Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Norsko chce zakázat auta na benzin a naftu

Od roku 2015 možná zákazníci v Norsku nekoupí vůz, který je schopný provozu pouze na benzin nebo naftu. Nápad ministryně financí Kirstin Halvorsenové se však nelíbí premiérovi Jensi Stoltenbergovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jiraa

Opravdu ekologové

Aby mohli vyrábět svoje super eko palivo E85, vozí pro něj plodiny z jižní ameriky - jejich převoz spotřebuje víc fosilních paliv než kolik "ekopaliva" se z nich potom vyrobí. Navíc enormě ničí přírodu, viz. třeba http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.asp?c=A090426_191128_automoto_vok

Vodík se vyrábí ze zemního plynu nebo z ropy. K jeho výrobě je potřeba enormní množství energie - ať žije ekologie. Elektromobily nemají dořešenou recyklaci baterek - zatím se prakticky neprovádí. Navíc proud který nakonec použijí j jen zlomkem toho co původně vyrobila elektrárna (většinou na uhlí nebo atomovka). Zbytek se ztratí přenosem, transformacemi a ztrátovým nabíjením. Je toho víc.

Jsem opravdu zvědavý kdy se s těmito nesmysly skončí.

0/0
10.5.2009 22:21

škodovák

proč zakazovat ?

Stačí si koupit k přírodě šetrný motor ŠKODA GREN-LINE 1.2, ve fábii. Která v nižšší střední třídě porazila konkurenci. R^[>-]R^

0/0
2.5.2009 17:03

karel87451

Budoucnost

A to uz jste slyseli, ze se nam na Slunci nechteji objevit skrvny dalsiho slunecniho cyklu? Coz muze znamenat pokles slunecni aktivity v brzkem budoucnu (viz. mala doba ledova ve stredoveku) a pak se budem modlit, at toho CO2 mame v luftu co nejvic. (Ono to CO2 zas tolik nedela, vodni para je jako sklenikovy plyn 3x ucinnejsi a je ji v luftu 60x vic)

0/0
1.5.2009 21:15

Chytracisko

Re: Budoucnost

Tak to by se hodily ty vodíkový auta, co by produkovaly vodní páru, když je 3x účinnější :)

0/0
1.5.2009 22:23

Mak1

Re: Budoucnost

Tak amíci opravěj slunce, né ?;-D

0/0
4.5.2009 7:57

moopy2

Re: Budoucnost

musí ale v noci

0/0
4.5.2009 15:16

TT

No jo...

To koukám, že většina diskutujících jsou jen nadávající zpátečníci. Já jsem jen nerad, že podobně neuvažují v Číně a nechají tam své obyvatele hlavního města dusit se ve smogu (teda když není zrovna olympiáda). Rozumným důvodem proč auta na ropu zakázat je, že výfukové plyny obsahují jedy (inhalaci tedy nedoporučuji) a ti, co tu jen nadávají a nemají argumenty jen tiše závidí (nejdřív jsme četli, že neumí jezdit daleko, pak rychle... atd) - závidí těm boháčům, co si mohou v dnešních dnech dovolit koupit ekologické auto a být in a ještě k tomu nedusit okolojdoucí.

A co se týče názoru na regulace? Je nereálné si nasazovat je hned za rok, ale 2015 - proč ne? Kdybychom tu měli čistý neregulovaný kapitalismus, tak nám všude prodávají drogy, pivo s vodou, párky s vodou, čínské toxické hračky pro děti a žádnou ochranu spotřebitele.

0/0
1.5.2009 21:15

Mak1

Re: No jo...

Drogy se tu všude prodávaj - např. alkohol a kafe. A ještě na to běží reklamy, že bez nich nejsi in.....:-©

0/0
4.5.2009 8:02

ples

Boze muj...

...ta pandemie volu, kteri si mysli, ze auto je nejvetsi metlou lidstva se zacina rozvijet do zatracene populistickych, tudiz nebezpecnych, koleji.

