Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec Pontiaku: Knight Riderův KITT nedostane nástupce

KITT, to je mluvící černý superbourák, kterému dnešní auta nesahají ani po čepičky ventilků. Hlavní hrdina kultovního seriálu Knight Rider, který se kamarádil s Michaelem Knightem (Davidem Hasselhoffem), je asi nejznámějším pontiakem vůbec. Firebird Trans Am ročník 1982 už žádné nové potomky nedostane, značka zanikne příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chleba namazanej z obou stran

tuzing

Nedávno sem ho viděl v Praze. Poznal sem ho podle zvuku a toho svítícího pruhu v kapotě. Když prosvištěl kolem tk sem se zklamáním zjistil že to je jenom votuzenej favoritg.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
16.5.2009 19:48

g

Co to pdsalo za vola ?

proc clanek o US autech pise lopata ktera o tom vubec nema prehled ? Zalez si do sveho VW anebo Oktavky TDi a neplet se mezi poradna auta g.idnes.cz" alt=";-O">

0/0
14.5.2009 13:08

Olds

pane autore v roce 1982

To auto nebrzdilo, nezatáčelo a nejelo?  V roce 1982?  Můžete mi říct, která tehdy běžná avropská auta jezdila v roce 1982 líp?

Nemyslím prémiovky jako Ferrari, Porsche nebo Lamborghini, ale běžná evropská auta. Pontiac Firebird byl běžné americké auto, prémiovky dělal Cadillac a Lincoln.

Nemůžete přece posuzovat jízdní vlastnosti auta z osmdesátých let

podle jízdních vlastností dnešních vozů! 

U nás se tehdy zvolna přecházelo ze Škody 100 na Škodu 120 a ani na západě v těch letech si nemyslím, že by třeba Fiat, Renault, Peugeot, Ford, Citroen, Opel atd. dělali něco výrazně lepšího než Pontiac, Buick, Oldsmobile, Chevrolet, Dodge, Plymouth, Chrysler a další americké značky.

0/0
14.5.2009 13:03

icmek

Re: pane autore v roce 1982

souhlas.

0/0
14.5.2009 16:24

KArel

Re: pane autore v roce 1982

Běžné americké auto to tedy nebylo určitě, běžné americké auto nemělo jen dvě dveře. Pontiacy byly americký pokus o levný skorosporťák. Bohužel s americkou koncepcí - hezké, velké, s výkonným motorem a mizerným podvozkem. Z evropských aut se o podobnou koncepci snažila třeba Alfa.

0/0
14.5.2009 23:02

Olds

Re: pane autore v roce 1982

No ale právě proto, že to byl "levný skorosporťák", tak to bylo běžné auto, které si mohl koupit skoro každý.

Jinak pokud se týká srovnání tehdejší běžné US a evropské produkce,

přijeďte se podívat na sraz US Cars 5. září do Luštěnic u Mladé Boleslavi, nebo na nějaký jiný (pořádá se jich dost).

Tam, když se podíváte do interiéru libovolného v té době "obyčejného" US auta - např. Chevrolet Caprice, Chevrolet Malibu, Buick Le Sabre, Oldsmobile Delta, Oldsmobile Regency, Plymouth Fury, Chrysler Newport apod. s rokem výroby kolem 1980, uvidíte, že takový pěkný interiér a sedačky (a to nemluvím o luxusní výbavě) nenajdete v žádném Peugeotu, Renaultu, Fiatu, Opelu, Volkswagenu a dalších běžných evropských autech té doby.

A když Vás majitel takovéko auta kousek sveze, pochopíte, že svezení v evropském autě bylo ve srovnání s americkým tehdy v 80. letech asi takový rozdíl, jako mezi drncáním na žebřiňáku a cestováním v luxusním kočáru.

0/0
15.5.2009 12:16

KArel

Re: pane autore v roce 1982

S interiérem zcela souhlasím, američani prostě chtěli od aut něco zcela jiného než Evropa (luxus vs. ekonomie). Co se ježdění týče, dávám přednost Evropě. Plynulé přeplouvání hrbolů je sice fajn, ale stabilita v ostrých zatáčkách, nebo zvládání podélných nerovností prostě evropani (a později japonci) umí mnohem lépe. Holt raději jezdím devadesátkou po úzkých a divokých silničkách Vysočiny, než stoosmdesátkou po německé dálnici. Takže v tomto souboji volím třeba Audi Coupé Quattro (při nejhorším i Coupé GT) 2.0 10V g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
15.5.2009 16:54

tom

seriál

kdyby tenhle krám neměl tuhou zadní nápravu a americkou techniku, bylo by to o dost lepší. Vsadím se, že v zatáčkách mu napráská i nějakej Civic se stokoňovým 1,6 motorem. V americe prostě auta dělat neumí, jejich technika je naprosto zoufalá.

