavenych jaderek a muzem vrnet...

0/0
3.5.2009 19:41

geroc

Re: Spravna cesta

Mńo a ještě posílíš přenosovou soustavu postavíš pár 400 kV linek a rozvoden, všude posílš rozvody nn  vyřešíš likvidaci baterií a může se vesele jezdit na elektřinu. 

0/0
3.5.2009 21:19

Simon

Re: Spravna cesta

to budou dekady, nez budou pretizeny rozvody, zvlast proto, ze vsichni budou nabijet az v noci, kdy je to levnejsi, tudiz vse ostatni vyple. a i tak budou z 90% vsichni dobijet jen cca 5kWh za celou noc, vic toho kazdy den neprojezdi. nikdo ti ale nebrani poridit si fotovoltaicke panely, pokud budou mit vsichni kolem tebe taky elektrak.

Jen blazen by likvidoval baterie, vsechny druhy se daji a budou recyklovat! R^

0/0
3.5.2009 22:33

Wild Duck

Re: Spravna cesta

Hmm, a jak si představuješ nabíjení v praxi třeba na panelákovým sídlišti? Infrastruktura je obrovský problém, elektromobily jsou kvůli ní odsouzeny ještě na hodně dlouho do role exotů. O nedostatku elektriky pro auta (pokud by měly být věechny na elektriku) ani nemluvě. Na tenhle problém upozorňují samy automobilky a právě kvůli němu s uváděním elektroaut nijak nepěchají - není to smysluplné. Nebo si někdo myslí, že velké automobilky by nedokázaly vyrábět to, co Tesla Motors? Nenechte se vysmát... 

0/0
3.5.2009 22:34

Simon

Re: Spravna cesta

pokud nema clovek auto garazovane, je odkazany na stanice, kterych muze byt velka spousta, treba na hlidanem parkovisti tesca, nez si clovek nakoupi.

Elektroauta velke automobilky vyrabet umi, ale doporucuju si pustit dokument Who killed the electric car a pak pochopite, ze duvod je nevyvijet byl zcela jinde.

Nedelam si iluze, ze na elektrace budou jezdit vsichni. I kdyby se ted prestala benzinova vyrabet, jeste 20let budou na silnicich osobaky na benzin. Proto elektriny bude dostatek. Elektrace jsou ale dokonalou dalsi generaci aut, nez prijdou treba ty palivove clanky.R^

0/0
4.5.2009 1:04

Wild Duck

Re: Spravna cesta

Ten dokument znám, ale je trochu jednostranně napsané. Třeba GM mělo v té době jiné starosti a především nebyli schopni se dostat s cenou za tehdejší elektromobil na tržní ceny. Na těch pronajatých vozech tratili okolo 5000 dolarů měsíčně! V současnosti jsou to jednoznačně problémy s infrastrukturou, které je drží zpátky. Další brzdou jsou akumulátory, ani ty Li-Ion nejsou optimální. Čeká se na dokončení vývoje ultrakapacitních kondenzátorů, pak bude problém dostatečné zásoby energie na palubě vyřešen. Jsem ale přesvědčen, že cesta stejně povede přes alespoň částečnou výrobu elektriky na palubě vozu, rozvoj elektroinfrastruktury nebude problémem dvaceti let, ale spíš celého století. Bude třeba vybudovat indukční brány, jejichž projetím se bude vůz nabíjet, parkoviště před supermáči to nevyřeší ani náhodou. V Praze už existuje jedna firma, která nabíjí svá rozvozová auta pomalým projížděním v průjezdu do areálu. Tak nějak by to mohlo v budoucnosti fachčit, na zásuvky zapomeňte...

0/0
4.5.2009 11:10

sabra

typicke

Myslim, ze Tesa by zaslouzila ocenit za snahu kdyz uz za nic jinyho. Jestli to je cesta budoucnosti nebo ne tu nikdo znas nevi (mozna az na nektere diskutujici, kteri jsou nejen automobilovi odbornici, ale i fotbalovi treneri a politici v jedne osobe), ale oni se tu cestu alespon snazi najit. A nastesti to nedelaji jen kafranim, ale ciny (i kdyz v CR se spis preferuje "kdo nic nedela nic nezkazi")...