0/0
1.5.2009 19:15

PRAK

Re: Boze muj...

Jak špatně argumentovat? 1. Osočuji druhé aniž bych uvedl jakýkoliv argument (pan ples napíše pandemie volů aniž by uvedl jediný důvod, proč zaujímá tak příkré stanovisko, neargumentuje, jen nadává). 2. Do absurdna posunu názor, který chci kritizovat a pak se vysmívám této absurdní poloze. Většina lidí, kteří kritizují automobilismus neříká, že je největší metlou lidstva (jak se snaží lživě naznačit Ples), ale tvrdí, že se stává problémem, který musíme začít řešit. Takže když chci diskutovat, měl bych tak činit férově a s argumenty.

0/0
1.5.2009 20:57

ples

Re: Boze muj...

Smankote. Nezer se tak, zkus brat svet trosku s nadhledem.

0/0
1.5.2009 21:24

PRAK

Re: Boze muj...

Opět útok na oponenta a sebemenší argument. Zkuste to ještě jednou, s nadhledem či bez, ale v každém případě alespoň s náznakem argumentace.

0/0
3.5.2009 13:55

Dr.R.

Re: Boze muj...

Ztrácíte s ním Váš drahocenný čas.

0/0
3.5.2009 22:20

RR

Re: Boze muj...

Chcete argumenty? Biopaliva nejsou moc kvalitní, takže zvyšují spotřebu a emise.

Ikdyby byly emise stejné, tak co si pomůžete? pořád budete žít v zamořeném prostředí.

Výroba biopaliv je náročná. Někde jsem četl studii, že výroba 1litru bionafty dokonce vyjde na více jak 1,1litru spotřebované těžené nafty. A to nemluvím otom, že se tyhle "energetické rostliny" musí někde pěstovat...a kde? Na poli místo obilí čí brambor?

Ale tohle nepasuje do ekopopulismu že?

0/0
4.5.2009 12:55

agent

Norsko nás porazilo!

Má blbější ministryni než my poslankyni. /KVAK/

0/0
1.5.2009 18:14

***

Re: Norsko nás porazilo!

zas tak blba neni. to jen bulvar idnes neumi napsat titulek.

flexfuel motor dokaze jezdit na benzin.

0/0
1.5.2009 21:54

Jan Vejprty

to sou ale starosti

ať si v norsku dělaj co chtěj

já si přivez v březnu zadarmo 2 Wartburgy kombi ve výborným stavu z německa

majitel je důchodce a o auta se staral výborně sou jak nový

jeden je LPG a druhej kterej budu mít na náhradní díly

 

0/0
1.5.2009 16:17

homoděj

Re: to sou ale starosti

jenom by mě zajímalo,jak funguje mazání dvoutaktního motoru při provozu na LPG

0/0
1.5.2009 18:23

Soulburner against communism

Re: to sou ale starosti

poslední kousky se dělaly se čtyřtaktem

0/0
1.5.2009 18:45

homoděj

Re: to sou ale starosti

i v kombíku?

0/0
1.5.2009 18:46

TM

Re: to sou ale starosti

Tím ovšem přišly o některé výhody Wartburgu.

0/0
4.5.2009 16:44

Ralf

Vrchol honby za "tzv. ekologií"

Tak to konečně pomalu začíná. První perlička absurdních zákonů a nařízení v honbě za tzv. ekologií a lepší svět. Bohužel opak je pravdou Rv

0/0
1.5.2009 16:03

Mńaoa

Hmmm..

Toto je teprve skutečná ekologická katastrofa..

0/0
1.5.2009 13:21

Dr.R

Audio

Pro lidi Vašeho typu někteří výrobci elmobilů do nich dávají audiosystém, který řev spalovacího motoru velmi věrně napodobuje.

