Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Statistiky úmrtí na silnicích: staré auto = málo bezpečí

Bezpečnost osob při nehodě starších vozidel je až o 60 % nižší než u nových vozů, tvrdí Sdružení automobilového průmyslu. Vyplývá to ze statistik nehodovosti za rok 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

manipulace

Aby bylo mozne manipulovat s ctenari tak autori vymysleli jako jedine kriterium vek vozidla, tak asi felicia z r 2001 bez airbagu bude urcite mene bezpecna nez Honda Legend z 1998 roku. Ale cil je politicky . Jisty soudruh vymyslel srotovne . Tak podle ideologie politruka je nutno tak hodnotit vozidla ,aby srotovne vypadalo jako spasitel. Proto se nehodnoti jen bezpecnostni prvky,ale vek protoze by pak vyslo najevo ,ze starsi vozidla dobre bezpecnostne vybavena jsou lepsi volbou nez nova Fabie . Tento clanek je jen politickou propagandou a zadavetele si muzete domyslet.

0/0
2.7.2009 18:41

Kaa

žonglování čísly

fakt boží, za jaké tupce nás máte? na 59% aut připadá 62% smrtelných nehod - na hranici statistické bevýznamnosti...

ale když vidim komentáře pod článekem, asi jsme stádo blbců...

0/0
29.4.2009 19:12

tmf

protiváha

to aby bylo to zpravodajství vyváženější?

http://ekonomika.idnes.cz/srotovne-nemelo-pro-slovensko-vyznam-tvrdi-ministr-hospodarstvi-109-/eko_euro.asp?c=A090428_172638_eko_euro_pin

Nebo Jyrka zvedl telefon či proč takový článek. To je každému jasné že rezavý plech nemá  tu pevnost co nový.

0/0
28.4.2009 18:49

Andee

No...

On je ten rozdíl ve skutečnosti nižší, protože u nových aut je procento ohlášených nehod bez zranění z celkového počtu vyšší kvůli pojistkám. Takže ten graf je lehce zavádějící. Nic to ale nemění na tom, že čím starší auto, tím nebezpečnější...

0/0
28.4.2009 16:31

panzic

takže

takže když si koupím nové auto, tak můžu jezdit jako prase a nic se mi nestane? paráda :-©

0/0
28.4.2009 16:22

g

Re: takže

V tom rafu to nevypadá jako že s novýma autama je 0 mrtvých ... přečti si to znovu blubče.

0/0
29.4.2009 12:53

panzic

Re: takže

blubče? jestli Ty jsi mě nepochopil, tak mi nemusíš nadávat, podívej se na silnici, zjistíš, že se podle toho co jsem napsal(a já to myslel ironicky) řídí hromada blbců v nových autech, bohužel

0/0
29.4.2009 17:48

fks

Lobbing

Hezkej lobbing za šrotovný, jen co je pravda...

0/0
28.4.2009 14:44

Stin

Zase koupeny clanek

Opet jeden takovy nijaky a tendencni clanek. Nikde neni psano, kde jako byla provedena ta statistika - z clanku vyplyva, ze u nas, ale to asi ne, tady se nic takoveho nedela (staci se mrknout a statistiky ministerstva) .

Navic neni zohledneno pomerove mnozstvi aut. Ve vysledku to muze byt klidne tak, ze je na silnicich je 90% aut starsich 10let. Takze tyto jsou mnohem bezpecnejsi, nebot nova z celkovych 10% se podili na nehodovosti  38% a to je alarmujici.

A proc brat rovnou starsi 10let? Vezmem treba auta starsi 2let a hybaj do autosalonu. Srotovne je modni a naprosto nesmyslna zalezitost, ktera nepomaha tem, kteri si proste nemohou dovolit auto, ale jen tem kteri uvazuji o novem. Ta vetsina ma proste smulu, ale pisalkove do svych platku musi neco napsat.

A proc nepodporit dopravce, kdyz to nic nestoji a neco z toho mozna kapne, ze?

0/0
28.4.2009 13:04

pepin

jenže

Jenže většinou toho v tom starém autě zabije idiot v novém s černými skly

0/0
28.4.2009 12:56

Host

Re: jenže

idiot ve starem , oni si kupuji stara auta jen chteji aby vypadala jako nova ( 50% populace).

