Diskuze

Patnáct největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta světa

Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů. Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

21. 4. 2010 22:46
???

Proboha kdo a jak přišel na toto: "Jen v USA ročně prý zemře na následky onemocnění způsobených znečištěním ovzduší z obřích přepravních lodí 60 000 lidí"

0 0
možnosti

Goob

9. 5. 2009 22:11
Srovnání trochu kulhá...

Ono je to sice pěkné, ale pokud by se to mělo převážet kamiony, bude to ještě horší. Pokud by se vešly 2 kontejnery na kamion, což není vždy možné, tak to vychází cca na 5500 kamionů. A pokud má kamion průměrný výkon 400 - 600 koní a budeme-li počítat se spodní hranicí, které odpovídá výkon 400 koní = +-300 kW, tak na převoz nákladu lodi Emma Maersk kamiony to vychází na 1650 MW. Je to jen orientační výpočet, ale +- to ukazuje, jak na tom lodní doprava je....

0 0
možnosti

Ondra

14. 5. 2009 21:53
Re: Srovnání trochu kulhá...

Možná, ale těch 5500 kamionů ti nevyprodukuje tolik sraček, protože používají efektivnější spalovací motory. Možná to bude tím, že automobilový průmysl je buzerován a tak byl nucen používat efektivní motory narozdíl od lodí. Možná to bude tím, že soukromý sektor se lépe buzeruje. Možná v tom je mimo ekologie i něco jiného. A možná jednoho dne nám bude zakázáno dýchat, protože vydechujeme "škodlivé" plyny. Ale až budeme mrtví, pak budeme zelení.

0 0
možnosti

tom

6. 5. 2009 10:15
proč to není poháněno lépe?

co takhle jaderný pohon? Nějaký menší reaktor, stejně jako v ponorkách by byl asi výhodnější. Jistě, sou tu velká rizika při haváriích, ale u takto velkého plavidla je nebezpečí minimální. To už je větší riziko že by ji někdo ukradl právě kvůli reaktoru..

0 0
možnosti

Host

28. 7. 2009 21:09
Re: proč to není poháněno lépe?

USA už tuším jednu takú nákladnú loď s atómovým pohonom postavili,ale prevádzkovali ju len chvílu.Že vraj boli výsoké prevádzkové náklady a iné komplikácie,ktoré neboli v civilnom sektore akceptovateľné.

0 0
možnosti

Zirkon

5. 5. 2009 15:46
zelení opět střílí mimo terč

Zelení  řeší  zcela  neškodný  CO2   a  podstatné problémy  jim  zcela  unikají.

Jako obvykle !

0 0
možnosti

tom

6. 5. 2009 10:16
Re: zelení opět střílí mimo terč

to už víme roky, že zelený jsou vymaštěný demagogové co s ekologií nemají moc společného a řeší naprosté nesmysly.

0 0
možnosti

moog

4. 5. 2009 22:36
nevěříte?

pár lidí mi tu nechtělo věřit, co dělají Američani se starýma loděma - potápějí je. Je nesmysl, kdo tu tvrdí, že je klasicky sešrotujou - stálo by  to totiž několikanásobně víc. Tady je důkaz, je to tak půl roku staré: http://www.youtube.com/watch?v=1TNK0GM3OvU nebo zadat na youtube "sinking of aircraft carrier "

0 0
možnosti

Jarda

4. 5. 2009 22:51
Re: nevěříte?

No a co? Vzdyt je to jen balik zeleza co zrezivi. To je naprosto ekologicke...

