Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete slevu na auto? Nebojte se smlouvat

Pokud umíte smlouvat, máte šanci při koupi auta v Česku zaplatit méně než ti, kteří tiše přijmou cenu nabídnutou prodejcem. Ceník je vlastně jen orientační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

vw

VW

- dostal jsem v dubnu slevu na VW 20 tis s ceníkové ceny skoro automaticky

- v červnu jsme se dozvěděl že auto bude o měsíc později, tak jsme si řekl o slevu a dostal jsme dalších 10 tis.

- clekem tedy 8%

0/0
15.6.2009 12:16

Mak1

Opel

Nedávno jsem se díval na Opel - měl jsem zájem o Astru. A docela mně vyrazilo dech, že ceníková cena Astry je o cca. 50 000 kč vyšší, než u srovnatelného Golfu. Akorát, že na všechny Astry s touto nadnesenou cenou dávají slevu, takže se ocitne cca o 20 000 níž, než Golf ....

 

0/0
20.4.2009 8:52

auto_mati_k

svatá prostoto - to je zase píárko

umolousaným koberečkům říkají sleva - to jsou teda smlouvači ;-D

Normální člověk si napřed zjistí výši marže prodejce a pak usmlouvá slevu v této výši. O nějakých pár tisících snad ani nemá cenu uvažovat - to ani nestojí za tu práci otevřít hubu. Sleva by měla být cca 10-20% podle značky. Onehdá (2005) jsem na Opla dostal 17,5% a to to ještě nebyl ten nejzoufalejší prodejce - dalo se i víc......

0/0
19.4.2009 20:23

General-

Re: svatá prostoto - to je zase píárko

Asi ti ta vetsi sleva nestala za to, udelat par kroku navic, joudo. Ale aspon to bylo zabavny pocteni.

0/0
20.4.2009 11:58

Václav

sleva u Škody

jako tak nevim, říká se "líná huba, holý neštěstí", už před 4 rokama jsme ukecali slevu u nové objednané Octavie 2 z 675 000 na 630 000 a ještě Construct k tomu na zabezpečení, kdo není drzý a je pohodlný, žádnou slevu nedostane

0/0
19.4.2009 10:20

Pluto

výše slevy

Tak schválně - pochlubte se kolik % jste dostali? Nejsou na netu nějaké stránky kolik kdo dostal? Já přihodím za sebe - při nákupu do firmy dostáváme na Toyoty cca 15 % a na Fordy až 20%.

0/0
18.4.2009 8:27

Saturn

Re: výše slevy

Tak se pochlubím, před měsícem u Fordu z akční ceny jsem dostal slevu dalších 22% z celkové ceny (celková úspora cca 120k), vlastně navíc zvolená výbava vyšla úplně zdarma :-P.

0/0
21.4.2009 0:46

HONZIKUS MODROBULVUS

no

 to zase nějakej " redaktor" objevil ameriku, běžte už s takovýma článkama do (Y)Rv

i dnes je děs:-P

0/0
18.4.2009 0:08

ROSES_LIVE

Ono kdyz chce nekdo apriori slevu a nezajima ho ani

samotny vyrobek poradne, to je pak tezke.

Presne jak tu pisou i jini. "Zakaznik" vleze do vnitr a zaprve se pta na slevu. Zjevne velikost slevy je to jedine kriterium, dle ktereho se rozhoduje.

Ono roztrpceni techto lidi prijde az zacnou chtit neco reklamovat. Toto potkalo ruzne strilky, kteri si pritahly auto z ciziny a pak se divi, ze v CR jim jak si evropska garance moc nefunguje. Kdyz k nam prijde takovy expert, tak nepochodi. Na otazku jestli rozumi pokynum v servisce tak 80% rekne, ze ne. Zbytek se odvari na tom, ze nema cesky original navod, tudiz nejsou schopni prokazat, ze auto uzivali dle navodu a neporusili tak sve povinnosti.