0/0
3.5.2009 19:24

T.oo.M

Re: typicke

Plně souhlasim. Minimálně se snažej ... a to už nějakej pátek ;) ... docela by mě zajimalo, proč někdo nejde cestou předělávek na elektro :) ... podobně jako například u plynu. I když zřejmě je otázka, jak moc by se někomu chtělo dávat 100-200 za předělávku + v rámci předělávky samozřejmě i vyřízení a oběhání formalit po úřadech. Pozn. ta cena je střelená silně od boku pro šťouraly.

0/0
3.5.2009 19:30

filip

O čem to tu diskutujem?

Kolik lidí na takové auto i při té návratnosti bude mít?Tady u nás jich asi moc nebude.Z mého širokého okolí o žádném takovém nevím.

0/0
3.5.2009 16:42

Tom

Re: O čem to tu diskutujem?

pravda. ale cim vic milionaru si koupi Model S, tim driv se udela vozitko za 700tis nebo i za 400tis :-)

0/0
3.5.2009 17:25

T.oo.M

Re: O čem to tu diskutujem?

Nevim, hromada lidí si klidně koupí auto za 1M. V tom souhlasim s příspěvkem níž v diskuzi. Spíš de o to, že podle mého názoru nebudou schopni tak rychle uspokojit poptávku v US natož v EU.

0/0
3.5.2009 18:19

sabra

Re: O čem to tu diskutujem?

Verim, ze cilova skupina pro tento model rozhodne neni CR, natoz vase "siroke okoli"  ;-D

0/0
3.5.2009 19:25

roba21

Scam?

Nemůžu si pomoci, ale takovýhle způsob "prodeje" neexistujícího auta trochu zavání. Byla by sranda, kdyby tu iDNES pomáhala podvodníkům vylákávat peníze.

Každopádně poslat prachy na nějaký účet uveřejněný na iDNES (kde se nepodaří bez chyby napsat ani datum) a bez jakékoliv smlouvy může jen blázen.

0/0
3.5.2009 10:06

Ebo

mno..

..a kolik lidí si to může dovolit ? ... 2 ... 3   z celé ČR ?  .. možná teď i šéfové ČEZu .., že...  

0/0
3.5.2009 2:44

roba21

Re: mno..

Podívejte se kolem sebe, 2-3 auta nad milion korun uvidíte na každé druhé ulici.

0/0
3.5.2009 10:04

roman

Re: mno..

ten takovy hracky nepotrebuje

0/0
3.5.2009 11:58

Wild Duck

Re: mno..

;-D;-D To je úlet, prej dva - tři lidi si můžou v republice dvlit auto za cca jeden a půl nebo dva miliony korun. Já umřu smíchy ;-D

0/0
3.5.2009 22:36

pavel.61

jojojo

Mel jsem to stesti videt teslu v londyne a musim rict,spica autoR^

0/0
2.5.2009 21:54

sealth

Re: jojojo

Ja ji videl na ulici v Seattle je to hezky ale nebezpecne tichy...Meli by tomu pridelat nejakej generator hluku jinak prejedou spoustu lidi...:-)

0/0
3.5.2009 6:26

roman

Re: jojojo

a proc by mel nekoho prejet tak se ma clovek divat kdyz vstupuje na vozovku

0/0
3.5.2009 11:59

škodovák

co to je za křáp ?

Nevim nevim ale u nás bude Tesla neprodejná. U nás v česku lidi čekaj od sporťáka i něco víc než výkon. V česku bude nejvíc prodávaným sporťákem Octavia RS která nabízí nejlepší poměr užitná hodnota / cena a slušný kufr.

Škoda Simply Clever !  [>-]R^[>-]R^[>-]

0/0
2.5.2009 16:52

Tom

Re: co to je za křáp ?

A kolik zere RS? 8 litru na 100km? To je 200 Kč na 100km. Tesla tu vzdálenost ujede za 20kč....

Pokud najedes za rok 25tis km, tak s teslou usetris 45tis kc rocne.

RS stoji nova 650tis kc, Tesla 1mil. Za 8 let jsi tedy na stejne castce. Pomer cena/vykon je tedy daleko lepsi u Tesly, protoze je vykonejsi.

Navic jsem si jist, ze kdyz stoji jizda tak malo, clovek najezdi daleko vic km.