0/0
2.7.2009 18:52

jahodove_ticho

to je zas paskvil...

takže abych neohrožoval své zdraví ve voze z roku 1997, koupil jsem si vůz z roku 1987. Už jsem klidnější...

0/0
28.4.2009 12:51

mrtemarta

Nechci bejt puntičkář,

ale ta statistika má bejt v 10sítkách procent takhle hezká tabulka by ukazovala že v našich škocnách umře ročně nejmíň lidí z evropy;-D;-D A tenhle článek je celej takovej ujetej viděl někdo trábboše v kilu zaparkovanýho ve zdi?;-D to vás vemou a zabalenýho do bakelitu rovnou uložej do rakve..... Příště třeba uveďte srovnávací tabulky z crash testů ať to má nějkou uroveň a ať je o čem diskutovat...

0/0
28.4.2009 12:20

Vlk

Nové

A proto honem do bazaru pro "nové";-D:-©EU

0/0
28.4.2009 12:06

def...

nova skodovka = zadne bezpečí

stret aut rv1996 a rv2005 s priblizne stejnou velikosti i hmotnosti dopadl pro novejsi vuz oznacenim "totalka" a vozidlo druhe slo na vymenu svetla, narazniku a chladice. 

0/0
28.4.2009 12:05

rafton

Re: nova skodovka = zadne bezpečí

Dejte sem odkaz nebo mlčte.

0/0
28.4.2009 12:20

def...

Re: nova skodovka = zadne bezpečí

odkaz na co? kazda nehoda se nezverejnuje na internetu YntelYgente...

ale pro tebe tu jeden odkaz mam http://helples.cz/

0/0
28.4.2009 12:37

rafton

Re: nova skodovka = zadne bezpečí

Tak jste si to vymyslel.

Na internetu jsou vidět desítky bouraček a dopad je přesně opačný než píšete. Škodovka je standartní Evropské auto, takže bezpečnost bude +- stejná jako u ostatních obdobných aut.

0/0
28.4.2009 12:44

Nenapravitelnej

Re: nova skodovka = zadne bezpečí

Co jsi videl? Konkretne ti reknu presny priklad. Nedele 26.4. Praha Ja v BMW 525 tour rv 1999 a za mnou resp zezadu ve Octavia rv 2007. Oktavka to do me napalila minimalne v 50kph do stojiciho auta... Skodovka na sracky vystrileny pytle odtahli ji na valniku a moje stary sesrotovanihodny BMW s 8mi airbagama ESC, dest senzorem a hromadou dalsich el. sracek? No mam pocuchanej zadek, nicmene kufr otevru... Takze jdete s tema srackovejma kecama do haje... i 15 let stary ale v dobrym stavu a KVALITNI auto je mnohem bezpecnejsi nez nova Fabie nebo jiny mikroauto jak se to tady porad diky srotovnymu snazi prosazovat... Fyziku proste nikdo neojebe!

0/0
29.4.2009 9:35

Kodl

Re: nova skodovka = zadne bezpečí

Asi ti nic neříkají přední deformační zóny. Kdyby jsi to napalil ty zezadu do Octavia, byl by Bavor rozbitej podobně a aibagy by ti taky slušně nafackovali. Princip dnešních moderních aut je pohlcení co nejvíce energie přední části vozu, aby co nejméně utrpěla osádka. Podívej se na výsledky nárazových testů různých aut  Euro NCAP. S názorem o bezpečnějším velkém voze samozřejmě souhlasím, třeba i starším.Hlavně když má rozumného řidiče a nelikviduje lidi v malých autech. Nedávno provedený test srážky Audi Q7 a Fiat 500 to prokázal úplně jasně.Je to ta fyzika a její zákony.  

0/0
2.5.2009 20:41

Host

Re: nova skodovka = zadne bezpečí

tojako pred srazkou s malym autem to radeji napali do stromu ze ??

0/0
2.7.2009 18:47

K

Re: nova skodovka = zadne bezpečí

Tak si popsal jak dopadla auta a teď ještě napiš jak dopadla posádka.

0/0
28.4.2009 12:44

def...