0/0
17.4.2009 22:51

xf

Re: Ono kdyz chce nekdo apriori slevu a nezajima ho ani

No jistě. Běžný zákazník jde kupovat auto, aniž by se předem rozmyslel, jaké auto vlastně chce. Takže je logické, že mu prodavač vysvětlí a poradí, jestli si má koupit moped, nebo náklaďák. Obvykle si vybírá auto, které viděl prvně v životě.

A namísto aby se zajímal o tyto podstatné věci, tak on se nevděčník ptá na cenu.

Miláčku, obvykle mají lidé vše podstatné nastudované. Takže jediné co u nákupu zbává k dořešení, je cena.

To už se nedivím, že firma krachuje a ty cítí vyhazov

0/0
18.4.2009 0:19

xf

Re: Ono kdyz chce nekdo apriori slevu a nezajima ho ani

Neděláš náhodou v Pažoutí prodejně?

Před několika lety tam příbuzní zavítali. Mizerná malá 206 za asi 320.000. Tož přemrštěná cena, i v tehdejší době. A na dotaz po trošku přiměřenější ceně ten dobrý muž, s bolestí a po chvíli váhání, nabídl textilní brašnu na zip s logem Pažouta. Komik.

0/0
18.4.2009 0:23

Lojza

koupe se slevou

To se pan novinar moc nesnazil, me dali na passata slevu 10% z cenikove ceny a jeste koberecky,zamykani radici paky zdarma a to jsem se moc nesnazil.To same audi Q7,hned 10% sleva.:-)

0/0
17.4.2009 21:59

Xladi

Re: koupe se slevou

Tak když se porovnají ceny audi Q7 u nás a např v USA tak mají sakra velkou rezervu na slevy:-)

0/0
19.4.2009 7:10

jakobo

bláboly

Nesmysly a bláboly pana redaktora,auta nikdy neprodával ať píše o přírodě,nebo ať si to jde zkusit.Pomalu každy zákazník strčí hlavu na salón a než stačí pozdravit už řve  " CO MI DÁTE ZADARMO " ;-€ V každém jiném obchodě by se s ním nikdo nebavil. A auta jsou zboží jako každé druhé.

0/0
17.4.2009 21:02

xf

Re: bláboly

Jestli ono to nějak nesouvisí s tím, že na rohlíku nikdo desetitisíce neusmlouvá.

A zadarmo? Fakt jo? Oni chtějí něco zadarmo? Nekecáš maličko?

Asi ne zadarmo, ale nižší cenu. Zadarmo nechce niko nic. Tedy pokud nevěříš sloganům "Kupte dvě tyčinka a třetí máte ZDARMA".

0/0
17.4.2009 21:20

jl

Re: bláboly

Dokonce bych ani neřekl že chce někdo něco zadarmo - ale jen chce slušnou cenu, protože ceny jsou stále trochu ulítlé nahoru.

A jeden drobný rozdíl - rohlík si koupit musim - auto nemusim. Takže je to především v zájmu dealera mi ho prodat.

0/0
17.4.2009 21:25

rojack

Re: bláboly

I ty chytráku

0/0
17.4.2009 21:23

sunfun

Re: bláboly

pane nebudete vy nahodou predajca aut??? ;-D;-D;-D

0/0
18.4.2009 2:04

auto_mati_k

Re: bláboly

tak teoreticky by se dalo smlouvat i o ceně rohlíku, ale ušetřených 12 haléřů jaksi nestojí za ten čas, že.... Pokud se u aut pohybujeme v řádech desítek až statisíců, tak to je něco jiného. Mimochodem nikdo prodejce nenutí prodávat se slevou - ať si každý dělá co chce a jak chce....

0/0
19.4.2009 20:28

ptau

MAZDA 6

Taky by me zajimalo, kolik maji prodejci z aut, kdyz muzou davat ve stredni tride slevu 136 tisic. Konkretne  Mazda 6  1,8 ve vybave TE, hatchback - cenikova cena 686 tisic a prodejci ji nabizeji za 550 tisic pri platbe v hotovosti, za leasing odectou jeste 80 tisic.

Tak se musim jen smat nad slevou vysse uvedene Toyoty Avensis.

