Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost aut prodávaných v Česku je pod průměrem EU

Nové automobily prodávané v Česku poskytují účastníkům dopravních nehod méně ochrany než v ostatních zemích EU. Zatímco v tuzemsku plného počtu pěti hvězdiček v crash testech Euro NCAP dosáhlo 29 procent prodaných osobních automobilů, průměr v Evropské unii je 53 procent. Uvádí to zpráva nezávislé organizace The European Transport Safety Council (ETSC).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jl

Připomínač ?

Jak ovlivňuje bezpečnost vozu existence či neexistence připomínače zapnutí pásů. To jako že to bude menší rána, když budu přikurtovanej a zároveň mi mebude svítit ledka na panelu ?

Je to jen další krám, který se může podělat a zase další metoda jak z lidí natahat co nejvíc peněz.

0/0
16.4.2009 12:32

Štvavá vysílačka

Re: Připomínač ?

Ano. Když budeš přikurtovanej, dostaneš menší ránu airbagem do kebule. 

0/0
16.4.2009 12:49

MaC707

Re: Připomínač ?

kontrolka jen svítí, kontrolka tě nepřipoutá :-P

0/0
16.4.2009 14:56

Who cares

Re: Připomínač ?

Velmi zpravne. Pokud si automaticky nekdo neda ksiry kdyz sedne do auta, tak mu pet kontrolek nepomuze. Takovy lidi potrebujou kontrolku na to, aby nastartovali, zaradily, odbrzdili, tankovali a ja nevim co vsechno.....:-/

0/0
16.4.2009 15:00

Štvavá vysílačka

Re: Připomínač ?

Naprosto souhlasím.

  Já reagoval na větu: To jako že to bude menší rána, když budu přikurtovanej a zároveň mi mebude svítit ledka na panelu ? 

   Pokud se nepřipoutá, airbag ho zabije. Proto pokud se někdo nepoutá, tak ať deaktivuje airbag.

0/0
16.4.2009 18:34

Bobeš

Re: Připomínač ?

a kolik jidí už zabil airbag ???

0/0
20.4.2009 8:51

Štvavá vysílačka

Mě v článku zaujalo toto:

V Česku se od ledna do března prodalo 31 075 vozů, což je o téměř šest procent méně než loni.

  Krize jako prase ;-D

0/0
16.4.2009 12:25

mafa

Re: Mě v článku zaujalo toto:

Ano, presne tak, kde je ta krize automobiloveho prumyslu? Kdyby to byl pokles o 20-30-50%. Ale toto? A to jeste rada lidi vyckavala kvuli odpoctum DPH.

A na co zavadet nesmyslne srotovne?

0/0
20.4.2009 10:22

nnyky

Ono

je toho u nás mnohem víc pod průměrem EU. A zrovna uváděná "bezpečnost" aut mne až tak netrápí. Např. takovou signalizaci zapnutého pásu fakt nepotřebuju :-P

0/0
16.4.2009 9:42

houzar

bezpečný automobil

co to je? když za volant usedne blbec je každý auto nebezpečný

0/0
16.4.2009 8:06

Who cares

Re: bezpečný automobil

R^R^

0/0
16.4.2009 15:00

Martin.strike

A je to tu zase.

Zase se ukazuje, jak je Škodovka "kvalitní". Ona dělá dobrá auta, ale problém je jinde. Škodovka dělá drahá auta s malou výbavou, kdyby slevnila o 30% tak bude cena adekvátní.

0/0
15.4.2009 17:07

MP

Re: A je to tu zase.

Porovnej si konkurenci a pak tu pis takovy blaboly. A co se toho odbornika v clanku tyka, je to mamlas, Superb a Golf udelali pokud vim hodne podobny vysledek a obe maji 5 hvezdicek. Pan odbornik...blbec to je.

0/0
15.4.2009 17:28

Martin.strike

Re: A je to tu zase.

Ale ty budeš inteligent co?! Porovnávám konkurenci a pořád mi vychází Škodovka o minimálně 40 000kč dražší.  A není to jen o ceně, je to o kvalitě servisu, o kvalitě zpracování a rozhoduje mnoho dalších faktorů. Jinak další věcí je třeba taková Fabia scout, na kterou nalepili vteřinovým lepidlem 30kg plastů a teď z ní dělají SUV. To stejné Yetti a náhon dvou kol. Škodovka je poslední dobou spíše k smíchu. Líbil se mi strarej Superb, ale od té doby nic.

