Diskuze

Statistiky úmrtí na silnicích: staré auto = málo bezpečí

Bezpečnost osob při nehodě starších vozidel je až o 60 % nižší než u nových vozů, tvrdí Sdružení automobilového průmyslu. Vyplývá to ze statistik nehodovosti za rok 2008.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

2. 7. 2009 18:41
manipulace

Aby bylo mozne manipulovat s ctenari tak autori vymysleli jako jedine kriterium vek vozidla, tak asi felicia z r 2001 bez airbagu bude urcite mene bezpecna nez Honda Legend z 1998 roku. Ale cil je politicky . Jisty soudruh vymyslel srotovne . Tak podle ideologie politruka je nutno tak hodnotit vozidla ,aby srotovne vypadalo jako spasitel. Proto se nehodnoti jen bezpecnostni prvky,ale vek protoze by pak vyslo najevo ,ze starsi vozidla dobre bezpecnostne vybavena jsou lepsi volbou nez nova Fabie . Tento clanek je jen politickou propagandou a zadavetele si muzete domyslet.

0 0
možnosti

Kaa

29. 4. 2009 19:12
žonglování čísly

fakt boží, za jaké tupce nás máte? na 59% aut připadá 62% smrtelných nehod - na hranici statistické bevýznamnosti...

ale když vidim komentáře pod článekem, asi jsme stádo blbců...

0 0
možnosti

tmf

28. 4. 2009 18:49
protiváha

to aby bylo to zpravodajství vyváženější?

http://ekonomika.idnes.cz/srotovne-nemelo-pro-slovensko-vyznam-tvrdi-ministr-hospodarstvi-109-/eko_euro.asp?c=A090428_172638_eko_euro_pin

Nebo Jyrka zvedl telefon či proč takový článek. To je každému jasné že rezavý plech nemá  tu pevnost co nový.

0 0
možnosti

Andee

28. 4. 2009 16:31
No...

On je ten rozdíl ve skutečnosti nižší, protože u nových aut je procento ohlášených nehod bez zranění z celkového počtu vyšší kvůli pojistkám. Takže ten graf je lehce zavádějící. Nic to ale nemění na tom, že čím starší auto, tím nebezpečnější...

0 0
možnosti

panzic

28. 4. 2009 16:22
takže

takže když si koupím nové auto, tak můžu jezdit jako prase a nic se mi nestane? paráda :-©

0 0
možnosti

g

29. 4. 2009 12:53
Re: takže

V tom rafu to nevypadá jako že s novýma autama je 0 mrtvých ... přečti si to znovu blubče.

0 0
možnosti

fks

28. 4. 2009 14:44
Lobbing

Hezkej lobbing za šrotovný, jen co je pravda...

0 0
možnosti

Stin

28. 4. 2009 13:04
Zase koupeny clanek

Opet jeden takovy nijaky a tendencni clanek. Nikde neni psano, kde jako byla provedena ta statistika - z clanku vyplyva, ze u nas, ale to asi ne, tady se nic takoveho nedela (staci se mrknout a statistiky ministerstva) .

Navic neni zohledneno pomerove mnozstvi aut. Ve vysledku to muze byt klidne tak, ze je na silnicich je 90% aut starsich 10let. Takze tyto jsou mnohem bezpecnejsi, nebot nova z celkovych 10% se podili na nehodovosti  38% a to je alarmujici.

A proc brat rovnou starsi 10let? Vezmem treba auta starsi 2let a hybaj do autosalonu. Srotovne je modni a naprosto nesmyslna zalezitost, ktera nepomaha tem, kteri si proste nemohou dovolit auto, ale jen tem kteri uvazuji o novem. Ta vetsina ma proste smulu, ale pisalkove do svych platku musi neco napsat.

A proc nepodporit dopravce, kdyz to nic nestoji a neco z toho mozna kapne, ze?

0 0
možnosti

pepin

28. 4. 2009 12:56
jenže

Jenže většinou toho v tom starém autě zabije idiot v novém s černými skly

0 0
možnosti

Host

2. 7. 2009 18:52
Re: jenže

idiot ve starem , oni si kupuji stara auta jen chteji aby vypadala jako nova ( 50% populace).

0 0
možnosti

jahodove_ticho

28. 4. 2009 12:51
to je zas paskvil...

takže abych neohrožoval své zdraví ve voze z roku 1997, koupil jsem si vůz z roku 1987. Už jsem klidnější...

0 0
možnosti

mrtemarta

28. 4. 2009 12:20
Nechci bejt puntičkář,

ale ta statistika má bejt v 10sítkách procent takhle hezká tabulka by ukazovala že v našich škocnách umře ročně nejmíň lidí z evropy;-D;-D A tenhle článek je celej takovej ujetej viděl někdo trábboše v kilu zaparkovanýho ve zdi?;-D to vás vemou a zabalenýho do bakelitu rovnou uložej do rakve..... Příště třeba uveďte srovnávací tabulky z crash testů ať to má nějkou uroveň a ať je o čem diskutovat...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...