- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
celej clanek je sracka..... sam mam katalizatory 2 na 328i a naprosto funkcni a lecktera shade by mohla zavidet, spis by meli resit nerozove vyfuky jako ma BMW protoze ty srackoidni vyfucky hnijou uz pred katikem a pak to jsou emise, ale to v zajmu setreni nikoho nezajima, vsude se poustej do BMW ze kterych by si mohli brat vsichni priklad
ty stary auta se vyradej sami, driv nebo pozudeji, bych chtel videt cloveka co si koupi BMW viz foto a bude resit 5tis za prepis...... myslim ze starou shades tam nikdy neuvidime jako nepritele statu... je to smesne, kdyz na to lidi nemaj tak zaplatej i poplatek, to by je mueseli zakazat
Nedávno jsem četl zpávu o množství emisí a to ,že 14 obřích tankerů vyprodukuje stejné množství emisí jako všechna auta na světě,takže pokud je to pravda,tak vyřazením "několika" starých aut má na čistotu světového ovzduší vliv, jako močení chrousta na rezivění zemské osy.
Nevím, jestli tahle úměra platí, zdá se m to trošku nadnesené. Nesporným faktem je ale to, že Bursík blábolí nesmysly a co se týče oxidu uhličitého, tedy hlavního skleníkového plynu, tak ten produkují všechna auta. nejen ta stará. Naopak - třeba supermoderní osmiválcové BMW při spotřebě 10 - 12 litrů (a někdy i daleko víc) ho vypustí jako dvě Š 120 při stejném kilometrovém proběhu. Ovšem ten, jak známo, je u starších vozů nesrovnatelně nižší.
Ale k věci - samozřejmě, že ekopoplatky nezlikvidovaly vůbec nic, jen nadělaly další bordel v registru, neboť stará auta se přestala při prodeji převádět a nyní se jen "půjčují". Oněch 150 000 vozů byly ve skutečnosti buď totální vraky, anebo spíše zcela neexistující auta, které lidé odhlásili ze strachu, způsobeném kampaní okolo povinného ručení. To ostatně byla také jen bublina, která, když splnila svůj účel, splaskla a dnes na ní nikdo ani nevzdechne.
A tyhle dezinformace člověk čte a slyší ve "svobodných" sdělovacích prostředcích...
proč máte na úvodním obrázku trojkové BMW, které se jako tato modelová řada e36 už ve většině případů osazovalo motorem s katalyzátorem a ve výsledku tak plnilo normu euro 3 ??? To mi jako ekologicky zatěžující auto nepřijde, euro 3 neplnila ještě kdejaká škodovka o pět let později než BMW.
No to pozor. Euro 3 plní i udržovanej favorit, jenže to nikoho nezajímá. Stavěnej byl pro Euro 1 (nebo2?) a podle toho se za něj platí.
Výroba nových aut je pro životní prostředí větší zátěž, než provoz těch starých.
Tento EKOpoplatek není EKOlogický, ale čistě EKOnomický.
Jediné plus vidím v omezení dovozu starších aut. A ani to není tak jednoznačné. Ty největší plečky se k nám stejně už skoro nevozily.
Nekdo by mel panu Bursikovi vysvetlit, ze tech 150.000 aut nema na svedomi jeho ekobolsevicka dan, ale zmena v placeni povinneho ruceni kde hrozilo platit pouze za doklady byt auto fyzicky uz davno neexistovalo nebo bylo nekde odstaveny a rozebrany na dily. Pokud to nevi, je to ostuda. Pokud to vi chlubi se cizim perim. Oboji mu nedela zrovna dobre jmeno...
No, jeste by meli vymyslet neco pro ty, co se tech strepu nezbavili! Meli by platit nejaky rocni ekologicky poplatek za to, co vypousti s tech kramu. Kdyz vidim sousedovu asi "100 let" starou skodovku, se kterou vyjede 1x za mesic a potom celou dobu blokuje parkoviste, tak me mury berou...
Pěkně si protiřečíš. Když někdo vyjede i kdyby 2x za měcíc starou herkou, znečištuje prostředí méně než ten kdo jezdí novějším všude i přes ulici do krámu pro deset rohlíků.
Taky bych nejradsi prodal ten svuj strep a koupil naky faro z tehle stranek
Proč tam dali fotku E36? Vždyt tyto auto jsou technicky vyspělá i na dnešní dobu! A ty se navíc vrakoují pouze bouračkami....
Tahle cela "ekologie" je jen populismus. Nejvic skodi prirode ne provoz auta, ale jeho vyroba. Auto, ktere uz 20 let jezdi (a je samozrjme ve stavu, ze muze dostat technickou a emise) je diky mnoha letum v provozu mnophem ekologictejsi, nez kdyz kazde tri roky auto vyhodite a koupite si nove. Jenze tim by trpelo HDP. Divadelko.
Souhlas.
BTW zkuste si představit alternativní vývoj: vláda zruší ekologickou daň a NEzavede šrotovné, a místo toho uzákoní povinnou záruční dobu na auta 10 let. Co všechno by to přineslo? A bylo by to ekologičtější, po zvážení VŠECH dopadů ve VŠECH oblastech