- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
znám lepší systém - sání a komprese je nahrazena tím, že se zkapalněný vzduch (kyslík) z nádrže nechá expadovat přes "chladič" kde odbere teplo okolí a natlakuje se na cca 20-30 MPa , a motor pak pracuje pouze ve 2 taktech - expanze a výfuk. Oxidant (=extrémně stlačený vzduch získaný expanzí ) a palivo se vstřikuje souběžně. Úspory - poloviční počet válců, jenom jeden ventil (výfukový), atd... více na mých stránkách http://www.navratiltech.com
totální blud, docela odvaha už jen se přiblížit k nádrži s kyslíkem který má -190 a je kapalný za normálního tlaku. A čim ten kyslík ohřejeme aby nám expandoval ????
pak kyslík a palivo někam vstříknout když to samo bouchne a nepotřebuje to svíčky,... tohle je možný použít tak možná pro raketu do vesmíru a ne pro rozumně použitelný spalovací motor
už to dávno funguje - šéf mi saje(pije) krev a já pracuji(makám)
Zajimalo by me cim takovy motor budou chtit pohanet az dojde ropa, budoucnost patri vyvoji baterii a elektromobilum.
Obavam se ze zesloziteni motoru, zvetseni hmnotnosti, zvetseni treci plochy a jinych odporu vyhody degraduje. Mimo jine uz motocykl Manet 90 ze 40tych let mel dva pisty v jednom valci. V tomto pripade ale vyrobce sledoval vylepseni casovani oproti beznym dvoutaktum. Presto si myslim ze obe reseni od sebe nemaji zase tak daleko, jak by se zdalo. No a hlavne Manet se vyrabel seriove.
> Mezera mezi hlavou válce a pístem je jen 1 mm, tudíž je kompresní poměr asi 100 : 1.
To si děláte legraci, takovou větu napsat v technickém článku rubriky zaměřené na auta. Asi opravdu jde jen o velmi neumělý překlad...
Spalovací motory jsou minulosti. Za 100 let nedošlo k výraznějším konstrukčním posunům a efektivita stále zůstává kolem 30%, což je grandiózní plýtvání. Vznětové jsou na tom sice lépe, ale žádný zázrak se také nekoná. Je čas přestat se bát ropného lobby, uvést do praxe nové technologie a ne se zabývat nesmyslama v podobě hybridních automobilů aj.
Další konspirační teoretik. Tak by mě zajímalo co konkrétně se skrývá pod pojmem "nové technologie".... A trochu rozumu do odpovědi - žijeme v nějaké době, máme k dispozici určité materiály a látky, které něco stojí ... a platí fyzikální zákony. Krom toho vývoj a výroba + vychytání chyb nějakou dobu trvá. Tak jaké že "nové" technologie mají pohánět můj pozemní samohyb ?
.
Jsem zvědav na odpověď....
Je to klasický přeplnovaný dvoutakt s ventily. Podobny princip používal i GM electric na dieselových motorech ( u nás aplikovan v lokomotivách " Sergej").
co je toto za blabol??
hod sem odkaz na clanek, ktery si hlupe prohnal translatorem.. at si muze clovek zjistit sam jak to vlastne je