Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S novou škodou mimo silnici: yetimu pomáhá hromada elektroniky

Nová škodovka se určitě terénu nebojí a technikou je do něj vybavena více než slušně. Jediné, co yetiho omezuje, je výška podvozku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Kvalita :-(

Cokoliv z produkce knocernu VW a jeho odnozi si koupi jenom blazen.Doporucuju dlouhodobe testy Autobildu. Nize uvadim nejhure hodnocene vozy - znamka 4 a horsi. Koncern VW to vzal steci a kraluje chvostu tabulky s celkem sedmi vozy, kdy Polo a Touran jsou suverenne nejhorsimi testovanymi vozy.

Tabulka na konci clanku:

http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html

0/0
12.5.2009 9:55

dropa

Podvod!

Jestli těch 18cm světlé v. měřili jako u O1 4x4 se kterou škrtám, tam kde jede fáčko v pohodě, tak potěš pánbůch. Skutečnost 9cm!!! u nezatíženého vozu. Chtěl jsem mít pana "konstruktéra" po ruce, při vyhrabávání vozu sedícího na břiše v 22cm sněhu! (objíždění půlmetrových závějí na rovině po louce) :-©Schade

0/0
11.5.2009 16:03

mikes

Re: Podvod!

Jestli mas jen 9cm tak mas asi popraskane pera :-)

0/0
11.5.2009 16:38

dropa

Re: Podvod!

No já to neměřil k poloosám nebo kam to měřej, ale ke spodku vozu s orig. plechem z výroby a namontovaným motorem s náplněma! (vršek kasle je cca o dva cm vejš než obyč.)  :-)

0/0
11.5.2009 17:27

tom

prima ojetina

By mne zajímalo, jestli pak tady toho chudáka, kterého všichni evropští novináři vláčeli po kamenolomu někomu prodají "To je předváděcí vůz - jen 10 000 km, skoro nové právě zajeté auto!" 

0/0
11.5.2009 9:30

ceo

Re: prima ojetina

Tak si to přečti ještě jednou a pomalu, třeba to pomůže:

Auta jsou už vyrobena na sériové lince, nemají ale ještě homologaci pro provoz na silnici a po skončení testů budou sešrotována.

0/0
12.5.2009 15:42

mimouch

Marketingové nesmysly...

Zdá se, že automobilka, která nenabízí přizvednutého kombíka prezentovaného jako nezastavitelný terénní speciál dnes už nemá šanci...

Všechny ty terénní vychytávky jsou jen mrháním peněz, které by majitel auta s klidem mohl investovat do něčeho smysluplnějšího. Z Yettiho terénní auto stejně neudělají a pro běžné jízdní situace na parkovišti pokrytém rozbředlým sněhem nebo na polní cestě se auto obejde dobře i bez nich.

Off-road dělají off-roadem tři věci: Použité pneumatiky, řidič a především odolnost auta při provozu v terénu. Je krásné, že má nějaké auto deset elektronických asisentů pro jízdu v terénu a plastové kryty podvozku. Když mu ale odejdou komponenty přední nápravy po 30 tisících km provozu po českých silnicích, jak se asi takové auto bude tvářit na výlety mimo ně?

Pro představu, co je terénní auto a jak se s ním jezdí se podívejte na video ;)

http://www.youtube.com/watch?v=KHHdjOmn0uE

0/0
8.5.2009 16:53

Pardal

Re: Marketingové nesmysly...

Michale, musim s Tebou naprosto souhlasit.

Me nejvic rozesmeje, kdyz prijedou kamaradi z nejmenovaneho velkeho mesta s "offroadem" typu RAV4 a chteji projet to co vidi v reklame. Proste na to ty auta nejsou stavena. Jsou na normalni silnicni jezdeni a na nezpevnene cesty. To ale neni OffRoad !

Neco maleho odeme. Jen rychla akce s kamerou...

http://www.youtube.com/watch?v=L6mMmRu7Ahc&feature=channel_page

0/0
20.5.2009 10:30

Syryn

Sv.vyska 18cm

..tak to je vazne po polni ceste k Babbicce a zpet...kdyz uz offroad(ikdyz jetti neni),tak bud Nissan,Mitsubishi ci toyota...

0/0
8.5.2009 11:59

jarin

Světlá výška

Tak prý jen 18cm !!! Lepší pro auto do terénu by bylo tak 20cm. Ale firma zas šetří!!!Co by jim ty 2-4cm navíc udělalo.Plánují letos vyrobit asi 50000ks Yetiho.Když to spočítám v průměru 50 tisíc x 3cm tak koncern VW zas ušetří 150tisíc cm což je 1500metrů.To jim není trapný??? Zas mají jeden a půl kilometru v kapse.A to za půl roku.No jo šetrní němci!!!