0/0
15.4.2009 17:53

Mata

Re: A je to tu zase.

Máš pravdu. Škodovka kdyb stála polovinu, tak je dobrá, ale prodávat v dnešní době roomster se slušnější výbavou a zastaralým motorem TDi za více než 600 000,- není nic jinýho než drzost...a blbost lidí, že to kupujou..

0/0
15.4.2009 23:24

MeK

Re: A je to tu zase.

Kdyz chces levnejsi, tak rozbij prasatko a kup si dacii.Kdo ti brani?

0/0
16.4.2009 14:45

Martin.strike

Re: A je to tu zase.

O toto mě nejde, já si rád připlatím za kvalitu, ale musí být přítomna. Škodovku jsem měl jednu - Favorita. Pak služební Superb, dnes jezdím úplně jinou značkou, ale taky německou. Když srovnám svá předchozí auta (Astru, Scénic, RAV-4, MB C klasse), tak škodovka na tom byla vždy nejhůř. U škodovek neodpovídá cena poskytované výbavě, motorizaci a kvalitě. A říkej si co chceš.

0/0
16.4.2009 14:51

Štvavá vysílačka

Re: A je to tu zase.

...dnes jezdím jinou značkou, ale taky německou. :-)   Už jsi opatrnější, že? Oni ti vysvětlí, že jsi koupil blbě i kdyby to byl Aston Martin.  :-)

0/0
16.4.2009 18:39

Martin.strike

Re: A je to tu zase.

Ten Superb nebyl špatnej, ale když jsem pak vždycky sedl do MB E-klasse, kterou měla tehdy žena, tak to byl neskutečnej rozdíl. A to ten Mercedes byl o 2 roky starší, než ten Superb.

0/0
16.4.2009 18:59

Lobos

Neni ten clanek trosku blbost?

"Podle motoristického odborníka Martina Jaroše si Češi kvůli ceně pořizují spíše menší a méně vybavené vozy. " Levny krapy - tomu bych rozumel...Ale jak se jinou vybavou stane ten vuz bezpecnejsi? Vezmu si ho s klimatizaci a je super bezpecnej?? Co to je za kravinu. Protoze cesi prevazne kupujou levny skodovky, to je mi jasny, ale jak se ta levna skodovka stane bezpecnejsi zmenou vybavy?:-/

0/0
15.4.2009 16:22

majkl

Re: Neni ten clanek trosku blbost?

tak mozna autor myslel bezpecnostni vybavu jako dalsi airbagy, nic jineho me nenapada...

0/0
15.4.2009 16:41

p

Re: Neni ten clanek trosku blbost?

a nebo možná fakt, že MALÁ auta se víc šrotují a jsou levná ...

0/0
15.4.2009 17:35

Kobrik

Re: Neni ten clanek trosku blbost?

A co třeba ABS? Nebo ESP či ASR, kontrola tlaku v pneumatikách? Taky je zozdíl mít v autě 2 bágly, nebo třeba 8. Pozn. nemluvím jen o vozech škoda, ale bezpečnostních prvků je celá řada

0/0
15.4.2009 19:46

Who cares

Re: Neni ten clanek trosku blbost?

SKODA (penez) nema v zakladni vybave ABS?

0/0
16.4.2009 14:57

Štvavá vysílačka

Re: Neni ten clanek trosku blbost?

Má.

0/0
16.4.2009 18:40

karel

auta

Jestli to náhodou taky nebude tím,že v česku jezdí převážně škodovky a ty si rozhodně na bezpečný auta nehrajou.Škodovka je v bezpečnosti na samém chvostě,ale čechům je to jedno a stále tyhle předražený hnusošroty kupují.

0/0
15.4.2009 14:44

Gourmet

To je jasný

když se tady tolik prodávaj bambusový Hundaje a Kije. Jako tyhle "žihadla" v Německu nebo Rakousku téměř nepotkáte a když už, tak z 60% maj českou značku  ;-D 

0/0
15.4.2009 13:40

-drb-

Re: To je jasný

http://www.euroncap.com/tests/hyundai/i30.aspx   http://www.euroncap.com/tests/kia/cee%27d.aspx   http://www.euroncap.com/tests/skoda/fabia.aspx   http://www.euroncap.com/tests/skoda/octavia.aspx   http://www.euroncap.com/tests/skoda/superb.aspx

To jen pro představu - bezpečnost je i u nových modelů KIA a Hyundai na úrovni evropských aut. Modely starší pěti let na tom nejsou nijak extra. Tenhle korejský koncern na bezpečnosti zapracoval, koneckonců i30 i Cee’d jsou víceméně evropská auta, mnohem hůř je na tom korejské Daewoo (nyní Chevrolet), případně čínské automobilky.