Re: nova skodovka = zadne bezpečí

zadne vazne zraneni, nevidel jsem ze by nekoho odvazeli, ale jestli se takhle rozmacka auto pri nejakych 50-60 ve meste - ano, absorbuje tim naraz do sebe a dokazu si predstavit co udela nekde na dalnici... ....mlask

0/0
28.4.2009 12:56

qq

Ach ta statistika

Kdyz po silnicich jezdi nejvice stara auta, tak potom i smrtaku bude nejvic

ve starych autech. I kdyby byla bezpecnejsi nez ta nova. Kdyz po silnici

jezdi pouze male procento novych aut a aut do 2 az 3 let, tak i tech

smrtaku tam bude mene. Chtelo by to podelit poctem aut v dane kategorii

stari, jinak je to bezcenne cislo.

0/0
28.4.2009 12:00

qq

Re: Ach ta statistika

Cituji z jineho clanku o stejnem pruzkumu: Vůbec nejvíce lidí (229), kteří vloni zemřeli na tuzemských silnicích, jelo v autě vyrobeném mezi lety 1995 až 1999, druhou nejohroženější skupinou (159 mrtvých) byli ti v autech starých 14 – 18 let.

Takze tim, ze auto zestarlo o 5 let se stalo bezpecnejsi???

Pocet smrtaku se musi podelit poctem aut v dane kategorii stari jinak to nema smysl. nemohu srovnavat naprosto odlisne pocty aut pohybujicich se po silnici...:-)

0/0
28.4.2009 12:00

bigbadaboom

Re: Ach ta statistika

ano, nejlepe podelit poctem aut a jeste najetyma kilometrama, pak to o necem vypovida....

0/0
28.4.2009 12:30

qq

Re: Ach ta statistika

Je docela mozne, ze kdyby to nekdo spocetl seriozne, to jest rozdelil stari aut po roce - 1rok, 2 roky ... 20 let a v kazde kategorii pocet smrtaku podelil poctem aut jezdicich po silnici, zjistilo by se, ze ve starych popelnicich se umira nejmene. To se ale nehodi... Ja si taky nemyslim, ze je to bezpecnostni kvalitou starych aut. Spise to bude kvalitou ridicu. Na to, jak malo novych aut jezdi po silnici je tam tech smrtaku az moc...:-)

0/0
28.4.2009 12:34

rafton

Re: Ach ta statistika

No spíše než na počtu aut, záleží na najetých kilometrech. Ten kdo má 20 let starý auto tak těžko za rok najede 50000km a více.

0/0
28.4.2009 12:47

qq

Re: Ach ta statistika

Ano. K uvedene tabulce mel nekdo vypracovat minimalne dve nasledujici tabulky. V prvni mel pocet nehod pro dany rocnik auta podelit poctem aut pohybujicich se po silnici. Ve druhe mohl pocet nehod podelit poctem najetych kilometru. Je faktem, ze velmi stara auta casto stoji celorocne v garazi. Rozhodne je vrcholem neprofesionality srovnavat naprosto odlisne pocty aut pohybujicich se po silnici. U starych aut je to nekdy az desetinasobek ve srovnavni s temi novymi a s autama kolem desti let se jezdi hodne. Tato auta s najezdem kolem 200 000 km v garazi rozhodne nestoji.

0/0
28.4.2009 13:05

qq

Re: Ach ta statistika

Vypada to tak, ze nejbezpecnejsi je auto z roku 1980...:-)

0/0
28.4.2009 13:25

wlado

Re: Ach ta statistika

Bože, toľko mudrákov. Pokiaľ sa vychádza iba z poštu nehôd, nie kilometrov a iných hlupín, tak to jasne vypovie o pasívnej bezpečnosti. Ak do toho začneme pliesť kilometre a počty nehôd vo vzťahu k počtu aút daného veku, tak to celé zmotáme a máme skôr štatistiku schopností vodičov, prípadne aktívnej bezpečnosti.

