Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbagy budoucnosti pomáhají brzdit a nafouknou bezpečnostní pás

Ford jako vůbec první výrobce automobilů chystá nafukovací bezpečnostní pásy, které ochrání posádku na zadních sedadlech. Automobilky umísťují airbagy na stále roztodivnější místa, třeba pod auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin z Česka

Zvýší to sice naše bezpečí ale

i pořizovací cenu a servis vozidla. Co je tedy důležitější naše peněženka nebo bezpečnost?

0/0
25.1.2010 21:11

Host

Co je to všechno platné,

když proti lidské hlouposti jsou i bohové bezmocní, jak pravil kdosi moudrý už ve starověku. Nejčastější příčinou nehod je článek mezi sedadlem a volantem. A tady je technický pokrok krátký.

0/0
25.1.2010 12:08

Host

Re: Co je to všechno platné,

Nesouhlas. Existují technologie, které kontrolují jízdu, její styl a bezpečnost. Pokud člověk nechá tyto technologie zapnuty, pak nemá šanci jet více než 55 v obci, více než 99 mimo obec a rychleji než 140 na dálnici, za mlhy to taky přibrzdí a na led Vás to nepustí nebo jen velmi pomalu... Ale to by si mnozí připadali, jako by přišli o celý svůj život... Neb mnozí si na silnici léčí své komplexy právě bezohlednou jízdou :-P

0/0
25.1.2010 13:32

lks0079

nevi coby

Oni jsou ti výrobci magoři. Dneska má každý auto 12 airbagů, docela bych nechtěl v tom autě sedět když tam exploduje 12 náloží u hlavy třeba zbytečně když by náraz byl jen malej. Dneska nikdo neřeší, že sice člověk vyvázne bez zranění, ale kvůli zvukové zátěži je pak do konce života hluchý. To už je snad lepší zemřít při tý nehodě 8-o

0/0
25.1.2010 11:08

Host

Re: nevi coby

Např. Mercedes to řeší tak, že těsně před vystřelením airbagů v okamžiku nárazu automaticky lehce otevře okna. Takže žádný problém. Uvědomte si, že tady nemluvíme o autech za 200 tisíc. A proto i ta technologie je už trošku někde jinde než u auta, co máte v garáži..;-)

0/0
25.1.2010 13:29

Host

Auta jsou zhouba!!!

Auta jsou zhoubou, přispívají ke globálnímu oteplování a přitom jsou využívána jen z 20%. Člověk se  žene do záhuby a ta přijde brzo. Ne každý ale bude zahuben. Na orbitě země je již připravena Aštarova evakuační vesmírná flotila aby evakuovala ty z nás, kteří žřijí podle Aštry a udržují čistou karmu. Patříte-li k nim i vy, čekejte na znamení, den D se blíží!

0/0
25.1.2010 11:00

Host

Re: Auta jsou zhouba!!!

Podstatně víc energie se vyplejtvá na vytápění zbytečně rozsáhlých komplexů a dále na výrobu čínských šmejdů který jsou hned na vyhození

0/0
25.1.2010 11:04

Host

Re: Auta jsou zhouba!!!

myslím, že udržování na živu takových tupců jako vy také stojí dost energie, měl by jste s tím něco udělat.

0/0
25.1.2010 11:17

Host

Dej si facku

0/0
25.1.2010 11:34

Host

Re: Auta jsou zhouba!!!

zhouba jsou hloupí lidé... auta za to, že jsou lidé bezohlední nemůžou. Dávno mohly být auta ekologická, dávno mohly být auta bezpečnější. Komusi to však vadí, tak nejsou. Za většinu problémů, co lidi mají, si můžou sami svým stylem života. HOWGH!!

0/0
25.1.2010 13:34

Host

Re: Auta jsou zhouba!!!

Není nad pravidelné čistění karmy.

Opravte si těch 20% na správnou hodnotu!

0/0
27.1.2010 21:18

Chytracisko

Zvlášť závažná?

Pokud senzory vyhodnotí intenzitu kolize jako závažnou, rozvine se

airbag v pásu dokonce ještě předtím, než se nafouknou airbagy vpředu.

.....

Zvlášť závažná ale řidič má dost času a na airbag si počká? Asi náraz zezadu, ne? To bude nějaká blbost, citation needed ;-D

0/0
25.1.2010 10:06

Host

většinu lidí stejně zabijou smrady z dieselů

těch pár životů zachráněných airbagy je jen kapka v moři !!

