Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wartburgy se možná vrátí. Luxus z NDR chce oživit Opel

Jeden ze symbolů východoevropského socialistického průmyslu má šanci na znovuzrození. Opel chce po vzoru úspěšné Dacie nabídnout levný vůz se značkou Wartburg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

hahahahahaha

Sice smrdí,ale ještě jsem neviděl spolehlivější auta-jsou nezničitelná.A  navíc,nikdo neřekl,že se budou vyrábět Warany 2-takty,to asi sotva.Vždyť i v NDR se ke konci vyráběli Warany 4-takty.Opel už neví,jak prodat ty svoje sračky,tak si chce brát do huby kvalitu zn. Wartburg-směšné...:-P:-P

0/0
25.6.2009 11:59

trautner

vartburg

:-)smrdi ,smrdi to to smrdi;-O(Y)

0/0
2.6.2009 15:05

jarda

vždyť smrdí

ať smrdí hlavně aby splňovali emisní normy samozřejmě ty nové - dvojitý katalizátor apod.

0/0
22.5.2009 16:52

petr

311

my měli 311ku v bílé barvě, nádherná kastle, dvoutakt a jak to šlapalo, kouřil sice šíleně, ale fakt jel a fakt pohodlně. škoda, že ho tatík dal pryč, holt přišel žigul dvanáctka (žil a jezdil 25let než shnil, ale motor by jel dál)...:-)

0/0
20.5.2009 16:55

Martin Jirousek

149900,-

http://www.daciagroup.cz/cz/DaciaSITe/sandero/home/index.html

0/0
20.5.2009 2:04

ja

VZDYT SMRDI

Proc, kdyz tak hrozne smrdi. Majitele smradláků by si měli uvedomit, ze za nima nekdo jede. Jsou warbasové a trabanti, po kterych smrdi ulice i za pul hodiny (pri bezvetri).

Trabant aspon smrdi jako dvoutakt, ale warbas je humus. Ony i starsi studene stodvacitky a zigulove jsou enonuno....................

0/0
19.5.2009 11:28

Jirka

Re: VZDYT SMRDI

Seš vůl.

0/0
20.5.2009 19:01

pylorus

Re: VZDYT SMRDI

naopak ... pritelicku... tohle oznaceni se hodi pro tebe

0/0
21.5.2009 15:18

Martin z Čech

takže si to schrňme

opel chce koupit licenci a začít vyrábět wartburgy. Opelu vlatní GM,ten se zmýtá v krachu,Fiat chce koupit GM. Fiat výrábí škopky (tento víkend jsem se byl podívat na jejich novinky,ještě že vedle měli pytlíky na  zvracení) a tenhle Fiat co vyrábí škopky chce koupit a možná postavit na nohy GM?

Opel se teď chová jako prodejná dě.vka,honem senzační zprávy typu varťas do každé rodiny,apod. Ubohý.

0/0
18.5.2009 14:10

von Kleist

Re: takže si to schrňme

schrnme? 8-o

0/0
23.5.2009 16:07

ZlejPes

Re: takže si to schrňme

"...se zmýtá..." Vidím, že neznáte tu pravou češtinu - po zmýtání se vždy chrne..!

0/0
24.5.2009 13:33

šlapal_si_to_po_pěšině

kočár

nejlepší jsou kočáry s pohonem koňským - kdo nezkusil ten neuvěří

0/0
18.5.2009 8:38

ice

!

Co pořád automobilky šašejí s těmi tříválci?

0/0
17.5.2009 13:10

d

Re: !

čtyřválce jezdí dráž, co na tom nechápeš?

0/0
20.5.2009 20:01

Medvěd

Re: !

Právě, že to nejezdí levněji, žere to jak prase, např HTP žere u škody více než 1,4... ale automobilky ušetří na výrobě. CHybí válec, chybí tedy i ventily, kratší klikovka... prostě pro ně výhodné.

0/0
25.5.2009 7:29

Helmutt

Hrůza

No to snad ne.... Wartburg byl Wartburg, měl svůj osobitý charakter a každý kdo si ho kupoval věděl, co od něho může čekat: spolehlivost, pohodlí, prostornost, dvoutaktní motor...  Tohle bude jen další lacinej plastovej shit, který se schová pod slavné jméno z minulosti, jen aby pod rouškou pseudonostalgie vytáhl další peníze z kapes kupujících...

0/0
17.5.2009 8:08

MCSedan

Slunce nad Atlantidou?