0/0
2.5.2009 19:05

tom-t45@seznam.cz

mimino1

0/0
28.4.2009 11:59

jirka voska

bezpečnost

Je jasný,že většina moderních aut je daleko bezpečnější,než vozidla před 20 lety ale i  mezi současnými vozidly jsou značné rozdíly.Na bezpečnost velmi hledí především francouzští výrobci a z německých zejména Mercedes,naopak velmi špatnou bezpečnost vykazují zrovna škodovky,kde je znát úspora na každém kroku.Zatímco i průměrné Evropské i Asijské automobilky dávno dosáhli na 5 ti hvězdičkové hodnocení a ti přední volají po přídání dalších ,tak škodovce se podařilo podvodem,nebo o fous dotáhnout na 4-5 hvězd.Kdyby např Hlinka jezdil normálním autem a ne darovanou škodovkou,mohl být mezi námi.Prostě jen doplatil na reklamní kampaň škoda a.s.

0/0
28.4.2009 11:24

Vlk

Re: bezpečnost

Škoda žes to auto neřídil ty. :-(V bezpečném Yarisu.:-/

0/0
28.4.2009 12:02

Rid

Re: bezpečnost

Škody podle mejch zkušeností na tom zase tak špatně nejsou. Jsou to velice slušně bezpečná auta ikdyž nemohu říci, že by to nemohlo být lepší. A že by franc. vozy byly nějak vyjímečný v bezpečnosti rozhodně netvrdím. To spíše frantíci mají 5 hvězd podvodem. Pracoval jsem dost dlouho v autoopravárenství abych věděl o čem mluvím. Na hvezdy ti kašlu to je tak trochu teorie jestli údajně 5 nebo 4. Ve zkutečnosti auto nenabourá dle jejich pravidel .

0/0
28.4.2009 12:10

jirka voska

Re: bezpečnost

podívej se na výsledky testů škodovek kde např nový chrocht získal stěží 4 hvězdy hromstr byl na opakovačce 3x a škodovka vůbec neřeší fakt,že se podobná závada při odpálení airbagů může opakovat.Nová fobie má taky 4 hvězdy tím se jen tak žádná automobilka nemůže pochlubit ,ale v případě škodovky je naprosto nejdůležitější zisk na úkor kvality a bezpečnosti.Auta např od renaultu a od PSA májí všechny 5 hvězd a většina skoro plný počet bodů ,na což škdodovka hodně dlouho mít nebude,protože do bezpečnosti se musí investovat a to němci nechtějí.

0/0
28.4.2009 13:24

fks

Re: bezpečnost

Jak Škodovku nemám rád díky její cenové politice, tak v tomto se jí musím zastat - její auta jsou bezpečná a vydrží hodně. A zmiňovaný rozdíl 4* a 5* je často dán jenom např. přítomností/absencí kontrolky zapnutí bezpečnostních pásů...

0/0
28.4.2009 14:52

jirka voska

Re: bezpečnost

to se hodně pleteš to je podle nových směrnic to by škodovky dopadly s 2 hvězdami ,ve skutečnosti se např u obludstera pozdě odpálil airbag a může i dojít k tomu,že se může odpálit i na jiný straně,než je náraz.Další věc je v tom,že se testují plně vybavený auta,za který se v čechách doplácí nemalý peníz,v cizině jsou samozřejmě v základní výbavě.Koncern dělá z čechů ještě větší hlupáky a blbce,než ve skutečnosti jsou

0/0
28.4.2009 15:27

pablo

Re: bezpečnost

I u starého bodování se přidávaly asi dva body za připomínač bezpečnostních pásů, někdy ty dva body mohly dělat rozdíl mez 4mi a 5ti hvězdami. U novějších roomsterů je problém neodpálení airbagu řešen přídavnými kondenzátory. Problém vidím spíše v tom, že škodovka se vykašlala ny ty nešťastníky, kteří si to koupili před touto úpravou, než se na to přišlo. těm je ten airbag naprd a přitom žádná omluva, žádná svolávačka, žádná výměna při prvníá garančce. prostě už jset nám zaplatili, tak nám je to fuk. to je to co mi na Škodě vadí - přístup a chování k zákazníkům. Rv Prostě se na ně totálně vykašlali.

0/0
28.4.2009 16:30

Christo

Re: bezpečnost

Spise receno: kdyby Hlinka nebyl vul a jel pripoutanej, tak mohl byt mezi nama. Nepripoutany by se zabil pri takovem to narazu v kazdem aute..