Upřímně řečeno - byl bych mnohem radši, kdybych potkával častěji nová bambusová žihadla místo 15 let starých bavoráků s blbečkem za volantem.

0/0
15.4.2009 18:36

llegi

Re: To je jasný

R^R^R^

0/0
15.4.2009 22:31

skk

Re: To je jasný

Dělám u hasičů a tak nějak po těch letech a spoustě vystříhanejch mrtvol mi přijde skoro jedno, jestli auto mělo 5 nebo 2 hvězdy - záleží s čím a jak se potká. Blbeček v 15-ti letým bavoru možná bude pro okolí lepší než ty, co máš jistě auto s 8 pytlema a všema těma vymoženostma, protože on si je vědom toho, že auto nemá nic moc, kdežto ty, spoléhajíc na své bezpečnostní prvky, se cítíš nesmrtelnej a určitě i adekvátně tomu pojedeš....tedy jako prase! :-)

0/0
16.4.2009 12:58

kolemjdoucí

Re: To je jasný

stejně je úžasné, jak někdo může z několika odkazů na EuroNCAP poznat, co má dotyčný za auto a jak jezdí. Nemáte křišťálové koule?

Sranda taky je, že na silnci vidím prasit většinou právě machry v báwu, případně v Octavii "1.9 TDI v metle na hlínách, co táhne wocpodu woe" a naopak právě v "korejcích" a jiných relativně levných nových autech jezdí lidé, co si nepotřebují nic dokazovat a jezdí v pohodě bez excesů.

Právě ta iluze bezpečnosti je spíše na straně něměeckých aut a už dotyčný nezohledňuje, že to je deset let stará ojetina u které neví, co vše se s ní dělo.

Mně by fakt zajímalo, z jakých aut stříháte častěji. Osobně fakt pochybuju, že to jsou právě ta auta s "8 pytlema". Bohužel i ve svém okolí jsem nejhorší průsery a smrťáky viděl na straně aut starších s velkým sebevědomím za volantem a zbytečně zmarněnými životy. :( Ale berte to spíše jako otázku řečnickou, statistiky znám a je mi z nich smutno.

0/0
16.4.2009 20:32

takyřidič

první auto na světě s 5 hvězdama je Renault Laguna 2001

Laguna jako první auto měla už v roce 2005 pět hvězdiček.

0/0
15.4.2009 12:50

Štvavá vysílačka

Re: první auto na světě s 5 hvězdama je Renault Laguna 2001

Nějak v těch ročnících plaveš ;-D

0/0
16.4.2009 12:21

Qwert

hehe

Toto je údaj úplně ale úplně na nic. Jestliže dneska závisí pátá hvězdička na ESP a na indikátoru zapnutých pásů, je ta 5. hvězdička naprosto o ničem. Celá tahle mašinérie testů se musí brát s rezervou, s hodně velkou rezervou. Platí to, že čím víc systému ochrany ve voze, tím větší prase za volantem. Pokud jezdíte moderním evropským vozem, je v rámci kategorie jedno, čím jezdíte. Nebezpečné je dnes jezdit starými škodovkami, trabanty, favority apod. jinak je to naprosto jedno. Źádný náraz není ideálně rovně podle testu a dnešní auto se třemi hvězdami je na tom v podstatě stejně jako s pěti hvězdami. Na bezpečnost chodců (tvrdost kapoty) a podobné hlouposti dlabu.

0/0
15.4.2009 11:40

me2di

Takhle dopadne crasch test noveho maleho VS. velkeho stareho

http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

0/0
15.4.2009 11:29

Vestor

Re: Takhle dopadne crasch test noveho maleho VS. velkeho stareho

Ano, pošleme nejnovější auto s tuhým čumákem, proti zastarelému volvu s podélně uloženým motorem, přesah ještě samozřejmě nastavíme tak, aby to sebralo jenom bok volva a nešlo to přes motor. Pasažeři v Modusu lítaj jak rajče v plechovce. Podobně objektivní jako nabourat Q7 obludou do Fiatu 500. Rv

0/0
15.4.2009 12:03

Ursus

Re: Takhle dopadne crasch test noveho maleho VS. velkeho stareho

tak motor tomu volvu uletel. Jak si myslis, ze dopadne deset let stara pretocena oktavka proti malymu novymu autu.

