Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motor Scuderi: jeden válec pro sání a kompresi, druhý pro práci

Motor od firmy Scuderi Group představuje další z mnoha vývojových variant klasických spalovacích motorů. Tentokrát se snaží práci klasického čtyřtaktního cyklu rozdělit mezi dvojici válců. Ačkoli slibuje výrazně vyšší točivý moment než běžné motory, je jeho praktický přínos otázkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

znám lepší systém

znám lepší systém - sání a komprese je nahrazena  tím, že se zkapalněný vzduch (kyslík) z nádrže nechá expadovat přes "chladič" kde odbere teplo okolí a natlakuje se na cca 20-30 MPa ,  a  motor pak pracuje pouze ve 2 taktech - expanze a výfuk. Oxidant (=extrémně stlačený vzduch získaný expanzí ) a palivo se vstřikuje souběžně.  Úspory - poloviční počet válců, jenom jeden ventil (výfukový), atd... více na mých stránkách www.navratiltech.com

0/0
3.8.2009 21:15

Host

Re: znám lepší systém

totální blud,  docela odvaha už jen se přiblížit k nádrži s kyslíkem který má -190 a je kapalný za normálního tlaku. A čim ten kyslík ohřejeme aby nám expandoval ????

pak kyslík a palivo někam vstříknout když to samo bouchne a nepotřebuje to svíčky,... tohle je možný použít tak možná pro raketu do vesmíru a ne pro rozumně použitelný spalovací motor

0/0
3.8.2009 21:39

Host

Re: znám lepší systém

zdar hoste. Kyslík sám o sobě není výbušný... a normy na jeho skladování a přepravu jsou daleko měkčí než normy na skladování a přepravu vodíku. Chceš-li se podívat na hezkou nádrž s kapalným kyslíkem (několik hektolitrů), dojdi se podívat do nemocnice Bulovka - pořád rovně od brány, chodí se kolem nádrže...

- zkaplněný  vzduch (pokud to tak lépe vyhovuje) se ohřeje v tepleném výměníku - a lá "chladič" - odebíráním tepla od okolí..  Zas taková blbost koncept není - to víš že jsem ho konzultoval se spoustou lidí - univerzitou začínaje a automobilkami (ČR, FR) konče..

0/0
4.8.2009 12:43

Host

Re: znám lepší systém

kyslík sám o sobě smíchaný s hořlavinou exploduje onu hořlavinu proto to nepotřebuje svíčky. Odebírání tepla z okolí je něco jako vozíme s sebou kus ledu na chladiči stejně jako v té nemocnici, tam je 2m krychle ledu a to maji fakt malou spotřebu kyslíku. stejně tak udržet nádrž na -190 za normálního tlaku znamená pomalu ten kyslík z nádrže uvolňovat a expanzí si vyrábět tu nízkou teplotu. tohle pro  pístový motor neni moc rozumný dovedu si to představit v pulznim motoru pro letadlo. Ta otázka bezpečnosti je ale nejhorší. To je jako vzít dvě flašky od acetylenové svářečky a tou směsí krmit motor. Jste vzdělaný člověk skuste se zamyslet nad palivovým článkem na vodu nebo na nějakou jinou věc. Vymyslete stroj který dokáže levně vyrábět palivové baterie.

0/0
4.8.2009 13:53

Host

U nás v práci

už to dávno funguje - šéf mi saje(pije) krev a já pracuji(makám);-D;-D

0/0
3.8.2009 10:58

Host

Prestante blbnout

Zajimalo by me cim takovy motor budou chtit pohanet az dojde ropa, budoucnost patri vyvoji baterii a elektromobilum.

0/0
3.8.2009 0:34

Zubcasu

No nevim

Obavam se ze zesloziteni motoru, zvetseni hmnotnosti, zvetseni treci plochy a jinych odporu vyhody degraduje. Mimo jine uz motocykl Manet 90 ze 40tych let mel dva pisty v jednom valci. V tomto pripade ale vyrobce sledoval vylepseni casovani oproti beznym dvoutaktum. Presto si myslim ze obe reseni od sebe nemaji zase tak daleko, jak by se zdalo. No a hlavne Manet se vyrabel seriove.

0/0
2.8.2009 23:23

Host

mezera jen 1 mm => 100:1

> Mezera mezi hlavou válce a pístem je jen 1 mm, tudíž je kompresní poměr asi 100 : 1.

To si děláte legraci, takovou větu napsat v technickém článku rubriky zaměřené na auta. Asi opravdu jde jen o velmi neumělý překlad...

0/0
2.8.2009 19:00

sirc

Spalovací motor

Spalovací motory jsou minulosti. Za 100 let nedošlo k výraznějším konstrukčním posunům a efektivita stále zůstává kolem 30%, což je grandiózní plýtvání. Vznětové jsou na tom sice lépe, ale žádný zázrak se také nekoná. Je čas přestat se bát ropného lobby, uvést do praxe nové technologie a ne se zabývat nesmyslama v podobě hybridních automobilů aj.