To je dobré, jeden by myslel, že nad Wartburgem se dávno zavřela voda a možná to vypadá na reinkarnaci....R^ Ovšem pokud takovéto novinářské kachny nejsou jen kachnami;-D Na druhou stranu by ovšem takový vůz zde na místní trh byl potřebný. Proč ne? Ale s tříválcem? Má úcta, taková kára potřebuje výkon a ne šudli, šudli;-D;-D V každém případě, můžou poživatelé průměrných platů jen držet Oplu palce, aby se i nad ním nezavřela voda a ten WarŤas se začal vyrábět.

0/0
16.5.2009 20:11

Lila-ryzka

hlasování

Zdravím,Chtěla bych všechny poprosit jestli by mohli hlasovat na teto strance   http://www.zarici-talent.cz/gallery/teams/161   ,klikněte prosim 100krat na žluteho smajlíka,tim date 100bodu.Všem moc děkuji...:-)R^                                                                           

0/0
16.5.2009 17:16

martin1234

Luxusní

pětidveřová limuzína s pontonovou karoserií nepodléhající módním vlivům a poháněná motorem pracujícím na principu náhodných výbuchů? :-):-):-)

0/0
15.5.2009 20:32

Pepa

Zlatý komunisti

takovou káru už dnes nikdo vyrobit  neumí. Táta ho měl a všem který jsme předjížděli - udělal hravě 150 na dálnici - jsem jako malej fakan zadním oknem ukazoval prostředníčkem fakáče. Do kombíka jsme naložili dva pytle řepy, čtyři pytle brambor, pět pytlů sena a kulačili jsme ostošest. Zkuste tohle dneska nacpat do fabie  ! R^

0/0
15.5.2009 13:30

Hrochomut

Re: Zlatý komunisti

já hlavně myslím, že by to dneska nikdo vyrábět nechtěl :-) A 150 na dálnici dělaly stejně stará auta ze západu ještě hravěji, ty zlatý komunisto..

0/0
15.5.2009 19:33

Pavel

Re: Zlatý komunisti

Je vidět že Tě tatá málo bil! Za ty fakáče Tě měl řezat od rána do večera.

0/0
16.5.2009 15:03

Prachovka11

Re: Zlatý komunisti

Wartburg Combi, to byla kára. Kdo to měl, jistě se chytne za srdce. Kdo to nepoznal, ať drží hubu. Žádný SUVko za srdce nechytne. Nevím čím to je, ale ta auta měla duši.

0/0
16.5.2009 20:12

stefi_ul

Re: Zlatý komunisti

A toho smradu co z nich a trabiku bylo... Melo to sice tah, jezdilo to dobre... Ale takova sestnacka ladina, to bylo taky neco...  Jezdil jsem Skoda 1000, 100, 120l, 130GLS, Wartburg, Lada 1600. Ted mam fabku kombi 1,4 16v a je to taky v pohode. Nevim, co se porad resi za problemy. Tady v republice i v evrope (krome D) stejne podle predpisu muzete jet nejvejs 130, po meste 50. Na to staci jakykoliv auto u nas prodavany. Silna kara je tak na jezdeni po dalnici v Reichu, kam se dostanu sem tam. Jediny, na co se da koukat je bezpecnost. A tuhle kategorii ted vedou Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis a Toyota iQ. Drive to byla C5ka.Jenze to nebudou auta pro nasince bezne k mani :-) Jezdete bezpecne a bude nam vsem lip.

0/0
18.5.2009 16:19

martin1234

Luxusní

pětidveřová limuzína s pontonovou karoserií nepodléhající módním vlivům a poháněná motorem pracujícím na principu náhodných výbuchů? :-):-):-)

0/0
15.5.2009 9:11

Hermína Týrlová

das ist nicht normal - ja das is super

tak já nevím, my máme ve studiích tatru 613 a wartburg co mu kape ze sulinka porad nejaky choros a smrdi tomu interier mame na prevoz obidku. Novou prdlavku nemuze podporovat! nazdar! at zije inovace v rámci kooperace

0/0
14.5.2009 16:42

Homer1

Proč rozvojové trhy východní Evropy?

Řekl bych, že Dacie a Thalie se více než dobře prodávají i v tzv. Západní Evropě.

Renault to náhodou trefil dobře a vytřel ostatním zrak - zdaleka ne všichni potřebují auto s posledním výkřikem techniky - obzvláště, pokud jde o druhé, třetí auto v rodině. Tam se hodí jednoduchý a laciný pracant.

