Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švýcarské elektrické žihadlo GreenGT míří na 24hodinovku do Le Mans

V roce 2011 chce švýcarská společnost GreenGT postavit na start vytrvalostního závodu 24 hodin v Le Mans vytrvalostní speciál poháněný elektromotory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tom

zastávky v boxech

Už se těším na zastávky v boxech, kdy přiběhne mechanik s prodlužovačkou a dotankuje;-D. Jinak je to dobrý vozítko, ale při 24hodinovým závodě bude mít problém se solárním dobíjením, přes den O.K., ale v noci.......:-)?

0/0
1.6.2009 10:55

honzasl

Rekuperace

Proti benzíňákům bych viděl výhodu také v možnosti rekuperovat energii při brždění.

Nevýhodou v závodech může být, že elektroauto s ubývajícím "palivem" neztrácí na hmotnosti.

0/0
31.5.2009 13:15

tripik

Re: Rekuperace

to je spise vzhoda ne?  priklad,min vaha vozidla je 100 kg.....auto na elektriku bude mit 100 kg a auto s palivem bude mit 120 kg...na konci zavodu bude mit 100 kg bez palia

0/0
31.5.2009 20:13

honzasl

Re: Rekuperace

Aha, já jsem si myslel, že minimální váha je včetně paliva. Tak tedy další plus pro elektriku.

Otázkou je, jestli předpisy dovolují v depu "vyměňovat nádrž"

0/0
31.5.2009 20:22

Pavel

Skleňené vlákno

Rád bych připomněl, že anglický výraz fiber glass (nebo též fiberglass) znamená laminát, a překlad do čestiny jako "skleňené vlákno" je nepřesný. Těžko si lze představit, jak by taková karoserie z telekomunikačního skleněného vlákna (kde by tento překlad měl smys) vypadala:-)

0/0
31.5.2009 9:13

dívenka prostá

elektrika patři leda do šalini

v automobilu nema co pohledavat a je to mrtva vivojova cesta* Čisti elektromobil nikdy spalovací motor nenahradí a nesaha mu po kotnikyRv

0/0
30.5.2009 22:24

prdlajs

Re: elektrika patři leda do šalini

moc toho o automobilismu nevis kdyz Ti ani pravopis nejde....bude jen dobre kdyz se alternativni pohony proderou mezi zavodni vozy bude to mnohem pestrejsi...

0/0
31.5.2009 8:21

dívenka prostá

Re: elektrika patři leda do šalini

bude to nuda, ale klidně* Já se na to dívat nebudu* V normalnim provozu se elektromobil nikdy neuplatni, maksimalně na kolotoči jako např tvuj okruh, letiště k letadlu apod* Teda v podstatě šaliny*

0/0
31.5.2009 9:01

smajlik :)

Re: elektrika patři leda do šalini

Dívenko prostá, až z tebe bude jednou bába prostá, dost možná v těch elektromóbilech budeš dávno jezdit taky ;-D

0/0
31.5.2009 11:21

Míra

Všem ropákům

http://www.mustwatch.cz/film/kdo-zabil-elektromobil-who-killed-the-electric-car

0/0
30.5.2009 21:35

Pepa

Co třeba TESLA

http://www.teslamotors.com/

0/0
30.5.2009 20:15

MadDOG

Slint...

...nádherná přísavka:-) Držím palce a těším se, že mně možná jednou moje děti povozí v elektrickém sporťáku.R^

0/0
30.5.2009 15:14

performer2

smrdutý diesel vyhrává díky pravidlům,

která jsou smrdutému dieselu nakloněna. Stejně tak v běžném provozu jezdí smrduté diesely hlavně díky nízkému zdanění nafty, které vůbec neodpovídá tomu smradu, který se z dieselů line. :-©

0/0
30.5.2009 14:15

reddmaniak

Re: smrdutý diesel vyhrává díky pravidlům,

ale diesel vůbec nemusí být smrdutý, stačí použít filtr pevných částic - až půjdeš třeba okolo BMW 530D, podívej se jak vypadá výfuk - bude čistý jako sklo

0/0
30.5.2009 15:21

performer2

Re: smrdutý diesel vyhrává díky pravidlům,

ale houbeles. Ty smrady co nejsou vidět jsou ještě škodlivější.... Ten filtr částice spíš třídí než zachycuje

0/0
30.5.2009 16:37

m.l.