0/0
25.1.2010 9:58

Host

Místo aibagů bych dal do volantu vidle

a do sedačky nálož. Tomu by se žádná brzda účiností nevyrovnala

0/0
25.1.2010 9:44

Host

To bude fajn...

snad ty nafukovací pásy s přitahovači neproříznou zadní sedadla i při malém nárazu když na nich nikdo nesedí. Přitom by stačilo zabudovat do zadních sedáků hmotnostní čidlo za pár stovek, aby bylo jasné jestli se mají pásy aktivovat nebo ne...

0/0
25.1.2010 9:11

Host

Re: To bude fajn...

Tak teda nevím, jak znáš moderní auta. Už u takového low-endu jako je Hyundai i-30 jsou ve standardu zadní sedadla hlídána - pokud před rozjetím zapneš vzadu pás, systém vyhodnotí situaci tak, že je tam někdo připoutaný a pokud dojde k odpoutání před zastavením, běží alarm.

při každém zastavení si systém sám znovu kontroluje, kolik pásů vzadu je zaplých. Budeš-li tedy blb a pro nic za nic vzadu zapneš pás, asi ti prořízne sedačku. V opačném případě se systém neaktivuje :o)

0/0
25.1.2010 12:29

legnaw

Re: To bude fajn...

i30 uz davno neni lowend

0/0
25.1.2010 12:42

Host

Re: To bude fajn...

Tady nekdo nepochopil o cem je rec.

0/0
25.1.2010 13:12

Host

Re: To bude fajn...

R^ čidla hmotnosti by byly určitě lepší než kontrola zapnutého pásu

0/0
25.1.2010 14:23

CZE_Lecco

Ta duální

zvuková stopa v tom videu je úžasná. Takhle z komentáře nemám vůbec nic. :-/

0/0
25.1.2010 9:08

Mak1

Auto zjistí,

že nehoda je nevyhnutelná ?????8-o

A jak to zjistí ???

0/0
25.1.2010 8:03

Host

Re: Auto zjistí,

No ono to neni zas tak tezky!! :-) Staci kdyz si o tom neco prectes, treba na internetu! ;-) Dneska totiz maji auta (jako novejsi a lepsi auta, ne jako tvoje skoda 120ls) takovy malinkaty zarizeni, rika se jim senzory! a to by si se divil, co vsechno to dokaze!! ;-D

0/0
25.1.2010 8:11

Host

Re: Auto zjistí,

jo, a pak na D1 někdo těsně před tebou udělá myšku, senzor to vyhodnotí jako nevyhnutelnou nehodu, nafoukne vak, který tě prudce zastaví a ze zadu do tebe napere kamion...

0/0
25.1.2010 9:42

Host

Re: Auto zjistí,

To, že je někdo těsně přede mnou neznamená nevyhnutelnost kolize. Roli hraje mnoho dalších faktorů - vzájemná rychlost, směr jízdy, adheze vozovky, ...

Jako nevyhnutelnou kolizi by systém pravděpodobně vyhodnotil situaci, kdy není fyzikálně možné kolizi zabránit a tato kolize bude mít destruktivní následky. Nabízí se analogie s airbagy - také nevystřelí při každém ťukanci, ale jen při překročení předem daného zrychlení (možná i zásah destrukčních zón), které značí velkou nehodu...

0/0
25.1.2010 10:01

Host

Re: Auto zjistí,

Zde musím podotknout, že automatický systém na rozpoznávání závažné nehody se orientuje pouze podle čelních senzorů (existence překážky, jejíž rychlost a vaše rychlost dávají dohromady jistotu srážky), senzorů zrychlení/zpomalení a podle senzorů na kritických místech karoserie (deformační body). Každé jiné řešení je nebezpečné, přesně, jak psal výše kolega, prostě by Vám ty airbagy mohly křápat každou chvíli, zejména když kolem Vás je takové množství de*entů, co si myslí, že fyzikální zákony jsou jen pro žáky ve škole :( Rv

0/0
25.1.2010 13:38

Chytracisko

Re: Auto zjistí,

nechápu, airbagy se přece vystřelují až při nárazu, tak co se tu snažíte dokázat?8-o

0/0
25.1.2010 10:08

Host

Re: Auto zjistí,

To jo, ale automatický brzdový asistent Vám přibrzdí již při detekci možného problému...:-P

0/0
25.1.2010 13:39

Host

klasika..

tesil jsem se na video od Fordu, ale dockal jsem se Skodovky a prednasky o klasickych airbazich :(

no tak nic, treba jindy..

0/0
25.1.2010 0:16

Sharkee

Re: klasika..

1) o airbag-pasech mate vlozeny clanek v modrem okenku a samozrejme i v textu clanku samotnem

2) take je zde, obrazek tohoto zarizeni

3) v clanku jsou zminene i zcela nestandardni airbagy, pro chodce, motorkare, brzdici atd

....priznejte se, vy jste clanke necetl, ze ano

0/0
25.1.2010 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.