0/0
7.5.2009 16:57

waran

Re: Světlá výška

No ono jde o to že i těch 18 cm je na hraně možného.

Kdyby udělali 20 cm tak se ten podvozek z Golfa ROZLOMÍ. !!

0/0
7.5.2009 21:54

tom

Re: Světlá výška

Pokud těžkým terénem myslí čeké silnice po zimě, pak je to dostatečné...

0/0
11.5.2009 9:28

pytlifuk

Re: Světlá výška

Hodíš si tam o palec větší kola a máš ten cenťák navíc.

0/0
16.5.2009 14:53

Jouda

turbo

Samé turbo, tak to si v Garretu nebo v KN mnou ruce, protože většina kupujících neví jak se má k turbu chovat, takže životnost odhaduji na 60.000-80.000 km.

0/0
7.5.2009 7:36

Coraxus

Re: turbo

A jak se mají k turbu chovat ?

0/0
7.5.2009 7:51

individual

Re: turbo

Viz o par radku nize prispevek s nadpisem "Pro LLL".

0/0
7.5.2009 7:53

luk

lol

10 stran zvastu od zamindrakovanejch pitomcu se starym vytunenym kadetem nebo 15 let starym bramborakem a nedej boze s renaultem/citroenem;-D

0/0
6.5.2009 23:19

zdeněk

Re: lol

tak se pochlub borče jakým supervozidlem vozidlem nás ohromíš

0/0
6.5.2009 23:22

individual

Re: lol

No o tom to prave vubec neni...

0/0
7.5.2009 7:52

obecní slouha z Klacíkova

Dle foto je vrcholný výkon škůdky

jízda po dvou až třech kolech...blahopřeji ;-D

0/0
6.5.2009 23:06

hloupej honza

Re: Dle foto je vrcholný výkon škůdky

... a co tvuj vrcholny vykon ... tenhle prispevek ? a tvoje faaaro jezdi na jednom ze ?

0/0
7.5.2009 9:12

mirek

škodovky

Můj příbuzný pracoval cca 40 let na vývoji škoda auto-jestli se tomuto oddělení nechá tak v současnosti říkat a když jsem se ho zeptal proč že to jezdí japonským vozidlem značky toyota a né tím českým pokladem škoda auto,tak mi odpověděl,že nikomu nic neudělal a že není nutné ho škodovkou trestat.Nevím proč mi to řekl,ale asi měl v něčem pravdu.

0/0
6.5.2009 22:10

chytrejkluk

Re: škodovky

....jsme na tom podobně...můj strýc pracuje také v MB ( né u pásu ) ...taky má japonce... já se ho ale na nic neptám, tohle mi stačí .

0/0
6.5.2009 22:56

Roumen

Re: škodovky

A pak ses probudil a misto nej tam stala naha osmnactka. :-P

0/0
6.5.2009 22:56

hloupej honza

Re: škodovky

Takze dedecek jeste pamatuje staryho Skodu , musis vzit dedka nekdy na exkurzi at vidi jak se to tam zmenilo a ze uz se tam montuji jina auta nez 120. Pokud v te dobe presel na jine auto tak se nedivim.

0/0
7.5.2009 9:09

jemnost pán

Koupit auto nebo raději Volvo ?

:-)

0/0
6.5.2009 21:55

Mairo

Re: Koupit auto nebo raději Volvo ?

Volvo maj vystavený konstruktéři vod škůdky na plakátu na stěně jako vzor ...

0/0
6.5.2009 21:57

Uder

Re: Koupit auto nebo raději Volvo ?

Skoda Yeti je lepší jak ty krabice a hlavně projede všude [>-]R^!

0/0
6.5.2009 22:00

Bazarová slepica

Re: Koupit auto nebo raději Volvo ?

Krocan když se rozběhne tak  taky vyšlápne každý kopeček :-)

0/0
6.5.2009 22:06

vorle

Re: Koupit auto nebo raději Volvo ?

To had ten se dokonce vyplazí !

0/0
6.5.2009 23:00

icmek

to LLL:

"po déletrvajícím provozování motoru ve vyšších otáčkách (např. cesta po dálnici) je před vypnutím motoru vhodné jej nechat chvíli běžet na prázdno ve volnoběžných otáčkách. Při rychlém vypnutí motoru může zejména při vyšších venkovních teplotách dojít k prudkému ochlazení lopatek turbodmychadla, což může způsobit jeho poškození. " ... to je to, o čem píše individual, a co jsem měl na mysli já tím "domazáváním".. funguje to na principu teplotní roztažnosti. pravděpodobně. nejsem mechanik:)

0/0
6.5.2009 20:18

individual

Re: to LLL:

Ano, presne tak se to vseobecne uvadi. Memu laickemu rozumu to dokonce dava i logiku. Pri zatezi maji vyfukove splodiny, ktere roztaceji hridel dmychadla, velmi vysoke teploty (nevim kolik stupnu) = velmi vysoka teplota lopatek turba.