Re: smrdutý diesel vyhrává díky pravidlům,

Stojí třicet litrů a není povinný. Schválně, tipněte si, jestli jej na autě mám :-)

0/0
31.5.2009 21:39

Chytracisko

Re: smrdutý diesel vyhrává díky pravidlům,

Diesl je sice dost cítit, ale je zdravej. Na rozdíl od benzínu fůůůj po tom by jeden zdech.

0/0
30.5.2009 19:23

performer2

Re: smrdutý diesel vyhrává díky pravidlům,

ty seš fakt chytračisko :-©

0/0
30.5.2009 19:25

963214785

Super

Tak to jim budu fandit.R^

0/0
30.5.2009 13:02

No...

Každých 100 km výměna baterií

To bude žůůůůůžo !

0/0
30.5.2009 11:24

R.

Re: Každých 100 km výměna baterií

Otázka pár vteřin.

0/0
30.5.2009 11:52

Pepa

Re: Každých 100 km výměna baterií

cvak...šup vem, šup tam...cvak a hotovo:-) jj 5sec:-)

0/0
30.5.2009 20:18

Dr.R.

Re: Každých 100 km výměna baterií

Přesně tak! Rozpojit konektor(y), vysunout jednotku, zasunout novou, zapojit a jedeeeeeeeeem!!!!!

0/0
31.5.2009 16:21

Usaq

To bude konec Le Mans

Jako by nestacilo, ze uz ted diesely ubiraji jeden z divacky nejzasadnejsich vjemu - zvuk motoru. T u vozu s elektromotorem budou jako zvuk motoru poustet z repraku? Chci videt, jaci blazni se posadi na tibunu a budou divat jak kolem nich budou naprosto nehlucne projizdet zavodni auta... to je jako koukani se na film s vypnutym zvukem...

0/0
30.5.2009 10:34

R.

Re: To bude konec Le Mans

To, co jste napsal, si vytiskněte, opatřete datumem a znovu si přečtěte za 10 let.

0/0
30.5.2009 11:52

Mateo

Re: To bude konec Le Mans

Hodně konzervativní názor.8-o

0/0
30.5.2009 13:13

Usaq

Re: To bude konec Le Mans

kolem motorsportu se pohybuju uz hodne let a primo v Le Mans jsem byl nekolikrat. A na rovinu rikam, ze diesely to kazi - predstavte si, ze sedite na tribune na cilove rovince - v dali se v noci vyloupnou svetla, slysite jak se vuz blizi, podrazovani do zatacky a jekot motoru na jejim vyjezdu - a je jedno, jestli je to benzinovy prototyp nebo getecko... Slysite rozdil mezi kvilenim Ferrari ci Astonu a brumlanim Corvetty.  U dieselu toto prakticky nemate, slysite ho sotva kolem, urcite ne na pul kilometru daleko. A at se na me nikdo nezlobi, jako divak se citim osizeny o zazitek... takze az kolem me neslysne "propluje" elektromobil, tak me uz v zivote nikdo na zavody nedostane.

0/0
30.5.2009 13:51

performer2

Re: To bude konec Le Mans

tomu se říká zastydlá puberta :-)

0/0
30.5.2009 14:18

mroyko

Re: To bude konec Le Mans

By me zajimalo jestli si byl uz vubec nekde na nejakejch zavodech... A slysel to na vlastni usi. To je stejny jako kdybys mi vysvetloval jakej rachot dela F1, protoze to znas z televize... Kdo nebyl, nevi... Jasne je to ciste jen o pocitu-ale ten je zasadni. To je jako bych byl na koncerte oblibeny kapely - muze hrat skvele jak chce, dokonala kvalitka a vybrousenej zvuk ale kdyz to nebude dostatecne nahlas tak atmostfera nebude takova a rikej si co chces. A vo vo vo tom to je!

0/0
30.5.2009 15:56

richi77

Re: To bude konec Le Mans

pro takové jako ty budou u sedadel sluchátka jako v letadle a tam jim budou pouštět imitované zvuky starých formulí ;-D

0/0
30.5.2009 16:06

tonda

Re: To bude konec Le Mans

opravdu chlapci mluvíte z cesty. mě stačila Intersérie v Mostě cca před dvaceti lety a dondeška si to sakra pamatuju. mluvíte pouze z pozice tv diváků. jinak pro diváky u trati tak mínus 30-50% zážitků.....