0 0
možnosti

Max

4. 5. 2009 20:26
Motor

Pravdepodobne se v clanku mluvi o lodi s motorem Wärtsilä/Sulzer (Finsko), 14 valcu a okolo 70MW vykonu. Jedna se o nejvetsi motor na svete, 2 takt (nakladni lode maji vzdy 2-takt, osobni 4-takt), vstrikovani Common-Rail s procesorovym rizenim, a to pekne slozitym. A nemyslete si, ze ty lode muzou kourit jak Titanic. Ani nahodou. Vse podleha celkem prisnym predpisum a existuje neco jako TÜV - bezne je to  Germans Lloyds. Jestlize lod nesplnuje limity, nedostane imatrikulaci, nelze ji pojistit- a to pri 14.000 kontejnerech napalube uz neni vubec zadna sranda, protoze hodnota prepravovaneho zbozi presahuje jednu miliardu dolaru !!! Lod nesmi do pristavu, takze si ani nevrzne. Budete se divit, ale ty lode splnuji aktualni emisni limity.

0 0
možnosti

p266

4. 5. 2009 20:53
Re: Motor

Zajímavý, díky za komentářR^

0 0
možnosti

pavelthelong

4. 5. 2009 19:54
takze trochu poctu

ja jsem se 8 mesicu pohyboval na jedne z podobnych, ale mensich kocabek (M/S Sitno, 5300 BRT, motor o  vykonu 5500 PS se spotrebou zhrba 15 tun/24 hod, za tu dobu jsme ujeli zhruba 600 km) coz cini spotrebu na 1 tunu pohybujici se hmoty a na 100 km zhruba 0,5 kg pohonnych hmot. Ve srovnani s "ekologickou" motorkou tak 500 ccm objemu, vaha 200 kg stroj a 2 jezdci zhruba taky 2x100 kg=200 kg, spotreba 5-6 l benzinu/ 100 km....to dela zhruba uctyhodnych 18-10 kg pohonnych hmot / tunu hmoty / 100 km, cili zhuba 20x vyssi spotreba. U vetsich a modernich lodi bude pomer spotreby na tunu hmotnosti jeste mnohem priznivejsi

0 0
možnosti

Inkvizitor Johny

4. 5. 2009 20:21
Re: takze trochu poctu

Řekl bych, že tady nejde o relativní hodnoty (kolik na tunu), ale jen o absolutní (kolik celkem). Ale jinak díky za info. Rozšířil jsem si obzory:)

0 0
možnosti

cassul

4. 5. 2009 19:37
Množství je relativní

Ano, ty lodě vyprodukují fůru znečištění. Ale pořád je to nejjekologičtější způsob, jak ten ohromný náklad převézt přes půl planety. Kdyby se zrušili tihle giganti, musely by se náklady převážet na menších lodích, případně nějakými kombinacemi menších lodí a vlaků a podobně - a tedy na převoz jednoho kontejneru z bodu A do bodu B by se vyprodukovalo ještě mnohem víc znečištění, než vyprodukuje tahle ohromná loď . Takže je to nejlepší možné řešení - podobně jako třeba kamion a vlak - jedna lokomotiva sice znečišťuje mnohem víc než kamion, ale jedna jízda plného vlaku nahradí xx jízd kamionů - tudíž jde o přijatelnější řešení, jak z ekonomického, tak ekologického pohledu.

0 0
možnosti

Inkvizitor Johny

4. 5. 2009 20:23
Re: Množství je relativní

Tak a te´d je otázka, jestli je opravdu nutné převážet ty věci na druhou stranu planety.

0 0
možnosti

kopakopa@seznam.cz

4. 5. 2009 18:47
Zelení podvodníci...

Z uvedeného je patrné, že takzvaná "zelená" opatření nejsou nic jiného než způsob, jak vydělat na běžných občanech další a další peníze...

0 0
možnosti

AC

4. 5. 2009 18:40
.

No kdyby byli ekologum opravdu slo o prirodu, nezabyvali by se spotrebou u aut. Cim vetsi spotrebu by mely, tim driv by dosla ropa a priroda by se neznecistovala.

0 0
možnosti

Štvavá vysílačka

4. 5. 2009 20:04
Re: .

Ropa nikdy nedojde.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!