To, že v chudších zemích takové auto zhusta funguje jako první (a jediné) je věc jiná ale nic proti tomu.

Pořád lepší, když se u nás budou lidi vozit v nových Daciích a Thaliích apod., než ve 25-30 let starých škodovkách na kterých je více rzi než kovu.

0/0
14.5.2009 15:28

stefi_ul

Re: Proč rozvojové trhy východní Evropy?

taky si myslim... ale dalsi auta do vozovyho parku bych hledal mezi malyma pezutkama a tak :-)

0/0
18.5.2009 16:20

Pospec

Luxus z NDR?

Nechci moc brat dech clanku, ale Wartas bylo po trabantu a moskvicu za totace to nejlevnejsi auto, znacne levnejsi nez S 120 nebo zigul, i kdyz uzitnou hodnotou Schade zcela jiste prekonal, akorat ta spotreba...

0/0
14.5.2009 15:25

Destroyer7

Re: Luxus z NDR?

Nejen spotřeba, ale i smrad jenž se za Warťasem táhl. Díky dvoutaktnímu motoru splaujícímu olej mohl zadýmováním hravě sekundoval tankům.

0/0
15.5.2009 8:32

kikín

Re: Luxus z NDR?

blbost, warťáka jsme měli a otec odrážel nevhodné narážky na smrad tím, že když ho máte, tak nic špatného necítíte! Spotřeba byla standardně mezi 8 a 9 l mixu. Měl tzv. "druhý plyn", když se prošlápa páka, tak vás to zabořilo do sedaček (v nádrži se udělal trochu vír) a se škodovkou se absolutně nedal srovnat v ničem: lepší spolehlivost, rychlost a užitný prostor asi za tři škody...R^R^R^

0/0
15.5.2009 9:18

Bouvard

Perličky

Wartburg měl v jednu dobu hodně blízko k Renaultu, potažmo i Dacii. Někdy kolem roku 1977 byl do Wartburgu úspěšně namontován motor Renault, schodný s tím, který vyrábělo Rumunsko do Dacií. Plán v první fázi předpokládal dodávky motorů Renault vyrobených v licenci v Rumunsku a vývoz čtyřtaktních Wartburgů na západní trhy. Dokonce se vše dostalo do fáze, kdy byly první upravené Wratburgy připraveny pro představení na autosalonu v Lipsku a byly vytištěny i propagační materiály pro vývoz. Vše ale bylo v okamžiku skončeno rozhodnutím východoněmecké vlády s odůvodněním, že rumunská strana není schopna zajistit potřebné dodávky.

Druhá perlička je, že Wartburg 311 se v letech 1962 a 1964 v licenci montoval také v Argentině jako Graciela W. Tak proč by se po 45 letech nemohl Opel Wartburg vrátit ze sousední Brazílie. :-)

0/0
14.5.2009 12:56

Bouvard

Plánovaná podoba nového Wartburgu

Na jiných serverech jsem se dostal k fotkám Corsy, ze které by mohl nový Wartburg vycházet. Myslím, že by takové auto mohlo dobře navázat na řadu prototypů, které byly připraveny v šedesátých a sedmdesátých letech a nikdy nebyly realizovány. Do tehdejší koncepce plánovaný Wartburg skoro zapadá. Viz obrázky:

Wartburg 355, r. 1968 - http://wartburg.50webs.com/pro/wartburg355b.jpg

Wartburg 360, r 1974 - http://wartburg.50webs.com/pro/wartburg360.jpg

Wartburg 610, r. 1979 - http://wartburg.50webs.com/pro/wartburg610.jpg

:-)R^

0/0
14.5.2009 10:12

karel

Re: Plánovaná podoba nového Wartburgu

Ta barva se vylozene povedla... R^

0/0
14.5.2009 11:36

dolch

Re: Plánovaná podoba nového Wartburgu

Ty brďo, vždyť 360 a 610 jsou jakoby 105ce a 120ce z oka vypady :-)

0/0
14.5.2009 12:13

Bouvard

Re: Plánovaná podoba nového Wartburgu

Minimálně typ 360 byl výsledkem spolupráce mezi automobilkou v Eisenachu (Wartburg), Mladé Boleslavi (Škoda) a ve Zwikově (Trabant). Mělo to mít čtyřtaktní motor ze škodovácké produkce se společnými mechanickými skupinami a jednotlivé značky se měly lišit pouze karosérií.

