Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motor s proměnlivým objemem jede na benzin i naftu

Společnost Hefley Engine je autorem nápadu, který má zachránit spalovací motory před vyhynutím. Přichází s motorem s proměnným zdvihovým objemem. Tato vlastnost výrazně zvýší jeho účinnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Auta se spalovasimi motory jsou jak dinosauri

Proc investovat do vyvoje spalovaciiho motoru a podporovat araby a rusaky spolu se spekulanty co vyhanej ceny benzinu a nafty jak se jim zlibi. Budoucnost je v elektromotorech a bateriich tam by se melo investovat.

0/0
16.6.2009 22:13

Host

Vymyšleno je to hezky, ale stačí se podívat na to

pouze naznačené kloubové uložení ojnic a je jasné, že to nejde realizovat aniž by se výrazně nezvýšilo tření a tím snížila účinost!. A co netěsnosti? Na ty chcí wankel. A, ten byl taky velmi "perspektivní", vždy´t má dvojnásobnou účinost proti normálním pístovému motoru a, je i principiálně .nohem jednoduší.:-/

0/0
15.6.2009 17:49

jahodove_ticho

Re: Vymyšleno je to hezky, ale stačí se podívat na to

přesně! Wankel se mi hned vybavil když sem študoval ty nákresy. Zajímavé to je, ale obávám se při použití současných materiálů a technologií příliš drahé s malou životností. Ale jen tak dál. Radši zachránit spalovací motory než nuda s elektrikou.

0/0
15.6.2009 18:24

Host

Re: Vymyšleno je to hezky, ale stačí se podívat na to

:) Tak sice jste napsal 2 duvody, proc by to nemohlo fungovat, ale oba jsou uplne mimo misu. Za prve, ulozeni ojnic neni nic zvlastniho, protoze se vuci excentru pohybuje jen v jedne ose, takze zadne kulove ulozeni, jak si myslite. A za druhe, co mate s netesnostmi? Tesnost je zapotrebi jen ve spalovaci komore a ta je naprosto klasicka, takze bezne pistni krouzky.

Problem vidim spis v ulozeni excentru. Moc si tam zadne standardni lozisko nedovedu predstavit. A dalsi vec, ze asi bude excentr dost namahany bocnimi silami, kdyz jsou valce takhle sikmo. A moc neverim tomu, ze to zvladne vysoke otacky.

0/0
15.6.2009 19:54

weizenkleie1

Re: Vymyšleno je to hezky, ale stačí se podívat na to

S tim ulozenim s Vami souhlasim, i za predpokladu, ze to zrejme neni vymysleno pro vysokootackove motory bude asi slozite poprat se s vibracema a s vydrzi vubec.

0/0
15.6.2009 22:50

Host

to se u nas nebude prodavat ...

pac by to neslo pojistit :-) leda by upustili od te uchylne praxe vypocitavat povinne podle obsahu motoru ......

0/0
15.6.2009 17:46

Host

hm

No teorie je to hezká, ale v praxi se to neuchytí stejně jako X předchozích vynálezů. Takových článků jsem četl už docela hodně, dokonce si vzpomínám na rozhovor s jedním čechem, který tvrdil, že už si s kámošema rozdělují místa ve své budoucí automobilce ;-D   

0/0
15.6.2009 15:44

Host

konverzace se ženou

mámo koupíme chytrý auto a ušetříme 20 dolarů na 200km

táto koupíme radši hloupý auto a ušetříme hned 100 tisíc dolarů...