.

Pokud se motor nahle zastavi, lopatky se nestaci ochladit na nizsi teplotu, zaroven se zastavi chlazeni hridele a celeho tela turba olejem / vodou, takze lopatky jim teplo predavaji. Dusledkem tepelne roztaznosti se poskozuje ulozeni hridele turba a zvetsuji se vule. Casem to muze vest k poruse turba.

.

Takhle je to obecne vysvetlovano.

0/0
6.5.2009 20:25

icmek

Re: to LLL:

cca kolem devíti set stupňů... a doufám, že tam vidíš to domazávání :-)

0/0
6.5.2009 20:26

individual

Re: to LLL:

"a doufám, že tam vidíš to domazávání" - poposedavam si, ale presto nechapu ;)

0/0
6.5.2009 20:29

icmek

Re: to LLL:

"zaroven se zastavi chlazeni hridele a celeho tela turba olejem" ...zastaví se mazání (domazávání), ochlazování... už? :-)

0/0
6.5.2009 20:31

individual

Re: to LLL:

Mezi principem mazani a principem chlazeni citim jisty vyznamovy rozdil, ale je to prkotina.

.

Fakt by me zajimalo, co je na tom, co tu my dva popisujeme, tak divneho, nespravneho nebo zbytecneho - neco mi ale napovida, ze se odpoved nedozvime, prestoze bych ji fakt rad od nekoho erudovaneho slysel.

0/0
6.5.2009 20:33

icmek

Re: to LLL:

jak sám píšeš, mazáním se chladí, resp. nechladí se šokem. takže mazání = chlazení. takže nechat volnoběžku aby se motor ještě chvíli mazal smysl má. a zdejší erudovaný ví kulový, ančto dělá ve fordu a ty jsou bez poruch. :-P

0/0
6.5.2009 20:36

individual

Re: to LLL:

Patlas se v marginalnosti :-).

0/0
6.5.2009 20:38

icmek

Re: to LLL:

když mi na tom záleží, není to marginální. :-)

0/0
6.5.2009 20:39

individual

Re: to LLL:

Ale notak, trochu nadhledu by to chtelo...

0/0
6.5.2009 21:02

individual

Re: to LLL:

A vyjadreni udajneho prijimaciho technika nikde... Fantazii se na diskusi meze nekladou, vid, 'LLL'?

0/0
6.5.2009 20:51

individual

Re: to LLL:

Tak castecna a velmi strucna odpoved je napr. zde: http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/turbodmychadlo.htm

.

Nicmene clanecek obsahuje i pro laika radu zrejmych nepresnosti (viz oranzova barva turba - asi neni oranzove cele turbodmychadlo, ale jen casti v primem styku s vyfukovymi plyny). Odbornejsi vysvetleni by se hodilo - pokud nekdo vi, rad si poctu (klidne odkaz v AN, DE, FR).

0/0
6.5.2009 21:17

phi

Re: to LLL:

2 minuty na volnobeh ? jak s tim mam sakra natankovat ? 

0/0
10.5.2009 21:42

gus

hromada elektroniky

hromada elektroniky / pernamentka do servisuRvRvRv

0/0
6.5.2009 19:29

baronic

Re: hromada elektroniky

To platí u ŠKODA WAGEN, FIAT, HONDA, DACIA, SEAT a KIA do puntíku.

          ŠKODA WAGEN  :-©(Y)[>-](Y):-©

0/0
6.5.2009 19:53

icmek

Re: hromada elektroniky

Honda?:-/.

0/0
6.5.2009 19:57

bart

Re: hromada elektroniky

i Honda.. i Toyota i subaru,i VW,Škoda,Opel,Fiat,Kia,Hyundai,Renault,BMW, MB,Audi.Ford,Seat,Citroen,Nissan... pro všechny auta na světě..;-(

0/0
6.5.2009 20:19

icmek

Re: hromada elektroniky

no,... ale zase hořej spíš francouzi, třeba taková flambovaná dvěstěšestka je oříšek ;-D

0/0
6.5.2009 20:21

bart

Re: hromada elektroniky

auta s ohněm v sobě?? ;-D ohnivý francouz, nebo ohnilý Opel??;-D;-D

0/0
6.5.2009 20:28

icmek

Re: hromada elektroniky

ohavný Fabia II ;-D

0/0
6.5.2009 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.