0/0
1.5.2009 12:08

Dr.R

Re: Audio

Pro:

01.05.2009 11:30 Darik Anonym

0/0
1.5.2009 12:09

Darik

Re: Audio

No jo, ale to mate jak s onanii ..... take to neni ono :o)

0/0
1.5.2009 12:19

Dr.R.

Re: Audio

Velmi chabé a laciné srovnání.

0/0
3.5.2009 22:21

Darik

Hmmmmmm

Já nechci nižší emise!!! Chci řvoucí šestiválec uprostřed ranního oparu na okresce... jak drtí veverky i ježky, a jeho dechberoucí ryk láme větve stromům i v lese poschovávaným aktivistům obroučky brejlí!!!! :-) Nechci lít do nádrže ani vodík ani kozí moč!!!

0/0
1.5.2009 11:30

ekodlak

Budou i hybridní náklaďáky?

Je to úžasný nápad. Vyřadit do r. 2015 z provozu všechny starší náklaďáky, stavební a zemědělské stroje či autobusy, které jezdí na pouze na naftu či benzin ... Takový šlapací kamion, to by bylo správné ekologické vozidlo ;-)

0/0
1.5.2009 10:06

Pavel

Re: Budou i hybridní náklaďáky?

A co teprve šlapací lodě a letadla. To bude úspora. Takový jeden let Boeingu 737 spotřebuje to co já v autě za celý život. Nechápu proč bude tabu třeba benzinová C1 se spotřebou kolem 5 litrů a in bude

2 tunový hybrid se spotřebou 10 litrů.

0/0
1.5.2009 12:56

individual

Re: Budou i hybridní náklaďáky?

1) Kolik je na svete aut a kolik je na svete letadel?

2) Ne kazdy potrebuje nebo mu staci miniauto typu C1.

0/0
1.5.2009 18:58

submik

Proč?

Chtějí zakázat auta na benzin a naftu, ale není uvedeno PROČ. Autor článku sice někde níže píše, že není jasné, jak jsou ekologická, ale bylo by dobré se navrhovatelů zeptat, PROČ? Pak by článek mohl znít např: V Norsku se kvůli emisím CO2 nesmí ... , V Norsku se kvůli nedostatku nafty nesmí ..., V Norsku se kvůli lobbyistům nesmí ..., V Norsku se kvůli vlastní blbosti nesmí .... Domnívám se, že poslední věta je správně, ale měla by to říct sama ministryně.

0/0
1.5.2009 10:04

Vit I.

Regulace a zase regulace..

Stále se objevují nové a nové nápady, jak regulací (čti zákazy a příkazy) pomoci jednomu odvětví za cenu poškození mnoha jiných odvětví. :-©Až technologie pokročí a elektromobily  budou ekonomicky výhodné (provoz i výroba), prosadí se samy...

0/0
30.4.2009 23:44

Andee

Re: Regulace a zase regulace..

\Na regulace jsou v Norsku mistři :-©

0/0
30.4.2009 23:48

PRAK

fakt zvláštní

Zdravím, tak k environmentalistům a ekologistům se vyjadřovat nechci, ovšem absolutně nechápu většinu příspěvků níže. Norská ministryně (která nepatří k Zeleným) navrhne opatření, Velká Británie (kde Zelení vůbec nemají šanci na žádné ministerské křeslo a vládnou tam buď labouristé nebo konzervativci) přijímá opatření a čeští anti-ekologisté na to píšou, že to jsou důsledky nebo projevy eko-terorismu. To si nevidíte do pusy? Vlády Norska a Velké Británie jsou asi tak 100 x lepší než jakákoliv česká vláda co jsme tu kdy měli a napsat, že to co dělají je ekoterorismus je zhovadilost (s prominutím) podobného charakteru, jako kdybyste napsali, že vláda Švédska je totalitní diktatura stalinského střihu. Já vím, že je těžké se vyrovnat s faktem, že automobilová kultura, tak jak jsme si na ni zvykli (a já sám auto vlastním také) není možná v celosvětovém měřítku a že prostě budeme muset něco dělat. Ale reagovat na to nenávistí ke všemu co nám tuto smutnou pravdu říká je ubohé.