0/0
28.4.2009 12:19

Dusan321

Re: bezpečnost

Paradoxne ani pasy by Hlinku nezachranily jak se ukazalo pri vysetrovani. Mel smulu, ze naraz prisel na malou plochu a auto se zlomilo primo v miste ridice. Prezit se to nedalo. To co ho zabilo byly nedostatecne ridicske schopnosti, ale ty ma uprimne receno 90% beznych ridicu.

0/0
28.4.2009 13:01

jirka voska

Re: bezpečnost

přežít se to dalo ,ale v normálním autě a ne ve škodovce.

0/0
28.4.2009 13:26

Chytracisko

Tak mam dilema

r.v. 2008 nebo 1989? ;-D Jinak ale dobrej graf.

0/0
28.4.2009 11:14

jarek

staré šunky

No... mám favorita 136 r.v. 91. Má najeto ani ne 70 tisíc km. V rodině sme měli dycky dvě auta, tak se ta zátěž mezi ně rozdělila. Dycky sem se o něj staral, karoserie krásná, občas něco vykvete, hned opravim. Když je to už moc, vyvařim. Jinak dálkový centrál, topení z feldy, startér z feldy, rozpěra tlumičů, komplet nový podvozek se vším všudy... Jezdí krásně. Ale je to 20 roků stará šunka. Holt auta nejsou beúdržbové stroje, když se o to člověk stará, i 20tileté auto může bezvadně sloužit. Ale v srpnu kupuju focuse2, a fakýra mi bude líto ;-(

0/0
28.4.2009 10:59

Martin.strike

Re: staré šunky

To ale moc nejezdíte, že (70 00km za 18 let) ? Jedna věc je "umět se strarat" a druhá je ta, jaké bezpečnostní prvky to auto nabízí a jak je celkově bezpečné - Favorit na tom moc dobře nikdy nebyl.

0/0
28.4.2009 11:10

jarek

Re: staré šunky

právěže dřív se s ním moc nejezdilo, říkam, dvě auta.... Ale poslední dva roky sem najel 25tisíc, létam s nim docela dost. Favorit je na tom s bezpečností opravdu mizerně, o tom žádná. Bourat bych s ním rozhodně nechtěl. Každopádně lepší narazit s mým favoušem kerý má zdravou kastli, než s nějakým hnilým kusem.

0/0
28.4.2009 11:40

Pablo

Re: staré šunky

No jo, jenže pokd někdo najezdí 70 tisíc za 20 let, pak se nabízí otázka, jestli si vůbec pořizovat auto. Pokud dojdu k závěru, že ano, pak musím počítat s tím, že to auto zastará, dřív než ho odjezdím. Další věc je ekologický aspekt. i ten nejudržovanější favorit zamořuje vzduch x krát víc než nové auto.

0/0
28.4.2009 11:28

jarek

Re: staré šunky

to jestli se ho vyplatilo koupit je jedno, to byl tenkrát problém rodičů. Jde mi o to, že má teď najeto 70tisíc, jezdím s ním docela dost. A dalo by se říct že na svůj věk slouží bezvadně, ale přiznávám že je to stará plečka.  to že zamořuje životní prostředí víc jak nové auta... no zas tak hrozné to nebude. Planetu to nezachrání a zvířátka se z toho nepo*serou ;-)

0/0
28.4.2009 11:44

Pablo

Re: staré šunky

Nejsem žádný ekoterorista, nadruhé straně pokud počet takovývh favoritů které na tom nejsou s emisemi "zas až tak zle", vynásobíme počtem takových aut v provozu, tak se dostanemm k zajímavějším číslům, která sice možná planetu nezchrání, ale v okresním městě  nebo v centrech už bude o něco dýchatelněji. Na druhé straně nejhorším zlem jsou asi současné turbo-dehty.

0/0
28.4.2009 12:08

jarek

Re: staré šunky

Sice je to jenom karbec, ale když je správně seřízený + předstih + ventili  + v pořádku výfuk, tak neni možné abych někomu vadil smradem. Teš jsem dojel z práce, cestou jsem se tahl za sierrou, z výfuku hnusný bílý dým, takový smrad to byl že sem musel zavřít okno (beze srandy), jenom co sem tu popelnici předjel tak předemnou avie- to samé:-/

Je to o údržbě, o staré auta se už nikdo moc nestará, pak to tak vypadá...

0/0
28.4.2009 15:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.