0/0
15.6.2009 12:52

Host

Re: konverzace se ženou

R^;-D

0/0
15.6.2009 13:23

jahodove_ticho

Re: konverzace se ženou

nejlepší! ;-DR^

0/0
15.6.2009 18:25

weizenkleie1

Re: konverzace se ženou

Tzv. Varianta brod.;-DR^R^

0/0
15.6.2009 22:51

Host

proc porad fosilni paliva

ja bych je uz poslal na odpocinek

radeji elektriku nebo vodu

0/0
15.6.2009 12:33

deméter

Re: proc porad fosilni paliva

elektriku vyrobis jak? vodu? myslis vodik? a ten vyrobis jak? stejne potrebujes fosilni paliva v elektrarnach a kdyz prenasis el. energii na vzalenosti tisicu kilometru naskakujou ti dalsi ztraty, ztraty v akumulatoru, elektromotoru ap.,takze si myslim ze fosilni paliva + lih + bioplyn atd,proste vsechno co jde spalit je porad nejlepsi

0/0
15.6.2009 12:42

Host

Re: proc porad fosilni paliva

Nejlepší to je, ale na něco úplně jiného. Ny výrobu čehokoliv jiného, než energie.

0/0
15.6.2009 16:19

Host

Re: proc porad fosilni paliva

tohle me vzdycky pobavi. Kde chces vzit vsechnu tu elektriku co budes potrebovat pro auta a na vyrobu vodiku? Jestli odpovis solarni panely/vetrniky tak jsi mimo misu. Jestli odpovis jadro - fajn, ale to asi taky nechces vid?

0/0
15.6.2009 13:41

Host

Re: proc porad fosilni paliva

Zelenym omezencum staci kdyz ty emise nevidi na vlastni oci, vse ostatni je za hranicema jejich chapani. A co jim vadi na jadru proste nechapu, ze zeme vykopu sutr, hodim ho do reaktoru, vyrobi to hafo elektriky a za rok to zase zakopu do zeme, odkud jsem to vzal.

0/0
15.6.2009 15:48

Host

Re: proc porad fosilni paliva

zvláštní pojetí..

0/0
15.6.2009 18:26

weizenkleie1

Re: proc porad fosilni paliva

No zajimavy pohled na vec, ve finale jste se trefil.

0/0
15.6.2009 22:53

Host

Re: proc porad fosilni paliva

a co takhle stlaceny luft, do mesta mozna idealnejsi

je jasne ze fosilnich paliv se zatim nezbavime, ale proc musi jet na mrtvoly fse?Auta se po meste muzou klidne pohybovat na ten stlaceny luft ,u "benzinek" je jedno jestli motor pohani cerpadlo phm nebo kompresor ne?

pri jizde z kopca si muze auto pomoct vlastnima kompresorama sprazenyma s kolama, takova obdoba rekuperace u elektroaut

vyhoda - ciste, nehori, neboucha

nevyhoda - asi maly dojezd ale nekde jsem tusim cetl ze pri 300barech ujeli 300km s 1,2t tezkym autem

0/0
16.6.2009 13:25

tmf

pokračuje v hledání zákazníka

tak ať se přihlásí do ČT, někdo to tam třeba vezme v tom jejich vynálezeckém pořadu

0/0
15.6.2009 11:53

Tom Hagen

Objem

Potřeboval bych auto s objemem cca 3,5 litru, který bude mít při uzavírání smlouvy povinného ručení objem asi tak 0,8 litru   ;-D

0/0
15.6.2009 11:50

tmf

Re: Objem

a u benzínky si řekne asi tak jako 50 ccm fichtl

Jo tak takové by se mi taky líbilo.

0/0
15.6.2009 11:54

deméter

Re: Objem

no hlavni je ze u ty benziky si vybere sam co je nejlepsi,co mu nejvic chutna a jeste to s tebou probere ;-D

0/0
15.6.2009 12:44

Host

Re: Objem

R^ To jsme dva ;-D

0/0
15.6.2009 15:40

Host

gratuluji

..tady nezbývá, než pochválit vědce k dokonalému "úkroku stranou" ...

(Ovšem škoda talentu - bez ironie )

0/0
15.6.2009 11:49

Host

T138

to už uměly a umí motory Tatry 138/148 , jezdit na naftu, kerosin (letecký petrolej), benzin a další náhradní paliva, kvůli tomu nemusí nikdo vymýšlet překomplikované kontrukce..   

0/0
15.6.2009 11:00

Host

motor s proměnlivým objemem kompresního prostoru

Tento motor s proměnlivým zdvihovým objemem musí měnit kompresní poměr i ve své neupravené variantě. Jinak by to byl motor s proměnlivým objemem kompresního prostoru.