0/0
30.4.2009 22:21

jahodove_ticho

Re: fakt zvláštní

Tak a v pondělí do práce pěkně pěšky ty ekologu! R^:-P

0/0
30.4.2009 22:53

iRI2

Re: fakt zvláštní

Reakce blbečka...

Ja take jezdim autem, vozim si prdel skoro vsude. Nicmene to neznamena, ze neni dobre hledat cestu k tomu, aby nase motoristicka "potreba" nemela mensi dopad na zivotni prostredi.

Tedy zitra vyrazim opet autem, ale pokud se casem nabidne nejaka stejne pohodlna a stejne draha alternativa, tak s radosti presedlam.

0/0
30.4.2009 23:24

Andee

Re: fakt zvláštní

Ty seš kus wola, co? ;-D

0/0
30.4.2009 23:45

SPERO

Re: fakt zvláštní

jeho je možná kus, ale Ty seš celej..

0/0
1.5.2009 11:46

Dr.R

Re: fakt zvláštní

:-)))))

0/0
1.5.2009 11:59

Haluz

Re: fakt zvláštní

to iRi2:..Ty jsio normalni vypatlanec,verim jezdis i na nakup mlicka do Tesca na periferii,i kdyz mas shop pred domem,jenom aby jsi se projel Ty demente.

PS:..dovez si nejaky 5.0L z USA ty laptope...(Y)

0/0
1.5.2009 18:51

Dr.R

Re: fakt zvláštní

Co takhle si změnit nick na "mozková prázdnota" ???

0/0
1.5.2009 11:45

__XXXX___

Jen mě udivuje to

že Norsko, které má ropy dost (a za babku), chce omezovat "ropná" auta :-P

0/0
30.4.2009 21:51

Andee

Re: Jen mě udivuje to

Norsko je jedno z nejhorších míst k žití. Alkohol, tabák, paliva - nejdražší v Evropě, samej bonzák to tam je... naprosto odporná země Rv

0/0
30.4.2009 23:47

woita

Re: Jen mě udivuje to

jo pro cecha jako ty asi ano, na druhou stranu se tam nekrade a ikdyz videlalavas minimalni plat,muzes si za nej koupit mnohem vice piv a cigar a benzin za 28 kc litr taky neni zadna drahota... minimalni plat je 110 NOK na hodinu cili cca 330 kc... nekrade se tam-kdyz nepotkas polaka, a vsichni jsou vpohode narozdil od cech..

0/0
1.5.2009 2:01

artN

Re: Jen mě udivuje to

ne každý žije z minimálního platu jako ty, ačkoliv není se čemu divit s tvým pravopisem viz. videlalavas ;-D

0/0
1.5.2009 9:52

gramatYk

Re: Jen mě udivuje to

Příspěvek hodnotící osobu druhého na základě pravopisu, v němž hodnotící zvládnul zplodit několik chyb, mě skutečně pobavil. Blbosti zdar! R^

0/0
1.5.2009 13:41

Dr.R.

Re: Jen mě udivuje to

Přesně tak, nadřazenost formy (pravopis) nad obsahem (sdělení)...

0/0
3.5.2009 22:24

hnusil

Jen hromada kecu ....

At je to jak chce, tak fosilni paliva jsou zatim nejekologictejsi ...... konkretne vodik je maximalni zrudnost.

0/0
30.4.2009 21:05

Vit I.

Re: Jen hromada kecu ....

...At je to jak chce, tak fosilni paliva jsou zatim nejekologictejsi ...... konkretne vodik je maximalni zrudnost....

Prosím? A tos vymyslel sám? Nebo vás v tom ústavu je víc? 8-o

0/0
30.4.2009 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.