0/0
17.4.2009 19:04

def...

slevit se da hodne

kdyz na aute za 800 000 vidim cedulku sleva -250 000

tak asi ti prodejci maji hodne kam jit dolu

0/0
17.4.2009 17:53

Lobos

Re: slevit se da hodne

Neeeeee, voni ti reknou ze to auto doplaci z vlastni kapsy;-D

0/0
17.4.2009 19:58

taky majitel auta

to je prd, tyhle směšné slevy

nedávno jsem kupoval škodovku. Pěkné auto a dostal jsem slevu 27 procent. A ono to skutečně jde, ne že ne!

Prodejce neprozradím, protože by to nebylo fér.

Jinak původní cena 8700,- po slevě 6350,-  a ještě mi dal original klíčenku Škoda120  zdarma jako bonus

0/0
17.4.2009 17:01

rojack

Re: to je prd, tyhle směšné slevy

;-D;-D;-D

0/0
17.4.2009 21:24

8g

sleva

Já nechápu prodejce kteří tu brečí že lidé chtěji slevu..........to je přece při prodeji a zvlášť aut normální věc..pokud se nepletu tak za určitý počet prodaných aut máte výhody u dodavatele, tzn lepší cenu při nákupu, tzn větší marži.....

Ikdyž si jdu kupovat blbou ledničku ptám se na slevu, kdyby z toho prodejce nic neměl tak to za to neprodá ne.

A páni prodejci co heslo " náš zákazník náš pán"

0/0
17.4.2009 16:55

Jirka

Re: sleva

Alespoň v mém případě toto rčení může platit za předpokladu, že zákazník není somrující vyčůraná socka, která by jen brala a nikoliv dávala ale seriozní zákazník ,  který přijde udělat seriozní obchod. Potom ano je to můj pán a rád se mu budu věnovat. Jinak ať táhne somrovat jinám nebo nakupovat na internet kde mu krabici se zbožím  za 3 % postrčej do náruče. Můj čas a mé náklady jsou drahé a on není schopen nebo ochoten je zaplatit. Problém je umět zákazníky předem odhadnout. Nelze to ve všech případech ale naučit se tomu dá. :-)

0/0
17.4.2009 17:06

Jirka

Re: sleva

Ještě dodám, že se nebráním dávat slevy svým stálým a seriozním zákazníkům. Nedávám je však zadarmo. Něco za něco. Abych je však mohl těm co si je zaslouží dát, musím jinde vydělat a mít prostor pro práci s marží.  To co se tady ale popisuje je o něčem jiném.........................

0/0
17.4.2009 17:09

8g

Re: sleva

Normální věc dle mého názoru je že člověk který chce koupit auto obešle mailem prodejce at mu udělají nabídku na ten a ten model, popř k tomu nabídku úvěru či leasingu. Dle nabídek si vyberu...pokud prodejce neodpoví - nevydělá, neřešim, pokud odpoví a nabídne slušnou cenu či nějaké věci navíc koupim u něj a vydělá a odškrtne další prodané auto......doba front na auta je dávno pryč, ted jich je kvantita..a nemusí být krize.

0/0
17.4.2009 17:13

8g

Re: sleva

a ještě dodám že v dnešní době internetu atd......slušné chování k zákazníkovi znamená že ten se muže pochlubit na netu, či prodejce doporučit dále, což znamená že přijdou další zákazníci.........

0/0
17.4.2009 17:16

Jirka

Re: sleva

Z mé zkušenosti se dnes na internetu semele uplně všechno bez hlubší vypovídací hodnoty. Kdejaký trotl napíše kamkoliv cokoliv. Nejsilnějším argumentem je dle mé zkušenosti vždy cena.

0/0
17.4.2009 17:29

8g

Re: sleva

tak to asi máte špatné zkušenosti nebo špatné zákazníky (hádám prodejce škoda či bmw)....protože co já mohu soudit tak to neni jen o prodeji aut ale i servisu který mohou prodejci nabídnout a je logické je máte vše spočítané i s ohledem na výdělek za servis. A pokud začnou lidé psát o špatných zkušenostech s tím a tím servisem či prodejcem tak je na dobré cestě aby skončil....dnes se zapomíná že vy jste tu pro nás a ne my pro vás a internet, zláště kluby fandů, je silné medium.