0/0
15.4.2009 12:43

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Tak ono je to logické

když je nejprodávanějším vozem Schade Fabia , které má za 2,5 kilotisíců v základní výbavě jen volant a kola. ;-D

0/0
15.4.2009 9:58

General-

Re: Tak ono je to logické

Za 250k (mate tu castku velmi zajimave napsanou, doporucuji vrazit hlavou do zdi) se da sehnat nova fabia ve vybave Ambiente, a musim rict, ze je tam toho o mnoho vice nez volant a kola. Vas "prispevek" je naprosto k nicemu, hadam ze zrejme pouze zavidite. http://new.skoda-auto.com/CZE/model/newfabia/equipment/Pages/newequipAmbiente.aspx

0/0
15.4.2009 13:07

Vestor

Re: Tak ono je to logické

Máš pravdu, za 250000 se dá koupit fábie se skoro nejnižší výbavou (to co tam mají by mělo být v základu a ne jako druhý stupeň). Každopádně je to auto buď úplně bez motoru (1.2 HTP 44 kW) nebo po ukecání slevy 10000 jakžtakžmotor 1.2 51 kW. ;-D

0/0
15.4.2009 13:32

Mata

Re: Tak ono je to logické

Vidím, že se zase našel "objektivní" prdelolezec značky Škoda. Ale měl byste si uvědomit, že donedávna cenová politika ŠKODY AUTO stála za ho.... Za 250 000,- Kč nabízela naprosto odrbané auto, donedávna měla ještě tu drzost prodávat ubohost typu Fabie Junior. Ale klidně si ji kupte, doporučuji i vysoce pokrokový TDi motor:-)))))) 

0/0
15.4.2009 14:22

jozo

spíš kvůli slabší výbavě...

NENÍ TO SPÍŠ TÍM, ŽE JSOU U NÁS PRODÁVANÝ AUTA MÉNĚ VYBAVENÝ ZA NADPRŮMĚRNOU CENU NEŽ JINDE V EU??? Především pak u koncernu VW., který má u nás největší prodejní podíl......;-€;-€;-€

0/0
15.4.2009 9:41

Štvavá vysílačka

Re: spíš kvůli slabší výbavě...

Tohle je k smíchu. Nikdo tě nenutí Kupovat auto se základní výbavou. :-)

0/0
16.4.2009 12:16

cizinec je našinec

nejprodávanější automobily v roce 2008

1.Volkswagen … 1,570,583

2.Ford … 1,224,750

3.Opel / Vauxhall … 1,155,422

4.Renault … 1,102,011

následuje Peugeot,Fiat,Citroen,Toyota,Mercedes,BMW,Audi,Skoda

0/0
15.4.2009 9:33

Antonin Honda

Rozum a pojišˇtovny

si to přeberou

0/0
15.4.2009 9:13

Kosta262

To je zase inforace..

Jak může někdo srovnávat složení aut v ČR a v Norsku?? 8-o  V Norsku nař. bydlí velká část lidí v horách, v tundře a u těch jejich fjordů. Bez pořádného offroada by se tam v zimě asi neobešli. Naproti tomu u nás bydlí lidé ve městech a vesničkách pěkně na rovince a to by byli vyloženě blbí, kdyby si na ježdění do práce a na nákupy kupovali touarega.

Navíc mě u auta příliš nezajímají věci jako je kontrolka nezapnutých pásů a extrémě čitelná nálepka informující o airbagu spolujezdce. Nejsem bezmozek, takže se poutám, hlídám si jestli se poutají ostatní a nenacpu dětskou sedačku na airbag. :-/

0/0
15.4.2009 9:06

homoděj

Re: To je zase inforace..

srovnáváš pořádnýho offroada s touaregem???;-D

0/0
16.4.2009 17:20

Kosta262

Re: To je zase inforace..

To je fakt, tohle mi uniklo. ;-D    Myslel jsem ho jako příklad "velkého bezpečného auta"

0/0
16.4.2009 20:25

WIFI

odborníci

jen skutečný odborník může říct: "Cena je stále rozhodující faktor, ..... " Cena bude vždy rozhodující faktor, když prostě na velký auto někdo nemá, tak si pořídí menší na který má.

0/0
15.4.2009 6:54

Mara

Re: odborníci

No a co takhle si koupit starsi a bezpecny auto? Mam takhle koupenyho SAABa.

0/0
15.4.2009 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.