0/0
15.6.2009 10:48

Host

Re: motor s proměnlivým objemem kompresního prostoru

Když měníte zdvihový objem motoru beze změny objemu kompresního prostoru, měníte tím i kompresní poměr takového motoru.

0/0
15.6.2009 11:01

Host

Re: motor s proměnlivým objemem kompresního prostoru

Takže jedině se jedná o motor s proměnným zdvihovým objemem a proměnným objemem kompresního prostoru!

0/0
15.6.2009 11:05

def...

rozhovor je blbost

a petitakt vypada lepe

0/0
15.6.2009 10:19

Host

Re: rozhovor je blbost

ten pětitakt vypadá na první pohled rozuměji, podobný systém využití tlaku využívaly vyspělejší parní stroje, kde se tlak páry postupně využil třeba i třikrát na stejný píst. 

Kdyby se vynechal třetí píst a tlak z výfukového ventilu se využil pro zpětný pohyb pístu v "horkém válci", tak by to celé možná bylo jednodušší a účinnější.

0/0
15.6.2009 11:06

Leones

April

Aprila jste bohuzel prosvihli...

0/0
15.6.2009 10:15

Host

Mercedes F700 Diesotto

Mercedes uz ma davno motor s promennym spalovacim prostorem a promennou kompresi. A uz par let jezdi ve studii oznacenou Mercedes F700 Diesotto.

0/0
15.6.2009 10:09

weizenkleie1

Re: Mercedes F700 Diesotto

Pravda, IAA Frankfurt 2007.Mozna je to reseni,stejne jako petitakt.

0/0
15.6.2009 22:56

geroc

Hodnocení.

Na tohle stačí jediné slovo : kravina.

0/0
15.6.2009 9:51

Host

zase ropa

Kdo by dnes investoval do motoru na ropu?

0/0
15.6.2009 9:45

def...

Re: zase ropa

ve spojeni se Skoda auto je skala blbu neskutecna

0/0
15.6.2009 10:20

Host

Re: zase ropa

;-DR^ to sedi

0/0
15.6.2009 12:51

randomofamber

teorie a praxe

Jak již píší ostatní diskutující. Teorie vypadá zajímavě, praxe zůstane maximálně v oblasti universit...

0/0
15.6.2009 9:44

intago

takových už bylo

ale realizace žádná...

0/0
15.6.2009 8:24

Host

hovadina

tohle nikdo nikdy vyrabet nebude. navic by me zajimalo, jak vyrezi mazani spodniho kloubu ojnice a pistniho cepu, kdyz tam lastne zadny cep neni, ale jenom ta koule.

0/0
15.6.2009 8:17

Host

Vypadá to zajímavě

Ale podle mě je to věc zase do automobilů za velké peníze. Takže to v lepším případě skončí jako Wankel v RX-8. Prostě pochybuji o větším rozšíření.

0/0
15.6.2009 7:54

Host

Luxusní nápad :)

Luxusní nápad :) kdyby to tak skutečně bylo, hned by bylo o něco lépe... akorát nechci vidět tu cenu takového motoru R^

0/0
15.6.2009 2:05

Host

Re: Luxusní nápad :)

čím složitější systém, tím více součástek a více všelijakých možných závad, tohle je zbytečně komlikované a budoucnost to jistě nemá. To už by se vyplatilo investovat do nějakého ekomotoru (eko, né elektro), jako je třeba principielně jednoduchý Stirlingův motor. Pokusy se Stirlingem k pohonu auta probíhají, pokud vím mj. i v ČR. Pokud do budoucna bude stoupající tlak na ekologii, nějaké obdoby prakticky využitelného Stirlingova tepelného motoru se možná dočkáme.   

0/0
15.6.2009 11:19

Host

Re: Luxusní nápad :)

Poč ne elektro?

0/0
15.6.2009 16:21

Host

Re: Luxusní nápad :)

Stirling do auta je IMHO blbost. Ale v kogenerační jednotce by si ho jistě leckdo nechal líbit. :-)

0/0
15.6.2009 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.