Na vývoji typu 610 se už podílel jen Wartburg s Trabantem a Škodovka byla dodavatelem motorů.

Je dost jasný, že naše Škodovky si do budoucna odnesly daleko víc, než Wartburg, který zůstal dál u původní verze 353ky z roku 1966.

0/0
14.5.2009 12:41

dolch

Re: Plánovaná podoba nového Wartburgu

Tak tím se to trochu vysvětluje :-)

0/0
15.5.2009 23:56

karel

Zlaty wartburg

Zlaty komunisti, takovy auta uz nikdo delat nebude, benzin byl za babku, na silnicich ani noha, to se to jezdilo.. Ted uvidite co vam s tim ten Opel udela, vellky prd kdyz jde do kytek...

0/0
14.5.2009 9:18

Josef

Re: Zlaty wartburg

Než zase vyplodíte takový nesmysl, tak zkuste trochu uvažovat. Poměr výdělky/cena benzínu je v současnosti o hodně lepší než to bylo před revolucí. Cena za super si pamatuju 8 Kčs a výdělky běžných lidí byly kolem 2-2,5 tisíce. A dnes.....?

0/0
14.5.2009 10:50

karel

Re: Zlaty wartburg

no jo, ale furt to bylo levnejsi....

0/0
14.5.2009 11:35

Homer1

Re: Zlaty wartburg

ta násobilka - to je boj, co? ;-D

0/0
14.5.2009 15:31

Lukke-Luk

Re: Zlaty wartburg

Karle, Karle...

0/0
14.5.2009 20:02

Martin Jirousek

Re: Zlaty wartburg

Přijel jsem s mopedem k benzince, řekl jsem "plnou" a platil 9 Kčs. Táta na tom byl líp, ten míval plnou za 4,50 Kčs

0/0
20.5.2009 1:56

Destroyer7

Re: Zlaty wartburg

Je vidět, že jsi v té době nežil. My, co jsme 15 let dělali melouchy a přesčasy, abychom si ušetřili na auto, pak týden nocovali na chodníku před Mototechnou, abychom se dostali do pořadníku, víme své.

0/0
15.5.2009 8:41

omg2

Re: Zlaty wartburg

;-€ za použití sousloví "zlatý komunisti" bych dával 25 ran holí přenášeno webkamerou ... rychlejší a účinnější než povídat story z té doby od nás, kteří jsme ji zažili (asi narozdíl od karlíka) ;-€

0/0
21.5.2009 18:34

Erp

Re: Zlaty wartburg

Furt to lidi říkaj, to naštve, že jo? Taky jsem komunisty zažil a nebylo všechno špatný. Hlavně demokraciji je třeba bránit, i těmi ranami holí nebo Guantanámem, viďte demokrate.

0/0
23.5.2009 22:21

jjj

skoda

te znacky - Wartburg by mi sedel spis k nejake luxusnejsi variante Opelu, trosku s retro stylem. Ta znacka na me pusobi spis takovym "aristokratickym" dojmem - nejaka obdoba Maybachu. Viz treba i odkaz na tu studii v diskusi nize.

Ale pokud to koupi Fiat (coz mi na rozdil od autora clanku zdaleka neprijde jako pravdepodobne), ktery chce taky nejakou svoji low-cost produkci na urovni Dacie, tak by se jim tohle mohlo docela hodit.

0/0
13.5.2009 0:02

Bouvard

Re: skoda

Ta studie, na kterou vede odkaz, to je dnešní Opel Insignia. Před pár lety si někdo udělal na apríla srandu a v Německu vyšel článek s tím, že bude nový Wartburg. Dost lidí se toho chytilo, aniž by se kouklo na datum, kdy byl článek napsal a od té doby si takhle fikce žije vlastním životem.

Ale jinak souhlasím, jméno Wartburg bylo téměř po celou svoji historii spíš označením aut ve vyšší kategorii, než nyní plánuje Opel. Je otázkou, jestli by nakonec tím spíš neuškodili historii automobilky, která vyrobila první auto dokonce o fous dříve než Opel sám.

0/0
13.5.2009 9:21

jjj

Re: skoda

ahaaa, mne to prave prislo jako vylepsena Insignina - priznam se, ze na datum sem nekoukal []

0/0
13.5.2009 11:46

happy shine

nevíte někdo o

311 na prodej?? to je fakt pěkný auto, děda ho měl a bylo to pohodlný skvělý auto na svou dobu a na to co se tu dalo koupit..  díky:-)

0/0
12.5.2009 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.