0/0
30.5.2009 18:54

jgeo

Re: To bude konec Le Mans

Je to tak, ja byl pred hoodne lety na testovani Ferrari v Monze, kde jsem sedel hned za plotem naproti jejich boxum a sila toho zvuku rozechveje cele telo, to neni jen o tom dat si na plny pecky reprak nebo sluchatka, ten zvuk nazivo je proste neco uplne jineho. Pak se mi jeste podarilo propasovat se na studentskou legitimaci do boxu (italove to uznali jako novinarsky prukaz, pac tomu vubec nerozumeli a nebo spis tam byl typicky italsky bordel...) - stat 2 metry od nastartovaneho dvanactivalce Ferrari je taky zazitek, na ktery se jen tak nezapomene. Jsem opravdu velky fanda elektrovozitek (Chevrolet Volt alias Opel Ampera jou momentalne moji favorite), ale elektromotor na zavodni draze a gord v nejake prestizni serii, to si fakt nedovedu predstavit. Treba rvouci motory tesne pred startem a po nem, to je proste takova atmosfera, ze se to neda popsat. Elektromotory tohodle nejsou schopne, byt mohou byt paradoxne rychlejsi.

0/0
30.5.2009 23:21

eso

Re: To bude konec Le Mans

a proč si ten hluk nepustíš do sluchátek třeba z ipodu? :-)

0/0
31.5.2009 15:39

m.l.

Re: To bude konec Le Mans

Nojo, blbý, ale jestli jsou elektromobily rychlejší tak prostě benzín vytlačí, zvuk nezvuk. Závodníci chtěj vyhrávat a ne vrčet lidem pro radost :-)

0/0
31.5.2009 21:43

Petr Vaněk

Korejci z Nošovic

Hyundai do Le Mans nemůže poslat žádné auto, protože korejské žuky nejsou stavěné na 24 hodin provozu ;-D

0/0
30.5.2009 10:16

Didier

Re: Korejci z Nošovic

jestli to je vtip, tak slabej.. jestli moudro, tak ubohy..

0/0
31.5.2009 11:59

j8

Re: Korejci z Nošovic

Hodně dobrý vtip, který mi došel až po přečtení jm0na přispěvatele...:-)

0/0
1.6.2009 9:51

Little Boy

pravidla

Jsem zvedavej jak s timhle chteji splnit podminky zavodu... objem motoru, objem nadrze atd. Jinak cele to zni jak blabol, solarni panely u zavodniho specialu jsou k nicemu, jen delaji vahu navic. Jak to bude tankovat? bude se menit cela baterka? Kolik kilaku asi ujede auto s vykonem 200kW s 200 kilovou baterkou... 10 kilaku?

0/0
30.5.2009 9:06

R.

Re: pravidla

Nějak začít musí - letadlo Blériot je z dnešnho pohledu také k smíchu.

BTW: Rychlost 100 km/h před více než 100 lety pokořil elektromobil, žádný benzíňák - na to prosím nezapomínejte !!!

0/0
30.5.2009 11:55

performer2

Re: pravidla

potíž je v tom, že za těch více než 100 let udělali elekromobily jen relativně malý pokrok :-)

0/0
30.5.2009 14:16

reddmaniak

Re: pravidla

aby ne, když obchod s ropou je tak výhodnej kšeft,.. kdybych měl oligopolní zisk v řádu desítek miliard, taky bych se postaral ,aby technologie, které by mohly mou suverenitu ohrozit spíš skomíraly než prodělávaly technologický rozvoj:-)

0/0
30.5.2009 15:26

chorche

Re: pravidla

..tohle je bohuzel smutna realita...jsme otroci ropnych spolecnosti

0/0
30.5.2009 15:39

tonda

Re: pravidla

a jak to ty společnosti dělají. myslíš , že podplácejí ČEZ  a jí nějaký podobný (x-krát větší) společnosti  ve světě? nebo třeba unášejí a zabíjejí vědce, který na to přišli, nee? james bond a hollywoood z vás mají radost.  to je lehce stihomamní představa o mocných mafiánech někde nad náma. ono to holt s elektřinou bude krapet složitější...

