- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
i pořizovací cenu a servis vozidla. Co je tedy důležitější naše peněženka nebo bezpečnost?
když proti lidské hlouposti jsou i bohové bezmocní, jak pravil kdosi moudrý už ve starověku. Nejčastější příčinou nehod je článek mezi sedadlem a volantem. A tady je technický pokrok krátký.
Nesouhlas. Existují technologie, které kontrolují jízdu, její styl a bezpečnost. Pokud člověk nechá tyto technologie zapnuty, pak nemá šanci jet více než 55 v obci, více než 99 mimo obec a rychleji než 140 na dálnici, za mlhy to taky přibrzdí a na led Vás to nepustí nebo jen velmi pomalu... Ale to by si mnozí připadali, jako by přišli o celý svůj život... Neb mnozí si na silnici léčí své komplexy právě bezohlednou jízdou
Oni jsou ti výrobci magoři. Dneska má každý auto 12 airbagů, docela bych nechtěl v tom autě sedět když tam exploduje 12 náloží u hlavy třeba zbytečně když by náraz byl jen malej. Dneska nikdo neřeší, že sice člověk vyvázne bez zranění, ale kvůli zvukové zátěži je pak do konce života hluchý. To už je snad lepší zemřít při tý nehodě
Např. Mercedes to řeší tak, že těsně před vystřelením airbagů v okamžiku nárazu automaticky lehce otevře okna. Takže žádný problém. Uvědomte si, že tady nemluvíme o autech za 200 tisíc. A proto i ta technologie je už trošku někde jinde než u auta, co máte v garáži..
Auta jsou zhoubou, přispívají ke globálnímu oteplování a přitom jsou využívána jen z 20%. Člověk se žene do záhuby a ta přijde brzo. Ne každý ale bude zahuben. Na orbitě země je již připravena Aštarova evakuační vesmírná flotila aby evakuovala ty z nás, kteří žřijí podle Aštry a udržují čistou karmu. Patříte-li k nim i vy, čekejte na znamení, den D se blíží!
Podstatně víc energie se vyplejtvá na vytápění zbytečně rozsáhlých komplexů a dále na výrobu čínských šmejdů který jsou hned na vyhození
Pokud senzory vyhodnotí intenzitu kolize jako závažnou, rozvine se
airbag v pásu dokonce ještě předtím, než se nafouknou airbagy vpředu.
.....
Zvlášť závažná ale řidič má dost času a na airbag si počká? Asi náraz zezadu, ne? To bude nějaká blbost, citation needed
těch pár životů zachráněných airbagy je jen kapka v moři
a do sedačky nálož. Tomu by se žádná brzda účiností nevyrovnala
snad ty nafukovací pásy s přitahovači neproříznou zadní sedadla i při malém nárazu když na nich nikdo nesedí. Přitom by stačilo zabudovat do zadních sedáků hmotnostní čidlo za pár stovek, aby bylo jasné jestli se mají pásy aktivovat nebo ne...
Tak teda nevím, jak znáš moderní auta. Už u takového low-endu jako je Hyundai i-30 jsou ve standardu zadní sedadla hlídána - pokud před rozjetím zapneš vzadu pás, systém vyhodnotí situaci tak, že je tam někdo připoutaný a pokud dojde k odpoutání před zastavením, běží alarm.
při každém zastavení si systém sám znovu kontroluje, kolik pásů vzadu je zaplých. Budeš-li tedy blb a pro nic za nic vzadu zapneš pás, asi ti prořízne sedačku. V opačném případě se systém neaktivuje :o)
zvuková stopa v tom videu je úžasná. Takhle z komentáře nemám vůbec nic.