0/0
2.8.2009 17:47

Host

Re: Spalovací motor

Další konspirační teoretik. Tak by mě zajímalo co konkrétně se skrývá pod pojmem "nové technologie".... A trochu rozumu do odpovědi - žijeme v nějaké době, máme k dispozici určité materiály a látky, které něco stojí ... a platí fyzikální zákony. Krom toho vývoj a výroba + vychytání chyb nějakou dobu trvá. Tak jaké že "nové" technologie mají pohánět můj pozemní samohyb ?

.

Jsem zvědav na odpověď....

0/0
2.8.2009 18:28

Host

Re: Spalovací motor

Nová technologie? Kupříkladu menší rozežranost, to je tak nová technologie, že ji pro její nevyzkoušenost nikdo ani nezkouší.

V dnešní společnosti je úspěch závislý mj. od toho, jak dalece je schopen člověk přehlížet zjevné problémy spojené s masovým spalováním ropy.

0/0
2.8.2009 18:57

Host

Re: Spalovací motor

Těmi problémy mám na mysli zejména závislost na zemích ropu vyvážejících a tím pádem podpora šejků v arabských státech a ruské oligarchie.

0/0
2.8.2009 19:01

Host

Re: Spalovací motor

"Menší rozežranost" ... to si nechte patentovat. uvidíme co vám na to patentový úřad řekne. Tak znova - zkuste nějakou technologii...

0/0
2.8.2009 19:33

Host

Re: Spalovací motor

* Palivové články - mám na mysli přímo spalující etanol/metanol - ovšem je s nimi nemálo problémů.

* Li-polymer baterie - na 95% jízd by stačil elektromobil s dosahem 100km, dobíjitelný přes noc. Přesnou studii životnosti baterií, což je základní otázka, však nemám.

Takže vpodstatě nevím. Budeme asi do skonání věků jezdit se spalovacími motory.

0/0
2.8.2009 20:35

Host

Re: Spalovací motor

Svět je plný srandistů. Např. teoretická účinost JeTE je 38 pct. Neboť od dob pana Watta je to na konci furt o páře hnané do turbíny. Přenosové ztráty el.energie ze svorek generátoru bloku cestou do Vaší zásuvky 230V /v kůlně s Vaším autičkem/ jsou nad hranicí 20pct. Z toho plyne, že elektromobil je hezký, použitelný ale ....

0/0
2.8.2009 21:07

standa z Ostravy

Klasický kompresor.

Jen trochu jinak.

0/0
2.8.2009 10:31

Host

vynález?

Je to klasický přeplnovaný dvoutakt s ventily. Podobny princip používal i GM electric na dieselových motorech ( u nás aplikovan v lokomotivách " Sergej").;-D

0/0
2.8.2009 9:21

Host

litrový výkon a 140 koní.

co je toto za blabol??

hod sem odkaz na clanek, ktery si hlupe prohnal translatorem.. at si  muze clovek zjistit sam jak to vlastne je

0/0
2.8.2009 3:50

DeXaR

Re: litrový výkon a 140 koní.

tady mas odkaz, ktery si nejsi sam hlupe schopen najit  http://www.scuderigroup.com/gas-engines/

0/0
2.8.2009 6:04

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

Litrový výkon má být 140 koní, ne že motor má litrový výkon a 140 koní!!V

0/0
2.8.2009 10:25

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

Jsi asi jediny kdo to nepochopil.

0/0
2.8.2009 11:33

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

"Litrovy vykon je nesmysl"

To je neco podobneho, jako kdybys rekl, ze chut rohliku je 43g.

0/0
2.8.2009 19:14

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

To jsi asi nepochopil ty, protože napsat, že motor má litrový výkon a 140 koní je absolutní nesmysl. Má to být bez té předložky A !!!!!! Když motor bude mít zdvihový objem třeba 1,5 litru, tak to znamená, že bude mít výkon 210 koní. Už ti cvaklo ?;-O

0/0
2.8.2009 22:42

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

"A" není předložka, ale spojka

0/0
3.8.2009 10:31

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

V rozčilení se taky někdy utnu;-D

0/0
3.8.2009 14:36

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

Aby ses nepotento pane neomylný;-)

0/0
3.8.2009 16:59

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

Zadny blabol... U motoru s promennym kompresnim pomerem neco naprosto bezneho. To, ze se nedela seriove je uz vec druha.

0/0
2.8.2009 16:15

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

No prostě ž vypadlo, stane se, ale je pravda že to docela bije do očí.

0/0
2.8.2009 17:11

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

Tak jsem to schválně prohnal translátorem a výsledek je mnohem srozumitelnější..."V Scuderi Split-Cyklus přeplňovaný motor má výkon při 6000 ot / min přes 145 koní na litr"

0/0
2.8.2009 18:34

Host

Re: litrový výkon a 140 koní.

R^

0/0
3.8.2009 23:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.