0/0
30.5.2009 19:04

Radek

Re: pravidla

To ani nemusí být kvůli těm společnostem. Stačí že je dost lidí jako Usaq a podobní co potřebují aby motor řval ... pravděpodobně i z toho důvodu zvítězili auta na benzín nad elektromobily (ze začátku jezdilo víc elektromobilů, auta na "ropu" se prosadili později)

0/0
30.5.2009 21:36

Little Boy

Re: pravidla

To neni pravda, elektricky pohony udelali velkej pokrok protoze se pouzivaji jinde nez v autech (nahrada ss motoru za asynchroni, polovodicove rizeni atd). Problem s nazasenim v autech je zdroj elektriky a ten proste neni a ropna loby za to fakt nemuze. To proto ze po lepsim zdroji elektriky volaji i ostatni odvetvi prumyslu a zatim best of co je jsou litiove baterie ktere jsou ze vsech nejmin vhodne pro pohon automobilu (bezpeci, problem s teplotama, vyvazeni clanku baterie...).

0/0
31.5.2009 8:53

michal

Re: pravidla

Celkem mě zaráží, jak hodně lidí odsuzujete elektromobily ale přitom to byli oni kdo začínal hrát roli v automobilovém průmyslu.Když se začínalo jezdit, tak se vyrobilo více elektroaut nez aut na spalovaci motor a první auto které překročilo 100km/h. bylo taky na elektriku.Mimochodem co se týká "klasického" (nemyslím raketové motory) zrychlení tak, elektromotor vede na celé čáře i když může mít papírově menší výkon vůči spalováku.Krásný příklad Tesla Roadster - 0-100 za 3.7s. nebo nová krásná tesla  model S u které je o něco horší ale stále se jedná o 5sekundách a z největší baterkou má dojezd 600km!!! základní model bude stát cca 1milion na to že je má slušnou výbavu a i palubka potažená v kůži :-) vše se jedná o motor který má 215kw a ohledně nebezpečnosti baterek tak vá s jako modelář mohu ubespečit že se nejedná o klasiky Li-Pol ale o LiFePo4 takzvané A123 jsou to jedny z nejbezpečnějších baterií které mají velmi krásný dar vydržet 5000cyklů a úžasné rychlonabíjení.

0/0
31.5.2009 10:39

Little Boy

Re: pravidla

Tak jednoduchy to neni, life baterie maji mensi kapacitu na objem nez lipol a proto myslim ze vyrobci pouzivaji zrovna lipol technologii (wv je myslim chce pouzivat a v priusu jima nahrazujou nimhy) Navic i life jsou baterky s litiem a nikdo me nepresvedci ze elektromobil bude bezpecne auto co se tyce bourani. A pokud se pohybujete okolo RC modelu tak jiste vite co udela baterka pri zkratu (jednojaka). Ta tesla za 1M nebude mit predpokladam dojezd 600km, navic je to cena pro americkej trh, v evropskych podminkach je potreba castku nasobit dvema. NAvic cena baterie ktera stejne odejde po nekolika letech je vyssi nez ja za stejnou dobu projezdim benzinu takze neni co resit.... cena baterii se priblizne pohybuje ve vysi ceny noveho auta tridy nakupni taska.

0/0
31.5.2009 12:02

Dr.R.

Re: pravidla

Troufám si tvrdit, že bouračka elektromobilu je bezpečnější než bouračka jakéhokoliv spalovacího motoru. A ceny akumulátorů???

Kolik stály tehdy (a kolik se jich vyrábělo) monitory LCD oproti CRT? Dnes se CRT monitory téměř nevyrábějí a cena LCD je směšně nízká.

Nebo mobily - kdysi stály téměř 100 tisíc a dnes seženete nejlevnější mobily pod tisícovku...

Pokud pro Vás není jediným kritériem pouze cena, pak elektromobil je naprosto bezkonkureční věc.

0/0
31.5.2009 16:28

iuos

hmm

za jak dlouho asi v depu natankuje :-)

0/0
30.5.2009 7:40

Vít

Re: hmm

Výměna baterie může být velmi rychlá, jen jich musí mít připraven dostatek. Viděl bych to na výměnu tak po 20ti minutách ;-D

0/0
30.5.2009 8:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.