Ve všech západních zemích je normální že zákazník chce pro sebe to nejlepší..doba komunismu a pevných cen určovaných státem je pryč.....

0/0
17.4.2009 17:39

Jirka

Re: sleva

Víte, nechci se rozepisovat. Ano to platí, je to logické, běžné stejně tak jako různé obratové a věrnostní slevy. To co se ale dnes děje je o něčem jiném. Trh je už velmi deformovaný a v silné krizi. Pochopí to každý kdo obchoduje. Z pohledu zákazníka to vypadá jinak. Pro něj bude prodejce vždy zloděj, který má zlodějskou marži a který by měl ctít pravidlo náš zákazník náš pán a nechat si kálet na hlavu. Vše má ale své hranice..........

0/0
17.4.2009 17:18

xf

Re: sleva

Ano, vše má své hranice. A ty jsou dvě:

1) Průměrný počet prodaných automobilů v jednom autosalónu je méně, nežli 5,5.

2) Fixní náklady autosalónu, řádově několik stotisíc měsíčně.

Co s tím? Zvýšit marži - nejde. Zvýšit prodeje - jde, ale vždy na úkor jiného autosalónu. Dotovat z jiných činností - není důvod, lépe je to zavřít. Tedy do určité míry, neboť prodaj částečně zajišťuje loajální klientelu servisu.

Takže jediné možné opatření je, snížit počet autosalónů na cca 1/3 současného stavu. Taková je realita, Jirko.

0/0
17.4.2009 21:44

Pat

Re: sleva

A co ti ten zákazník má za tu slevu dát víc, než zaplacenou cenu? Kafíčko? Nebo flašku? Nebo ti políbit botu? 8-o

0/0
17.4.2009 17:20

8g

Re: sleva

mě prodejce dal slevu a kafe dokonce 2x :-)

0/0
17.4.2009 17:23

H75

Re: sleva

Zajímavý názor na zákazníky. Pokud jsou dle vás zákazníci žádající slevu "somrující vyčůrané socky", zřejmě jste si ještě neuvědomil, že díky nim máte svou výplatu. Ta "socka" se na ten čtvrmilion za vaší Fábii, nebo co to prodáváte, musela hodně nadřít. Zřejmě jste si neuvědomil, že neděláte v Mototechně v 80. letech (khaki Fáčko za osmdesát +  úplatek, ale má flek na sedačce - ber nebo neber, vezme někdo jiný).  Doufám, že na to i v Čechách lidi za nějaký čas přijdou a trh "obchodníky" vašeho ražení pošle tam, kam patří - do konkurzu.EU

0/0
19.4.2009 12:30

Felix

Re: sleva

Ego českých překupníků dostalo zákazníky tak daleko, že si vozí auta z Ameriky. Pravda jedná se o dražší ojeté vozy jako např. porsche cayenne. I přes různé poplatky se to vyplácí.

O spotřebním zboží snad není ani třeba hovořit. Prodejce zpravidla přibalí i malou pozornost.

0/0
17.4.2009 17:18

Jarda

AutoPalace

Jo, v AP na me taky zkouseli ze na aute nic nevydelaji...a uz se nezminili o zpetnych rabatech z obratu. Na primy dotaz se prodejce sice krapet kroutil ale pak to priznal a byly z toho zimni kola navrch :-) Neni duvod platit vic za totez, konkurence je velika a autosalonu (a nakonec i aut) prebytek.

0/0
17.4.2009 16:50

collega1

pak ze je krize

Když taky čtu ty trapné příspěvky od prodejců, že fackují zákazníky a různá podivná jednání,  tak se vůbec nedivím, že stagnuje prodej automobilů

0/0
17.4.2009 16:41

Jirka

Re: pak ze je krize

Možná je to přitežené za vlasy ale takovej vy chcanej zákazník, který čerpá služby, nechává se obsloužit a odmítá za to zaplatit, somruje cena jako ta poslední socka si nic jiného obrazně nezaslouží. Uvědomte si, že by to takto dělal každý.