A taky už nikdy nemusíš trávit čas na benzinkách. Prostě to přes noc dáš v garáži do zástrčky.

0/0
2.5.2009 18:06

Web

Re: co to je za křáp ?

Akorát tu Teslu musíš po těch 200 km sportovní jízdy přes noc nabíjet :D

0/0
2.5.2009 21:01

Tom

Re: co to je za křáp ?

Auto ujede na jedno nabiti 480km (a min 300km sport jizdy) a je znovu nabito za pouhych 45min pomoci quickcharge. To si myslim, je idealni cas na bezpecnostni a zraci prestavku kdekoliv u jakekoliv zastrcky od 110V do 450V nejen na benzikach. 

Elektrina je zavedena vsude. Zapojit k ni elektrometr je otazka par stovek korun. Napajecich mist muze byt za par let tedy 1000x vic nez benzinek. Verim, ze ho spousta mist jako hotely, restaurace a parkoviste zavedou velmi brzy.

Pokud ale jedete Gumball 3000, tak ty prestavky by asi lezly na nervy, to je pravda :-). To pak jedine vymena baterii po ceste.

0/0
2.5.2009 23:44

sealth

Re: co to je za křáp ?

Jo, uz maj par stanic kam si zajedes, odpojej vybity baterky,nahodej nabity a za pet minut jedes dal...Je jich nekolik v Californii a buduji ci planuji se dalsi...Uvazuji ze by byly na kazdem odpocivadle podel dalnic.

0/0
3.5.2009 6:30

stastu

Re: co to je za křáp ?

to je ale nesmysl :)

0/0
3.5.2009 10:25

X.

Re: co to je za křáp ?

"Tesla tu vzdálenost ujede za 20kč...."

Nezlobte se, ale na první pohled mi tu něco nesedí. Na ujetou vzdálenost 100km např. po dálnici průměrnou rychlostí 100km/h při středním výkonu 30kW spotřebuje takové auto okolo 30kWh energie. U nás stojí kWh myslím víc než 70halířů.

" Prostě to přes noc dáš v garáži do zástrčky. "

Pokud po té dálnici ujedu 400km, tak budu muset dobít nejméně 120kWh.

Při desetihodinovém nabíjení slušný nabíjecí výkon. Pokud by si takové auto pořídilo víc lidí, tak to současná rozvodná síť asi nezvládne.

0/0
2.5.2009 21:30

hagaer

Re: co to je za křáp ?

Tesla Roadster má spotřebu 110 Wh/km. To je 11 kWh na 100 km. Teď jde o to, s jakým tarifem elektřinu odebíráte. :-) Co noční proud?

0/0
2.5.2009 21:55

X.

Re: co to je za křáp ?

Tesla Roadster má spotřebu 110 Wh/km. To je 11 kWh na 100 km.

Ale tohle je sedmimístný Model-S. Mimochodem ta spotřeba je při jaké rychlosti?

0/0
2.5.2009 22:05

Tom

Re: co to je za křáp ?

Po ujeti 400km nemusite nabijet ani 60kWh. Dle jejich udaju, ma silnejsi dodavana baterie 70kWh a ujedet na ni Model S 480km. To je 14.5kWh na 100km. V CR stoji na Nizky tarif u CEZu 1kWh jen 1,7kc. Tzn. ze 14.5*1.7=24 kc na 100km jizdy.

Nez bude mit podobne auto vice sousedu, budou to dlouha leta. Navic by byla velka nahoda, aby si nekdo ve stejnou noc nabijel celou baterii. Vetsina lidi si urcite bude nabijet auro kazdy ten po par ujetych km. Idealni je mit vlastni solarni panely, ktere jsou take skvelou investici.

Tesla Model S je genialni auto a to se nebavim o ekologii. Je to presne ten smer, jakym by se automobilky meli ubirat. A urcite si z Model S vemou priklad. Je to daleko lepsi nez vodik, zemni plyn ci biopaliva R^R^

0/0
2.5.2009 23:16

martin22

Re: co to je za křáp ?

Solární panel je skvělá investice??? Od kdy??

0/0
3.5.2009 12:08

Tom

Re: co to je za křáp ?