0/0
14.5.2009 10:49

icmek

Re: seriál

kristepane... 1.6 Civic má 96 nebo 118 kw. Civic neni Fábie. možná napráská, protože je lehčí a stabilnější, ale sorry... 5.7 V8?? ... g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
14.5.2009 12:00

petr

Re: seriál

No o 26 let mladsi auto tomu jiste napraska.... ale moc klasickych seriovek z roku 82 tezko. A z vychodniho bloku zadna. Mimochodem vem si Civica a ja postavim proti ameriku 8 let starou bezna seriovka co se dovazela do evropy a chci videt jak mi napraskas. Uz se o to pokouselo dost oct a vylamali si zuby. Presto vetsina lidi bude rikat ze mi to nejede a nebrzdi a hlavne nezataci :-D

0/0
14.5.2009 14:29

SirC

Re: seriál

Klasickou vlastností všech amerických aut je přebytek výkonu, kterému neodpovídá celková koncepce vozu.  V USA jsou silnice široké a převážně rovné, takže nebylo potřeba se tím ani nijak zvlášť zabývat. Potíže nastaly až s příchodem japonských automobilek, protože spousta lidí si najednou všimla, že i rychlá, sportovní, auta mohou být dobře ovladatená. Pak přišla ropná krize a už se to vezlo.

Dneska, když srovnáte Mustang(Shelby) s Evo nebo Imprezou WRX, tak jasně v jízdních vlastnostech japonci vyhrávají (a to mají podstatně menší objemy). Zlatý věk amerických bouráků je bohužel nenávratně pryč.

Pontiac GTO byl ale krásný kousek.

0/0
14.5.2009 15:39

icmek

Re: seriál

no vim, že nenandám... ani v 118kw bych neměl moc šancí... g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-)"> 5.7 V8 je 5.7 V8 g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
14.5.2009 16:24

Tom Turbo

Pontiac je jen zkratka

Poor Old Nigger Thought It´s A Cadillac g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
14.5.2009 10:11

watchdog

Re: Pontiac je jen zkratka

heh, to mas odkud?? g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
14.5.2009 11:19

icmek

Re: Pontiac je jen zkratka

z émeriky? g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
14.5.2009 12:01

Tomas

Autor asi zaspal dobu o nekolik let

Pokud se bavime o modelu, ktery byl pouzit v serialu Knight Rider, tedy Firebird (Trans Am), tak ten už se nevyrábí minimálně 5 let.

Znacka Pontiac ma klesajici tendenci prave od dob ukonceni vyroby jejiho nejprodavanejsiho vozu. Tehdy jsem to komentoval sebevrazdou.... koukam, ze to byla spis pomala a dlouha nemoc

Pontiac Trans Am (V8 5,7l) je jinak uzasne auto a v mych ocich daleko pred Corvettou.g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
14.5.2009 8:46

Karel

KITT

Existuje i nová verze (2008) tohoto seriálu, kde je KITT ztvárněn jako Ford mustang GT, bohužel seriál nebyl příliš divácky úspěšný a již skončil - teprve 17 tým dílem, ale byla to docela pěkná vzpomínka....

0/0
14.5.2009 8:46

Soap

Re: KITT

Nebyl to Ford Mustang GT, ale Ford Shelby GT500 (je to velký rozdíl). Ten seriál jsem viděl, strašně jsem chtěl vidět super záběry shelbyny, ale ty herecký výkony byly tragédie, i ty zápletky byly hrozný... jestli na to někdo koukal, tak jen kvůli tomu mustangu, jinak to byl děs...

0/0
15.5.2009 20:52

jmen0.prijmeni

je to škoda

Je to škoda. Radši měli pustit Saturn než Pontiac.g.idnes.cz" alt=":-(">

0/0
14.5.2009 8:34

Boryokudan

Knigh Rider

Ted zase běží v sobotu na Primě! Už jsem to tak deset let neviděl a trochu to ztratilo na akčnosti a futuristice, ale furt je to KITT!! :-)

0/0
14.5.2009 8:31

icmek

jj, klasika, nádhera...

a měl zvuk, jako když má oktávie v p*či turbo... prostě paráda. ale aby se na mokrý silnici prášilo od gum... g.idnes.cz" alt=":-/">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
14.5.2009 8:19

Muroň

Re: jj, klasika, nádhera...

Takže pískal?

0/0
15.5.2009 15:26

Kristýna

Chyba

Jo, chyba hned v prvním odstavci. Michael Knight nikoliv Night (tedy Rytíř nikoliv Noc).

A KITT byl opravdu skvělej. Jedna jeho verze byla před mnoha lety v Praze a mně se tenkrát povedlo dostat se k němu a dokonce se do něj posadit. Hezký autíčko, i bez těch speciálních efektů. Nicméně v seriálu měl užasný vychytávky - karosérie z uhlíkových vláken, neprůstřelná skla, pěnová kola, pohon na vodík, atd. ... Je to moje auto snů.g.idnes.cz" alt="V">

0/0
14.5.2009 7:37

moopy2

Re: Chyba

a skákal že?g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
14.5.2009 8:04

Kristýna

Re: Chyba

O skákání mi zas až tolik nešlo. Spíš by bylo fajn si s ním pokecat. Měl docela dobrý hlody.g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
14.5.2009 13:42

iuos

hmm

že ty jsi to tu už kdysi psal? g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
14.5.2009 8:05

Jura

Night Rider?

KNIGHT RIDER g.idnes.cz" alt="!">

g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
14.5.2009 6:28

moopy2

Re: Night Rider?

tak mě to hned střelilo do oka :)

0/0
14.5.2009 7:35

Bubrak

jojo

na jednoho Firebirda z 1995, 5.7 V8 se chystam uz pres rok, uz sem to ridil a plati co je napsano, je to nadherny auto a jet v nem je jen pro zazitek g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
14.5.2009 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.