0/0
17.4.2009 16:56

Radek

Re: pak ze je krize

Jo, jo. Tak dlouho se zákazník fackuje až se začne s prodejcem kočkovat.

0/0
17.4.2009 17:00

Felix

Re: pak ze je krize

To mě připomíná jednoho zhrzeného prodejce pc komponentů, kterému se zákazníci v jeho krámě smějí kůli jeho cenám. Strašně špatně to nese a je trochu na nervy.;-D

0/0
17.4.2009 17:03

collega1

Re: pak ze je krize

Hmm....to je sice hezké, ale musíte si uvědomit, že nabídka je silně nad poptávkou..btw: jsem vedoucí jednoho internetového obchodu a mám bohaté zkušenosti se všemi různými zákazníkama..každý chce slevu,ale právě od toho tam je ten prodejce, který se v tom musí naučit chodit a roznezávat různý potencionál zákazníků...

0/0
17.4.2009 17:05

Jirka

Re: pak ze je krize

Nezlobte se na mě ale právě vy jste si takové zákazníky vychovali a tak si sklízejte co jste si zaseli.  Ono postrkovat zboží bez přidané jakékoliv hodnoty přes internet. obchod dnes umí už každej trotl. Proto jich je také tolik a požerou se navzájem. Smutné je, že ničí a sprostě zneužívají i ty, kteří se snaží prodávat jinak.

0/0
17.4.2009 17:13

MK

Re: pak ze je krize

Co je na tom smutného? Říká se tomu konkurence.

0/0
17.4.2009 17:27

Jirka

Re: pak ze je krize

Smutné je na tom to, že někdo kdo neumí konkurovat přidanou hodnotou , kvalitou služeb ale pouze cenou jelikož nic jiného neumí a na co bohužel lidé nejvíce slyší ničí obchodníky, kteří to umí a chtějí prodávat na úrovni. Ve výsledku poté zákazník dostane opravdu už jen tu cenu. Z mé zkušenosti ale zákazníci chtějí jak cenu tak služby a to nelze............... A to by měli pochopit. Potom je vše v pořádku.

0/0
17.4.2009 17:38

MK

Re: pak ze je krize

Co pro vás znamená prodávat na úrovni? Co je ta Vaše přidaná hodnota? Skutečně mě to zajímá, co jako obchodník nabídnete běžnému zákazníkovi, který k Vám přijde.

0/0
17.4.2009 17:50

collega1

Re: pak ze je krize

Pane vy jste to vůůůbec nepochopil, já můžu s klidným svědomím konstatovat, že ZISK nám neustále roste...zato vy za chvíli asi zkrachujete. Jak se říká, je to o konkurenci...vy enom házíte všechny do jednoho pytle. To je výraz vaší omezenosti... BTW: Naši zákazníci nejsou jenom socky, ale i automobilové salony, kteří taky žebrají o slevu...;-D

0/0
17.4.2009 17:32

Pepan

DER BYE-BYE-BONUS VON ŠKODA

 Chcete překupníka v autosalonu Škoda nadzvednout? Chtějte po něm cenu Škoda Octavia TOUR  a až vám jí dá, tak se ho s neviným kukučem zeptejte: A není to drahý? Vněmecku je za  8.680,– Euro. ;-D

0/0
17.4.2009 16:34

lžiDnes.cz

Prodejci žijí ze servisu a náhradních dílů

"Auta vyrábíme proto, abychom na ně mohli prodávat náhradní díly" ... něco v tomto smyslu říkával už Henry Ford před 100 lety.

Platí to i dnes - prodejci mají zisk díky prodeji náhradních dílů a servisu, takže auto klidně prodají i bez marže. No a pak vám při prvná garanční prohlídce naúčtují výměnu oleje za 1500 Kč,olejový filtr za 300 Kč a tak podobně :-P

0/0
17.4.2009 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.