Mel jsem namysli fotovoltaicke panely. Nebo ty jsou taky vyhozene penize? :-)

0/0
3.5.2009 17:08

martin22

Re: co to je za křáp ?

Jakou životnost budou mít akumulátory, kolik budou stát nové atd... Dle mne slepá cesta, budoucnost je v palivových článcích ne ve zdroji akumulátorovém.

0/0
3.5.2009 12:10

Tom

Re: co to je za křáp ?

Vzhledem k tomu, ze planuji mit stanice, kde akumulator vymeni za jiny v ramci rychlejsiho dopleni elektriny, tak bych se zivotnosti moc netrapil :-).  Az se cloveku v jeho tesle bude zdat, ze mu akumulator odchazi, proste pojede natankovat ke stanici ;-D

Nedivil bych se, kdyby meli cenu recyklace zahrnutou v cene. 

Palivove clanky jsou taky zajimave, ale ve vyvoji pozadu za elektromobily. Skladovani vodiku je nebezpecne a cena auta by se v dnesni dobe k 1 mil nikdy nedostala, byla nekolikanasobne vyssi. Navic nikdo nema pripojku vodiku v garazi narozdil od elek.

0/0
3.5.2009 17:23

setapoux

Re: co to je za křáp ?

Jo, jenomže za těch 8 let musíte minimálně 3x vyměnit baterky, protože při provozu 25t.km ročně = 500 nabíjecích cyklů... a tak po 2 letech je taková baterka v (Y).

Čímžtopádem ekonomičnost provozu jde velmi rychle do kytek.... a nevím jak ekologičnost, ale na výrobu sady baterek něco životního prostředí taky padne.

0/0
3.5.2009 19:52

Tom

Re: co to je za křáp ?

baterky si budes moci menit treba 3x denne na napajecich stanicich ;-D. Sice v cesku asi stanice nebudou, ale muzes si zajet natakovat treba do zahranici. v londyne budou urcite a cesta te tam a zpet vyjde jen 600kc :-)

0/0
3.5.2009 22:16

Martin

Re: co to je za křáp ?

Octavia RS je sportovní auto? V jakých parametrech, ve spotřebě? ;-D

0/0
2.5.2009 22:27

sealth

Re: co to je za křáp ?

Ja vim...Ty cekas ze pod autem budes celej vikend lezet abys mohl v nedeli ujet par kilaku nez se ti ten krap zase rozsype, vid?

0/0
3.5.2009 6:46

Wild Duck

Re: co to je za křáp ?

Octavia RS sporták. Pán je Oskár Vtipkár, že? ;-D

0/0
3.5.2009 22:37

kk

Re: co to je za křáp ?

Dobrej pokus....a kolik zoufalců níže se chytlo a sežralo ti to ...ty jeden Skoda Simply Never.;-D

0/0
6.5.2009 9:44

lojza

aston martin

0/0
2.5.2009 14:21

TE(chnicky) SLA(bší)

Co to je ?

:-©

0/0
2.5.2009 14:03

Wild Duck

Re: Co to je ?

Hoodně slabý pokus o vtip... Rv

0/0
4.5.2009 11:12

jahodove_ticho

nevadilo by mi

podobnym hybridem jezdit třeba každodenně do práce. Ale k tomu je potřeba jedna benzínová potvora s pořádnym výkonem a vůní spálenýho benzínu na víkendové zážitky. Jenže i z průměrnýho platu je něco takovýho nereálné a natož pro tu drtivou většinu co žije s podprůměrným platem :-P

0/0
2.5.2009 12:48

AKSAMIT

jen debil

muze zaplatit za neco,co se jeste ani nevyrabi......;-D

0/0
2.5.2009 10:44

Hansus

Re: jen debil

Lidé se musí zamyslet, zda by se mohlo postavit více stanic s CNG (stlačený zemní plyn) a jezdit s upravenými vozy na toto palivo, které by se mohlo šetřit tím, že by se postupně nahrazovalo použití zemního plynu v domácnostech za elektřinu. A pro vědce: urychlit vývoj na nových typech akumulátorů elektrické energie.

0/0
2.5.2009 12:44

hefaistosh

Re: jen debil

No to je to samé,jako si kupují pozemky na měsíci.Ale jinak auto je to pěkný.

0/0
3.5.2009 20:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.